W dość nietypowych i zarazem bardzo smutnych okolicznościach zostałem posiadaczem małego potworka o którym marzyłem od dłuższego czasu. Po kilku nieudanych wycieczkach na oględziny wystawionych MPSów które okazywały się na miejscu gruzami na horyzoncie pojawił się ten oto egzemplarz:
Po sporych przygodach udało się autko obejrzeć, dokładnie prześwietlić na stacji diagnostycznej i podjąć decyzję o zakupie gdyż egzemplarz był w na prawdę dobrym stanie i był najlepszy jaki udało mi się do tej pory oglądać. Było oczywiście kilka wad, ale głównie mechanicznych które sam jestem w stanie ogarnąć, natomiast najbardziej cieszył mnie stan blacharski. Miał lekką przygodę przodem, ale poprawy wymagał tylko przedni zderzak – wymiana ślizgów i ogólne spasowanie zderzaka z resztą – powiedzmy że jest teraz w 95% idealnie już
Kilka podstawowych informacji:
Silnik: 2.3T 260KM
Skrzynia: 6 MT
Rok produkcji: 2011r (kupiony w polskim salonie)
Przebieg przy zakupie: 188,000 km
Przebieg obecny: 194,000 km (lipiec 2024)
MPS po zakupie w nowym domku, a świeżo upieczony właściciel wyskakuje z hajsu na pierwsze zakupy i modyfikacje:
Pakiet startowy obejmował w pierwszej kolejności:
-komplet tarcz ZIMMERMANN SPORT COATZ
-komplet klocków EBC GREEN STUFF
-świece zapłonowe DENSO ITV22
-olej SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AF 5W30
-wszystkie filtry + płyn hamulcowy
-komplet sprężyn Eibach Pro-Kit
-górne łożyska amortyzatorów przód
-osłony amortyzatorów przód
-poduszki silnika
-zawór BOV ProPerfekt
przód seria vs Eibach
Na przeglądzie zawieszenie przeszło wzorowo pomimo tego że jedna sprężyna tylna powiedziała
Przy okazji wymiany świec oczyszczony TMIC i sprawdzona kompresja – byłem pełen obaw jak po takim przebiegu się będzie prezentować, ale pomiar potwierdził tylko fantastyczne odczucia które auto daje na drodze podczas przyspieszania, wskazania książkowe:
Auto po zmianie hamulców i sprężyn odżyło i nabrało również wyglądu
Po podstawowym serwisie przyszedł czas na pierwsze mody, nie mam zdjęć wszystkich bo nie planowałem z pewnego powodu zaczynać wątku o aucie, ale stwierdziłem że będzie to mobilizacja do dalszych prac i budowanie historii samochodu. A więc:
-shortshifter plate DIY
-oświetlenie LED wnętrza, wymiana wszystkich żarówek zewnętrznych na LEDowe
-światła do jazdy dziennej LED
-kierunkowskazy przód tył LED
-dynamiczne dymione kierunkowskazy LED w lusterkach
-moduł domykania szyb i składania lusterek
-dechroming znaczków, ramek halogenów, przednich lotek zderzaka czarną gumą w sprayu
-oklejenie srebrnych plastików wewnątrz folią szczotkowane aluminium
-pełne wygłuszenie drzwi i bagażnika maty + pianka BITMAT
-konserwacja elementów pod przednim i tylnym zderzakiem (podłużnice i belki)
-nowe nakładki pedałów OEM MPS + regeneracja podstopnicy
-siłowniki gazowe maski
-uzupełnienie brakującego wygłuszenia maski i spinek w komorze silnika
-nowa skórzana gałka zmiany biegów
-regeneracja skóry na kierownicy
-naprawa podgrzewania siedzenia kierowcy
-nowe lampki podświetlenia tablicy tył
-koło dojazdowe, styropian bagażnika, wykładzina i siatka bagażnika
-stacja multimedialna 9" Android Auto + kamera cofania
-naklejka Rising Sun JDM na klapce paliwa
Po ponad pół roku od zakupu, po dłubaniu wieczorami i weekendami, w chwili obecnej auto prezentuje się następująco:
Felgi na próbę wrzucone z Mazdy3 BN, wg mnie nie wyglądają te 18" najgorzej w takim setupie – skąd pochodzą to za moment wspomnę
Auto od samego początku miało być "projektem" do dłubania sobie wieczorkami i w wolnej chwili, natomiast los chciał że przez ostatnie pół roku było moim daily, więc nie było szans na jakieś spektakularne prace, ale....
Oto wchodzi do gry nowy zawodnik jako daily i przed MPSem otwierają się nowe horyzonty (a przede mną portfel


Wobec powyższego, w MPSie planowany jest szereg tych bliższych jak i dalekosiężnych prac i modyfikacji:
-naprawa tapicerki i pianki fotela kierowcy
-obszycie kierownicy nową skórą
-przednie czujniki parkowania – DONE 11.2024 KLIK--->
-pełna regeneracja zacisków hamulcowych + malowanie proszkowe – DONE 12.2024 KLIK--->
-przewody hamulcowe w oplocie HEL
-regeneracja OEM felg (piaskowanie, malowanie proszkowe) + nowe opony letnie – DONE 09.2024 KLIK--->
-regeneracja zawieszenia (piaskowanie, malowanie proszkowe) – DONE 11.2024 KLIK--->
-nowe tuleje poliuretanowe – DONE 11.2024 KLIK--->
-nowy komplet piasty + łożyska przód – DONE 12.2024 KLIK--->
-nowe piasty tył – DONE 12.2024 KLIK--->
-nowy komplet dłuższych szpilek – DONE 12.2024 KLIK--->
-komplet dystansów 14mm na stronę – DONE 12.2024 KLIK--->
-komplet przegubów wewnętrznych i zewnętrznych + uszczelniacze półosi – DONE 09.2024 KLIK--->
-regeneracja podpory półosi – nowe łożysko + uszczelniacz – DONE 09.2024 KLIK--->
-nowa poduszka dolna poliuretan – DONE 12.2024 KLIK--->
-zawieszenie gwintowane TEIN – DONE 12.2024 KLIK--->
-wymiana wyświetlacza komputera pokładowego na kolorowy – DONE 12.2024 KLIK--->
-wymiana filtra paliwa w baku – DONE 01.2025 KLIK--->
-montaż oil catch tank
-cynkowanie śrub i drobnych elementów montażowych
-pełna konserwacja podwozia (piaskowanie + powłoka)
-nowe osłony termiczne podwozia
-odświeżenie układu wydechowego
-komplet sprzęgło + dwumas
Po ogarnięciu większości lub najlepiej wszystkiego, można będzie zacząć dłubać coś przy silniku

Zobaczymy co pokaże przyszłość, póki co auto z miesiąc jeszcze będzie na kołach, potem trafia na kobyłki i będzie sukcesywnie plan wdrażany w życie. Trzymajcie kciuki. Pozdro