Mazda3 BL MZR-CD '10 2.2 185KM/400Nm by szczotkadokibla
Wiecie co? Może to kwestia cięższego silnika R2 vs. Y6? No i chyba najbardziej chodzi mi o reakcję układu kierowniczego... czy tam czasem nie nastąpiła jakaś zmiana? Czy w BK wspomaganie nie było stricte hydrauliczne, a tutaj elektryczno – hydrauliczne? Moja BK reagowała na każdy ruch kierownicą jak gokart. Układ był ostry jak brzytwa, czuło się w każdej chwili w jakiej pozycji znajdują się koła i jak daleko im do utraty przyczepności. Tutaj jest raczej przeciętnie. Auto musi się zastanowić, buda się pochyla w większym stopniu, dużo mniej czuć kontakt z drogą. Nie wiem, może to kwestia przyzwyczajenia. Oczywiście, przed zakupem sprawdzałem Madzię na stacji diagnostycznej i wszystko jest idealnie. Co do felgi, ona nie ma wpływu na prowadzenie – czuć jedynie bicie przy wyższych prędkościach (prawy tył). Dam to do roboty, albo zmienię fele, ale raczej poprawy bym się nie spodziewał. Jeżdżę dużo, do szaleństw mam GTXa i dobrze byłoby znaleźć jakiś rozsądny kompromis między dobrymi właściwościami jezdnymi, a komfortem. Bo ja, to ja, ale żona mi będzie płakać, podskakując na prawym siedzeniu 
w moim poprzednim BK poliftowym Y6 jak i obecnym LF, wspomaganie: elektryczno – hydrauliczne
Może kwestia zmiana płynu?
Może kwestia zmiana płynu?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Bardzo fajne auto
. A sam silnik – baajka
. Jakbym miał robić dużo większe przebiegi, to tylko w takim silniku
.
Co do poprawy zawieszenia i pokonywania zakrętów. Tak jak przedmówcy, dużą różnicę odczujesz obniżając auto – będzie sztywniej siedzieć przez co trochę poprawi przyczepność. Rozpórka kielichów z przodu powinna trochę pomóc – według teorii, nawet dość dużo pomóc – na pewno poprawi sztywność całej budy.
Sprężyny (np. eibach) to koszty od około 600zł
Rozpórka kielichów z przodu, od około 200zł
Można jeszcze zastosować twardsze gumy w zawieszeniu, poliuretanowe (czy jakoś tak) – kosztów niestety nie znam.
Twardsze poduszki – silnik nie lata po budzie.
Lepsze amortyzatory dedykowane do obniżonego zawieszenia (np. bilstein b8)
Hamulce....
Modyfikacje w naszych M3 to temat rzeka
rozmarzyłem się...
Co do poprawy zawieszenia i pokonywania zakrętów. Tak jak przedmówcy, dużą różnicę odczujesz obniżając auto – będzie sztywniej siedzieć przez co trochę poprawi przyczepność. Rozpórka kielichów z przodu powinna trochę pomóc – według teorii, nawet dość dużo pomóc – na pewno poprawi sztywność całej budy.
Sprężyny (np. eibach) to koszty od około 600zł
Rozpórka kielichów z przodu, od około 200zł
Można jeszcze zastosować twardsze gumy w zawieszeniu, poliuretanowe (czy jakoś tak) – kosztów niestety nie znam.
Twardsze poduszki – silnik nie lata po budzie.
Lepsze amortyzatory dedykowane do obniżonego zawieszenia (np. bilstein b8)
Hamulce....
Modyfikacje w naszych M3 to temat rzeka


- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
Wcześniej jeździłem BK sprzed liftu, 2005r. Tam również występowało wspomaganie hydrauliczno-elektryczne?
szczotkadokibla napisał(a):Wcześniej jeździłem BK sprzed liftu, 2005r. Tam również występowało wspomaganie hydrauliczno-elektryczne?
Zależy jaki silnik tam miałeś. W 2 litrowych benzynach jest na pewno elektryczno-hydrauliczne.

Jeżeli mnie pamięć nie myli to wersje 1.4b, 1.6b, 2.0td (jednostki stricte mazdowskie) mają hydrauliczne, a pozostałe "ko-operowane" silniki posiadają elektrohydrauliczne wspomaganie. Możliwe, że w poliftach coś się w tej kwestii zmieniło odnośnie 2,0td..ale nie mam pewności.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Wcześniej jeździłem Y6. Miałem też okazję powozić się przez jakiś czas 1.6 benz, mojego kuzyna i wrażenia były równie miłe. Może to jednak waga i rozkład masy robią swoje... Pewnie szukam dziury w całym, ale jestem zwyrodnialcem jeśli chodzi o czerpanie przyjemności z pokonywania zakrętów 
W takim razie witaj w klubie i dziwię się, że jeszcze się wahasz/pytasz w kwestii Eibachów i rozpórki
Każdy ma jakieś tam subiektywne odczucia odnośnie precyzji układu kierowniczego. Fakt, że rozkład masy w BL 2.2 jest inny niż w BK i może to właśnie on daje jakieś złudne wrażenie..pojeździsz, przywykniesz i zapomnisz o tym co było.
Każdy ma jakieś tam subiektywne odczucia odnośnie precyzji układu kierowniczego. Fakt, że rozkład masy w BL 2.2 jest inny niż w BK i może to właśnie on daje jakieś złudne wrażenie..pojeździsz, przywykniesz i zapomnisz o tym co było.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
macvas – jak się zapisać do grupy podlaskiej? Od kilku lat mieszkam w Białymstoku, choć pochodzę z Wrocławia. Robicie jakieś spoty? 
szczotkadokibla napisał(a):ale jestem zwyrodnialcem jeśli chodzi o czerpanie przyjemności z pokonywania zakrętów
to kupiles zle auto
a tak na serio to troszke inaczej bylo w Y6 ale jak dla mnie gorzej. natomiast BL jest zdecydowanie za "wysoko" ale to spowodowane jest design'em gdyz jako kompakt musi podjechac i zjechec z mniejszych gorek ziemnych na dzialce
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
z tymi reakcjami układu kierowniczego to może też być samo odczucie wolniejszej reakcji bo i moc auta jest większa (wciskasz pedał gazu w zakręcie koła szybciej się obracają i tracą szybciej przyczepność a byłeś przyzwyczajony do czegoś innego) może odczuwalna prędkość jest inna itp tak samo jak napisałem wcześniej duży wpływ mają opony, na niższym profilu i większym naciągu na samej oponie będzie sztywniej to samo z rodzajem opon w zależności od producenta i modelu będzie inna mieszanka a przez to przyczepność, spalanie, zachowywanie się w zakrętach, na suchej i mokrej nawierzchni.
Norreca napisał(a):
to kupiles zle auto![]()
a tak na serio to troszke inaczej bylo w Y6 ale jak dla mnie gorzej. natomiast BL jest zdecydowanie za "wysoko" ale to spowodowane jest design'em gdyz jako kompakt musi podjechac i zjechec z mniejszych gorek ziemnych na dzialcetakie uroki kompaktow.
No, ale BK moim zdaniem prowadziła się jak marzenie, toteż dowodzi, że można zrobić świetnie prowadzącego się kompakta.
ragun napisał(a):z tymi reakcjami układu kierowniczego to może też być samo odczucie wolniejszej reakcji bo i moc auta jest większa (wciskasz pedał gazu w zakręcie koła szybciej się obracają i tracą szybciej przyczepność a byłeś przyzwyczajony do czegoś innego)
Brzmi logicznie i wiarygodnie. W tym aucie w ogóle nie czuć prędkości
Wracając do tematu obniżenia, a właściwie usztywnienia Madzi... Co polecacie? Chodzi mi o jakiś zdrowy kompromis. Dobrze byłoby nie zrobić z autka kompletnej taczki, ale poprawić reakcje układu kierowniczego. Z prześwitem też nie chciałbym szaleć. Nurkujemy z żoną i czasem trzeba gdzieś podjechać nad jeziorko po szutrowej drodze. Nie chciałbym również zarywać nocy przez koszmary z progami zwalniającymi w rolach głównych 
skoro auta uzywasz tak a nie inaczej... ja mowie bys sie przyzwyczajil.
bo zmiany w zawieszeniu nie mozesz wprowadzic, rozporka nic nie da wg mnie (chyba ze chcesz zakrety na ostro brac i zona bedzie latac jak worek ziemniakow)
bo zmiany w zawieszeniu nie mozesz wprowadzic, rozporka nic nie da wg mnie (chyba ze chcesz zakrety na ostro brac i zona bedzie latac jak worek ziemniakow)
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
nad Eibachami się jeszcze zastanowię, choć trudno będzie mi żonkę przekonać. W tzw. "międzyczasie" wyskoczył mi inny problem. Z tyłu pojazdu, w okolicach 80km/h i kulminacją powyżej 120km/h, od momentu zakupu słychać było niepokojące, rytmiczne huczenie. Sprawdziłem łożyska i oddałem felgi do prostowania, ale objaw nie ustępował. Na próbę przełożyłem więc zimowe opony z mojej BK. Bingo! Jakby sprawy nigdy nie było. Dalsza sekwencja wydarzeń była dość prosta. Zapadła decyzja o wymianie dwóch opon. Padło na Dunlopy SP Sport Blueresponse 205/50 R17. Dziś przyszły i będę cieszyć się nową, cichszą jazdą. Zacząłem się też mocno zastanawiać nad delikatnym zaakcentowaniem sportowych aspiracji mojej Madzi. Myślę o pomalowaniu zacisków na czerwono. Ot, taki malutki akcencik, dodający odrobinę "pazura" do przepięknej prezencji auta.
nie lepiej juz kupic 4
a jeszczce lepiej to 18
co do koloru zrobisz jak chcesz, ale czerwony i niebieski to kazdy ma... dla mnie nuda
co do koloru zrobisz jak chcesz, ale czerwony i niebieski to kazdy ma... dla mnie nuda
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Pewnie lepiej, ale... 850zł to nie 1900zł
Na tył wylądują Goodyeary, które są w bardzo dobrym stanie jeszcze.
Dopisano 17 lip 2015, 11:49:
A z nowości jeszcze ramki
Fajnie się prezentują z białym lakierem!
Dopisano 17 lip 2015, 11:49:
A z nowości jeszcze ramki
Biały jest super, choć utrzymać auto w czystości jednak ciężko
Autko po podróży Białystok – Wrocław wygląda tak: Chciałem pociemnić kolor felg, ale do głowy przyszedł mi inny pomysł. Od dawna podobały mi się Dezenty V i czegoś w tym kształcie zamierzam szukać. Co do koloru, to jakiś ciemny chrom "lustro", powinien pięknie się komponować z białym nadwoziem. Może coś takiego? http://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/r ... 0#14157403
Dopisano 17 lip 2015, 14:44:
albo te: http://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/d ... 0#11632244
Dopisano 17 lip 2015, 14:44:
albo te: http://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/d ... 0#11632244
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości