Jeden dzień to najwyżej baranem można zabezpieczyć
Porzadne zabezpieczenie to mimimum kilka dni swoją drogą jest gdzieś wątek jak chłopak sam zabezpiecza swoją trójkę.
Tydzień pracy, i nie nie nie była tak zgnita czy coś, chłopak to podkladowal itp kilka etapów i kilka środków, ktore między innymi muszą wyschnac
Sam ostatnio zrobiłem wstępny przegląd swojej M3. I zabezpieczenie wraz w wszelkimi profilami zamkniętymi zajmie mi lekko 4,5 dni, na plus jest to że stara konserwacja wygląda znakomicie najwięcej zabawy będzie z samym spodem, aby to porządnie oczyścić i przygotować do podkładu
Mazda3 BK LF '07 Black Kintaro
1, 2
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
No to możliwe że się mylę, jeszcze specyfików nie czytałem ile trzeba odczekać między warstwami (przyzwyczajony do lakieru gdzie trzeba kilka minut między warstwami odczekać )
Takie składniki chyba dobre (pisałem już we wcześniejszym poście)?
-APP R-Stop
-Boll Podkład epoksydowy
-Boll Środek do konserwacji podwozia
-Boll Środek do konserwacji profili zamkniętych
Mam tylko progi do zrobienia, więc wydaję się mało roboty (może się jednak mylę, mały element ale trudny do wyszlifowania)
Takie składniki chyba dobre (pisałem już we wcześniejszym poście)?
-APP R-Stop
-Boll Podkład epoksydowy
-Boll Środek do konserwacji podwozia
-Boll Środek do konserwacji profili zamkniętych
Mam tylko progi do zrobienia, więc wydaję się mało roboty (może się jednak mylę, mały element ale trudny do wyszlifowania)
- Od: 14 kwi 2019, 14:28
- Posty: 25
- Skąd: Chełm Śląski, Katowice
- Auto: Mazda3 BK LF Kintaro
Zobacz ten wątek myślę, że dobra ściąga sam będę się nią kierował
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Motyk95 napisał(a):No to możliwe że się mylę, jeszcze specyfików nie czytałem ile trzeba odczekać między warstwami (przyzwyczajony do lakieru gdzie trzeba kilka minut między warstwami odczekać )
Takie składniki chyba dobre (pisałem już we wcześniejszym poście)?
-APP R-Stop
-Boll Podkład epoksydowy
-Boll Środek do konserwacji podwozia
-Boll Środek do konserwacji profili zamkniętych
Mam tylko progi do zrobienia, więc wydaję się mało roboty (może się jednak mylę, mały element ale trudny do wyszlifowania)
Bolla odpuść, masz tectyla, noxudol czy sika do wyboru pare złoty więcej
na rdze możesz wypróbować też Ikorol lub Noxudol Rust Eater
Motyk95 napisał(a):Pomysł na polepszenie wyglądu felg to pomalowanie plastidipem na czarny połysk tak żeby nie uwydatniało balonowatych opon, dlatego mam pytanie ktoś robił felgi plastidipem i wie ile mniej więcej puszek kupić? Mogą być z K2?
Poszukaj na forum, było kilka osób i chyba jest nawet osobny wątek na ten temat.
Swego czasu ja też się w to bawiłem KLIK. Co prawda zrobiliśmy to trwalej, bo z wykorzystaniem pistoletu i kompresora, ale z puszkami też mam doświadczenie i jak wiadomo wychodzi to równie dobrze. Nie żałuj warstw – trzy obficie położone to minimum, ja skłaniałbym się ku pięciu, jeśli to ma być zwarta struktura na zimowe warunki.
Ile puszek? To zależy od rozmiaru felgi, sposobu nakładania etc. Myślę, że 6szt. to może być punkt wyjścia, ale nie dam sobie ręki uciąć że jak się wciągniesz i wprawisz w sztuce nie będziesz pomykał po kolejne. Ja zawsze brałem na zapas. Jeśli dodasz do tego glossifier to licz z 8szt.
K2 się nada, a ja polecam PlastiLak – dobre bo polskie
Nie zapomnij dobrze przygotować felg (dekontaminacja, odtłuścić), to podstawa. Jeśli będziesz potrzebował wskazówek to pisz PW.
Co do auta, to ilekroć zaglądam do działu trójek to na te widoki sentyment się budzi. Śliczna sztuka, niech dobrze się prowadzi a Tobie życzę wytrwałości w działaniach
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Dzięki za linka do poszerzenia wyobraźni jak to powinno wyglądać No to muszę sobie przynajmniej na 3-4dni wyłączyć Mazdę
Dziękuje za dobre słowa, co do felg to chyba już wszystko jasne jak to zrobić Jeszcze raz dzięki.
Właśnie z tego co widzę to większość plastdipów jest matowa, takim glossifierem nadam im połysk? Bo efektu matowych felg chciałbym uniknąć, średnio to pasuje. A u Ciebie na filmiku widzę że fajnie się błyszczą
chmielu_KL napisał(a):Zobacz ten wątek myślę, że dobra ściąga sam będę się nią kierował
Dziękuje za dobre słowa, co do felg to chyba już wszystko jasne jak to zrobić Jeszcze raz dzięki.
Właśnie z tego co widzę to większość plastdipów jest matowa, takim glossifierem nadam im połysk? Bo efektu matowych felg chciałbym uniknąć, średnio to pasuje. A u Ciebie na filmiku widzę że fajnie się błyszczą
macvas napisał(a):Motyk95 napisał(a):Pomysł na polepszenie wyglądu felg to pomalowanie plastidipem na czarny połysk tak żeby nie uwydatniało balonowatych opon, dlatego mam pytanie ktoś robił felgi plastidipem i wie ile mniej więcej puszek kupić? Mogą być z K2?
Poszukaj na forum, było kilka osób i chyba jest nawet osobny wątek na ten temat.
Swego czasu ja też się w to bawiłem KLIK. Co prawda zrobiliśmy to trwalej, bo z wykorzystaniem pistoletu i kompresora, ale z puszkami też mam doświadczenie i jak wiadomo wychodzi to równie dobrze. Nie żałuj warstw – trzy obficie położone to minimum, ja skłaniałbym się ku pięciu, jeśli to ma być zwarta struktura na zimowe warunki.
Ile puszek? To zależy od rozmiaru felgi, sposobu nakładania etc. Myślę, że 6szt. to może być punkt wyjścia, ale nie dam sobie ręki uciąć że jak się wciągniesz i wprawisz w sztuce nie będziesz pomykał po kolejne. Ja zawsze brałem na zapas. Jeśli dodasz do tego glossifier to licz z 8szt.
K2 się nada, a ja polecam PlastiLak – dobre bo polskie
Nie zapomnij dobrze przygotować felg (dekontaminacja, odtłuścić), to podstawa. Jeśli będziesz potrzebował wskazówek to pisz PW.
Co do auta, to ilekroć zaglądam do działu trójek to na te widoki sentyment się budzi. Śliczna sztuka, niech dobrze się prowadzi a Tobie życzę wytrwałości w działaniach
- Od: 14 kwi 2019, 14:28
- Posty: 25
- Skąd: Chełm Śląski, Katowice
- Auto: Mazda3 BK LF Kintaro
Zobacz sobie u mnie jak wyszły felgi. Tak świecące jak lakier nigdy nie będą po użyciu plasti dipa. Niestety.
Malowałem najpierw 3-4 warstwy czarnego, a później 4-5 warstw miedzi. Wyszło, moim zdaniem, [tiiit].
Generalnie, moda polecam. Jeśli tylko nie masz kasy albo ochoty malować felg na stałe. W przeciwnym wypadku jednak lepiej dać do normalnego malowania, bądź proszku.
Malowałem najpierw 3-4 warstwy czarnego, a później 4-5 warstw miedzi. Wyszło, moim zdaniem, [tiiit].
Generalnie, moda polecam. Jeśli tylko nie masz kasy albo ochoty malować felg na stałe. W przeciwnym wypadku jednak lepiej dać do normalnego malowania, bądź proszku.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
W sumie nie zależy mi na super efekcie, bo i tak będą przyjmować sól, błoto i inne rzeczy, które dzieją się w trakcie zimy. Dzięki za mniej więcej nakreślenie ile warstw muszę się spodziewać
Po głowie chodzi mi też malowanie zwykłym lakierem np. od Motipa. Dobrze wyszlifować, podkład i lakier na to czarny. Nie wiem na co się zdecydować, raczej opcja że chcę to robić sam bo tak jak mówiłem nie zależy mi na super efekcie, tak żeby w miarę na kilka lat się to utrzymało i zakryło srebrne felgi
Po głowie chodzi mi też malowanie zwykłym lakierem np. od Motipa. Dobrze wyszlifować, podkład i lakier na to czarny. Nie wiem na co się zdecydować, raczej opcja że chcę to robić sam bo tak jak mówiłem nie zależy mi na super efekcie, tak żeby w miarę na kilka lat się to utrzymało i zakryło srebrne felgi
- Od: 14 kwi 2019, 14:28
- Posty: 25
- Skąd: Chełm Śląski, Katowice
- Auto: Mazda3 BK LF Kintaro
Jak dobrze je przygotujesz pod plasti dip to będzie się trzymało, jak dasz więcej warstw to się nic nie stanie. Ja malowalem tylny zderzak na ala MPS, tylko oddluscilem dałem chyba 5 warstw i trzyma się ponad rok. Jak nie zawadzasz felgami o krwazeniki to będzie żyć
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Dzięki za podpowiedzi
Przy okazji sobotniego mycia, swoją obecnością i pomocą przy myciu zaszczycili mnie tacy przyjaciele
Przy okazji sobotniego mycia, swoją obecnością i pomocą przy myciu zaszczycili mnie tacy przyjaciele
- Od: 14 kwi 2019, 14:28
- Posty: 25
- Skąd: Chełm Śląski, Katowice
- Auto: Mazda3 BK LF Kintaro
Mały update przed zimą, 2 tygodnie spędzone z Mazdą na podnośniku przy domu zaowocowały tym, że podłoga, progi (pod dokładkami też, ale trzeba było zamawiać nowe zatrzaski w 3 miejscach ) i podłużnice wyczyszczone do zera (przy użyciu szlifierki i tarczy ściernej) i zakonserwowane poprzez kilka różnych etapów lakierniczych Dodatkowo plastiki pod samochodem pościągane i również zakonserwowane w tych miejscach, więc temat konserwacji można odłożyć na jakiś czas, prócz sprawdzania co roku czy się coś nie dzieje. Na szczęście oprócz powierzchownej rdzy, która schodziła w kilka sekund przy użyciu szlifierki, żadnych dziur nie ma. Więc będzie trzeba teraz dbać o taki stan podłogi, bo wiemy jak Mazda cierpi na przypadłość rdzawej miłości.
Dodatkowo tak jak pisałem wcześniej, pomalowałem sam felgi zimowe. Wybór jednak padł na zwykły spray z podkładem antykorozyjnym zamiast plastidipu. Zobaczymy jak się to sprawdzi przez zimę.
Następne mody:
– Letnie felgi też na czarno
– Emblematy na czarno
– Szyby przyciemnić
– Zmienić oryginalną końcówkę na okrągłego ulter'a 100mm
Dodatkowo tak jak pisałem wcześniej, pomalowałem sam felgi zimowe. Wybór jednak padł na zwykły spray z podkładem antykorozyjnym zamiast plastidipu. Zobaczymy jak się to sprawdzi przez zimę.
Następne mody:
– Letnie felgi też na czarno
– Emblematy na czarno
– Szyby przyciemnić
– Zmienić oryginalną końcówkę na okrągłego ulter'a 100mm
- Od: 14 kwi 2019, 14:28
- Posty: 25
- Skąd: Chełm Śląski, Katowice
- Auto: Mazda3 BK LF Kintaro
Mam za sobą podobne zabawy z konserwacją podwozia w M3 pod koniec sierpnia.
Wiem ile pracy trzeba w to włożyć, by uznać choć w minimalnym stopniu, że zrobiło się to w należyty sposób. Godziny demontażu, szlifowania, czyszczenia, nakładania podkładu i innych preparatów...
Choć czas pokaże, na ile nasza praca się opłaci...
Z ciekawości:
Jakich środków używałeś?
Jakie "etepy lakiernicze" przechodziłeś?
Widzę, że robisz autko na czarną strzałę Wszystkie felgi w kolor, emblematy, przyciemnienie szyb...
Twoja oryginalna końcówka wydechu i tak nie jest taka biedna jak seria. Średnicę koło fi 70 chyba ma, co?
Wiem ile pracy trzeba w to włożyć, by uznać choć w minimalnym stopniu, że zrobiło się to w należyty sposób. Godziny demontażu, szlifowania, czyszczenia, nakładania podkładu i innych preparatów...
Choć czas pokaże, na ile nasza praca się opłaci...
Z ciekawości:
Jakich środków używałeś?
Jakie "etepy lakiernicze" przechodziłeś?
Widzę, że robisz autko na czarną strzałę Wszystkie felgi w kolor, emblematy, przyciemnienie szyb...
Twoja oryginalna końcówka wydechu i tak nie jest taka biedna jak seria. Średnicę koło fi 70 chyba ma, co?
- Od: 20 lip 2018, 10:48
- Posty: 184
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005
Zmieniłem troszkę niż to co pisałem we wcześniejszym poście:
-zamiast Bolla jak epoksyd, wziąłem Novol 395
Etapy:
-APP R-STOP 2 warstwy na wszystko wyszlifowane
-Podkład epoksydowy 3-4 warstwy zależne od miejsca
-Potem Boll środek do konserwacji podwozi (coś podobnego do bitgumy)
Nie mierzyłem dokładnie średnicy, ale gubi się trochę w zderzaku. Widziałem ostatnio u kogoś w M3 fi100 i bardzo ładnie to siedzi, do pakietu Kintaro jak znalazł
Wydaję mi się ze dobrze to siądzie wszystko razem zawsze plastidip można ściągnąć z emblematów
-zamiast Bolla jak epoksyd, wziąłem Novol 395
Etapy:
-APP R-STOP 2 warstwy na wszystko wyszlifowane
-Podkład epoksydowy 3-4 warstwy zależne od miejsca
-Potem Boll środek do konserwacji podwozi (coś podobnego do bitgumy)
Nie mierzyłem dokładnie średnicy, ale gubi się trochę w zderzaku. Widziałem ostatnio u kogoś w M3 fi100 i bardzo ładnie to siedzi, do pakietu Kintaro jak znalazł
Wydaję mi się ze dobrze to siądzie wszystko razem zawsze plastidip można ściągnąć z emblematów
- Od: 14 kwi 2019, 14:28
- Posty: 25
- Skąd: Chełm Śląski, Katowice
- Auto: Mazda3 BK LF Kintaro
Już po liczbie nałożonych warstw APP R-Stop i podkładu epoksydowego wygrałeś ze mną
Ja jako środek konserwujący użyłem polecany bardzo często Noxudol 900...
Tak jak pisałem – wszystko zweryfikuje czas. My jedynie możemy czuć się dumni, że zrobiliśmy co w naszej mocy
Co do założonych modyfikacji – cała czarna Trójeczka w Kintaro na pewno będzie cieszyć oko
Ja jako środek konserwujący użyłem polecany bardzo często Noxudol 900...
Tak jak pisałem – wszystko zweryfikuje czas. My jedynie możemy czuć się dumni, że zrobiliśmy co w naszej mocy
Co do założonych modyfikacji – cała czarna Trójeczka w Kintaro na pewno będzie cieszyć oko
- Od: 20 lip 2018, 10:48
- Posty: 184
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: PitrekT i 24 gości