Mazda3 Sport BL LF 2010 2.0 DISI i-stop Graphite Mica – R.I.P.

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez ragun » 7 kwi 2014, 21:07

co do filtrów powietrza to mnie właśnie ciekawi w BL z 2.0 DISI i-stop bo sam używam oryginału ale chciałem zmienić na K&N tylko jest pewnien problem bo w intercarsie, allegro itp zazwyczaj mają K&N 33-2293 i piszą że pasuje a na stronie domowej http://www.knfilters.com/search/appsear ... 6RWbSFJQ== jest że 2010 MAZDA 3 2.0L L4 F/I – Non-US, Exc. DISI Eng. co oznacza "except – z wyjątkiem" i do DISI z i-stop-em jest 33-2999 którego nigdze w Polsce nie można znaleźć i dlatego nasuwa mi się pytanie czy jest jakaś różnica w samej budowie filtra rozmiary itp czy zupełnie coś innego np zapotrzebowanie na powietrze w DISI? jeżeli u nas dystrybutor (intercars) pisze, że pasuje a sam K&N, że nie to kto ma racje? bo wymiarami też może pasować ale sama konstrukcja filtra powinna być inna, dlatego też nie używałem zamienników. Może ktoś z Was posiada większą wiedzię i mnie oświeci :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 16:38
Posty: 453 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BL Sport 2009 2.0 DISI i-stop

Postprzez monkahead » 7 kwi 2014, 21:28

A czy ori Mazdy jest inny do silnika z i-stop i bez?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/7)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez ZOOMik » 7 kwi 2014, 23:20

To może ja Was oświecę, jako autor m.in. zestawienia zamienników filtrów w FAQ 3BL
Co do wymiany filtra powietrza to harmonogram różni się nieco w zależności od rynków. EU przewiduje ją rzeczywiście co 60kkm, ale z adnotacją, że jeśli warunki eksploatacji są niesprzyjające i filtr ulegnie wcześniejszemu zanieczyszczeniu to należy go wymieniać częściej. W praktyce oznacza to kontrolę wizualną co przegląd i w miarę potrzeby tylko oczyszczenie (przedmuchanie) lub wymianę.
Jeśli chodzi zaś o filtr powietrza do 2.0 DISI (i-stop) to ma on inne wymiary niż do "zwykłego" 2.0. Jeśli ktoś szuka zamienników to musi zwrócić na to uwagę, bo niestety większość "wyszukiwarek" w sklepach internetowych (nawet tych dużych) zawiera błędy "podpowiadając" filtry do 2.0, ale bez i-stop. Mylą się również hurtownie, nawet te znane. Polecam nasz FAQ ;) Oczywiście wszelkie uwagi i sugestie są mile widziane. A propos, skoro Kolega El Duende napisał, że Knecht OC 195 do 1.6 nie leży jak należy (pokrywa się ponoć nie domykała) to go z zestawienia usuniemy (tu zwracam się z prośbą do Konrada). Dzięki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez monkahead » 8 kwi 2014, 17:36

ZOOMik napisał(a):EU przewiduje ją rzeczywiście co 60kkm, ale z adnotacją, że jeśli warunki eksploatacji są niesprzyjające i filtr ulegnie wcześniejszemu zanieczyszczeniu to należy go wymieniać częściej.

To teraz mi napisz co to znaczy dokładnie "wcześniejsze zanieczyszczenie" :D Moim zdaniem to tak subiektywne kryterium, że na jego podstawie nic nie wiadomo. OK liście i paprochy można odkurzyć ale jak sprawdzić przepustowość filtra? Na podstawie koloru bibuły? Summa summarum, ja wymieniłem filtr po 20tyś km, utrzymałem w ten sposób cykl wymiany z DSR.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/7)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez ZOOMik » 8 kwi 2014, 23:19

„Wcześniejsze zanieczyszczenie” oznacza dokładnie, że filtr uległ "zafajdaniu" wcześniej, tj. przed „książkowym” dystansem 60kkm. Japończycy sugerują skrócenie tego okresu o połowę w ciężkich warunkach eksploatacji (m.in. drogi o dużym zapyleniu), ale jak inspekcja podczas przeglądu wykaże zasyfienie, to wcześniej – przytoczone „cyfry” to tylko wartości orientacyjne a nie wytyczne do obligatoryjnego przestrzegania. Stopnia zanieczyszczenia filtra nie ocenia się na podstawie żadnych pomiarów, lecz organoleptycznie, właśnie po kolorze (zaczernieniu) bibuły filtracyjnej. W związku z tym, siłą rzeczy jest ona subiektywna, ale jak swoje auto powierzasz do przeglądów dobremu serwisowi to wiedzą kiedy już jest czas ;) Oczywiście nie ma absolutnie żadnych technicznych przeciwwskazań, aby filtr powietrza zmieniać co przegląd.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez El Duende » 9 kwi 2014, 07:43

przepraszam – oznaczenie ciut za dużego filtra powietrza do wersji silnikowej 1.6 to Knecht LX1921
Piotrek . . . . . . >>>> MAZDA 3 BL 1.6 MZR 2011 KIREI ..Black Mica <<<< . . . . . . Zoom Zoom!
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2013, 11:26
Posty: 130 (7/5)

Postprzez KMBak » 9 kwi 2014, 07:57

No właśnie => poprawiłem FAQ. Przecież mówiliśmy o filtrze powietrza... <spoko>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez ZOOMik » 9 kwi 2014, 10:45

He, he nawet nie zauważyłem, ale o tej godzinie to mi procek pod kopułą już zwalnia <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez El Duende » 9 kwi 2014, 13:59

A już myślałem, że Zoomik jest nieomylny, a tak się dał podpuścić przeze mnie (nieświadomie) ;P
Piotrek . . . . . . >>>> MAZDA 3 BL 1.6 MZR 2011 KIREI ..Black Mica <<<< . . . . . . Zoom Zoom!
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2013, 11:26
Posty: 130 (7/5)

Postprzez monkahead » 10 maja 2014, 21:59

Dzisiaj wpadł zestaw kosmetyków firmy Meguiar's: wosk Ultimate Quick Wax oraz czernidło do opon Endurance Tire Gel, oba podobno bardzo dobre:

90fdf75ce3d339ea.jpg


Nakładanie wosku to bajka, 15 minut i zrobione całe auto, łatwo, szybko i przyjemnie, do tego wosk pięknie pachnie co dodatkowo umila pracę. Można nakładać na wszystkie powierzchnie, łącznie z szybami i plastikami, nic się nie plami. Efekty:

ef327d8724c7447e.jpg


Na czernidło do opon skusiłem się po przeczytaniu opinii w internecie, podobno bardzo długo pozostaje na oponach, dając efekt pięknej, czarnej i błyszczącej się opony. Dodatkowo, zabezpiecza gumę przed starzeniem, zobaczymy jak to wyjdzie "w praniu". Efekty:

b2868b7fcd0bde53.jpg


Po dzisiejszym zastosowaniu, jestem zadowolony z obu produktów, polecam.
Ostatnio edytowano 13 maja 2014, 23:44 przez monkahead, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/7)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez ragun » 10 maja 2014, 22:55

nie dość, że kupując trójkę moja była jako wzór to na dodatek podobnej chemi używa... :P przyznam, że efekt zacny, chociaż ja z wosku nie jestem aż tak bardzo zadowolony jak go "reklamują" w internecie ale wet coat polecany przez Ksylo też mogę polecić <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 16:38
Posty: 453 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BL Sport 2009 2.0 DISI i-stop

Postprzez monkahead » 10 maja 2014, 23:18

No cóż, najwyraźniej bardzo podobne gusta, nie moglibyśmy chodzić razem na laski ;)

Wysłano z Nokia Lumia 820
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/7)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez ragun » 10 maja 2014, 23:23

chyba, żeby były by koleżankami :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 16:38
Posty: 453 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BL Sport 2009 2.0 DISI i-stop

Postprzez monkahead » 21 maja 2014, 16:17

Wczoraj myłem furę, 10 dni po aplikacji wosku Ultimate Quick Wax, wosk dalej był na aucie, nawet po umyciu gąbką i wężem pod ciśnieniem, także śmiało można kupować ten wosk, dobrze zabezpiecza lakier przed brudem.

Czernidło także się sprawdza, opony dalej są czarne, co prawda nie błyszczą się już tak jak w dniu aplikacji ale przeżyły przez ten czas kilka deszczy więc jest OK, najważniejsze że kolor opon nie zmiania się w szary/brąz aka stara guma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/7)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez ragun » 21 maja 2014, 17:45

Każdy wosk czy to sonax czy turtle będzie się trzymał spokojnie do trzech myć w zależności czy myjesz samą wodą czy z płynem i nie pozostawia osadu ;) najlepiej będzie to sprawdzić po 2 miesiącach czy się trzyma. Wosk w ramach zabezpieczenia lakieru należało by stosować co naj mniej 4x w roku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 16:38
Posty: 453 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BL Sport 2009 2.0 DISI i-stop

Postprzez monkahead » 21 maja 2014, 17:50

Ale Tobie chodzi chyba o wosk w puszczce, bo nie wierzę żeby taki "psikany" wytrzymał tak długo. Podoba mi się, że auto się tak łatwo nie brudzi, a kolejna aplikacja to tylko 15 minut. Na "twardą" polerkę nie mam czasu, może przed zimą.

Wysłano z Nokia Lumia 820
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/7)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez Bejsu » 21 maja 2014, 18:49

ragun napisał(a):Każdy wosk czy to sonax czy turtle będzie się trzymał spokojnie do trzech myć w zależności czy myjesz samą wodą czy z płynem i nie pozostawia osadu ;) najlepiej będzie to sprawdzić po 2 miesiącach czy się trzyma. Wosk w ramach zabezpieczenia lakieru należało by stosować co naj mniej 4x w roku.


Ojj... Ja aplikowałem wosk w kwietni Collinite no.476s, przed nałożeniem wyglinkowałem, położyłem podkład pod wosk Dodo Juice. Efekt Jaki uzyskałem był zachwycający. Samochód mniej się brudzi, po umyciu lakier błyszczy się jak nowy jest gładziutki śliski :) Co jakiś czas spryskam Madzie quickdetailerem :) Wszystko moim zdaniem zależy od jakości wosku i tego jak on jest twardy :)
Axela!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2014, 22:14
Posty: 613 (15/10)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463

Postprzez Ksylo » 22 maja 2014, 11:42

Endurance to jeden z lepszych dresingów, bardzo długo siedzi na dobrze wymytej oponie i ładnie kropelkuje.

A najważniejsze to nie myj auta gąbką!!!!! To zbrodnia i śmierć dla lakieru....
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 16:05
Posty: 285 (30/1)
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.

Postprzez monkahead » 22 maja 2014, 11:59

Bejsu napisał(a):położyłem podkład pod wosk Dodo Juice

To są takie bajery? Fajna nazwa.

Bejsu napisał(a):przed nałożeniem wyglinkowałem, położyłem podkład pod wosk

Zrobiłeś jak Bozia przykazała <spoko> dla takich, którzy nie mają za dużo wolnego czasu jest Quick Wax, jak sama nazwa wskazuje :D

Ksylo napisał(a):A najważniejsze to nie myj auta gąbką!!!!! To zbrodnia i śmierć dla lakieru....

Myje gąbką tylko tam gdzie nie ma osadu z brudu, już się nauczyłem że w Mazdzie lakier rysuje się od samego patrzenia <oczko> ... tragedia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/7)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez Ksylo » 22 maja 2014, 13:32

polecam rękawice z mikrofibry, a najlepiej rękawice z naturalnej wełny...
tutaj bardzo duży wybór:
http://autonablask.pl/kategoria-produkt ... -rekawice/
pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 16:05
Posty: 285 (30/1)
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy