Witajcie.
Zauważyłem niski poziom płynu – w takim białym zbiorniku po lewej nad zbiornikiem spryskiwaczy..
W instrukcji (niemieckiej) jest napisane, że jest to Behälter Motorkühlung – tłumacz google podaje "Chłodzenie silnika statku" – a inny "Zbiornik chłodzenia silnika"
Jakim płynem mam to zalać? Ktoś się orientuje?
Behälter Motorkühlung – co tam trzeba dolać?
Strona 1 z 1
Zauważyłem niski poziom płynu – w takim białym zbiorniku po lewej nad zbiornikiem spryskiwaczy..
......Po prawej stronie(samochodu)-jest to zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego silnik.Wiec dolewasz tam płyn ten ,który masz w chłodnicy-ponieważ zbiornik ten ma za zadanie uzupełnić niski stan płynu w chłodnicy,ale również przyjąć nadmiar płynu,gdy ten się zagrzeje i nie mieści się w układzie chłodzenia.
Pozdrawiam.
- Od: 29 lis 2010, 11:27
- Posty: 43
- Skąd: Bieszczady
- Auto: była niestety M5 jest mitsubishi Grandis 2.4
od biedy możesz nalać nawet wody destylowanej,
ale jeśli dolejesz sporo, to zmniejszysz tym samym właściwości mrozoodporne płynu.
Jak nie wymieniałeś, to spuść dotychczasowy płyn i zalej nowym, koncentratem lub gotowym. Będzie potrzebne o ile pamiętam 7,5 L
ale jeśli dolejesz sporo, to zmniejszysz tym samym właściwości mrozoodporne płynu.
Jak nie wymieniałeś, to spuść dotychczasowy płyn i zalej nowym, koncentratem lub gotowym. Będzie potrzebne o ile pamiętam 7,5 L
kredyty hipoteczne – mieszkaniowe, remontowe, konsolidacyjne – cała Polska;
nieruchomości – doradztwo, inwestycje, pośrednictwo
nieruchomości – doradztwo, inwestycje, pośrednictwo
- Od: 2 sie 2011, 15:34
- Posty: 33
- Skąd: Łódź/Warszawa
- Auto: MZR 2.0 DOHC 110 kW LF-DE
Yaris 1.0
Witam.
Koledzy już poinformowali Ciebie co i jak należy dolać do tego zbiorniczka. Jeżeli chciałbyś tylko uzupełnić płyn,bez jego całkowitej wymiany to zobacz jaki jest kolor obecnie zalanego środka chłodzącego. W przypadku gdy stan jest tak niski ,że w zbiorniczku nie widać płynu to przy pomocy wężyka nałożonego na końcówkę "gruszki" (np. przyrząd do mierzenia stężenia elektrolitu w akumulatorze) odessij trochę z układu chłodzenia przez wprowadzenie tegoż właśnie wężyka głęboko do zbiorniczka. Tak nawiasem, to jeżeli nie jesteś pewien jak długo samochód jest eksploatowany na obecnym płynie to proponuję wymienić na nowy.
Koledzy już poinformowali Ciebie co i jak należy dolać do tego zbiorniczka. Jeżeli chciałbyś tylko uzupełnić płyn,bez jego całkowitej wymiany to zobacz jaki jest kolor obecnie zalanego środka chłodzącego. W przypadku gdy stan jest tak niski ,że w zbiorniczku nie widać płynu to przy pomocy wężyka nałożonego na końcówkę "gruszki" (np. przyrząd do mierzenia stężenia elektrolitu w akumulatorze) odessij trochę z układu chłodzenia przez wprowadzenie tegoż właśnie wężyka głęboko do zbiorniczka. Tak nawiasem, to jeżeli nie jesteś pewien jak długo samochód jest eksploatowany na obecnym płynie to proponuję wymienić na nowy.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości