Mazda3 BM 2013 PE 165 KM SkyEnergy
@krzysiek3d
Odnośnie paliwa 98 było to już tyle razy wyjasniane na forum, że powinno być jasne dla wszystkich: paliwo 98 oktanowe nie podnosi mocy w stosunku do paliwa 95 oktanowego. W aucie dla którego wskazane jest paliwo 95 wlewanie paliwa 98 może wręcz pogorszyć parametry!
http://www.wykop.pl/ramka/1263639/okta- ... ty-i-mity/
Jak trzeba będzie to wstawię ponownie oryginał artykułu z gazety.
Odnośnie paliwa 98 było to już tyle razy wyjasniane na forum, że powinno być jasne dla wszystkich: paliwo 98 oktanowe nie podnosi mocy w stosunku do paliwa 95 oktanowego. W aucie dla którego wskazane jest paliwo 95 wlewanie paliwa 98 może wręcz pogorszyć parametry!
http://www.wykop.pl/ramka/1263639/okta- ... ty-i-mity/
Jak trzeba będzie to wstawię ponownie oryginał artykułu z gazety.
Z nagarem to nic pewnego, swego czasu czytywałem forum VW, gdzie ludzie mieli problemy z nagarem w silnikach FSI i lanie jakiegoś wypasionego paliwa bezsiarkowego 100 okt też nie pomagało na nagar (ale tam to może być wada fabryczna tych silników).
Doświadczenie podpowiada, że jeśli producent zaleca w oficjalnych dokumentach paliwo PB95, to jest to optymalne rozwiązanie (np.: http://autokult.pl/2012/11/15/czy-warto ... o-poradnik)
A właścicielowi pięknej M3 z tego wątku doradzam nic nie zmieniać w sprawie paliwa i tankować dalej sprawdzone PB95
Doświadczenie podpowiada, że jeśli producent zaleca w oficjalnych dokumentach paliwo PB95, to jest to optymalne rozwiązanie (np.: http://autokult.pl/2012/11/15/czy-warto ... o-poradnik)
A właścicielowi pięknej M3 z tego wątku doradzam nic nie zmieniać w sprawie paliwa i tankować dalej sprawdzone PB95
Jaketherake utwierdzasz mnie tylko w przekonaniu, żeby pozostać przy 95. W poprzedniej trójce testowałem różne paliwa premium i różnicy specjalnej niezauważyłem, może tylko na granicy autosugestii
Czytałem wiele różnych testów na ten temat i wnioski są podobne, jeżeli auto fabrycznie nie jest przystosowane do 98 to nie ma większego sensu ich stosowania. Aspektu ceny wogóle nie biorę pod uwagę bo różnica w ich cenie nie jest znacząca.
- Od: 15 cze 2009, 15:19
- Posty: 99 (0/7)
- Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754
A propos nagarów w silnikach VAG – to niestety typowa przypadłość tych silników. Był to jeden z powodów dla których całkowicie zrezygnowałem z zakupu Leona Cupry. Naczytałem się o zbieraniu się nagarów na forach VAGowskich sporo.
O paliwie było już wszystko napisane co powinno. 98 oktanów nie polecam jeśli nie jest wymagane jak u mnie. Różnice w cenie można sobie odłożyć z powodzeniem na dopieszczanie samochodu w innym zakresie.
O paliwie było już wszystko napisane co powinno. 98 oktanów nie polecam jeśli nie jest wymagane jak u mnie. Różnice w cenie można sobie odłożyć z powodzeniem na dopieszczanie samochodu w innym zakresie.
Moja Mazda 3 MPS http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=170913
Ale mi się wydaje, że instrukcja mówi min. 95. Zatem lanie 98 nic nie pogorszy. Ale to już OT i chyba należałoby wyodrębnić, żeby bajzlu nie robić.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
qgp napisał(a):.98 oktanów nie polecam jeśli nie jest wymagane jak u mnie. Różnice w cenie można sobie odłożyć z powodzeniem na dopieszczanie samochodu w innym zakresie.
Ty masz silnik turbodoładowany i w takich silnikach PB98 lepiej się spisze. Należałoby tu podkreślić właśnie że do silników N/A jeśli producent podaje 95 to w sumie lepiej je lać a do doładowanych 98 ( i nie sądzę aby producent zalecał inne w tym wypadku ).
Moim zdaniem wielkie znaczenie ma fakt na, na której stacji się tankuje, u mnie w okolicy na pewnej stacji paliwa są tragiczne, różnice każdy kierowca odczuwa i nie ma reguły czy 95 czy 98 oktanów. W mojej opinii najbardziej uszlachetnione są paliwa na Shellu i tam tankuje zwykłą 95, największy przebieg zrobię i najkulturalniej silnik pracuje! 
-
Axela!
- Od: 5 maja 2014, 22:14
- Posty: 613 (15/10)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463
Wczoraj odebrałem zmówiony videorejestrator mio mivue 568, dziś zrobiłem pierwszą trasę. Jakość nagrań bdb, dotyk działa bezproblemowo. Muszę zakupić większą kartę, 8GB jest zdecydowanie za mała
i w wolnej chwili ułożyć porządnie kabel pod uszczelkami szyby 
- Od: 15 cze 2009, 15:19
- Posty: 99 (0/7)
- Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754
32GB to minimum.
5 min to 500MB.
5 min to 500MB.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
"32GB to minimum.
5 min to 500MB."
Wiem, myślałem nawet nad kartą 64 GB ale w instrukcji wyczytałem, że obsługuje max 32 GB, dzwoniłem nawet do wsparcia technicznego mio i nieoficjalnie powiedziano mi, że renomowane karty obsługuje 64 GB tylko nie wiem czy ryzykować. Ja na 100 % kupię sandiska mam dobre doświadczenie z tym producentem
5 min to 500MB."
Wiem, myślałem nawet nad kartą 64 GB ale w instrukcji wyczytałem, że obsługuje max 32 GB, dzwoniłem nawet do wsparcia technicznego mio i nieoficjalnie powiedziano mi, że renomowane karty obsługuje 64 GB tylko nie wiem czy ryzykować. Ja na 100 % kupię sandiska mam dobre doświadczenie z tym producentem
- Od: 15 cze 2009, 15:19
- Posty: 99 (0/7)
- Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754
Jak robisz bardzo długie trasy i często to można zainwestować. Ja mam 32GB i styka (5-5,5 godziny rejestracji). W razie nieszczęścia zawsze masz zabezpieczenie klipu z automatu (po przeciążeniu) lub możesz sam zaklinać zdarzenie jeśli będziesz chciał.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
KMBak mam jeszcze pytanie: oglądałem Twoją fotorelację instalacji przewodu do ładowarki i czy ten przewód 4,5 wystarcza spokojnie czy bez tej przedłużki 0,5 m będzie problem? mam obawy czy fabryczny kabel spokojnie wystarczy ma około 3,5 m, kartę masz sandiska ultra czy extreme?
- Od: 15 cze 2009, 15:19
- Posty: 99 (0/7)
- Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754
Karta to Ultra (CL10). Przewód 4,5 metra styka jeśli bezpośrednio wejdziesz pod fotelem pasażera do schowka. Ja to puściłem dookoła wszedłem do schowka od strony kierowcy by zgubić ten nadmiar. Z drugiej strony ja specjalnie chciałem przedłużkę, żeby był kabel z wtykiem kątowym – ładniej to wygląda przy rejestratorze. Ponadto kabel 4,5 m to zwykły przedłużacz z duża wtyczką i dużym gniazdem. Nie udało mi się znaleźć tak długiego kabla USB z odpowiednimi wtykami USB (chodzi o mini USB pod tym właściwym kątem, żeby był do góry a nie w dół – stąd łatanie
).Fabryczna ładowarka u mnie była dużo za krótka jeśli chce się ładnie kabel schować. Ona styka może do gniazda ładowarki pod deską rozdzielczą.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Piękna sztuka
!! Kolor bomba!!!
Uwielbiając czerwone i czarne muszę stwierdzić że ten kolor nadaje jej jeszcze innego wymiaru- imponujące!!!!

Uwielbiając czerwone i czarne muszę stwierdzić że ten kolor nadaje jej jeszcze innego wymiaru- imponujące!!!!
Dziś auto zaliczyło pierwszy przegląd koszt 828,61 PLN łącznie z filtrem kabinowym i po zniżkach.
- Od: 15 cze 2009, 15:19
- Posty: 99 (0/7)
- Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754
Filtr powietrza nie był wymieniany.
- Od: 15 cze 2009, 15:19
- Posty: 99 (0/7)
- Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości