Mazda3 BK Z6 '07 Sedan by Majkel
Nieco zmuszony poszukiwaniem nowego auta – ponieważ mój niezawodny Civic został skasowany przez młodego gówniarza w Golfie – zacząłem się rozglądać za czymś nowszym w przyzwoitych pieniądzach. I przyznam, że Mazda 3 I-szej generacji w sedanie od razu stała się moim faworytem. Parę ładnych tygodni intensywnych poszukiwań i udało się w końcu nabyć to czego szukałem.
Marka: Mazda
Model: 3 BK Sedan
Rok produkcji: 2007
Lakier: Black Mica (16W)
SILNIK
MZR Z6 1.6 (105 KM, 145 Nm)
olej Motul 8100 Eco-nergy 5W30
świece NGK BKR5E-11
UKŁAD DOLOTOWY
seria + wkładka K&N
UKŁAD WYDECHOWY
seria + końcówka Ulter
SPRZĘGŁO
seria
SKRZYNIA BIEGÓW
seria – 5-biegowa
HAMULCE
seria – 4 hamulce tarczowe ATE
Plany:
– pomalowanie zacisków
ZAWIESZENIE
seria + rozpórka przednia górna GSG
Michelin CrossClimate+ 205/55R16 91 H 1119
Plany:
– amory KYB przód (LP 334701, PP 334700) – DONE, tył (343412) + pro-kit Eibacha (E10-55-008-01-22)
NADWOZIE
seria
emblemat Axela na klapie
Plany:
– zdjęcie listew z drzwi
– drobne zaprawki
– chrom grilla w kolorze lakieru (ew. czarny plastidip) lub wymiana na grill żebrowany
– ramki fogów w kolorze lakieru (ew. czarny plastidip)
– progi – najprawdopodobniej poliftowe OEM-y
– dokładka przednia – cały czas szukam czegoś sensownego, a nie chcę zmieniać całego zderzaka
WYPOSAŻENIE
Wersja: Exclusive (Takara) DK
– zintegrowany system audio z radiem, CD i 4 głośnikami
– skórzana multimedialna kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
– elektryczne szyby z przodu i z tyłu
– podłokietnik w tylnej kanapie
– podgrzewane fotele
– elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne
– klimatyzacja manualna
– ABS z mechanicznym wspomaganiem hamowania
– elektroniczny rozdział sił hamowania EBD
– system kontroli trakcji TCS (odpowiednik ASR)
– system dynamicznej kontroli stabilizacji toru jazdy DCS (odpowiednik ESP)
– SRS z 6 poduszkami powietrznymi
– wspomaganie układu kierowniczego
– 16" OEM-owe alufelgi
– OEM-owe spryskiwacze mgłowe
– spryskiwacze reflektorów
– antena à la płetwa rekina
– aluminiowa podstopnica oraz nakładki pedałów
– ozdobne covery zamków drzwi
Plany:
– fotele materiałowe z MPS-a
– halogeny przednie
– wymiana zapinek pasów z tyłu
Zaraz po zakupie:
A tak wygląda aktualnie:
Poniżej moja wysłużona Hanula, która niestety zakończyła żywot...
Chemia:
tapicerka –> ADBL Bonnet / Autoglym Interior Shampoo
plastiki –> ADBL Interior Wow / Poorboy's World Natural Look
szyby –> Autoglym Car Glass Polish
APC –> Shiny Garage Pink APC
asfalt/żywica –> ADBL Tar and Glue Remover
owady/odchody –> ADBL Beetle Juice Squeezer
deironizer –> ADBL Vampire Liquid
opony/dywaniki –> Shiny Garage Pure Black Tire Cleaner
dressing do opon –> Shiny Garage Back2Black Polymer Tire Dressing
szampon –> Soft99 Neutral Creamy Shampoo
glinka –> ADBL Clay Sponge
politura –> Poorboy's World Black Hole
wosk –> Soft99 Fusso Coat 12 Months Dark Colour Wax
detailer –> Finish Kare #425 Extra Slick
Historia:
listopad '16
123 000 – zakup
grudzień '16
124 500 – wymiana końcówki wydechu – Ulter
styczeń '17
124 800 – wymiana miski olejowej i przewodu wysprzęglika
125 000 – antena płetwa rekina
wrzesień '17
132 300 – wymiana oleju – Motul 8100 Eco-nergy 5W30
październik '17
133 000 – wymiana wycieraczek – Valeo First
133 200 – rozpórka kielichów – GSG
133 400 – pełne zabezpieczenie antykorozyjne – Valvoline Tectyl
listopad '17
133 900 – wymiana przednich amortyzatorów – Kayaba
styczeń '18
136 000 – wymiana lusterka pasażera
luty '18
136 700 – wymiana obudowy filtra powietrza
marzec '18
137 100 – wymiana sworznia przedniego lewego wahacza oraz filtra kabinowego – Meyle
137 500 – gumowa mata bagażnika
137 700 – wkładka filtra powietrza – K&N
kwiecień '18
138 100 – nowy mieszek dźwigni zmiany biegów
październik '18
144 600 – dywaniki gumowe OEM
listopad '18
144 800 – wymiana prawego drążka kierowniczego i prawego łącznika stabilizatora
145 000 – wymiana oleju – Motul 8100 Eco-nergy 5W30
styczeń '19
147 200 – spryskiwacze mgłowe OEM
kwiecień '19
150 000 – alufelgi OEM 16x6,5
150 100 – komplet opon – Michelin CrossClimate+ 205/55R16
150 500 – gałka zmiany biegów – Epman Carbon
maj '19
151 300 – wymiana lewego łącznika stabilizatora, wymiana świec – NGK oraz filtra kabinowego – Meyle
czerwiec '19
152 000 – ozdobne covery zamków drzwi
152 200 – wymiana kompletu klocków, tarcz hamulcowych i kotwicznych oraz płynu – ATE
wrzesień '19
156 800 – nakładki gałek panelu klimatyzacji
157 000 – wymiana uszczelniacza wału oraz oleju – Motul 8100 Eco-nergy 5W30
styczeń '20
160 000 – wymiana oleju w skrzyni biegów – Motul Gear 300 75W90
luty '20
161 000 – aluminiowe nakładki pedałów
sierpień '20
165 000 – obszycie gałki zmiany biegów
wrzesień '20
166 500 – wymiana zewnętrznej klamki PP
listopad '20
168 500 – wymiana przednich wahaczy oraz oleju – Motul 8100 Eco-nergy 5W30
luty '21
170 000 – wymiana pierwszej sondy lambda – Denso DOX-0331
czerwiec '21
175 000 – wymiana płynu chłodniczego – Ravenol HJC FL-22
lipiec '21
177 000 – wymiana lamp przednich, wymiana akumulatora – Varta D47
Marka: Mazda
Model: 3 BK Sedan
Rok produkcji: 2007
Lakier: Black Mica (16W)
SILNIK
MZR Z6 1.6 (105 KM, 145 Nm)
olej Motul 8100 Eco-nergy 5W30
świece NGK BKR5E-11
UKŁAD DOLOTOWY
seria + wkładka K&N
UKŁAD WYDECHOWY
seria + końcówka Ulter
SPRZĘGŁO
seria
SKRZYNIA BIEGÓW
seria – 5-biegowa
HAMULCE
seria – 4 hamulce tarczowe ATE
Plany:
– pomalowanie zacisków
ZAWIESZENIE
seria + rozpórka przednia górna GSG
Michelin CrossClimate+ 205/55R16 91 H 1119
Plany:
– amory KYB przód (LP 334701, PP 334700) – DONE, tył (343412) + pro-kit Eibacha (E10-55-008-01-22)
NADWOZIE
seria
emblemat Axela na klapie
Plany:
– zdjęcie listew z drzwi
– drobne zaprawki
– chrom grilla w kolorze lakieru (ew. czarny plastidip) lub wymiana na grill żebrowany
– ramki fogów w kolorze lakieru (ew. czarny plastidip)
– progi – najprawdopodobniej poliftowe OEM-y
– dokładka przednia – cały czas szukam czegoś sensownego, a nie chcę zmieniać całego zderzaka
WYPOSAŻENIE
Wersja: Exclusive (Takara) DK
– zintegrowany system audio z radiem, CD i 4 głośnikami
– skórzana multimedialna kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
– elektryczne szyby z przodu i z tyłu
– podłokietnik w tylnej kanapie
– podgrzewane fotele
– elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne
– klimatyzacja manualna
– ABS z mechanicznym wspomaganiem hamowania
– elektroniczny rozdział sił hamowania EBD
– system kontroli trakcji TCS (odpowiednik ASR)
– system dynamicznej kontroli stabilizacji toru jazdy DCS (odpowiednik ESP)
– SRS z 6 poduszkami powietrznymi
– wspomaganie układu kierowniczego
– 16" OEM-owe alufelgi
– OEM-owe spryskiwacze mgłowe
– spryskiwacze reflektorów
– antena à la płetwa rekina
– aluminiowa podstopnica oraz nakładki pedałów
– ozdobne covery zamków drzwi
Plany:
– fotele materiałowe z MPS-a
– halogeny przednie
– wymiana zapinek pasów z tyłu
Zaraz po zakupie:
A tak wygląda aktualnie:
Poniżej moja wysłużona Hanula, która niestety zakończyła żywot...
Chemia:
tapicerka –> ADBL Bonnet / Autoglym Interior Shampoo
plastiki –> ADBL Interior Wow / Poorboy's World Natural Look
szyby –> Autoglym Car Glass Polish
APC –> Shiny Garage Pink APC
asfalt/żywica –> ADBL Tar and Glue Remover
owady/odchody –> ADBL Beetle Juice Squeezer
deironizer –> ADBL Vampire Liquid
opony/dywaniki –> Shiny Garage Pure Black Tire Cleaner
dressing do opon –> Shiny Garage Back2Black Polymer Tire Dressing
szampon –> Soft99 Neutral Creamy Shampoo
glinka –> ADBL Clay Sponge
politura –> Poorboy's World Black Hole
wosk –> Soft99 Fusso Coat 12 Months Dark Colour Wax
detailer –> Finish Kare #425 Extra Slick
Historia:
listopad '16
123 000 – zakup
grudzień '16
124 500 – wymiana końcówki wydechu – Ulter
styczeń '17
124 800 – wymiana miski olejowej i przewodu wysprzęglika
125 000 – antena płetwa rekina
wrzesień '17
132 300 – wymiana oleju – Motul 8100 Eco-nergy 5W30
październik '17
133 000 – wymiana wycieraczek – Valeo First
133 200 – rozpórka kielichów – GSG
133 400 – pełne zabezpieczenie antykorozyjne – Valvoline Tectyl
listopad '17
133 900 – wymiana przednich amortyzatorów – Kayaba
styczeń '18
136 000 – wymiana lusterka pasażera
luty '18
136 700 – wymiana obudowy filtra powietrza
marzec '18
137 100 – wymiana sworznia przedniego lewego wahacza oraz filtra kabinowego – Meyle
137 500 – gumowa mata bagażnika
137 700 – wkładka filtra powietrza – K&N
kwiecień '18
138 100 – nowy mieszek dźwigni zmiany biegów
październik '18
144 600 – dywaniki gumowe OEM
listopad '18
144 800 – wymiana prawego drążka kierowniczego i prawego łącznika stabilizatora
145 000 – wymiana oleju – Motul 8100 Eco-nergy 5W30
styczeń '19
147 200 – spryskiwacze mgłowe OEM
kwiecień '19
150 000 – alufelgi OEM 16x6,5
150 100 – komplet opon – Michelin CrossClimate+ 205/55R16
150 500 – gałka zmiany biegów – Epman Carbon
maj '19
151 300 – wymiana lewego łącznika stabilizatora, wymiana świec – NGK oraz filtra kabinowego – Meyle
czerwiec '19
152 000 – ozdobne covery zamków drzwi
152 200 – wymiana kompletu klocków, tarcz hamulcowych i kotwicznych oraz płynu – ATE
wrzesień '19
156 800 – nakładki gałek panelu klimatyzacji
157 000 – wymiana uszczelniacza wału oraz oleju – Motul 8100 Eco-nergy 5W30
styczeń '20
160 000 – wymiana oleju w skrzyni biegów – Motul Gear 300 75W90
luty '20
161 000 – aluminiowe nakładki pedałów
sierpień '20
165 000 – obszycie gałki zmiany biegów
wrzesień '20
166 500 – wymiana zewnętrznej klamki PP
listopad '20
168 500 – wymiana przednich wahaczy oraz oleju – Motul 8100 Eco-nergy 5W30
luty '21
170 000 – wymiana pierwszej sondy lambda – Denso DOX-0331
czerwiec '21
175 000 – wymiana płynu chłodniczego – Ravenol HJC FL-22
lipiec '21
177 000 – wymiana lamp przednich, wymiana akumulatora – Varta D47
Ostatnio edytowano 14 lip 2021, 11:23 przez majkel79, łącznie edytowano 44 razy
- Od: 7 lis 2016, 13:52
- Posty: 104 (3/2)
- Skąd: Warszawa
- Auto: BK Z6 '07 Sedan
Witamy w dziale Nasze Mazdy Niestety zdjęcia się u mnie nie wyświetlają, sugerowałbym wrzucić na nasz serwer zgodnie z opisem viewtopic.php?f=321&t=177089.
Poszukuję przewodu wysprzęglika, bo mój skorodował totalnie i nie chcę stanąć w polu.
Wiem, że przewód do 1.6 różni się od 2.0 oraz od diesla.
Jednak na allegro wszędzie jest podawana informacja, że przewód BP4K-41-380D (bo taki akurat u mnie jest) jest zamienny z ...C, ...E, ...F. Czy różnica ostatniej litery oznacza, że jest to dokładnie ta sama część (z taką samą krzywizną rurki) tylko montowana w różnych przedziałach czasowych?
Odpowiem sobie sam bo brak chętnych... Może ktoś skorzysta. Owszem – wszystkie te przewody są identyczne.
Wiem, że przewód do 1.6 różni się od 2.0 oraz od diesla.
Jednak na allegro wszędzie jest podawana informacja, że przewód BP4K-41-380D (bo taki akurat u mnie jest) jest zamienny z ...C, ...E, ...F. Czy różnica ostatniej litery oznacza, że jest to dokładnie ta sama część (z taką samą krzywizną rurki) tylko montowana w różnych przedziałach czasowych?
Odpowiem sobie sam bo brak chętnych... Może ktoś skorzysta. Owszem – wszystkie te przewody są identyczne.
Ostatnio edytowano 17 sty 2017, 15:45 przez majkel79, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 7 lis 2016, 13:52
- Posty: 104 (3/2)
- Skąd: Warszawa
- Auto: BK Z6 '07 Sedan
Plan na OEM-owy body-kit do Madzi jest taki:
Tylko pseudo spojlerek na klapie sobie daruję bo moim zdaniem to nic on tam nie wnosi a szkoda klapę wiercić. No i ta OEM felga w formie płatka śniegu jakoś mi nie leży...
Raczej czegoś w tym guście będę szukał:
Swoją drogą ten body-kit Accolade'a jest kozacki ale liczą sobie za niego kupę $
Tylko pseudo spojlerek na klapie sobie daruję bo moim zdaniem to nic on tam nie wnosi a szkoda klapę wiercić. No i ta OEM felga w formie płatka śniegu jakoś mi nie leży...
Raczej czegoś w tym guście będę szukał:
Swoją drogą ten body-kit Accolade'a jest kozacki ale liczą sobie za niego kupę $
- Od: 7 lis 2016, 13:52
- Posty: 104 (3/2)
- Skąd: Warszawa
- Auto: BK Z6 '07 Sedan
Tylko musialbyś zglebić do niego furę
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Proszę bardzo
http://allegro.pl/koncowka-tlumika-ulter-n1-70-rs-fi-70-wawa-i6041031846.html
Ja byłem u nich osobiście bo akurat rzut beretem mam
Dopisano 17 sty 2017, 11:45:
Kolejne pierdułki przy Magdzie zrobione – wymieniona miska oraz przewód wysprzęglika.
http://allegro.pl/koncowka-tlumika-ulter-n1-70-rs-fi-70-wawa-i6041031846.html
Ja byłem u nich osobiście bo akurat rzut beretem mam
Dopisano 17 sty 2017, 11:45:
Kolejne pierdułki przy Magdzie zrobione – wymieniona miska oraz przewód wysprzęglika.
- Od: 7 lis 2016, 13:52
- Posty: 104 (3/2)
- Skąd: Warszawa
- Auto: BK Z6 '07 Sedan
Troszkę rozczarowany wynikami mojego śledztwa co do możliwości adaptacyjnych różnych grilli do mojego zderzaka, coraz bardziej skłaniam się ku temu by jednak zostawić obecny zderzak i poszukać ewentualnie takiej dokładki którą robią za wielką wodą. Ze względu na różnicę koloru wygląda to na tej fotce średnio, ale w czerni powinno być malina.
- Od: 7 lis 2016, 13:52
- Posty: 104 (3/2)
- Skąd: Warszawa
- Auto: BK Z6 '07 Sedan
Takie tam... wypadowo-weekendowe do teściów
Żadnych detailingowych bo stwierdziłem, że na to za wcześnie. Poza tym karoseria nie jest w stanie idealnym więc po co. A że piękne słoneczko mamy to stwierdziłem, że w końcu wrzucę kilka fotek
"Niestety" lakier mam w takim stanie, że i fotopstrykacz się załapał
Żadnych detailingowych bo stwierdziłem, że na to za wcześnie. Poza tym karoseria nie jest w stanie idealnym więc po co. A że piękne słoneczko mamy to stwierdziłem, że w końcu wrzucę kilka fotek
"Niestety" lakier mam w takim stanie, że i fotopstrykacz się załapał
- Od: 7 lis 2016, 13:52
- Posty: 104 (3/2)
- Skąd: Warszawa
- Auto: BK Z6 '07 Sedan
Oliwa zmieniona
Muszę przyznać, że coś jest z tymi Motulami... Przy Hance też sobie bardzo ceniłem przejście z Mobila na Motula. I tym razem mam wrażenie, że też się nie zawiodę. Pierwsza zauważalna zmiana jest taka, że pomruk przy przyspieszaniu stał się zdecydowanie przyjemniejszy dla ucha – jakby bardziej rasowy A jednocześnie wcale nie stało się głośniej. Wszystko jest ok. Reszta refleksji za jakieś 15k km
Muszę przyznać, że coś jest z tymi Motulami... Przy Hance też sobie bardzo ceniłem przejście z Mobila na Motula. I tym razem mam wrażenie, że też się nie zawiodę. Pierwsza zauważalna zmiana jest taka, że pomruk przy przyspieszaniu stał się zdecydowanie przyjemniejszy dla ucha – jakby bardziej rasowy A jednocześnie wcale nie stało się głośniej. Wszystko jest ok. Reszta refleksji za jakieś 15k km
- Od: 7 lis 2016, 13:52
- Posty: 104 (3/2)
- Skąd: Warszawa
- Auto: BK Z6 '07 Sedan
A zmieniłeś też filtr powietrza?
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Mam pytanko odnośnie podstopnicy, czy jest możliwość załatwienia jeszcze jednej oraz za ile i czemu tak drogo A druga sprawa odnośnie przewodu wyprzęgnika – czy były jakieś objawy – bo u mnie trochę ciężko pedał sprzęgła chodzi
A sedanik fajny
A sedanik fajny
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Damian68 napisał(a):Mam pytanko odnośnie podstopnicy, czy jest możliwość załatwienia jeszcze jednej oraz za ile i czemu tak drogo A druga sprawa odnośnie przewodu wyprzęgnika – czy były jakieś objawy – bo u mnie trochę ciężko pedał sprzęgła chodzi
A sedanik fajny
Info co do podstopnicy wysłałem Ci na PW.
A co do przewodu wysprzęglika to objawów żadnych nie było i żeby taki stan utrzymać to postanowiłem go wymienić bo był totalnie skorodowany
Dzięki, Twój sedan też niczego sobie
- Od: 7 lis 2016, 13:52
- Posty: 104 (3/2)
- Skąd: Warszawa
- Auto: BK Z6 '07 Sedan
A dlaczego nie bilstein?
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości