Mazda3 BK L3 '03 160KM 2.3 L Automatic z USA

BN / BM / BL / BK

Postprzez Arturr0 » 5 lut 2014, 23:17

MODEL: Mazda 3 (BK), 2007r., nadwozie hatchback, 5-osobowy, wersja 3s Touring
SILNIK: 2.3L, L4, MPI, DOHC 16V, benzyna bez turbo, z instalacją sekwencyjną LPG firmy BRC
MOC: 160KM, seria (szczerze mówiąc nie wiem, ile jest koni, ale w dowodzie mam wpisane 160)
SKRZYNIA BIEGÓW: automat 5-biegowy z funkcją manual
KOŁA: felgi mazdowskie 17" z oponami letnimi Michelin Pilot Exalto 205/50 ZR17 89W oraz drugi komplet opon zimowych Fulda Kristall Control HP
WYPOSAŻENIE:
  • automatyczna klimatyzacja (klimatronic)
  • 6 x airbag
  • skórzana tapicerka z systemem ISOFIX, tylna kanapa z podłokietnikiem
  • skórzana, wielofunkcyjna kierownica regulowana w 3-ech płaszczyznach
  • podgrzewane przednie fotele
  • elektryczne 4 szyby
  • elektrycznie sterowane oba lusterka
  • podgrzewane oba lusterka i tylna szyba
  • komputer pokładowy
  • czujnik deszczu i zmierzchu
  • czujnik cofania
  • czujniki ciśnienia opon
  • systemy: ABS, ESP, DSC i cholera wie, co tam jeszcze (nie ogarniam tych wszystkich skrótów <lol> )
  • tempomat
  • elektryczny szyberdach
  • radio ze zmieniarką na 6CD (wersja europejska)
  • nagłośnienie: fabryczny system BOSE
  • immobiliser
  • centalny zamek z autoalarmem – sterowanie pilotem
  • dodatkowy alarm z funkcją antykradzieżową
  • przyciemniane i atermiczne szyby (pewny nie jestem, ale tak mi się wydaje)
  • światła przeciwmgielne
  • tylna lotka ze światłem stopu
ZDJĘCIA:
Fotki po zakupie (styczeń2014 rok), mazda jeszcze nie woskowana i ogólnie nie wypielęgnowana::

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg


Generalnie mazda ma kompletne, maksymalne wyposażenie bez ksenoenów i nawigacji.
Zakupiłem ją 6 stycznia 2014r. z przebiegiem 49800 mil. Co prawda od jakiegoś czasu szukałem dobrze wyposażonej trójki w kolorze czarnym, białym lub czerwonym, z silnikiem 2,0 150KM i w dobrym stanie technicznym, ale ostatecznie kupiłem taką, jak tu prezentuję. Co ciekawe, mazdę kupiłem od tej samej osoby z Gdańska, od której odkupiłem swoją poprzedną mazdę, z której byłem bardzo zadowolny. Ostatnie wspólne foto:
9.jpg

Samochód jest w Polsce od 2009 r. – została sprowadzona z USA (Clifton – stan New Jersey) pod konkretne zamówienie poprzedniego właściciela. Była uszkodzona z przodu (zderzak i oba przednie błotniki) – niestety zdjęć nie posiadam, ale wg właściciela nie była mocno rozbita, tylko uszkodzenia blacharskie. Zresztą oryginalne, amerykańskie reflektory przednie oraz radio mam spakowane w kartonie. Tak więc światła przednie i tylne były wymieniane zaraz po sprowadzeniu na wersję europejską, podobnie, jak i radio.

U poprzedniego właściela mazda była garażowana, wszystkie usterki i sprawy eksploatacyjne były wymieniane na bieżąco, na wszystko są rachunki. Silnik jest zalany mazdowskim olejem Ultra 5W-40 (dostałem baniaczek). Olej w skrzyni miałem zmieniany w 06.2011 przy przebiegu 35.500 mil. Użyty olej to mazdowski Dexelia ATF M-V Automatic Transmission fluid. W skrzynię weszło 6 litrów, kupionych było 7 litrów – jedna butelka mi została nierozpieczętowana.

Silnik z instalacją LPG Od 07.2009r., suchutki, chyba nigdy nie myty. Instalacja jest firmy BRC "Europa 2"
Sequen 7, reduktor typ Genus, wielozawór BRC, zbiornik Stako 42L w kole zapasowym.

Samochodzik ma swoje lata, więc ma kilka drobnych mankamentów, głównie lakierniczych:
– niewielką rysę na drzwiach przednich lewych pod listwą, podrapany tylny zderzak w lewym rogu i maleńki odprysk na masce
– drzwi od strony pasażera były lakierowane z powodu "krechy-obcierki" po całości – niestety, odcień lewego przedniego błotnika oraz tylnego zderzaka są nieco inne od reszty samochodu. Minimalnie, ale mnie to irytuje.
– szyba przednia jest nieoryginalna (już z taką przypłynęła z USA) i jest nie przystosowana do czujnika deszczu i zmierzchu (okablowanie i końcówki są schowane w lampce) przez co nie działa "przerywany" bieg wycieraczek. Będę myslał, co z tym zrobić.
– ciągle świeci się kontrolka czujnika opon – ponoć jest uszkodzony w jednym kole

Póki co, mazda sprawuje się bardzo dobrze (zrobiliśmy na niej dopiero niecałe 1000 km) i oby tak zostało. Jeździ nim głównie moja małżonka, ja mam na codzień auto służbowe.

Trochę obawiałem się skrzyni automatycznej, ale jestem zachwycony, a moja małżonka jeszcze bardziej.
Przyspiesza płynnie i w ogóle nie czuć, jak zmienia biegi – nie ma mowy o żadnym szarpaniu. A jak się "depnie" to błyskawiczna redukcja i banan :D

Plany:
– konserwacja całego podwozia, profili zamkniętych i nadkoli [zrobione]
– wymiana dywaników [zrobione]
– jakaś podstopnica by się przydała i nakładki alu na pedały
– siłowniki maski
– renowacja alufelg, ale chyba to raczej nie w tym roku
– malowanie zacisków hamulcowych – tylko nie wiem, na jaki kolor, ale chyba na jedyny słuszny (czerwony)
– zmieniarka mp3 xcarlink (mam jakieś wyście w schowku podłokietnika, ale jeszcze tego nie ogarniałem)
– przywrócenie oświetlenia schowka
– mata do bagażnika
– rozpórka na kielichy
– pewnie coś tam jeszcze, będę dopisywał na bieżąco
Ostatnio edytowano 13 gru 2015, 12:40 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 8 razy
Powód: Zdjęcia na serwer MS
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 21:43
Posty: 336 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez Bartg » 5 lut 2014, 23:42

Witamy z nowym nabytkiem :) Z zewnątrz piękna, prawie MPS i chyba najładniejsze OEM felgi <spoko> Przenoszę do M3 :P
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7773 (20/115)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 98'

Postprzez Arturr0 » 8 lut 2014, 12:08

No i zrobiłem pierwszą usterkę, przez własną głupotę <glupek2> , czyli brak obycia ze skórą w samochodzie. Podczas odkurzania naparłem kolanem na siedzisko fotela kierowcy i pękło na szwie:
Obrazek

Nie jest to nic poważnego, ale już byłem w zakładzie tapicerskim – we wtorek będzie demontaż fotela i szycie od spodu. Trochę się obawiam, co z elektyką fotela (airbag i pogrzewanie siedziska), ale facet powiedział, że odpinają akumulator i wszystko będzie, tak, jak było. Zobaczymy.
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 21:43
Posty: 336 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez Bo_Lo » 8 lut 2014, 12:22

Gratki furacza :–) a jak spalanie?

Wysyłane z mojego X10i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4357 (416/198)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Arturr0 » 8 lut 2014, 12:35

Na razie 100% po mieście wyszło mi 12,07L/100km LPG. Do tego pewnie dojdzie w zimie z 1-2L benzyny, ale na razie zatankowałem zbiornik pod korek i muszę trochę tej benzyny wyjeździć, zanim zatankuję ponownie do pełna.

Dzisiaj robię trasę Piła-Poznań i z powrotem (jakieś 210 km), to zobaczę, ile mi spali gazu na trasie – nie omieszkam napisać.
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 21:43
Posty: 336 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez rubyd96321 » 8 lut 2014, 14:03

Piękna mazda.3 w wersji usa są dużo ładniejsze i lepiej wyposażone.Gratuluje zakupu.
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2013, 14:30
Posty: 80
Skąd: Okolice Leżajska
Auto: Mazda 323F BA Z5
viewtopic.php?f=312&t=160869

Postprzez scorseze » 8 lut 2014, 17:29

rubyd96321 napisał(a):Piękna mazda.3 w wersji usa są dużo ładniejsze i lepiej wyposażone.Gratuluje zakupu.

Fakt, ładniejsze, ale w tym przypadku ten napompowany tylny zderzak wygląda trochę dziwnie (wiem, że to pewnie przez tamtejsze przepisy). No cóż, w USA wszystko jest większe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2011, 22:24
Posty: 53 (0/1)
Skąd: DJ, DW
Auto: Mazda 3 hatch 1.6 2007 benz.

Postprzez gaffel » 8 lut 2014, 20:07

No fakt, trochę napompowany ten zderzak, ale jak będziesz robił grilla na działce, to może robić za ławeczkę <czarodziej>
“Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2013, 19:11
Posty: 244
Skąd: Salzburg/ Nowy Sącz
Auto: Mazda3/G120/Revolution (2015)

Postprzez Arturr0 » 9 lut 2014, 11:02

W trasie mi spaliła 10,30L/100km LPG, ale to nie był ekonomiczny styl jazdy <diabełek>

Ten tylny zderzak faktycznie jest duży, ale wg mnie dobrze komponuje się z całością.
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 21:43
Posty: 336 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez blaze007 » 11 lut 2014, 19:28

no to git spalanie <faja>
ale wątpię byś dawał do odcięcia :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:22
Posty: 284 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez Arturr0 » 11 lut 2014, 20:03

No do odcięcia to nie, wiozłem znajomych na lotnisko przecież <diabełek> , a w drodzej powrotnej to już ciemno było, jak w d...e.
Jak się gwałtownie "depnie" i przekroczy pewien poziom obrotów (nie wiem dokładnie ile konkretnie), to następuje odcięcie LPG i samo przełącza się na benzyznę. Chyba po to, żeby nie zabrakło mocy przy wyprzedzaniu. Wspominał mi o tym sprzedający, że można przesuwać granicę "przełączenia", ale zapomniałem, jak to się robi.
Tak, czy owak żadnej zauważalnej różnicy pomiędzy LPG a benzyną nie odczuwam.
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 21:43
Posty: 336 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez buczos » 11 lut 2014, 20:09

Arturr0 wychodzi na to, że masz słabe wtryski lub reduktor lpg skoro nie dają rady i przełącza się na benzynę.
Nie powinno tak być.
Masz może specyfikację instalacji? jakie wtryski, jaki reduktor?
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 15:20
Posty: 3443 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: Laguna 3 GT
Peugeot 107
Było: Mazda 3 Sedan BK Top Sport
Protege5, 323F BA

Postprzez Pyton162 » 11 lut 2014, 20:17

kontroluj sobie stan oleju w tym silniku.
Pyton162
 

Postprzez hubertgal » 11 lut 2014, 20:47

Arturr0 napisał(a):No do odcięcia to nie, wiozłem znajomych na lotnisko przecież <diabełek> , a w drodzej powrotnej to już ciemno było, jak w d...e.
Jak się gwałtownie "depnie" i przekroczy pewien poziom obrotów (nie wiem dokładnie ile konkretnie), to następuje odcięcie LPG i samo przełącza się na benzyznę. Chyba po to, żeby nie zabrakło mocy przy wyprzedzaniu. Wspominał mi o tym sprzedający, że można przesuwać granicę "przełączenia", ale zapomniałem, jak to się robi.
Tak, czy owak żadnej zauważalnej różnicy pomiędzy LPG a benzyną nie odczuwam.


To jakąś nowoczesna technologia... Tak jak napisał buczos, tak nie powinno być.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2013, 17:59
Posty: 387
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport '06

Postprzez Arturr0 » 11 lut 2014, 21:08

Instalacja montowana 7 lipca 2009 w Gdańsku w zakładzie "MSN", zestaw firmowany książką gwarancyjną "Czakram".

Specyfikację intalacji, oczywiście, mam. Jednak wymienione w niej są wszystkie elementy instalacji w postaci numerycznej, które mi nic nie mówią, dlatego daję foto w załączniku.

Wyczytałem tylko, że:
Reduktor BRC Genus version MB NR E13*67R0016*CLASSE 1/2
Wielozawór BRC Europa 2 nr E13*67R01*0004
Wtryskiwacze BRC nr E13*67r01*0185
Zbiornik Staco 42L

Przeglądy instalacji były robione systematycznie, ostatni przy przebiegu 43.000 mil we wrześniu 09.2012r. (obecniy przebieg to 50.000 mil. Poza wymianami filtra fazy lotnej (3x), filtra elektrozaworu (3x) i czyszczeniem listwy wtryskowej (przy ostatnim przegladzie) nie ma żadnych notatek.

Pewnie za niedługo zrobię przegląd instalacji u siebie w mieście.

Za wszelkie info byłbym bardzo wdzięczny.
Załączniki
Mazda_LPG.jpg
Ostatnio edytowano 11 lut 2014, 21:38 przez Arturr0, łącznie edytowano 1 raz
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 21:43
Posty: 336 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez buczos » 11 lut 2014, 21:29

Niestety, z tego dalej nic nie wynika. Są tylko poszczególne Nr-y homologacji.
Arturr0 napisał(a):Pewnie za niedługo zrobię przegląd instalacji u siebie w mieście.

Popytaj serwisantów o to "przełączanie na PB". Niech sprawdzą ciśnienie na reduktorze. Ja u siebie tak miałem rok temu na dużych mrozach, przy mocnym depnięciu – około 4-5k rpm, był sygnał jakby LPG się skończyło i przełączało się na PB. Okazało się, że reduktor dawał za małe ciśnienie –> wystarczyło przekręcić parę razy kluczem imbusowym na reduktorze i problem rozwiązany :)
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 15:20
Posty: 3443 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: Laguna 3 GT
Peugeot 107
Było: Mazda 3 Sedan BK Top Sport
Protege5, 323F BA

Postprzez Dominator » 11 lut 2014, 21:37

Moze byc tez w komputerze-sterowniku LPG ustawiony poziom obr przy których przełącza sie na PB. Tez tak mialem tyle ze w stagu. Mozna dowolnie kształtowac moment zmiany zasilania z lpg na pb.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4851 (62/63)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: 308SW T7 2.0 gnojówka
Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez buczos » 11 lut 2014, 21:47

Oczywiście, zaprogramować wszystko można, pytanie po ? Czy nie robi się tak tylko, w przypadku gdy przy wysokich obrotach, reduktor i wtryski nie dają rady? Specem od LPG nie jestem ale tak podpowiada logika.Przecież nie mówimy o bezpośrednim wtrysku PB :)
U mnie się nic nie przełącza. Ładnie ciągnie do 7500 na LPG, a strata pomiędzy PB znikoma (1-1.5 HP)
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 15:20
Posty: 3443 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: Laguna 3 GT
Peugeot 107
Było: Mazda 3 Sedan BK Top Sport
Protege5, 323F BA

Postprzez Arturr0 » 13 lut 2014, 13:03

Jupi <jupi> , wreszcie mi się udało przestawić wskazania komputera z jednostek mpg (galony na mile) na nasze L/100 km (litry na kilometry) oraz stopnie Fahrenheita na Celcjusze :) . Postępowałem wg instrukcji z TEGO TEMATU – wszystko działa :).

Co do tego przełączania LPG na PB, to dzieje się to przy obrotach rzędu 6500, czyli jak wchodzi na "czerwone pole" obrotomierza. Wydaje mi się, że w mojej M3 jest tak, jak napisał kolega Dominator dwa posty wyżej, bo sprzedający mi o tym mówił.
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 21:43
Posty: 336 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez Arturr0 » 9 mar 2014, 10:34

Dwa tygodnie tamu tapicerowi dałem do zszycia ten fotel. Został wymontowany z mazdy przy odłączonym akumulatorze, skóra siedziska została zdjęta i zszyta od spodu. Efekt jest taki, że niczego nie widać – jest, jak było :) :

M3.9.jpg

M3.10.jpg


Oprócz tego mazda miała przegląd techniczny. Stan techniczny idealny – tylko jeździć i się cieszyć :D .
Przy okazji sprawdziłem stan zakonserwowania podwozia – wszystko jest OK <spoko> .
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 21:43
Posty: 336 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy