Na stronie Mazdy znalazłem taki dodatek:
Sygnalizator zmiany pasa ruchu
wywołuje trzykrotne mignięcie kierunkowskazu po jednokrotnym, lekkim naciśnięciu dźwigni świateł, pomaga kierowcy w zasygnalizowaniu zmiany pasa ruchu, eliminuje możliwość pozostawienia włączonego kierunkowskazu.
numer części: C830-V7-160
Czy ktoś z forumowiczów instalował to u siebie? Z opisu wydaje się użytecznym gadżetem.
Sygnalizator zmiany pasa ruchu – akcesoria
Strona 1 z 1
witam
jesli masz mozliwosc sobie to zamontowac to napewno poprawi bezpieczenstwo twoje i inyych. mialem to w poprzednich volvach.lekkie pykniecie i migacz migal 3 razy. dobrze podczas wyprzedzania na autostradach. nie trzeba przelaczac calej dzwigni tam i z powrotem
pozdrawiam
jesli masz mozliwosc sobie to zamontowac to napewno poprawi bezpieczenstwo twoje i inyych. mialem to w poprzednich volvach.lekkie pykniecie i migacz migal 3 razy. dobrze podczas wyprzedzania na autostradach. nie trzeba przelaczac calej dzwigni tam i z powrotem
pozdrawiam
- Od: 30 maja 2009, 14:49
- Posty: 13
- Skąd: Piotrkow Tryb.
- Auto: MAZDA 6 2009 U.S.
VOLVO C30 T5 2009
VOLVO S80 3.2 2007 FOR SALE
VOLVO C70 T5 2009
Jestem świeżo po zainstalowaniu tego dodatku w swojej 6-ce.
Efekt tego taki, że teraz muszę się przyzwyczajać, żeby po naciśnięciu dźwigni kierunku przy zmianie pasa puścić ją od razu
Koszt z zamontowaniem ok. 220 zł. Serwis Mazdy Marco Tuning Osiny k.Opola.
Efekt tego taki, że teraz muszę się przyzwyczajać, żeby po naciśnięciu dźwigni kierunku przy zmianie pasa puścić ją od razu

Koszt z zamontowaniem ok. 220 zł. Serwis Mazdy Marco Tuning Osiny k.Opola.
Fajnie, że wdrożyli to do używanych egzemplarzy jako opcję w serwisie. W "trójkach" jest w serii, bardzo przydatne 
W serwisie w Krakowie za to cudo 220zł brutto + montaż.
w załączeniu instrukcja – zdjęcia słabe, ale to co miałem w danej chwili – do wszystkich typów (3,5,6 CX itp)
Montaż prosty – podłączamy się tylko paroma kablami (6szt)
1 – masa
2 – zasilanie
3 i 4 przecinamy kabel i wstawiamy szeregowo kierunek lewy przed (lub za bo nie wiem dokładnie) BSI
5 i 6 j.w. tylko dla kierunku drugiego
i ma działać.
Ale szukając tańszego rozwiązania (67zł z przesyłką) znalazłem coś takiego i montaż byłby prostszy bo nic nie trzeba rozcinać i podłączamy 4 kabelki – TYLKO UWAGA Na razie to moje domysły.
Trzeba sprawdzić czy te wyjścia/wejścia z BSI sterowane są przez podanie +12V od kierunków jeżeli nie to NIE WOLNO PODPINAĆ W TEN SPOSÓB.
1 – masa
2 – zasilanie – 2A z kostki 12pin BSI
3 – dolutowujemy się do kabelka z instrukcji przed BSI kierunku lewego 3t lub 3q w kostce 30 pinowej
4 – j.w. tylko kierunek prawy
jak myślicie – to zadziała?
w załączeniu instrukcja – zdjęcia słabe, ale to co miałem w danej chwili – do wszystkich typów (3,5,6 CX itp)
Montaż prosty – podłączamy się tylko paroma kablami (6szt)
1 – masa
2 – zasilanie
3 i 4 przecinamy kabel i wstawiamy szeregowo kierunek lewy przed (lub za bo nie wiem dokładnie) BSI
5 i 6 j.w. tylko dla kierunku drugiego
i ma działać.
Ale szukając tańszego rozwiązania (67zł z przesyłką) znalazłem coś takiego i montaż byłby prostszy bo nic nie trzeba rozcinać i podłączamy 4 kabelki – TYLKO UWAGA Na razie to moje domysły.
Trzeba sprawdzić czy te wyjścia/wejścia z BSI sterowane są przez podanie +12V od kierunków jeżeli nie to NIE WOLNO PODPINAĆ W TEN SPOSÓB.
1 – masa
2 – zasilanie – 2A z kostki 12pin BSI
3 – dolutowujemy się do kabelka z instrukcji przed BSI kierunku lewego 3t lub 3q w kostce 30 pinowej
4 – j.w. tylko kierunek prawy
jak myślicie – to zadziała?
Jest wersja za 60zł i o niej nic sprzedawca nie napisał, natomiast wersja za 75zł z Comming Home oraz jeszcze jakimś jednym niepotrzebnym buzerem jest opisana, że działa po podaniu 0-0,25s impulsu.
Jeżeli będzie dłuższy impuls to nie rozpozna to jako zmianę pasa tylko włączy kierunek normalnie.
Jeżeli zmienisz kierunek to wyłączy poprzedni – czyli działa tak jak w grupie Volkswagena (Touran, Oktawia itp)
Ale zanim kupie to od sprzedawcy wyciągnę informację jak to działa.
Teraz czy 0,25s czas impulsu nie jest za krótki to nie wiem (podobno można regulować w zakresie 0,2 – 0,25s)
Jeżeli będzie dłuższy impuls to nie rozpozna to jako zmianę pasa tylko włączy kierunek normalnie.
Jeżeli zmienisz kierunek to wyłączy poprzedni – czyli działa tak jak w grupie Volkswagena (Touran, Oktawia itp)
Ale zanim kupie to od sprzedawcy wyciągnę informację jak to działa.
Teraz czy 0,25s czas impulsu nie jest za krótki to nie wiem (podobno można regulować w zakresie 0,2 – 0,25s)
W mojej instrukcji kiedyś znalazłem, że mam taką opcję, ale działającą na zasadzie, że muszę tylko lekko przytrzymać manetkę. Wtedy wybrany kierunkowskaz miga. Nie muszę całkiem kierunkowskazu włączać przesuwając manetkę do oporu i później z powrotem go wyłączać. Rzeczywiście fajna sprawa przy zmienianiu pasów na autostradach. Pewnie te nowocześniejsze piątki mają już tą opcję z wyzwalaniem trzykrotnego mignięcia.
Sprawdziłem i niestety ten moduł z aukcji trzeba lekko przerobić do podłączenia pod BSI albo podłączyć bezpośrednio do lamp ponieważ moduł steruje plusem (+) a BSI minusem (–).
Po podaniu masy na PIN (wg zamieszczonych rysunków) BSI generuje sam przerywanie kierunkowskazów więc wystarczyłby prostszy moduł, który tylko przedłużałby czas działania, ale skoro mam już ten to muszę go przerobić.
Nawet jak nie ma kluczyka w stacyjce to po naciśnięcia kierunkowskazu idzie sygnał do BSI (łatwo to sprawdzić)
Ten moduł ewentualnie można wysterować przez przekaźniki i chyba mi się udało
Pierwsze próby
http://www.youtube.com/watch?v=3D-sjhUr ... e=youtu.be
Trzeba dać parę diod i powinno działać.
Dopisano 13 sie 2013, 14:53:
W prosty sposób udało mi się przerobić ten moduł i teraz współpracuje idealnie z Mazdą a i jest kilkakrotnie tańszy.
Kupujemy moduł komfortu kierunkowskazów i 2 przekaźniki i 4 diody prostownicze.
2 diody służą do zabezpieczenia modułu przez cewkę a następne diody służą do zatrzymania sygnału z modułu do świateł.
a oto schemat
Po podaniu masy na PIN (wg zamieszczonych rysunków) BSI generuje sam przerywanie kierunkowskazów więc wystarczyłby prostszy moduł, który tylko przedłużałby czas działania, ale skoro mam już ten to muszę go przerobić.
Nawet jak nie ma kluczyka w stacyjce to po naciśnięcia kierunkowskazu idzie sygnał do BSI (łatwo to sprawdzić)
Ten moduł ewentualnie można wysterować przez przekaźniki i chyba mi się udało
Pierwsze próby
http://www.youtube.com/watch?v=3D-sjhUr ... e=youtu.be
Trzeba dać parę diod i powinno działać.
Dopisano 13 sie 2013, 14:53:
W prosty sposób udało mi się przerobić ten moduł i teraz współpracuje idealnie z Mazdą a i jest kilkakrotnie tańszy.
Kupujemy moduł komfortu kierunkowskazów i 2 przekaźniki i 4 diody prostownicze.
2 diody służą do zabezpieczenia modułu przez cewkę a następne diody służą do zatrzymania sygnału z modułu do świateł.
a oto schemat
Witajcie ponownie.
Zamierzałem zrobić taki układ, który nie wymagałby przecięcia oryginalnej wiążki od manetek do BSI, ale niestety nie mogę znaleźć błędu więc żeby utrzymać ten standard zrobiłem układ, który sygnał pobiera z lamp (zlicza impulsy) i odpowiednio steruje masą na wejściu do BSI. Po przetestowaniu podzielę się informacjami – na razie któtkie info bo niby wszystko działa, ale muszę jeszcze poprzerabiać co nieco.
Układ jak na schemacie jest poprawny – ale R2 należy zmniejszyć do 0,5 – 1k, bo w M5 musi mieć wydolność około 15mA a przy tak dużym oporniku transoptor nie wydala.
Zamierzałem zrobić taki układ, który nie wymagałby przecięcia oryginalnej wiążki od manetek do BSI, ale niestety nie mogę znaleźć błędu więc żeby utrzymać ten standard zrobiłem układ, który sygnał pobiera z lamp (zlicza impulsy) i odpowiednio steruje masą na wejściu do BSI. Po przetestowaniu podzielę się informacjami – na razie któtkie info bo niby wszystko działa, ale muszę jeszcze poprzerabiać co nieco.
Układ jak na schemacie jest poprawny – ale R2 należy zmniejszyć do 0,5 – 1k, bo w M5 musi mieć wydolność około 15mA a przy tak dużym oporniku transoptor nie wydala.
Przeglądając fora udało mi sie ustalić, że oryginalny asystent zmiany pasa ruchu jest obsługiwany przez przekaźnik MSR 110.000.000 f-my CARSIG. Poniżej załączam jego zdjęcia oraz schemat. Może komuś z kolegów uda się dopasować jakiś zamiennik, aby wyszło trochę taniej niż 189zł. Sam przekaźnik na stronie producenta to 27 euro.
Ja na tym Attiny13 już pół roku jeżdżę i działa super. A najważniejsze jak padnie to instalacja dalej działa poprawnie bo nie ma przeciętego żadnego kabla jak przy instalacji oryginalnego asystenta.
Może ten przekaźnik to rozwiązanie, ale nawet jeśli to nie będziesz miał na desce sygnalizacji że działa – a w projekcie z Attiny jest.
a co do ceny – to Attiny13 max 30zł
Może ten przekaźnik to rozwiązanie, ale nawet jeśli to nie będziesz miał na desce sygnalizacji że działa – a w projekcie z Attiny jest.
a co do ceny – to Attiny13 max 30zł
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości