Mazda3 BM 2013 PE 165 KM SkyEnergy

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez jaketherake » 3 sie 2014, 16:02

@krzysiek3d
Odnośnie paliwa 98 było to już tyle razy wyjasniane na forum, że powinno być jasne dla wszystkich: paliwo 98 oktanowe nie podnosi mocy w stosunku do paliwa 95 oktanowego. W aucie dla którego wskazane jest paliwo 95 wlewanie paliwa 98 może wręcz pogorszyć parametry!
http://www.wykop.pl/ramka/1263639/okta- ... ty-i-mity/
Jak trzeba będzie to wstawię ponownie oryginał artykułu z gazety.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez nexus30 » 3 sie 2014, 18:59

PB 98 osiągów na pewno nie poprawi, wręcz przeciwnie, to oczywiste. Ale z tego co ja wiem, jest szansa, że silnik będzie równiej, lepiej pracował i będzie się odkładać w nim mniej nagaru.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez jaketherake » 3 sie 2014, 21:55

Z nagarem to nic pewnego, swego czasu czytywałem forum VW, gdzie ludzie mieli problemy z nagarem w silnikach FSI i lanie jakiegoś wypasionego paliwa bezsiarkowego 100 okt też nie pomagało na nagar (ale tam to może być wada fabryczna tych silników).
Doświadczenie podpowiada, że jeśli producent zaleca w oficjalnych dokumentach paliwo PB95, to jest to optymalne rozwiązanie (np.: http://autokult.pl/2012/11/15/czy-warto ... o-poradnik)
A właścicielowi pięknej M3 z tego wątku doradzam nic nie zmieniać w sprawie paliwa i tankować dalej sprawdzone PB95 :)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez grocek76 » 3 sie 2014, 22:57

Jaketherake utwierdzasz mnie tylko w przekonaniu, żeby pozostać przy 95. W poprzedniej trójce testowałem różne paliwa premium i różnicy specjalnej niezauważyłem, może tylko na granicy autosugestii :) Czytałem wiele różnych testów na ten temat i wnioski są podobne, jeżeli auto fabrycznie nie jest przystosowane do 98 to nie ma większego sensu ich stosowania. Aspektu ceny wogóle nie biorę pod uwagę bo różnica w ich cenie nie jest znacząca.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2009, 15:19
Posty: 99 (0/7)
Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754

Postprzez qgp » 4 sie 2014, 11:37

A propos nagarów w silnikach VAG – to niestety typowa przypadłość tych silników. Był to jeden z powodów dla których całkowicie zrezygnowałem z zakupu Leona Cupry. Naczytałem się o zbieraniu się nagarów na forach VAGowskich sporo.

O paliwie było już wszystko napisane co powinno. 98 oktanów nie polecam jeśli nie jest wymagane jak u mnie. Różnice w cenie można sobie odłożyć z powodzeniem na dopieszczanie samochodu w innym zakresie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2013, 12:25
Posty: 57 (2/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 MPS 2.3 DISI L3 VDT 2010 (auto )/2013 (silnik)

Postprzez nexus30 » 4 sie 2014, 11:43

A ja gdzieś kiedyś czytałem że ten nagar to przypadłość wszystkich silników z bezpośrednim wtryskiem.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez KMBak » 4 sie 2014, 12:05

Ale mi się wydaje, że instrukcja mówi min. 95. Zatem lanie 98 nic nie pogorszy. Ale to już OT i chyba należałoby wyodrębnić, żeby bajzlu nie robić.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez krzysiek3d » 4 sie 2014, 12:30

qgp napisał(a):.98 oktanów nie polecam jeśli nie jest wymagane jak u mnie. Różnice w cenie można sobie odłożyć z powodzeniem na dopieszczanie samochodu w innym zakresie.


Ty masz silnik turbodoładowany i w takich silnikach PB98 lepiej się spisze. Należałoby tu podkreślić właśnie że do silników N/A jeśli producent podaje 95 to w sumie lepiej je lać a do doładowanych 98 ( i nie sądzę aby producent zalecał inne w tym wypadku ).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 00:56
Posty: 88 (3/3)
Auto: Mazda 3 2.0 BK

Postprzez Bejsu » 4 sie 2014, 16:37

Moim zdaniem wielkie znaczenie ma fakt na, na której stacji się tankuje, u mnie w okolicy na pewnej stacji paliwa są tragiczne, różnice każdy kierowca odczuwa i nie ma reguły czy 95 czy 98 oktanów. W mojej opinii najbardziej uszlachetnione są paliwa na Shellu i tam tankuje zwykłą 95, największy przebieg zrobię i najkulturalniej silnik pracuje! :)
Axela!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2014, 22:14
Posty: 613 (15/10)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463

Postprzez grocek76 » 21 sie 2014, 14:42

Wczoraj odebrałem zmówiony videorejestrator mio mivue 568, dziś zrobiłem pierwszą trasę. Jakość nagrań bdb, dotyk działa bezproblemowo. Muszę zakupić większą kartę, 8GB jest zdecydowanie za mała :) i w wolnej chwili ułożyć porządnie kabel pod uszczelkami szyby :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2009, 15:19
Posty: 99 (0/7)
Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754

Postprzez KMBak » 21 sie 2014, 14:48

32GB to minimum.
5 min to 500MB.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez grocek76 » 21 sie 2014, 14:57

"32GB to minimum.
5 min to 500MB."
Wiem, myślałem nawet nad kartą 64 GB ale w instrukcji wyczytałem, że obsługuje max 32 GB, dzwoniłem nawet do wsparcia technicznego mio i nieoficjalnie powiedziano mi, że renomowane karty obsługuje 64 GB tylko nie wiem czy ryzykować. Ja na 100 % kupię sandiska mam dobre doświadczenie z tym producentem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2009, 15:19
Posty: 99 (0/7)
Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754

Postprzez KMBak » 21 sie 2014, 15:03

Jak robisz bardzo długie trasy i często to można zainwestować. Ja mam 32GB i styka (5-5,5 godziny rejestracji). W razie nieszczęścia zawsze masz zabezpieczenie klipu z automatu (po przeciążeniu) lub możesz sam zaklinać zdarzenie jeśli będziesz chciał.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez grocek76 » 21 sie 2014, 15:18

KMBak mam jeszcze pytanie: oglądałem Twoją fotorelację instalacji przewodu do ładowarki i czy ten przewód 4,5 wystarcza spokojnie czy bez tej przedłużki 0,5 m będzie problem? mam obawy czy fabryczny kabel spokojnie wystarczy ma około 3,5 m, kartę masz sandiska ultra czy extreme?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2009, 15:19
Posty: 99 (0/7)
Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754

Postprzez KMBak » 21 sie 2014, 15:32

Karta to Ultra (CL10). Przewód 4,5 metra styka jeśli bezpośrednio wejdziesz pod fotelem pasażera do schowka. Ja to puściłem dookoła wszedłem do schowka od strony kierowcy by zgubić ten nadmiar. Z drugiej strony ja specjalnie chciałem przedłużkę, żeby był kabel z wtykiem kątowym – ładniej to wygląda przy rejestratorze. Ponadto kabel 4,5 m to zwykły przedłużacz z duża wtyczką i dużym gniazdem. Nie udało mi się znaleźć tak długiego kabla USB z odpowiednimi wtykami USB (chodzi o mini USB pod tym właściwym kątem, żeby był do góry a nie w dół – stąd łatanie :]).Fabryczna ładowarka u mnie była dużo za krótka jeśli chce się ładnie kabel schować. Ona styka może do gniazda ładowarki pod deską rozdzielczą.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez grocek76 » 21 sie 2014, 15:54

Ok dzięki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2009, 15:19
Posty: 99 (0/7)
Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754

Postprzez dudas5 » 27 sie 2014, 21:58

Piękna sztuka !!!! Kolor bomba!!!
Uwielbiając czerwone i czarne muszę stwierdzić że ten kolor nadaje jej jeszcze innego wymiaru- imponujące!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2011, 16:41
Posty: 111 (1/4)
Skąd: Warszawa
Auto: MazdaCX-30 2.0 (180CV) Skyactiv-X
Mazda2 1.5 (90CV) Skyactiv-G
Były:
Mazda3 BK 2.0
Mazda3 BM

Postprzez grocek76 » 27 lis 2014, 20:28

Dziś auto zaliczyło pierwszy przegląd koszt 828,61 PLN łącznie z filtrem kabinowym i po zniżkach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2009, 15:19
Posty: 99 (0/7)
Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754

Postprzez czarmi » 27 lis 2014, 20:43

A jak było z filtrem powietrza, też Ci go wymieniono?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez grocek76 » 27 lis 2014, 21:05

Filtr powietrza nie był wymieniany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2009, 15:19
Posty: 99 (0/7)
Auto: viewtopic.php?f=332&t=172754

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy