Mazda3 BM SH-VPTS '14 Sport Nav + Eibach

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez darrecki » 4 gru 2017, 20:41

No to mam już po gwarancji, więc małe podsumowanie.
3 lata gwarancji więc 3 serwisy za mną – standardowe wymiany płynów

Dodatkowo na gwarancji zgłosiłem:
– problemy z WiFi – wymienili tablet
– purchle pod uszczelką klapy bagażnika (sedan) – naprawione również na gwarancji.
– kilka drobiazgów, niestety TTTM

Teraz nierozwiązane problemy:
– Tej jesieni po każdym deszczu pojawia się chlupanie wody w okolicach słupka A
– Koła – drgania w okolicach 120kph.
– Hamulce – pokrzywiłem już 2 komplety tarcz (przebieg poniżej 50kkm). Postanowiłem wymienić piastę podejrzanego koła oraz włożyć hamulce z 6 – srednica i grubość + 2mm. Niewiele ale zawsze...
Tarcze Power Friction DS (polecane na sąsiednim forum), a klocki to Power Stop Z23 (również polecane na tym samym forum). Instalacja po nowym roku

INNE, AKTUALNE MODYFIKACJE:
– Remap made by DISITUNE:
Wykresik po ostatniej wizycie na hamowni (jakiś amerykański wynalazek)
IMG_20171125_134648.jpg

Jakoś średnio chce mi się wierzyć w te 220HP, ale seria dała 150, więc kto to wie.
Wynik może być "prawdziwy", bo miesiąc wcześniej rozbierałem i czyściłem dolot.
A tu kilka fotek z w/w operacji.
IMG_20171027_121354.jpg
Przepustnica

IMG_20171027_121401.jpg
Grzybek za przepustnicą. Tędy "wali" EGR

IMG_20171028_131104.jpg
Otwór w głowicy – w głębi zawór

IMG_20171028_130849.jpg
A tu to samo, tyle że już czyste


I to by było na tyle. O auto dbam, a to średnio mnie rozpieszcza.
Jeśli nie uda mi się usunąć problemu z kołami/hamulcami to na następną jesień auto idzie do żyda. I będzie to koniec 12 letniej przygody z Mazdą.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3140 (49/163)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez KMBak » 4 gru 2017, 20:49

Chlupanie w słupku?! <glupek2>

To kto wie czy ruda szmata jej od środka nie wpierdziela... :(
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez piotrekkk1985 » 4 gru 2017, 20:50

A ile niutonow wyszlo? A ten nagar to jakis kosmos <oczy>
Ja zmienialem olej dwa razy czesciej od Ciebie. Ciekawe czy jest jakas roznica?
A program robiles bez hamowni?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez Neonixos666 » 4 gru 2017, 21:01

Ja jestem w szoku jak przez 50tyś może zawalić się kolektor i kanały dolotowe w głowicy aż strach pomyśleć co jest po 200tyś.

darrecki napisał(a):I to by było na tyle. O auto dbam, a to średnio mnie rozpieszcza.
Jeśli nie uda mi się usunąć problemu z kołami/hamulcami to na następną jesień auto idzie do żyda. I będzie to koniec 12 letniej przygody z Mazdą.


Nie dziwie się, mając takie auto powinieneś nie martwić się o nic tym bardziej że dbasz o auto :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez darrecki » 4 gru 2017, 22:01

@KMBak, stawiam raczej na zatkany odpływ wody a nie rudą <glupek2>
@Piotrek, wychodzi lekko ponad 460Nm. Remap robiłem prawie 2 lata temu, ostatnio coś czułem że auto przestało jechać, a po czyszczeniu dolotu odżyło. No to pojechałem na hamownię... Wcześniej miałem tylko testy drogowe, bo DISI w PL a ja w UK :D. A to, że były 3 oficjalne serwisy to nie znaczy, że nie zmieniałem oleju we własnym zakresie. Od 2 lat auto jeździ na Dexeli 0w30 zmienianej co mniej niż 10kkm.
@Neonixos, ten nagar to nic! W Japonii jest jakiś serwis co prowadzi bloga – tam to dopiero mieli Meksyk z nagarem... Najpierw stawiałem na te silniki z padniętym wałkiem rozrządu, bo on potrafi turbinę uwalić, przez co leje olejem do dolotu. Ale potem mieli też te z dobrym... Cóż, ekologia kosztem klienta
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3140 (49/163)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez piotrekkk1985 » 4 gru 2017, 22:13

Te 460Nm to sie juz musi ladnie odpychac :D
Ja u siebie olej dwa razy w roku zmieniam. Wiec wychodzi jakies 6-7tys mil wiec podobnie jak ty.
No nic ... trzeba bedzie jakis spot zorganizowac u Ciebie Darek wraz z czyszczeniem <czarodziej>
Ps. Ten przewod to tylko lampka czy tez kamerka?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez darrecki » 4 gru 2017, 22:25

piotrekkk1985 napisał(a):Te 460Nm to sie juz musi ladnie odpychac :D
Ps. Ten przewod to tylko lampka czy tez kamerka?


No jakieś 6.5s do setki z zepsutym startem :D Ktoś kumaty by pewnie poniżej 6 zszedł...
Lampka + kamera ale robiła tylko za lampkę – focus to tam nie istniał.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3140 (49/163)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Norreca » 6 gru 2017, 14:46

darrecki napisał(a):
piotrekkk1985 napisał(a):Te 460Nm to sie juz musi ladnie odpychac :D
Ps. Ten przewod to tylko lampka czy tez kamerka?


No jakieś 6.5s do setki z zepsutym startem :D Ktoś kumaty by pewnie poniżej 6 zszedł...
Lampka + kamera ale robiła tylko za lampkę – focus to tam nie istniał.


czyli lepiej niż MPS :) ciekawe :P
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez darrecki » 15 mar 2018, 19:37

Hamulce z 6 GJ założone, piasta zmieniona. Wszystko pasowało PnP.
Przy okazji z <dupa>czyłem ABS, prawdopodobnie czujnik podczas wymiany piasty dostał szczotką przy czyszczeniu tony rdzy wokoło. Chciałem gnoja wyjąć to się śruba ukręciła – normalnie kocham Mazdy. 4 lata i dopiero pierwsza śruba ukręcona <glupek2> Po tylu latach w GG to już miałem całą kolekcję...
Nie mam pojęcia jak tą resztę usunąć – rzeźba będzie niesamowita <płacze> Śruba "8" nie wystaje nic a nic

Tarcze ustawione na zegarze do 0.02 i 0.03 – lepiej się nie dało. Oby nie zaczęło znowu bić, bo żyd gwarantowany. A wtedy będzie już Niemiec, nawet już rozeznanie robiłem...

Zdjęcia miałem zrobić, a wyszło jak zwykle.
20180315_132341.jpg
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3140 (49/163)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez KMBak » 15 mar 2018, 19:41

Niby spoko, ale...
Ja się pytam po co tyle sobie pracy zadawać i gówniane hamulce zmieniać na gówniane? <glupek2>

Druga sprawa – po co tarcze nawiercane? Chyba, że dla wyglądu – to ok. Ale na tym zalety się kończą. Natomiast nacinanie będzie Ci bardziej klocki zjadać. <nie powiem>

Mam nadzieję, że chociaż piasty masz równe, bo niestety trafiają się takie krzywe, że koła trzeba na ucie wyważać.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez darrecki » 15 mar 2018, 20:27

Tańsze klocki, tańsze tarcze, wybór znacznie większy. Zaciski i tak się kwalifikowały do wymiany więc wziąłem tańsze i mam nadzieję trwalsze rozwiązanie.
Wziąłem zestaw Powerstop z Hameryki – próbowałem Zimmermann, ATE, wszystkie zabijałem podczas urlopu i przejazdu przez niemcy. W tym roku obrałem inny kierunek, więc może dłużej to przeżyje.

A że nacinane i nawiercane? Jeden grzyb, i tak się pewnie zaraz pokrzywią hahaha
Poza tym jak mam zmieniać klocki nawet co pół roku, to wolę to niż klocki/tarcze co rok...
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3140 (49/163)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez piotrekkk1985 » 25 mar 2018, 17:09

KMBak napisał(a):Druga sprawa – po co tarcze nawiercane? Chyba, że dla wyglądu – to ok. Ale na tym zalety się kończą. Natomiast nacinanie będzie Ci bardziej klocki zjadać. <nie powiem>

A po co w sportowych samochodach montuja tarcze nawiercane? Dla wygladu? <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez KMBak » 25 mar 2018, 18:58

piotrekkk1985 napisał(a):Dla wyglądu? <lol>


DOKŁADNIE! Dla wyglądu Kolego – tylko i wyłącznie.
Wszystkie super samochody, które są sprzedawane dla Klientów mają nawiercane tarcze właśnie dla wyglądu – w zasadzie nie ma to żadnego lepszego zastosowania. Stosują wysokiej jakości materiały, więc tarcza raczej nie strzeli. Raczej.

Wszystkie wyczynowe (wyścigowe i rajdowe) hamulce są najczęściej nacinane.
Obrazek
Obrazek
To gwarantuje maksymalną skuteczność (choć zużycie klocków jest ogromne, bo są bardziej "gryzione").
W Formule 1 (i jej podobnej) – najczęściej są gładkie.
Obrazek
Choć nacinane też się zdarzają.
Obrazek

Nawiercanych się praktycznie nie stosuje w sporcie, bo się nie nadają – są za delikatne – otwory są słabymi punktami takiej tarczy – natychmiast po przegrzaniu tarcza pęka wzdłuż nich.

Na ulice – jeśli są z najwyższej jakości materiałów są wystarczające.
A czasem też nie...

A jak już je weźmiesz na to tor...


Ja wiem, że to wygląda cool.
Obrazek

Ale to mniej, prawda?
Obrazek

Polecam troszkę się podszkolić. :) Bo szkoda kasy wydawać dla samego wyglądu.


Są wyjątki od tej reguły, ale sam popatrz.
Tak wygląda hamulec Ferrari 458 Italia dla Klienta:
Obrazek

A tak wygląda Italia GT3 na tor:
Obrazek

Myślisz, że jeśli otworki są tak super, że są zarezerwowane tylko do aut salonowych? <diabełek>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez darrecki » 25 mar 2018, 19:41

Oj czepiacie się tych otworków...
Niestety z otworkami czy bez przy 82mph nadal kierownicą telepie. No tragedia <płacze>
Męczyłem się tydzień z ABS'em, winna okazała się nowa piasta i uwalony czujnik magnetyczny. Auto totalnie durniało. Przekłamywało prędkość, nie widziało na którym biegu jedzie, cokolwiek związanego z hamulcami nie działało.
Tarcze ustawione na mniej niż 0.02mm, gdzie limit jest 0.05mm.
Wszystko nowe a kiera dalej nap...dała. Nóż załamać się idzie. Trzeba jechać na kolejne wyważanie. No jak ja mam lubić to auto...
Żyd się zbliża nieubłaganie, zmiana na Niemca wisi na włosku
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3140 (49/163)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez piotrekkk1985 » 25 mar 2018, 19:43

Dalej mnie nie przekonales ze chodzi tylko o wyglad. A argument ze sie szybciej klocki zuzywaja to zaden argument. Kto bogatemu zabroni :) Ferrari 458 ma raczej ceramike z tego co widze. Ale to juz inna bajka. Pozatym jak sie kupuje tanie chinole to moga pewnie popekac.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez wiciu32 » 16 paź 2018, 21:56

Jak byś podsumował prawie 3 lata jazdy z remapem w tym silniku? Jaki przebieg zrobiłeś po chipie? Od jakiego zaczynając? Czy odbiło się to jakoś odczuwalnie na funkcjonowaniu DPFa?
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2017, 15:02
Posty: 30 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BL 2.2 MZR-CD 185 KM '09

Postprzez darrecki » 16 paź 2018, 22:39

O ja, ktoś odgrzał kotleta :)
Chipa robiłem gdy auto miało ok. 12-15 tys mil, teraz ma coś ponad 46 tys. DPF działa dokładnie tak samo jak wtedy, wyłączyłem też EGR w tamtym roku i interwały się nawet zwiększyły – średnio co jakieś 250km.
Nic się nie zepsuło, nic się nie urwało tylko przez większą moc krzywię tarcze – nawet te z tyłu <glupek2>. Tył przetoczony w PL na wakacjach, przód dał radę (zestaw z Mazdy 6).

Wg mnie to auto powinno tak jeździć od początku, te 150 koni to straszna nędza jest.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3140 (49/163)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez sylwia323F » 17 paź 2018, 08:33

Piękna Śnieżynka <serduszka> tylko ta kierownica nie po właściwej stronie ;)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 18:20
Posty: 807 (55/36)
Skąd: Kobyłka, Marki k/Warszawy
Auto: jest: Mazda 3 BM 2014r.,
Opel Speedster Piwa,
było: Mazda 323 F 1,3 1999r.,
Citroen C2 1,6l VTS 2006r. Piwa:–)

Postprzez wiciu32 » 17 paź 2018, 09:57

A ten interwał wypalania DPF co 250 km to przy jakiej jest eksploatacji? Miasto/trasa?
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2017, 15:02
Posty: 30 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BL 2.2 MZR-CD 185 KM '09

Postprzez darrecki » 17 paź 2018, 10:57

Nie śledzę teraz DPF, zwyczajnie się do niego przyzwyczaiłem. Przed deaktywacją EGR miałem bardzo powtarzalne 200km miasto 250 km trasa. Teraz na wakacjach potrafiłem dobić do 360km w trasie. Miasto raczej się nie zmieniło z racji krótkich, 3km dojazdów do pracy. I tak, auto daje radę – jeszcze się filtr nie zatkał, a i oleju nie przybywa. Tylko jak przyjdzie czas na wypalanie (a moje ucho w jedzie miejskiej potrafi wyłapać kiedy ma ono miejsce) jadę do domu okrężną drogą.
Te 250km o których wspomniałem to przebieg podzielony przez liczbę cykli regeneracji filtra.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3140 (49/163)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy