Sygnalizator zmiany pasa ruchu – akcesoria

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez chrzanik » 27 lip 2009, 12:22

Na stronie Mazdy znalazłem taki dodatek:

Sygnalizator zmiany pasa ruchu

wywołuje trzykrotne mignięcie kierunkowskazu po jednokrotnym, lekkim naciśnięciu dźwigni świateł, pomaga kierowcy w zasygnalizowaniu zmiany pasa ruchu, eliminuje możliwość pozostawienia włączonego kierunkowskazu.

numer części: C830-V7-160

Czy ktoś z forumowiczów instalował to u siebie? Z opisu wydaje się użytecznym gadżetem.
Początkujący
 
Od: 27 lip 2009, 12:10
Posty: 4
Auto: Mazda 5 2.0 2008r

Postprzez Maciek-Piotrków Tryb » 27 lip 2009, 20:17

witam
jesli masz mozliwosc sobie to zamontowac to napewno poprawi bezpieczenstwo twoje i inyych. mialem to w poprzednich volvach.lekkie pykniecie i migacz migal 3 razy. dobrze podczas wyprzedzania na autostradach. nie trzeba przelaczac calej dzwigni tam i z powrotem

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 maja 2009, 14:49
Posty: 13
Skąd: Piotrkow Tryb.
Auto: MAZDA 6 2009 U.S.
VOLVO C30 T5 2009
VOLVO S80 3.2 2007 FOR SALE
VOLVO C70 T5 2009

Postprzez grzehoo » 4 paź 2009, 23:06

ile kosztuje taka przyjemność? czy są jakieś ograniczenia, uwarunkowania zamontowania tej części? że np. nie do każdego modelu, bo wiązka nie taka, moduł, kabelek, czy coś tam coś tam?
--
grzehoo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2008, 21:38
Posty: 113
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2008

Postprzez tombien » 19 gru 2009, 19:09

Jestem świeżo po zainstalowaniu tego dodatku w swojej 6-ce.
Efekt tego taki, że teraz muszę się przyzwyczajać, żeby po naciśnięciu dźwigni kierunku przy zmianie pasa puścić ją od razu <lol>

Koszt z zamontowaniem ok. 220 zł. Serwis Mazdy Marco Tuning Osiny k.Opola.
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez Globy » 19 gru 2009, 20:38

Fajnie, że wdrożyli to do używanych egzemplarzy jako opcję w serwisie. W "trójkach" jest w serii, bardzo przydatne <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez mass » 6 gru 2012, 13:37

Odgrzeje troche temat.

Ktos probowal to zamontowac samemu?
Gdzie to wetknac i czy trzeba to aktywowac czy od razu dziala?
Początkujący
 
Od: 6 gru 2012, 12:42
Posty: 18 (0/1)
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 2007

Postprzez iwi » 13 gru 2012, 01:27

W serwisie w Krakowie za to cudo 220zł brutto + montaż.
w załączeniu instrukcja – zdjęcia słabe, ale to co miałem w danej chwili – do wszystkich typów (3,5,6 CX itp)
Montaż prosty – podłączamy się tylko paroma kablami (6szt)
1 – masa
2 – zasilanie
3 i 4 przecinamy kabel i wstawiamy szeregowo kierunek lewy przed (lub za bo nie wiem dokładnie) BSI
5 i 6 j.w. tylko dla kierunku drugiego
i ma działać.

Ale szukając tańszego rozwiązania (67zł z przesyłką) znalazłem coś takiego i montaż byłby prostszy bo nic nie trzeba rozcinać i podłączamy 4 kabelki – TYLKO UWAGA Na razie to moje domysły.
Trzeba sprawdzić czy te wyjścia/wejścia z BSI sterowane są przez podanie +12V od kierunków jeżeli nie to NIE WOLNO PODPINAĆ W TEN SPOSÓB.
1 – masa
2 – zasilanie – 2A z kostki 12pin BSI
3 – dolutowujemy się do kabelka z instrukcji przed BSI kierunku lewego 3t lub 3q w kostce 30 pinowej
4 – j.w. tylko kierunek prawy
komfort.jpg

komfort_kable.jpg

jak myślicie – to zadziała?
Załączniki
komfort10.jpg
komfort9.jpg
komfort8.jpg
komfort7.jpg
komfort6.jpg
komfort5.jpg
komfort4.jpg
komfort3.jpg
komfort2.jpg
komfort1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez mass » 13 gru 2012, 13:11

Hmm, myślałem że fabryczne ustrojstwo będzie prostsze w montażu (podmiana przekaźnika czy coś w tym stylu).

Co do tańszego rozwiązania, jak to się zachowa gdy włączymy kierunek a nie tylko go "pukniemy"?
Początkujący
 
Od: 6 gru 2012, 12:42
Posty: 18 (0/1)
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 2007

Postprzez iwi » 13 gru 2012, 23:53

Jest wersja za 60zł i o niej nic sprzedawca nie napisał, natomiast wersja za 75zł z Comming Home oraz jeszcze jakimś jednym niepotrzebnym buzerem jest opisana, że działa po podaniu 0-0,25s impulsu.
Jeżeli będzie dłuższy impuls to nie rozpozna to jako zmianę pasa tylko włączy kierunek normalnie.
Jeżeli zmienisz kierunek to wyłączy poprzedni – czyli działa tak jak w grupie Volkswagena (Touran, Oktawia itp)
Ale zanim kupie to od sprzedawcy wyciągnę informację jak to działa.
Teraz czy 0,25s czas impulsu nie jest za krótki to nie wiem (podobno można regulować w zakresie 0,2 – 0,25s)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez paolomario » 14 gru 2012, 22:52

W mojej instrukcji kiedyś znalazłem, że mam taką opcję, ale działającą na zasadzie, że muszę tylko lekko przytrzymać manetkę. Wtedy wybrany kierunkowskaz miga. Nie muszę całkiem kierunkowskazu włączać przesuwając manetkę do oporu i później z powrotem go wyłączać. Rzeczywiście fajna sprawa przy zmienianiu pasów na autostradach. Pewnie te nowocześniejsze piątki mają już tą opcję z wyzwalaniem trzykrotnego mignięcia.
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 15:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez iwi » 5 sty 2013, 02:50

Sprawdziłem i niestety ten moduł z aukcji trzeba lekko przerobić do podłączenia pod BSI albo podłączyć bezpośrednio do lamp ponieważ moduł steruje plusem (+) a BSI minusem (–).
Po podaniu masy na PIN (wg zamieszczonych rysunków) BSI generuje sam przerywanie kierunkowskazów więc wystarczyłby prostszy moduł, który tylko przedłużałby czas działania, ale skoro mam już ten to muszę go przerobić.
Nawet jak nie ma kluczyka w stacyjce to po naciśnięcia kierunkowskazu idzie sygnał do BSI (łatwo to sprawdzić)
Ten moduł ewentualnie można wysterować przez przekaźniki i chyba mi się udało

Pierwsze próby

http://www.youtube.com/watch?v=3D-sjhUr ... e=youtu.be
Trzeba dać parę diod i powinno działać.

Dopisano 13 sie 2013, 14:53:

W prosty sposób udało mi się przerobić ten moduł i teraz współpracuje idealnie z Mazdą a i jest kilkakrotnie tańszy.
Kupujemy moduł komfortu kierunkowskazów i 2 przekaźniki i 4 diody prostownicze.
2 diody służą do zabezpieczenia modułu przez cewkę a następne diody służą do zatrzymania sygnału z modułu do świateł.
a oto schemat
komfort1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez iwi » 7 kwi 2014, 23:50

Witajcie ponownie.

Zamierzałem zrobić taki układ, który nie wymagałby przecięcia oryginalnej wiążki od manetek do BSI, ale niestety nie mogę znaleźć błędu więc żeby utrzymać ten standard zrobiłem układ, który sygnał pobiera z lamp (zlicza impulsy) i odpowiednio steruje masą na wejściu do BSI. Po przetestowaniu podzielę się informacjami – na razie któtkie info bo niby wszystko działa, ale muszę jeszcze poprzerabiać co nieco.

Układ jak na schemacie jest poprawny – ale R2 należy zmniejszyć do 0,5 – 1k, bo w M5 musi mieć wydolność około 15mA a przy tak dużym oporniku transoptor nie wydala.
Załączniki
3blink1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez daras404 » 11 lis 2014, 16:54

Przeglądając fora udało mi sie ustalić, że oryginalny asystent zmiany pasa ruchu jest obsługiwany przez przekaźnik MSR 110.000.000 f-my CARSIG. Poniżej załączam jego zdjęcia oraz schemat. Może komuś z kolegów uda się dopasować jakiś zamiennik, aby wyszło trochę taniej niż 189zł. Sam przekaźnik na stronie producenta to 27 euro.
Załączniki
da09f4s-960.jpg
7.jpg
image_14408.jpg
Przechwytywanie.PNG
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 08:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Postprzez iwi » 12 lis 2014, 09:47

Ja na tym Attiny13 już pół roku jeżdżę i działa super. A najważniejsze jak padnie to instalacja dalej działa poprawnie bo nie ma przeciętego żadnego kabla jak przy instalacji oryginalnego asystenta.
Może ten przekaźnik to rozwiązanie, ale nawet jeśli to nie będziesz miał na desce sygnalizacji że działa – a w projekcie z Attiny jest.
a co do ceny – to Attiny13 max 30zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy