Mazda3 BL Z6 '12 High-Line
A jak wrażenia z audio po czasie wygłuszenia drzwi?
- Od: 23 maja 2023, 10:15
- Posty: 46
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BN 17r. 2.0l 88kw
alehandro` napisał(a):A jak wrażenia z audio po czasie wygłuszenia drzwi?
Na pewno lepiej słychać niższe częstotliwości. Czasami można się zastanawiać czy nie ma przypadkiem jakiegoś małego suba zamontowanego, szczególnie przy większej głośności. Nawet przy większej głośności całość gra czysto i przyjemnie jak na seryjny sprzęt napędzany tylko z radia.
Jeśli głośniki są w dobrym stanie to lepiej wygłuszayć drzwi niż zmieniać na jakieś tanie głośniki. A przy zmianie na coś lepszego i tak trzeba wygłuszać bo mazda ma cieńką blachę. No i pod samym radiem to nowe głośniki i tak nie pokażą na co je stać. Fabryczne radio daje może 4x15 W. Nawet jakiś malutki wzmacniacz o mocy 40-50 W na kanał będzie 100 razy lepszy niż zasilanie głośników z radia. Oczywiście realne 40-50W a nie jakieś maks czy inne pmpo.
W tym roku wpadnie do auta wzmacniacz 8 kanałowy z dsp więc sprawdzę co da się wycisnąć z tych fabrycznych głośników. Każdy fabryczny głośnik będzie zasilany z osobnego kanału plus wstawie swojego starego suba z poprzedniego auta. W sumie 6x55W plus sub jakieś 170W.
Na razie jestem na etapie przygotowywania okablowania bo będzie tego sporo ale myśle że do końca lipca już sprzęt będzie zmontowany i jakoś wystrojony.
Tu wiązka do podłączenia wzmacniacza do radia. 8x1 mm2 od wyjść radia do wzmacniacza i 8x1,5 mm2 z wzmacniacza do fabrycznej instalacji. Do tego dojdą jeszcze przewody 2x2,5 mm2 do wooferów w drzwiach bo na fabrycznych przewodach będą tylko tweetery.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Właśnie chyba bym wolał zostac na fabrycznym audio ew. zmienić głośniki choć mam świadomość, że be z wzmaka to radio....
Liszę, że wygłuszenie da na tyle przyzwoity efekt, że i żonie i mi czasem będzie przyjemniej włączyć radio.
Trzymam kcuiki za mody bo widzę, że zaparcie jest.
Liszę, że wygłuszenie da na tyle przyzwoity efekt, że i żonie i mi czasem będzie przyjemniej włączyć radio.
Trzymam kcuiki za mody bo widzę, że zaparcie jest.

- Od: 23 maja 2023, 10:15
- Posty: 46
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BN 17r. 2.0l 88kw
alehandro` napisał(a):Właśnie chyba bym wolał zostac na fabrycznym audio ew. zmienić głośniki choć mam świadomość, że be z wzmaka to radio....
Liszę, że wygłuszenie da na tyle przyzwoity efekt, że i żonie i mi czasem będzie przyjemniej włączyć radio.
Trzymam kcuiki za mody bo widzę, że zaparcie jest.
W przypadku nowszych aut często bywa że sama zmiana głośników nic nie da bo radio jest dostrojone pod charakterystykę danych głośników. I po zmianie się okazuje że część pasma jest mocno podbita a część zciszona.
Jak zmontuje sprzęt to sprawdze jak bardzo radio w bl miesza przy dźwięku bo dsp które planuje zamontować ma możliwość testowania co radio puszcza na głośniki.
Samo zmontowanie sprzętu u mnie to będzie pewnie z tydzień roboty od rana do nocy bo pół auta muszę rozebrać do wygłuszenia podłogi i puszczenia wszystkich przewodów. No i strojenie dsp też swoje potrwa bo będę to robił pierwszy raz i dodatkowo na słuch bo nie mam mikrofonu pomiarowego. Głośniki nowe wstawie dopiero w przyszłym roku bo i teraz koszt wszystkich przeróbek które będą to ponad 7 tys. Samo wygłuszenie mazdy i okablowanie to połowa tej kwoty. Plusem jest to że po każdym wygłuszonym elemencie w mazdzie jest coraz ciszej i już teraz przy 100 km/h jest bardzo przyjemnie i słychać tylko lekko szum kół. Jak tak dalej pójdzie to przy 140 km/h będzie tak jak przy 100 km/h przed wygłuszeniem.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
I to mnie przekonuje żeby ją wygłuszyć bo planuję żeby została z nami na kolejne 5-7 lat, a jednak komfort akustyczny w aucie robi robotę. Za dużo spędza się w nim czasu żeby się trochę nie postarać.
- Od: 23 maja 2023, 10:15
- Posty: 46
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BN 17r. 2.0l 88kw
alehandro` napisał(a):I to mnie przekonuje żeby ją wygłuszyć bo planuję żeby została z nami na kolejne 5-7 lat, a jednak komfort akustyczny w aucie robi robotę. Za dużo spędza się w nim czasu żeby się trochę nie postarać.splatoon 3
Myślę, że stanie się to za jakieś dwa, trzy lata.
- Od: 12 cze 2023, 03:29
- Posty: 1
Jako że mam trochę wolnego czasu bo jestem na urlopie do zabrałem się za dalsze wyciszenie mazdy plus ruszyłem wreszcie z kwestią nagłośnienia.
Na pierwszy ogień poszedł dodatkowy przewód 35mm2 z akumulatora do karoserii i z silnika do karoserii. Dodatkowo przewód 35mm2 do zasilenia nagłośnienia z oprawą bezpiecznika przykręconą do obudowy akumulatora. Klemy wymienione na klemy z iveco. Przewód zasilający puściłem przez otwór którym idzie linka do otwierania maski. 35mm2 to już maksimum które tam wejdzie.
Przy kierownicy zamontowany sterownik drc-ac do audisona af c8.14 bit. Podświetlenie można w nim zmieniać dla każdej funkcji którą się mu ustawi i bez problemu można je dopasować do podświetlenia radia w mazdzie.
Dalej przyszedł czas na puszczanie całego okablowania i wyciszanie całej podłogi i ściany grodziowej i nadkoli od środka. Na większość poszła mata stp gold plus vibrofiltr 2mm z tyłu. Vibrofiltra wziąłem na próbe ale o wiele lepiej pracuje się z stp plus efekt końcowy na stp też będzie pewnie lepszy. Z prawej strony wyklejone prawie do podszybia a z lewej do połowy ściany grodziowej. Na to na ścianę grodziową, nadkola i część podłogi poszła pianka stp blackton 4 mm a na resztę bitmat k6s. Fabryczne materiały i styropiany wróciły na swoje miejsca.
W bagażniku chwilowo panuje straszny bałagan. Ostatecznie wejdzie okrąg 60cm z sklejki wodoodpornej w miejsce koła zapasowego i na tym będzie cały sprzęt przymocowany. Wstępnie tylko audison af c8.14 bit zasilający wszystkie głośniki plus dodatkowo subwoofer re audio s10r4. Ostatecznie na przód trafią nowe głośniki zasilane aktywnie z audisona plus fabryczny tył plus może monoblok na zasilanie re audio.
Na pierwszy ogień poszedł dodatkowy przewód 35mm2 z akumulatora do karoserii i z silnika do karoserii. Dodatkowo przewód 35mm2 do zasilenia nagłośnienia z oprawą bezpiecznika przykręconą do obudowy akumulatora. Klemy wymienione na klemy z iveco. Przewód zasilający puściłem przez otwór którym idzie linka do otwierania maski. 35mm2 to już maksimum które tam wejdzie.
Przy kierownicy zamontowany sterownik drc-ac do audisona af c8.14 bit. Podświetlenie można w nim zmieniać dla każdej funkcji którą się mu ustawi i bez problemu można je dopasować do podświetlenia radia w mazdzie.
Dalej przyszedł czas na puszczanie całego okablowania i wyciszanie całej podłogi i ściany grodziowej i nadkoli od środka. Na większość poszła mata stp gold plus vibrofiltr 2mm z tyłu. Vibrofiltra wziąłem na próbe ale o wiele lepiej pracuje się z stp plus efekt końcowy na stp też będzie pewnie lepszy. Z prawej strony wyklejone prawie do podszybia a z lewej do połowy ściany grodziowej. Na to na ścianę grodziową, nadkola i część podłogi poszła pianka stp blackton 4 mm a na resztę bitmat k6s. Fabryczne materiały i styropiany wróciły na swoje miejsca.
W bagażniku chwilowo panuje straszny bałagan. Ostatecznie wejdzie okrąg 60cm z sklejki wodoodpornej w miejsce koła zapasowego i na tym będzie cały sprzęt przymocowany. Wstępnie tylko audison af c8.14 bit zasilający wszystkie głośniki plus dodatkowo subwoofer re audio s10r4. Ostatecznie na przód trafią nowe głośniki zasilane aktywnie z audisona plus fabryczny tył plus może monoblok na zasilanie re audio.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Sporo roboty 

W sumie to wyszło prawie 3 dni od rana do wieczora z niewielkimi przerwami. Ale wszystko sam robiłem. Samo zrobienie zabudowy pod wzmacniacz, podłączenie wszystkiego i wystrojenie to pewnie kolejny 1 albo i 2 dni. Dziś się przejechałem trochę autem i słychać sporą różnicę. Teraz jednak irytuje szum wiatru i opon. Opony mam ostatni sezon bo mają swoje lata więc na wiosnę i tak wpadną nowe ale z szumem wiatru to pewnie trochę trzeba będzie powalczyć. Teraz muszę jeździć patrząc na licznik bo silnik mocno przyciszyło i nawet jadąc 120km/h jest dość cicho. Jakby mazda miała 6 biegów to pewnie i przy 140km/h silnik nie przeszkadzałby zbytnio. Tyle że przy 140km/h to już szum wiatru przeszkadza.
Patrząc na koszt takiego wyciszenia(maty i pianki jakieś 600-700 zł) to na prawdę warto tym bardziej że mazda nie ma żadnych mat na nadkolach czy ścianie grodziowej a te na podłodze i tak zbyt wiele nie dają.
Patrząc na koszt takiego wyciszenia(maty i pianki jakieś 600-700 zł) to na prawdę warto tym bardziej że mazda nie ma żadnych mat na nadkolach czy ścianie grodziowej a te na podłodze i tak zbyt wiele nie dają.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Sprzęt już prowizorycznie zmontowany i działający. Wymaga wprawdzie jeszcze poprawek z ułożeniem okablowania w bagażniku i sporej porcji strojenia ale nawet teraz słucha się przyjemnie.
Na pierwszym zdjęciu pierwsza przymiarka okręgu z już przykręconymi podporami. Drugie zdjęcie to już obity okrąg od dołu. Trzecie zdjęcie to już przykręcony okrąg z wstępnie ustawionym sprzętem.
No i ostatnie zdjęcie to już podłączony sprzęt. Doszedł jeszcze moduł bt audison b-con z którego sygnał leci kablem optycznym do procesora. Takie połączenie likwiduje wszelkiego rodzaju szumy które występują przy podłączeniu high input z fabrycznego radia mazdy. Nadal mogę korzystać z radia przy zestawie głośnomówiącym albo słuchając radia przy umiarkowanej głośności. Tak do połowy głośności nie występują żadne szumy. Później szumy narastają wraz z zwiększaniem głośności.
B-con ma jeszcze dodatkową zaletę że dzięki niemu z poziomu telefonu steruje bezpośrednio poziomem volume w procesorze. W tym przypadku sterownik drc i przyciski głośności na telefonie pełnią tą samą funkcje.
Teraz przede mną miesiące strojenia sprzętu by wycisnąć z niego maksimum na fabrycznych głośnikach. A później pewnie zmiana głośników i zabawa z strojeniem od nowa. Skrzynia z subwooferem jeszcze nie trafiła do mazdy bo muszę ją poprawić i wymienić stary przewód głośnikowy plus przydałoby się zrobić jakąś złączkę do odpinania subwoofera gdy będzie potrzebny cały bagażnik. Dodatkowo jeszcze nie są podłączone osobne przewody pod woofery w drzwiach a to pewnie też trochę zmieni w tym jak to nagłośnienie zagra.
Dziś po przejechaniu prawie 300 km doszedłem że do normalnego słuchania wystarczy jakieś 30-40% na skali głośności w telefonie. I to przy jeździe autostradowej z prędkościami ponad 120 km/h. Przy prędkościach miejskich wystarczy nawet 20% głośności. Nawet przy 70% dźwięk jest bardzo czysty ale wtedy jest już za głośno jak dla mnie plus już powoli zaczynam się bać że spale głośniki bo w końcu audison ma 55W na kanał a głośniki mają nabite 25W na magnesach.
Na pierwszym zdjęciu pierwsza przymiarka okręgu z już przykręconymi podporami. Drugie zdjęcie to już obity okrąg od dołu. Trzecie zdjęcie to już przykręcony okrąg z wstępnie ustawionym sprzętem.
No i ostatnie zdjęcie to już podłączony sprzęt. Doszedł jeszcze moduł bt audison b-con z którego sygnał leci kablem optycznym do procesora. Takie połączenie likwiduje wszelkiego rodzaju szumy które występują przy podłączeniu high input z fabrycznego radia mazdy. Nadal mogę korzystać z radia przy zestawie głośnomówiącym albo słuchając radia przy umiarkowanej głośności. Tak do połowy głośności nie występują żadne szumy. Później szumy narastają wraz z zwiększaniem głośności.
B-con ma jeszcze dodatkową zaletę że dzięki niemu z poziomu telefonu steruje bezpośrednio poziomem volume w procesorze. W tym przypadku sterownik drc i przyciski głośności na telefonie pełnią tą samą funkcje.
Teraz przede mną miesiące strojenia sprzętu by wycisnąć z niego maksimum na fabrycznych głośnikach. A później pewnie zmiana głośników i zabawa z strojeniem od nowa. Skrzynia z subwooferem jeszcze nie trafiła do mazdy bo muszę ją poprawić i wymienić stary przewód głośnikowy plus przydałoby się zrobić jakąś złączkę do odpinania subwoofera gdy będzie potrzebny cały bagażnik. Dodatkowo jeszcze nie są podłączone osobne przewody pod woofery w drzwiach a to pewnie też trochę zmieni w tym jak to nagłośnienie zagra.
Dziś po przejechaniu prawie 300 km doszedłem że do normalnego słuchania wystarczy jakieś 30-40% na skali głośności w telefonie. I to przy jeździe autostradowej z prędkościami ponad 120 km/h. Przy prędkościach miejskich wystarczy nawet 20% głośności. Nawet przy 70% dźwięk jest bardzo czysty ale wtedy jest już za głośno jak dla mnie plus już powoli zaczynam się bać że spale głośniki bo w końcu audison ma 55W na kanał a głośniki mają nabite 25W na magnesach.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Szacuneczek.
Dużo pieniążków zostaje w kieszenie przy takiej pracy. Z drugiej strony człowiek zaczyna rozumieć dlaczego firmy dają stawki jakie dają.
Możesz spokojnie poradnik zrobić.
Dużo pieniążków zostaje w kieszenie przy takiej pracy. Z drugiej strony człowiek zaczyna rozumieć dlaczego firmy dają stawki jakie dają.
Możesz spokojnie poradnik zrobić.
- Od: 23 maja 2023, 10:15
- Posty: 46
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BN 17r. 2.0l 88kw
alehandro` napisał(a):Szacuneczek.
Dużo pieniążków zostaje w kieszenie przy takiej pracy. Z drugiej strony człowiek zaczyna rozumieć dlaczego firmy dają stawki jakie dają.
Możesz spokojnie poradnik zrobić.
Obstawiam że porządny warsztat za taką robotę wziąłby grube pieniądze. Roboty jest kupa i bez sporej ilości narzędzi jest ciężko. Dla mnie najgorsze było odkręcenie foteli. Bez klucza udarowego to była katorga bo śruby trzymały bardzo mocno. Samo demontowanie wnętrza raczej trudne nie jest a i poradników jest sporo w internecie.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Kolejne prace przy nagłośnieniu już za mną. Skrzynia już zamontowana i wstępnie ustawiona na dsp.
Subwoofer to stary re audio re10s4 który jest ze mną jużponad 12 lat i gra w 3 samochodzie.
Skrzynka nie jest może perfekcyjna ale to było moje pierwsze podejście do robienia szczelinówki plus przez wiele lat była nie obita materiałem. Teraz ją obiłem jak najlepiej umiałem. Przewód zasilający to 2x4 mm klotz. Na przewodzie przylutowana jest złączka xt60h do szybkiego rozłączania skrzyni.
Tu już ustawiona na właściwym miejscu i podłączona skrzynia.
Teraz tylko zostanie aktywne zasilanie przednich głośników. Szumy już praktycznie nie występują a przynajmniej na słuchaniu z telefonu przez bt czy z płyty cd. W porównaniu z serią zasilaną radiem jest przepaść. Jest głośno, czysto i przyjemnie masuje plecy jak trzeba. Ciekawe ile jeszcze się uda wycisnąć z fabrycznych głośników. Na pewno przepuszczenie sygnału z radia i zasilenie fabrycznych głośników z wzmacniacza to o wiele lepsze wyjście niż sama wymiana głośników ale i sporo droższe. Całość wyszła mnie pewnie z 7-8 tys licząc z wyciszeniem auta ale to baza na dalszą rozbudowę systemu.
Subwoofer to stary re audio re10s4 który jest ze mną jużponad 12 lat i gra w 3 samochodzie.
Skrzynka nie jest może perfekcyjna ale to było moje pierwsze podejście do robienia szczelinówki plus przez wiele lat była nie obita materiałem. Teraz ją obiłem jak najlepiej umiałem. Przewód zasilający to 2x4 mm klotz. Na przewodzie przylutowana jest złączka xt60h do szybkiego rozłączania skrzyni.
Tu już ustawiona na właściwym miejscu i podłączona skrzynia.
Teraz tylko zostanie aktywne zasilanie przednich głośników. Szumy już praktycznie nie występują a przynajmniej na słuchaniu z telefonu przez bt czy z płyty cd. W porównaniu z serią zasilaną radiem jest przepaść. Jest głośno, czysto i przyjemnie masuje plecy jak trzeba. Ciekawe ile jeszcze się uda wycisnąć z fabrycznych głośników. Na pewno przepuszczenie sygnału z radia i zasilenie fabrycznych głośników z wzmacniacza to o wiele lepsze wyjście niż sama wymiana głośników ale i sporo droższe. Całość wyszła mnie pewnie z 7-8 tys licząc z wyciszeniem auta ale to baza na dalszą rozbudowę systemu.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
dobre wygłuszenie w warsztacie to spokojnie koszt rzędu 3-6k w zależności od opcji zatem i tak z audio jesteś niemal na "0".
Szykujesz się z audio na zloty czy bardziej hobbystycznie? Jeśli to drugie to już daleko zaszedłeś.
Szykujesz się z audio na zloty czy bardziej hobbystycznie? Jeśli to drugie to już daleko zaszedłeś.

- Od: 23 maja 2023, 10:15
- Posty: 46
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BN 17r. 2.0l 88kw
alehandro` napisał(a):dobre wygłuszenie w warsztacie to spokojnie koszt rzędu 3-6k w zależności od opcji zatem i tak z audio jesteś niemal na "0".
Szykujesz się z audio na zloty czy bardziej hobbystycznie? Jeśli to drugie to już daleko zaszedłeś.
Raczej hobbystycznie się bawie z nagłośnieniem. W zasadzie w każdym samochodzie który miałem zmieniałem nagłośnienie ale w każdym kolejnym robiłem coraz więcej. W mazdzie jeszcze sporo jest do zrobienia ale jak już będę miał mikrofon pomiarowy to ruszę dalej ze strojeniem tego wszystkiego do kupy.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Czyli nie będzie nic "na ucho"
Ja po pierwszym aucie jakie miałem tj golf II zakończyłem walkę z audio jako takim – przeważnie, a szczęśliwie miałem zawsze jakieś nieco lepsze nagłośnienie w autach. Nie zmienia to faktu, że warto jeśli chcesz mieć przyjemność ze słuchania muzyki.
Ja po pierwszym aucie jakie miałem tj golf II zakończyłem walkę z audio jako takim – przeważnie, a szczęśliwie miałem zawsze jakieś nieco lepsze nagłośnienie w autach. Nie zmienia to faktu, że warto jeśli chcesz mieć przyjemność ze słuchania muzyki.
- Od: 23 maja 2023, 10:15
- Posty: 46
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BN 17r. 2.0l 88kw
Ostatnio padł mi akumulator i musiałem kupić nowy. Stary stracił już z połowę pojemności a prąd rozruchowy spadł do 380A z bazowych 520A. W zasadzie musiałby być co 5-6 dni podłączany pod ładowarkę. Nowy akumulator to yuasa ybx5005 65Ah 580A. Niestety przez zmienione klemy nie dało się zapiąć pokrywy akumulatora więc musiałem kupić nowe. Dzisiaj montując nowe klemy przy okazji sprawdziłem ładowanie i przy włączonych długich, nawiewie na maksimum, podgrzewaniu przedniej i tylnej szyby oraz lusterek i obu foteli trzyma 14,5V powyżej 1000 obr/min.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Porą na małą aktualizacje. Z awarii w mazdzie padła pod koniec grudnia 2 sonda lambda i wywalało od czasu do czasu check engine. Szybka wymiana na nową załatwiła sprawę. Poza tym samochód śmiga jak nówka.
Z zmian to w końcu wleciały nowe głośniki w przednie drzwi. Stare fabryczne ustąpiły miejsce nowym audiocircle bl-c6.2a.
Oczywiście nie obyło się bez pewnych przeróbek.
Wykonałem dystanse złożone z dedykowanego dystansu do mazdy i dodatkowego pierścienia o wysokości 18 mm. Dzięki temu uzyskałem podobną wysokość jak fabryczny dystans z głośnikiem. Całość jest skręcona i zklejona. Dodatkowo została parokrotnie zaimpregnowana i zażywicowana dla dodatkowej ochrony przed wilgocią. Do pierścienia wkręciłem 8 muf dwugwintowych w które wkręcane są nierdzewne śruby trzymające głośnik. Dystanse do drzwi przykręcane są fabrycznymi śrubami. Głośniki mające 66 mm głębokości montażowej mają jeszcze z cm do szyby jak nie więcej. Większy problem przy zmianie głośników stwarza blacha wewnątrz drzwi. Nie pozwala ona na montaż głośników z dużym magnesem. Całe szczęście udało mi się ją na tyle odgiąć by było wystarczająco dużo miejsca. Nad głośnikami zrobiłem dodatkowo daszek z maty żeby woda nie kapała na głośnik.
Fabryczne trójkąty przy lusterkach przerobiłem by dało się zamontować dość duże głośniki wysokotonowe z zestawu. Trochę żywicy, szpachli i czarnego lakieru strukturarnego poszło ale efekt jest znośny. Głośniki są wpinane w fabryczną instalacje z użyciem fabrycznej wtyczki.
Jak narazie głośniki się wygrzewają z tylko wstępnie ustawionymi cięciami i opóźnieniami ale całość gra już bardzo fajnie.
Z zmian to w końcu wleciały nowe głośniki w przednie drzwi. Stare fabryczne ustąpiły miejsce nowym audiocircle bl-c6.2a.
Oczywiście nie obyło się bez pewnych przeróbek.
Wykonałem dystanse złożone z dedykowanego dystansu do mazdy i dodatkowego pierścienia o wysokości 18 mm. Dzięki temu uzyskałem podobną wysokość jak fabryczny dystans z głośnikiem. Całość jest skręcona i zklejona. Dodatkowo została parokrotnie zaimpregnowana i zażywicowana dla dodatkowej ochrony przed wilgocią. Do pierścienia wkręciłem 8 muf dwugwintowych w które wkręcane są nierdzewne śruby trzymające głośnik. Dystanse do drzwi przykręcane są fabrycznymi śrubami. Głośniki mające 66 mm głębokości montażowej mają jeszcze z cm do szyby jak nie więcej. Większy problem przy zmianie głośników stwarza blacha wewnątrz drzwi. Nie pozwala ona na montaż głośników z dużym magnesem. Całe szczęście udało mi się ją na tyle odgiąć by było wystarczająco dużo miejsca. Nad głośnikami zrobiłem dodatkowo daszek z maty żeby woda nie kapała na głośnik.
Fabryczne trójkąty przy lusterkach przerobiłem by dało się zamontować dość duże głośniki wysokotonowe z zestawu. Trochę żywicy, szpachli i czarnego lakieru strukturarnego poszło ale efekt jest znośny. Głośniki są wpinane w fabryczną instalacje z użyciem fabrycznej wtyczki.
Jak narazie głośniki się wygrzewają z tylko wstępnie ustawionymi cięciami i opóźnieniami ale całość gra już bardzo fajnie.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Mazda na lato dostała nowe opony.
Dodatkowo już jestem po paru strojeniach systemu. Fabryczne radio mocno podbija wyższe częstotliwości i nieco przycina niskie więc trzeba było to trochę skorygować na dsp.
Dodatkowo wleciało spore eq bo nowe woofery w fabrycznych miejscach mają dołek w zakresie około 400-500 Hz.
Tylne fabryczne głośniki są ściszone i są tylko dla poprawy dźwięku dla siedzących z tyłu. Bez mikrofonu pewnie bym tego nie dał rady wystroić. Przeskok jakościowy z fabrycznych głośników na audiocircle jest olbrzymi po strojeniu. Pewnie jeszcze trochę da się poprawić ale już teraz gra to bardzo przyjemnie. Obecnie słucham muzyki po optyku z telefonu(kablem usb z telefonu do specjalnego konwertera z którego dalej dźwięk leci optykiem bezpośrednio do procesora. B-con chwilowo jest odłączony bo muszę go aktualizować a mój laptop jest bardzo toporny w tej kwestii i lubi się rozłączać podczas aktualizowania.
Dodatkowo już jestem po paru strojeniach systemu. Fabryczne radio mocno podbija wyższe częstotliwości i nieco przycina niskie więc trzeba było to trochę skorygować na dsp.
Dodatkowo wleciało spore eq bo nowe woofery w fabrycznych miejscach mają dołek w zakresie około 400-500 Hz.
Tylne fabryczne głośniki są ściszone i są tylko dla poprawy dźwięku dla siedzących z tyłu. Bez mikrofonu pewnie bym tego nie dał rady wystroić. Przeskok jakościowy z fabrycznych głośników na audiocircle jest olbrzymi po strojeniu. Pewnie jeszcze trochę da się poprawić ale już teraz gra to bardzo przyjemnie. Obecnie słucham muzyki po optyku z telefonu(kablem usb z telefonu do specjalnego konwertera z którego dalej dźwięk leci optykiem bezpośrednio do procesora. B-con chwilowo jest odłączony bo muszę go aktualizować a mój laptop jest bardzo toporny w tej kwestii i lubi się rozłączać podczas aktualizowania.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości