Mazda3 BK Z6 '08 Ice Blue
Nie robiłem żadnych modyfikacji. O ile w mieście niski strumień nie przeszkadzał aż tak bardzo to na trasie, przy większych prędkościach strumień płynu był jeszcze niżej i nie trafiał na szybę. Także powróciłem do oryginalnych "nie mgłowych" ale w w przyszłości zmienię je na oryginał Mazdy, które to sprawują się znaczniej lepiej aniżeli zamienniki.
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 219 (22/5)
- Auto: Mazda 3 BL '12
Wronek1 napisał(a):no spoko... widocznie jesteś mało wymagający
Bo ja wiem czy mało wymagający. Mazda 3 z tym silnikiem nie jest wcale powolnym samochodem. Mało wymagający to są właściciele mazdy 3 bk z silnikiem 1.4. Sam nawet jednego właściciela mazdy 3 bk z 1.4 znam i nie słyszałem by jakoś narzekał na brak mocy.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Przemas198802 napisał(a):Wronek1 napisał(a):no spoko... widocznie jesteś mało wymagający
Bo ja wiem czy mało wymagający. Mazda 3 z tym silnikiem nie jest wcale powolnym samochodem. Mało wymagający to są właściciele mazdy 3 bk z silnikiem 1.4. Sam nawet jednego właściciela mazdy 3 bk z 1.4 znam i nie słyszałem by jakoś narzekał na brak mocy.
nie jest powolnym samochodem a jakim jest?znam właścicieli 1.7sdi grupy VAG i też nie narzekaja
Wronek1 napisał(a):Przemas198802 napisał(a):Wronek1 napisał(a):no spoko... widocznie jesteś mało wymagający
Bo ja wiem czy mało wymagający. Mazda 3 z tym silnikiem nie jest wcale powolnym samochodem. Mało wymagający to są właściciele mazdy 3 bk z silnikiem 1.4. Sam nawet jednego właściciela mazdy 3 bk z 1.4 znam i nie słyszałem by jakoś narzekał na brak mocy.
nie jest powolnym samochodem a jakim jest?znam właścicieli 1.7sdi grupy VAG i też nie narzekaja
Miałem okazję jeździć wieloma różnymi samochodami, głównie tymi uznawanymi za powolne i mazda 3 z silnikiem 1.6 się do nich nie zalicza. Może nie jest to sportowy samochód ale jako normalny środek transportu jest w sam raz. Nie każdy potrzebuje sportowego samochodu.
Dla mnie powolny samochód to taki z przyspieszeniem powyżej 14-15 s do 100 km/h i mający problem z utrzymaniem prędkości ponad 150 km/h.
Dla mojego brata mającego lagunę 3 2.0 dci 150 km mazda jest wolna ale jak już porównał z poprzednim mondeo 2 1.8 115 km to wyszło że jest porównywalna a może i nieco szybsza. Co nie zmienia faktu że na co dzień i tak jeździ chevroletem Aveo 1.2 84 km a lagunę ma tylko na dalsze wyjazdy z całą rodziną. Większość moich znajomych którzy mieli mocniejsze auta w końcu i tak zmieniła na coś słabszego bo doszli do tego że nie potrzeba im tak mocnych samochodów a i utrzymanie takiego auta jest drogie. A dla nich nawet mazda 3 z silnikiem 2.0 nie byłaby szybkim samochodem a dopiero mps.
W mojej okolicy większość dróg jest rozkopana i i tak się jeździe w okolicach 80-100 km/h a te parę razy do roku co się wyskoczy na autostradę gdzie i tak najprzyjemniej się jedzie 130-140 km/h nie zachęca mnie do posiadania szybszego samochodu.
- Od: 30 maja 2022, 01:03
- Posty: 38
- Skąd: Zendek
- Auto: Mazda 3 bl 1.6 2012
Dla każdego coś miłego.
Każdy ma swoje potrzeby i też sposób jazdy, w który wpasuje mu się auto. W tą kwestię wpisuje się też ekonomia i koszty utrzymania. Nie jest to bez znaczenia.
Gdybym bujał się głównie po mieście też nie interesowałby mnie silnik pow. 1.6 (z e.w turbo). Do prędkości 50-80 tego typu auto jest wystarczająco dynamiczne i ekonomiczne by mu wybaczyć jakieś niedostatki lub ich nie zauważyć. Z silnikiem idzie też osprzęt w tym wielkość hamulców etc. zatem ekonomia też przesuwa się dla całego auta nie tylko w spalaniu.
Mając jednak na uwadze, że 50% mojej jazdy to autostrada i S-ki to wybrałem większy litraż i moc bo dzień w dzień poruszając się po trasie szybkiego ruchu chcę mieć pewność manewru przy prędkościach 130-160, gdzie jak byśmy nie czarowali niski moment i moc będą nas ograniczać, i to wcale nie przy żadnych wyścigach.
Każdy szuka dla siebie – dlatego każdy z kolegów tak naprawdę ma rację.
Każdy ma swoje potrzeby i też sposób jazdy, w który wpasuje mu się auto. W tą kwestię wpisuje się też ekonomia i koszty utrzymania. Nie jest to bez znaczenia.
Gdybym bujał się głównie po mieście też nie interesowałby mnie silnik pow. 1.6 (z e.w turbo). Do prędkości 50-80 tego typu auto jest wystarczająco dynamiczne i ekonomiczne by mu wybaczyć jakieś niedostatki lub ich nie zauważyć. Z silnikiem idzie też osprzęt w tym wielkość hamulców etc. zatem ekonomia też przesuwa się dla całego auta nie tylko w spalaniu.
Mając jednak na uwadze, że 50% mojej jazdy to autostrada i S-ki to wybrałem większy litraż i moc bo dzień w dzień poruszając się po trasie szybkiego ruchu chcę mieć pewność manewru przy prędkościach 130-160, gdzie jak byśmy nie czarowali niski moment i moc będą nas ograniczać, i to wcale nie przy żadnych wyścigach.
Każdy szuka dla siebie – dlatego każdy z kolegów tak naprawdę ma rację.
- Od: 23 maja 2023, 10:15
- Posty: 46
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BN 17r. 2.0l 88kw
Zakup 1.6 był od początku świadomy także osiągi nie są zaskoczeniem. Co do 2.0 to na pewno ma zaletę ze względu na: skrzynie 6-biegową i tempomat. Tych właśnie rzeczy brakuje mi w 1.6 aniżeli osiągów, które nie są priorytetowe dla mnie.
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 219 (22/5)
- Auto: Mazda 3 BL '12
Co daje ta gumka umieszczona poprzednie na zamku?
- Od: 23 maja 2023, 10:15
- Posty: 46
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BN 17r. 2.0l 88kw
Ciekawa sprawa. Chyba wcześniej tego nie spotkałem.
Tak hałasują?
Tak hałasują?
- Od: 23 maja 2023, 10:15
- Posty: 46
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BN 17r. 2.0l 88kw
Drzwi jako takie nie hałasują tylko głośnie jest zamykanie kiedy zamek zatrzaskuje się na ryglu.
Gumowe odboje wytłumiają w pewnym stopniu ten hałas i dźwięk zamykania nie jest aż tak "metaliczny".
Dzisiejsza wymiana łączników stabilizatora na tyle. Poprzednie "No name" wytrzymały nieco ponad 4000km. Założone Lamfordery i zobaczymy ile te wytrzymają
Gumowe odboje wytłumiają w pewnym stopniu ten hałas i dźwięk zamykania nie jest aż tak "metaliczny".
Dzisiejsza wymiana łączników stabilizatora na tyle. Poprzednie "No name" wytrzymały nieco ponad 4000km. Założone Lamfordery i zobaczymy ile te wytrzymają
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 219 (22/5)
- Auto: Mazda 3 BL '12
Przy skanowaniu Forscanem, pojawił się błąd B1261 dotyczący czujnika nasłonecznienia:
Często błąd ten spowodowany jest nieuszkodzeniem czujnika ale brakiem wystarczającego stopnia naświetlenia. Jednak w tym przypadku, pomimo mocnego naświetlenia nic się nie zmieniło.
Czujnik znajduje się w desce i po wymianie błąd nie powrócił.
Często błąd ten spowodowany jest nieuszkodzeniem czujnika ale brakiem wystarczającego stopnia naświetlenia. Jednak w tym przypadku, pomimo mocnego naświetlenia nic się nie zmieniło.
Czujnik znajduje się w desce i po wymianie błąd nie powrócił.
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 219 (22/5)
- Auto: Mazda 3 BL '12
cześć
kupiłem mazdę 3 2008 hb przebieg 193 kkm ,kilka dni temu ,chcę wszystkich użytkowników gorąco przywitać
ciężko mi się poruszać po forum więc zaczynam tak.
Niewiele wiem o tym aucie ,jeśli to nie problem to mam kilka pytań:
jaki jest płyn w układzie wspomagania bo u mnie rzadki i czarny i korek wlewu nie trzyma mocno ?
płyn do chłodnicy FL 22 może być zamiennie k2 kuler zielony ?
korek oleju od wewnątrz miał osad ,wyczyściłem ,czy to dlatego że jest łańcuch czy problem z olejem ?
kupiłem mazdę 3 2008 hb przebieg 193 kkm ,kilka dni temu ,chcę wszystkich użytkowników gorąco przywitać
ciężko mi się poruszać po forum więc zaczynam tak.
Niewiele wiem o tym aucie ,jeśli to nie problem to mam kilka pytań:
jaki jest płyn w układzie wspomagania bo u mnie rzadki i czarny i korek wlewu nie trzyma mocno ?
płyn do chłodnicy FL 22 może być zamiennie k2 kuler zielony ?
korek oleju od wewnątrz miał osad ,wyczyściłem ,czy to dlatego że jest łańcuch czy problem z olejem ?
- Od: 20 lip 2024, 23:36
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 1.6i 2008
Cześć,
Witam nowego posiadacza Mazdy 3
i odpowiedzi na pytania znajdziesz poniżej:
Oryginalnie układ wspomagania był zalewany płynem spełniającym normę ATF M-III (DEXRON II).
Jeżeli on jest czarny to wskazywałoby na to ,że dawno nie był wymieniany i jako nowy można użyć płynu spełniającego normę DEXRON II lub DEXRON III.
Przyczyną luźnego korka wlewowego może być również wyrobiona uszczelka w rurze wlewowej zbiorniczka.
Ten sam kolor płynów od różnych producentów nie oznacza ,że spełniają one te same normy.
Nie znam płyny K2 ale sugeruję użyć sprawdzonych płynów FL22 np; ori Mazdy lub Ravenola (sam go niedawno zastosowałem w swojej Maździe.
Przyczyn może być wiele np. pokonywanie krótkich krótkich tras gdzie silnik się w pełni nie zagrzeje, problem z uszczelką pod głowicą itd.
Na początku sugeruję kontrolować czy osad nadal się zbiera po wyczyszczeniu korka.
Dopisano 22 lip 2024, 09:48:
Wymieniona została chłodnica klimatyzacji z firmy NRF.
Generalnie jakość wykonania jest średnia w porównaniu z ori chłodnicą ale pozytywnym zaskoczeniem było:
– pokrycie aluminium czarną farbą
– zestaw uszczelek w komplecie
gdyż takich informacji nie było podanych przy zakupie a przedstawione zdjęcia nie oddawały realnego wyglądu.
Wymiana zajęła 3 godziny bez zdejmowania zderzaka.
Oryginalna chłodnica "zdezintegrowała" się całkowicie- aluminium się tak utleniło ,że przy niewielkim nacisku odpadało. Także mam nadzieję ,że malowanie zabezpieczy ją znacznie lepiej.
Przy okazji wymieniony został płyn chłodzący na Ravenol FL22.
Witam nowego posiadacza Mazdy 3
malatxxx napisał(a): jaki jest płyn w układzie wspomagania bo u mnie rzadki i czarny i korek wlewu nie trzyma mocno ?
Oryginalnie układ wspomagania był zalewany płynem spełniającym normę ATF M-III (DEXRON II).
Jeżeli on jest czarny to wskazywałoby na to ,że dawno nie był wymieniany i jako nowy można użyć płynu spełniającego normę DEXRON II lub DEXRON III.
Przyczyną luźnego korka wlewowego może być również wyrobiona uszczelka w rurze wlewowej zbiorniczka.
malatxxx napisał(a): płyn do chłodnicy FL 22 może być zamiennie k2 kuler zielony ?
Ten sam kolor płynów od różnych producentów nie oznacza ,że spełniają one te same normy.
Nie znam płyny K2 ale sugeruję użyć sprawdzonych płynów FL22 np; ori Mazdy lub Ravenola (sam go niedawno zastosowałem w swojej Maździe.
malatxxx napisał(a): korek oleju od wewnątrz miał osad ,wyczyściłem ,czy to dlatego że jest łańcuch czy problem z olejem ?
Przyczyn może być wiele np. pokonywanie krótkich krótkich tras gdzie silnik się w pełni nie zagrzeje, problem z uszczelką pod głowicą itd.
Na początku sugeruję kontrolować czy osad nadal się zbiera po wyczyszczeniu korka.
Dopisano 22 lip 2024, 09:48:
Wymieniona została chłodnica klimatyzacji z firmy NRF.
Generalnie jakość wykonania jest średnia w porównaniu z ori chłodnicą ale pozytywnym zaskoczeniem było:
– pokrycie aluminium czarną farbą
– zestaw uszczelek w komplecie
gdyż takich informacji nie było podanych przy zakupie a przedstawione zdjęcia nie oddawały realnego wyglądu.
Wymiana zajęła 3 godziny bez zdejmowania zderzaka.
Oryginalna chłodnica "zdezintegrowała" się całkowicie- aluminium się tak utleniło ,że przy niewielkim nacisku odpadało. Także mam nadzieję ,że malowanie zabezpieczy ją znacznie lepiej.
Przy okazji wymieniony został płyn chłodzący na Ravenol FL22.
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 219 (22/5)
- Auto: Mazda 3 BL '12
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości