Mazda3 BL Z6 '12 High-Line
Od niecałych 2 miesięcy jestem posiadaczem Mazdy 3 BL z 2012 roku z silnikiem 1.6 w wersji high-line(sprzedawca sprzedawał ją jako exclusive). Samochód sprowadzony z Niemiec od pierwszego właściciela. Kupiony w komisie.
Mazda kupiona z przypadku. Oglądałem w komisach astry j, meganki, focusy i guiletty ale z każdym egzemplarzem który oglądałem było coś nie tak. A to rdza wychodziła na każdym nadkolu, a to poobijane z każdej strony bądź silnik zajechany. I to wszystko w autach w okolicy 30 tys zł.
Samochód ma 158 tys km przebiegu i był serwisowany w aso. Do 2019 roku są wszystkie wydruki a przy drzwiach jest naklejka z serwisu z 2021 roku z wymiany oleju.
Na starcie została wykonana konserwacja podwozia. Zdemontowałem osłony podwozia i nadkola i o dziwo było dość zdrowo ale pewnie dlatego że samochód był zabezpieczany woskami w przeszłości. Wszystkie naloty rdzy usunąłem za pomocą szczotek i ściernic i pomalowałem neutralizatorem rdzy. Na to poszedł podkład epoksydowy i ostatecznie na całość wosk czarny do podwozi plus wosk w profile. Roboty było przy tym na tydzień ale myślę że było warto.
Światła przeciwmgielne zmienione na duolight d36. Obecnie zostało mi tylko wpięcie się w plus po stacyjce i plus z postojowych lub mijania by mieć światła dzienne. Zestaw praktycznie plug&play. Wymagał tylko podszlifowania oryginalnych mocowań w paru miejscach.
Zdjęcia z montażu i efekt po odpaleniu przeciwmgielnych:
Przewody i moduły zamocowane trytytkami tak by nic nie latało luzem.
Samochód obecnie stoi na 17 calowych felgach z letnimi oponami.
Zdjęcia samochodu świeżo po czyszczeniu i woskowaniu:
Plany na przyszłość:
–przyciemnienie szyb
–kupno drugiego kompletu kół na zime
–zmiana nagłośnienia
–wyciszenie całego samochodu(pozostały do wyciszenia tylko słupki i dach)
Mazda kupiona z przypadku. Oglądałem w komisach astry j, meganki, focusy i guiletty ale z każdym egzemplarzem który oglądałem było coś nie tak. A to rdza wychodziła na każdym nadkolu, a to poobijane z każdej strony bądź silnik zajechany. I to wszystko w autach w okolicy 30 tys zł.
Samochód ma 158 tys km przebiegu i był serwisowany w aso. Do 2019 roku są wszystkie wydruki a przy drzwiach jest naklejka z serwisu z 2021 roku z wymiany oleju.
Na starcie została wykonana konserwacja podwozia. Zdemontowałem osłony podwozia i nadkola i o dziwo było dość zdrowo ale pewnie dlatego że samochód był zabezpieczany woskami w przeszłości. Wszystkie naloty rdzy usunąłem za pomocą szczotek i ściernic i pomalowałem neutralizatorem rdzy. Na to poszedł podkład epoksydowy i ostatecznie na całość wosk czarny do podwozi plus wosk w profile. Roboty było przy tym na tydzień ale myślę że było warto.
Światła przeciwmgielne zmienione na duolight d36. Obecnie zostało mi tylko wpięcie się w plus po stacyjce i plus z postojowych lub mijania by mieć światła dzienne. Zestaw praktycznie plug&play. Wymagał tylko podszlifowania oryginalnych mocowań w paru miejscach.
Zdjęcia z montażu i efekt po odpaleniu przeciwmgielnych:
Przewody i moduły zamocowane trytytkami tak by nic nie latało luzem.
Samochód obecnie stoi na 17 calowych felgach z letnimi oponami.
Zdjęcia samochodu świeżo po czyszczeniu i woskowaniu:
Plany na przyszłość:
–przyciemnienie szyb
–kupno drugiego kompletu kół na zime
–zmiana nagłośnienia
–wyciszenie całego samochodu(pozostały do wyciszenia tylko słupki i dach)
Ostatnio edytowano 2 lip 2024, 19:37 przez Przemas198802, łącznie edytowano 4 razy
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Z tymi dziennymi światłami niegłupi pomysł, może i ja to skopiuje u siebie, bo halogeny używałem raz przez ostatnie 3 lata 

Ja z przeciwmgielnych wolałem nie rezygnować bo często mi się przydają. Dlatego kupiłem światła będące jednocześnie przeciwmgielnymi i dziennymi.
Tak świecą jako dzienne:
Jedyna wada tego rozwiązania to cena bo ten zestaw prawie 700 zł kosztuje. Same dzienne w miejsce przeciwmgielnych pewnie z 2 razy mniej.
Tak świecą jako dzienne:
Jedyna wada tego rozwiązania to cena bo ten zestaw prawie 700 zł kosztuje. Same dzienne w miejsce przeciwmgielnych pewnie z 2 razy mniej.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
PitrekT napisał(a):Nie zastanawiałeś się nad zastosowaniem modułu, który wykorzystuje światła drogowe jako dzienne?
Czy to nie jest tak, że moduł zmniejsza intensywność świecenia przednich ale jednocześnie jedziesz na uruchomionych światłach tylnych?
W moim mniemaniu światła dzienne mają plusy tylko wówczas, gdy zmniejszają pobór energii( czyli świecą tylko moduły ledowe o niskim poborze energii) oraz powodują, że czas użytkowania i świecenia żarówek oświetlenia głównego jest wydłużony, czyli mniej się zużywają i rzadziej wymagają wymiany, bo nie są przy każdym uruchomieniu silnika włączane.
Moje Daylight 9 mają sumaryczny pobór mocy ok 16W – mniej niż standardowa żarówka 21W lub równowartość 3 żaróweczek podświetlenia kabiny (5W x 3szt).
To właśnie jest sposób na oszczędność czasu i pieniędzy – czasu na wymianę przepalających się standardowych żarówek oraz pieniędzy na ich zakup, bo jeśli chodzi o oszczędność związaną ze zmniejszonym spalaniem, to nie chcę wchodzić w dywagacje, czy faktycznie auto pali 0,2l paliwa mniej na setkę niż wcześniej..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
zadra napisał(a):Czy to nie jest tak, że moduł zmniejsza intensywność świecenia przednich ale jednocześnie jedziesz na uruchomionych światłach tylnych?
Moduł zmniejsza intensywność świecenia świateł drogowych do 30% natomiast pozostałe światła jak tylne, postojowe jak i wewnętrzne nie są włączone.
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 210 (21/5)
- Auto: Mazda 3 BK
Ale czy takie rozwiązanie jest legalne? Ja wolałem zapłacić więcej za coś co jest niemalże p&p i do tego żaden diagnosta na stacji ani policjant nie będzie mógł się do tego doczepić. Pewnie świeci to mocniej niż żarówki drogowe na 30% mocy plus przeciwmgielne też lepiej świecą niż oryginalne. Jeszcze tylko zmienić mijania i postojowe na jakieś lepsze świecące na biało i będzie super.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Zabrałem się za wyciszenie tyłu Mazdy.
Kupiłem 10 arkuszy maty stb black silver i 4m2 pianki bitmap k9s.
Seryjne wyciszenie jest raczej skromne:
Od początku kanapy aż do klapy bagażnika wszystko wykleiłem stp łącznie z nadkolami. Następnie poszła na to pianka 9 mm.
Po wszystkim została mi 3/4 maty stb i 1m2 pianki więc może jak będę miał wolny czas to zrobie jeszcze klape bagażnika.
Ogólnie to 9 mm to nieco za dużo jak na Mazde. Ciężko jest później wszystko poskładać ale jakoś dałem radę.
Roboty łącznie na jakieś 10 godzin samemu.
W następnej kolejności poza klapą bagażnika pewnie zrobie drzwi ale to robota na przyszłość bo maty swoje kosztują a i pewnie znowu z 2 dni roboty będę miał.
Przy drzwiach głównie będę musiał powalczyć z świstem powietrza przy większych prędkościach bo jest dość upierdliwy.
Kupiłem 10 arkuszy maty stb black silver i 4m2 pianki bitmap k9s.
Seryjne wyciszenie jest raczej skromne:
Od początku kanapy aż do klapy bagażnika wszystko wykleiłem stp łącznie z nadkolami. Następnie poszła na to pianka 9 mm.
Po wszystkim została mi 3/4 maty stb i 1m2 pianki więc może jak będę miał wolny czas to zrobie jeszcze klape bagażnika.
Ogólnie to 9 mm to nieco za dużo jak na Mazde. Ciężko jest później wszystko poskładać ale jakoś dałem radę.
Roboty łącznie na jakieś 10 godzin samemu.
W następnej kolejności poza klapą bagażnika pewnie zrobie drzwi ale to robota na przyszłość bo maty swoje kosztują a i pewnie znowu z 2 dni roboty będę miał.
Przy drzwiach głównie będę musiał powalczyć z świstem powietrza przy większych prędkościach bo jest dość upierdliwy.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Resztkami mat z wygłuszania bagażnika okleiłem klapę. Nie starczyło mi maty na oklejenie całości ale zostały do oklejenia tylko miejsca dostępne po demontażu lamp. Może poprawie to przy okazji wygłuszania drzwi jak mi mat zostanie. Oryginalnie to w zasadzie tam nic nie ma. Goła blacha i 2-3mm grubości pianka na plastiku.
Na plastik poszła 9 mm pianka plus jeszcze ta cieńka oryginalna.
Drzwi planuje wygłuszać w tym miesiącu. Myślę że 10 mat stp silver black i 2 m2 pianki 6mm wystarczy na wszystkie 4 drzwi.
Na plastik poszła 9 mm pianka plus jeszcze ta cieńka oryginalna.
Drzwi planuje wygłuszać w tym miesiącu. Myślę że 10 mat stp silver black i 2 m2 pianki 6mm wystarczy na wszystkie 4 drzwi.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Drzwi w mazdzie już wytłumione.
Seryjnie wyglądają tak:
Wykleiłem środek matami plus dałem za głośnikiem kawałek pianki k9s w tylnych drzwiach.
Przykręciłem plastik z głośnikiem i wykleiłem matami dając wspornik w otwór po lewej by trochę wzmocnić matę.
Na to w paru miejscach nakleiłem piankę k6s.
Boczek w paru miejscach wykleiłem matą plus prawie na całość poszła pianka.
Dodatkowo przełącznik od szyby okleiłem taśmą materiałową by nie wpadał w drgania.
Prawe tylne drzwi zrobione identycznie choć tu już wyklejałem mniejszymi kawałkami.
Wnętrze przednich drzwi wyklejone z obu stron plus boki i podwójnie maty za głośnikiem a nawet trochę maty dałem na wzmocnienie za głośnikiem.
Nie wiem po co ten klocek jest w drzwiach ale wolałem go ponownie zamontować.
Plastik z głośnikiem wyklejony z obu stron by go trochę wzmocnić plus w jednym miejscu gdzie są zaślepki dane dwie warstwy maty. Plus trochę pianki dałem.
Boczek wyklejony matą i pianką.
Prawe drzwi zrobiłem tak samo ale dałem mniej pianki na plastik z głośnikiem bo w jednym miejscu lewy boczek się ciężko spinał z drzwiami.
Na wszystkie drzwi poszło 13,5 maty stp gold i ponad 2 m2 pianki k6s.
Seryjnie wyglądają tak:
Wykleiłem środek matami plus dałem za głośnikiem kawałek pianki k9s w tylnych drzwiach.
Przykręciłem plastik z głośnikiem i wykleiłem matami dając wspornik w otwór po lewej by trochę wzmocnić matę.
Na to w paru miejscach nakleiłem piankę k6s.
Boczek w paru miejscach wykleiłem matą plus prawie na całość poszła pianka.
Dodatkowo przełącznik od szyby okleiłem taśmą materiałową by nie wpadał w drgania.
Prawe tylne drzwi zrobione identycznie choć tu już wyklejałem mniejszymi kawałkami.
Wnętrze przednich drzwi wyklejone z obu stron plus boki i podwójnie maty za głośnikiem a nawet trochę maty dałem na wzmocnienie za głośnikiem.
Nie wiem po co ten klocek jest w drzwiach ale wolałem go ponownie zamontować.
Plastik z głośnikiem wyklejony z obu stron by go trochę wzmocnić plus w jednym miejscu gdzie są zaślepki dane dwie warstwy maty. Plus trochę pianki dałem.
Boczek wyklejony matą i pianką.
Prawe drzwi zrobiłem tak samo ale dałem mniej pianki na plastik z głośnikiem bo w jednym miejscu lewy boczek się ciężko spinał z drzwiami.
Na wszystkie drzwi poszło 13,5 maty stp gold i ponad 2 m2 pianki k6s.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Jedna mata stp gold to chyba 1,65 kg. Jakby policzyć to przednie drzwi przybrały po 7,5 kg a tylne po ponad 4 kg. Bagażnik przybrał ponad 14 kg bo poszło na niego 10 mat stp silver po 1,42 kg na mate plus pianka. Efekt końcowy jednak warty tych dodatkowych kg. Teraz przy 140 km/h jest jak wcześniej przy 120 km/h. Teraz tylko silnik słychać plus lekki świst powietrza gdzieś w tylnych drzwiach. Dodam że u mnie opony to stare hankoki gdzie tylne mają już 7 lat a przednie 3 więc na pewno trzeba je wymienić. Głośniki też odżyły i grają czysto nawet przy wyższym poziomie głośności.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Jak to jest z wersjami wyposażenia w mazdzie. Według papierów mam wersję exclusive a jak dziś sprawdzałem cennik mazd 2011-2012 to wychodzi mi że mam wyposażenie exclusive plus z dodatkowym rvm z wersji sport. Czy możliwe że pierwszy właściciel doposażył mazde w salonie w te wszystkie dodatki?
Seryjnie według papierów auto wyjechało na 16 calowych kołach ale ja już kupiłem je na 17 calowych.
Z wyposażenia mam światła przeciwmgielne, podgrzewaną przednią szybę i fotele, wszystkie szyby elektrycznie sterowane, lusterko wewnętrzne samościemniające, radio z fabrycznym zestawem głośnomówiącym, czujniki parkowania tylne i system rvm.
Seryjnie według papierów auto wyjechało na 16 calowych kołach ale ja już kupiłem je na 17 calowych.
Z wyposażenia mam światła przeciwmgielne, podgrzewaną przednią szybę i fotele, wszystkie szyby elektrycznie sterowane, lusterko wewnętrzne samościemniające, radio z fabrycznym zestawem głośnomówiącym, czujniki parkowania tylne i system rvm.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Pewnie masz ex + chociaż są duże rozbieżności w wyposazeniach poszczególnych egzemplarzy. Druga sprawa różnice robi też rynek na jaki pierwotnie auto miało trafić. Mój ojciec ma ex+ a wyposażenie poza fotelami półskirzanymi i navi ma wszystko.
Auto sprowadzone z Niemiec. Poszukałem trochę i wychodzi że to wersja High-Line a przynajmniej wyposażenie się idealnie zgadza. Czyli to takie nasze exclusive + z dodatkowym rvm.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Felgi i opony zimowe już kupione. Na grafitowych felgach auto prezentuje się o wiele lepiej. Na 16 jeździ się o lepiej niż na 17. Mniej czuć wszelkie wyboje. Oponki mimo że zimowe i świeżo założone to są dość ciche.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Masz jakąś fotkę całego boju z większej odległości jak wygląda na tych felgach?
Jutro będę mył auto to zrobie z większej odległości.
Dopisano 5 paź 2022, 11:13:
Tu zdjęcie jak się prezentują felgi z większej odległości na umytym aucie.
Dopisano 5 paź 2022, 11:13:
Tu zdjęcie jak się prezentują felgi z większej odległości na umytym aucie.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Jako że mazda jeździ już u mnie ponad rok to czas na małą aktualizacje.
Samochód jak narazie bezawaryjny, wymaga tylko lania paliwa i wymiany oleju i filtrów.
Ostatnio wygluszałem podszybie:
Użyłem mat stp gold plus pianki 6mm. Roboty kupa bo zdemontowanie mechanizmu wycieraczek jest bardzo upierdliwe. Mechanizm jest na styk wciśnięty tam i nawet przed oklejeniem ciężko go wyciągnąć. Po oklejeniu zamontowanie go ponownie to była katorga ale się udało.
W trasie przy 120-140 km/h silnik jest zauważalnie mniej słyszalny a przy 100 km/h głównie słychać koła. Czeka mnie jeszcze wyklejanie podłogi, przednich nadkoli i częściowo ściany grodziowej ale to już grubsza robota bo pół samochodu trzeba rozbierać.
Dodatkowo powoli zabieram się za ulepszenie nagłośnienia w mazdzie ale to będzie raczej długi i kosztowny proces.
Samochód jak narazie bezawaryjny, wymaga tylko lania paliwa i wymiany oleju i filtrów.
Ostatnio wygluszałem podszybie:
Użyłem mat stp gold plus pianki 6mm. Roboty kupa bo zdemontowanie mechanizmu wycieraczek jest bardzo upierdliwe. Mechanizm jest na styk wciśnięty tam i nawet przed oklejeniem ciężko go wyciągnąć. Po oklejeniu zamontowanie go ponownie to była katorga ale się udało.
W trasie przy 120-140 km/h silnik jest zauważalnie mniej słyszalny a przy 100 km/h głównie słychać koła. Czeka mnie jeszcze wyklejanie podłogi, przednich nadkoli i częściowo ściany grodziowej ale to już grubsza robota bo pół samochodu trzeba rozbierać.
Dodatkowo powoli zabieram się za ulepszenie nagłośnienia w mazdzie ale to będzie raczej długi i kosztowny proces.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości