Mazda Premacy 2.0 ON, 2003, (otomoto: C35213138), 7.500 zł, Jaworzno.

Tutaj zadajemy pytania na temat opinii o konkretnych egzemplarzach.

Postprzez Festerone » 25 sty 2015, 01:22

Witam
Mam zamiar zakupić Mazdę z ogłoszenia http://stapol.otomoto.pl/mazda-premacy-C35213138.html . Jednak dziwi mnie jedna rzecz. Sprzedawca podaje, że jest to silnik diesla 1998 cm³ (Moc 100 kW / 136 KM). Troszkę grzebałem w internecie ale chyba nie ma takich egzemplarzy? Prawda? Sprzedawca się pomylił?
Festerone
 

Postprzez smile » 25 sty 2015, 10:48

Z VINu wychodzi 66 KW a więc 90 KM.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Festerone » 26 sty 2015, 23:09

Też tak widziałem. CO sądzicie o tym samochodzie? Warto? Obejrzałem samochód z zewnątrz i wewnątrz i wszystko w bardzo ładnym stanie, naprawdę. Co powinienem jeszcze sprawdzić w autku? Jakich dokumentów zażądać? Kiedy powinien być rozrząd zrobiony? Jak poznać czy turbina nie jest na wyczerpaniu (czytałem że turbiny i ogólnie części do tego samochodu to niebotyczny koszt)?
Z góry dzięki za rady...
Festerone
 

Postprzez smile » 27 sty 2015, 00:16

Ustal rok produkcji. 2003 to data pierwszej rejestracji. W 2003 roku to powinna być moc 100KM. Auto może być np z 2001-2002 roku.
Turbina jest nie do zajechania. ( wiem co mówię, mam taki silnik i przebieg ponad 320 tyś km... ) Rozrząd z pompą wody to koszt 1000 zł za części, do zrobienia co 90 tyś km.
Do sprawdzenia odpalanie na ciepłym i zimnym silniku ( ewentualna reanimacja pompy wtryskowej to jakieś 600-800 zł ) No i czy kontrolka świec żarowych działa prawidłowo... na odpalonym silniku wyciągnąć wtyczkę np od EGR – powinna zacząć mrugać kontrolka świec żarowych która pełni rolę także kontrolki "chek engine" jeśli mruga, nikt przy niej nie grzebał by ukryć jakąś usterkę.
Tu koszta w razie co nie są tak drastyczne jak w przypadku np Mazdy 6 z 2002- z silnikiem diesla. W premacy masz wtryskiwacze niemal wieczne, turbo nie wysilone, pompę rotacyjną a nie comanraila... nie masz nawet dwumasy a zwykłe koło zamachowe.

Jak będziesz chciał rozszyfrować datę produkcji, zadzwoń jutro do mnie koło południa i podaj nr VIN. Nr telefonu do mnie znajdziesz poprzez link w podpisie.

Pzdr
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Domelek » 28 sty 2015, 22:18

jak dla mnie za tani po opłatach i jak niemiecki dizelek to zajechany niestety raczej – dokładnie sprawdż blachy z takim przebiegiem powinny być rude tylne nadkola niestety – obejrzyj spód auta jak się uda zajrzyj pod kierownice, dywaniki w szpary od pasów – zlustruj komore silnika na obecność lisa albo śladów wilgoci ( powodziowa okazja hyhhyyh ) – jak niemiec to info o rozrządzie na masce od spodu powino być oleje standard podobnie – co do mechaniki to jak smile pisze to jeszcze japońska konstrukcja ale za pięknie wygląda jak na ten przebieg ( koniecznie odłącz egra ) i rok sprawdz kolor po Vinie i porównaj – co to jest przy montażu klapy tylnej za przebarwienie ? brud czy lis ? najlepiej jakbyś mogł wstawić go na warsztat do wglądu. Zawieszenie sprawdż pobujaj na progach skacząc skręć koła zobacz czy nie malowane osłony kielichów przód pod maską itd. Z dokumentami jest różnie ale faktury za robotę mogłyby pomóc ( niemieckie pomogą zlokalizować miejsce pobytu i ewentualne naprawy w zakłądzie w niemczech ), książkę pojazdu dorabiają ale czasem idzie się połapac że spreparowana. Reszta to niemieckie papiery briefy TUV itd ale jak zarejestrowany to w urzędzie to można sprawdzić z właścicielem. <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 20:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez Festerone » 1 lut 2015, 13:22

Witam
Zakupiłem wyżej wymienioną mazdę. Po zakupie troszkę nią pojeździłem. Chciałbym jednak ją jeszcze dokładnie przejrzeć i sprawdzić czy jej coś dolega. Jedyną wadą jaką odczuwam ja to lekkie znoszenie w prawa stronę. Ale myślę, że to sprawdzę na stacji diagnostycznej.
Widać, że samochód był konserwowany (progi, drzwi, kielichy również). W kilku miejscach widać delikatne ogniska rdzy. Przy klapie tylnej to brud.
Silnik pracuje równo. Jest to jednostka 74 kW. Co mnie zaniepokoiło najbardziej to, że z pod maski pojawił się biały dym, na moje oko z okolic chłodnicy. Po jakimś czasie już go nie widziałem. Rozrząd był ponoć robiony przy 170 k kilometrów.
Sprzedawca dołożył mi koła z oponami zimowymi, jednak opony miały za duży profil :| , ale obiecał, że poszuka innych.
W dowodzie rejestracyjnym mam wpisane przeznaczenie "sanitarka przewozowa", w tłumaczeniu dokumentów (auto zostało sprowadzone w 2013 roku) znalazłem zapis "pojazd został unieruchomiony dnia 03.09.2013 w UM Passau.
Czy możecie polecić jakiegoś mechanika z okolic śląska, bądź któryś z forumowiczów może ma duże doświadczenie z tymi silnikami i chętnie przejedzie się, obejrzy samochód i ewentualnie powie mi, że zrobiłem głupotę go kupując. Także Zapraszam chętnych na przejażdżkę.
Z góry dziękuję za pomoc.
Festerone
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

Moderator

Moderatorzy Moto