Mazda3 BK LF ’03 TOP SPORT Aero ≡USA style≡ – by pawcio1017™
Byle by środek nie był tłusty i byle plastiki nie świeciły się potem jak psu jajca. Ja mam obecnie nalozony jakis mat z tenzi i jest ok

Przyszedł najwyższy czas na kompleksowe podejście do problemu niesprawnej klimatyzacji. Fabryczny jeszcze osuszacz skorodował od opaski mocującej przez co pojawił się na nim wyciek czynnika. Po demontażu chłodnicy klimatyzacji, po pewnych problemach z dopasowaniem został zamontowany nowiutki osuszacz wraz z nowymi o-ringami. Nabicie układu azotem pod ciśnieniem na 1,5 godziny nie wykazało żadnych innych nieszczelności. To samo pokazała próba próżniowa, tak więc układ został uzupełniony czynnikiem i olejem sprężarki. Efekt – mrozi jak stara, ruska lodówka
Na użycie czeka jeszcze spray do dezynfekcji kanałów wentyalacyjnych, ale przed tym zajrzę jeszcze do filtra kabinowego i w razie potrzeby go wymienię.

Na użycie czeka jeszcze spray do dezynfekcji kanałów wentyalacyjnych, ale przed tym zajrzę jeszcze do filtra kabinowego i w razie potrzeby go wymienię.

Dawno się nic nie działo w temacie, a więc czas na mały update. Do auta wpada dedykowana stacja multimedialna Eonon'a (konkretnie model D5151). Montaż wiązał się z przerobieniem części wiązki elektrycznej celem zachowania funkcjonalności fabrycznego wyświetlacza oraz konieczności zmiany samego wyświetlacza na poliftowy. Do całości oczywiście podpięty moduł CANbus umożliwiający zachowanie sterowania z kierownicy oraz dedykowana kamera cofania.
Takie o to cuda po wyjęciu fabrycznego radia
W skrócie – taśma izolacyjna i gąbka. Jako, że poprzednie wpinki we wiązkę były zrobione według mnie druciarsko, ogarnąłem wszystko od podstaw...
Dołożona wiązka do poliftowego wyświetlacza (mała kostka) oraz dołożone gniazdo zapalniczki w nogach pasażera (do CB radia). Wszystkie łączenia zostały polutowane i zaizolowane koszulkami termokurczliwymi. Ponadto puszczona wiązka pod ewentualny montaż subwoofera.
Następnie wszystkie wiązki porządnie zaizolowane taśmą tkaninonową. W tle widoczne zamontowane na rzep antena GPS i modu CAN, co dało sporą oszczędność miejsca, którego jest tutaj mało. Ułatwi to również wszelkie prace przy wyjmowaniu stacji w przyszłości.
Z racji często zgłaszanych przez użytkowników Eonona problemów z odbiorem fal radiowych, zamontowany został wzmacniacz.
Montaż kamery cofania wiązał się z jeszcze większym bałaganem...
Korzystając z okazji nasmarowałem też mechanizmy dźwigni zmiany biegów. Jest odczuwalna poprawa.
Mając wszystko na wierzchu zająłem się też wymianą przepalonych żarówek w kokpicie, bo trochę się tego nazbierało (regulacja podświetlenia kokpitu, przycisk DCS, przycisk od awaryjnych, podświetlenie popielniczki, podświetlenie schowka). Naprawiłem też upierdliwy problem, na który nie zwróciłem uwagi przy zakupie auta czyli nie działające pokrętło climatronica (słynne na forum blaszki). Ponadto wszystkie plastiki wymyte od wewnątrz i poskładane na preparat (podobno) zapobiegający trzeszczeniu (to zamiast taśmy izolacyjnej i gąbki
)
Mając już ułatwiony dostęp zajrzałem też do filtra kabinowego. O dziwo filtry wyglądały w miarę świeżo, więc do wiosny jeszcze przepykają. Reszta widocznych śmieci odkurzona i klima zdezynfekowana.
Na chwilę obecną pozostał mi tylko do rozwiązania problem z załączaniem obrazu z kamery cofania. Jutro mam nadzieję wszystko ogarnąć do końca.
Takie o to cuda po wyjęciu fabrycznego radia

W skrócie – taśma izolacyjna i gąbka. Jako, że poprzednie wpinki we wiązkę były zrobione według mnie druciarsko, ogarnąłem wszystko od podstaw...
Dołożona wiązka do poliftowego wyświetlacza (mała kostka) oraz dołożone gniazdo zapalniczki w nogach pasażera (do CB radia). Wszystkie łączenia zostały polutowane i zaizolowane koszulkami termokurczliwymi. Ponadto puszczona wiązka pod ewentualny montaż subwoofera.
Następnie wszystkie wiązki porządnie zaizolowane taśmą tkaninonową. W tle widoczne zamontowane na rzep antena GPS i modu CAN, co dało sporą oszczędność miejsca, którego jest tutaj mało. Ułatwi to również wszelkie prace przy wyjmowaniu stacji w przyszłości.
Z racji często zgłaszanych przez użytkowników Eonona problemów z odbiorem fal radiowych, zamontowany został wzmacniacz.
Montaż kamery cofania wiązał się z jeszcze większym bałaganem...
Korzystając z okazji nasmarowałem też mechanizmy dźwigni zmiany biegów. Jest odczuwalna poprawa.
Mając wszystko na wierzchu zająłem się też wymianą przepalonych żarówek w kokpicie, bo trochę się tego nazbierało (regulacja podświetlenia kokpitu, przycisk DCS, przycisk od awaryjnych, podświetlenie popielniczki, podświetlenie schowka). Naprawiłem też upierdliwy problem, na który nie zwróciłem uwagi przy zakupie auta czyli nie działające pokrętło climatronica (słynne na forum blaszki). Ponadto wszystkie plastiki wymyte od wewnątrz i poskładane na preparat (podobno) zapobiegający trzeszczeniu (to zamiast taśmy izolacyjnej i gąbki
Mając już ułatwiony dostęp zajrzałem też do filtra kabinowego. O dziwo filtry wyglądały w miarę świeżo, więc do wiosny jeszcze przepykają. Reszta widocznych śmieci odkurzona i klima zdezynfekowana.
Na chwilę obecną pozostał mi tylko do rozwiązania problem z załączaniem obrazu z kamery cofania. Jutro mam nadzieję wszystko ogarnąć do końca.

o, z chęcią skopiuję zabieg przy dźwigni zmiany biegów. Czym smarowałeś?
Ja miałem akurat pod ręką smar miedziany, ale chyba jest trochę za rzadki. Za jakiś czas tam zajrzę i najwyżej poprawię czymś gęstszym. Fabryczny smar miał konsystencję mydła.

Jaką kamerę kupiłeś?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Pawcio śliczny masz ten kolorek i pięknie skomponowany środek.
Bezawaryjności i przyjemności z ujezdzania życzę



Bezawaryjności i przyjemności z ujezdzania życzę

Nightfallówna
widmo82 napisał(a):Jaką kamerę kupiłeś?
Dokładnie taką:

Niestety problemu nie działającej kamery dziś nie ogarnąłem. Wszystkie przewody prądowe sprawdzone, próbowałem na innym przewodzie puszczać sygnał i nic. Wszystko wskazuje na uszkodzenie samej kamerki, chyba że ktoś ma jakieś pomysły?



Przeprowadzka i ogólny brak czasu nie pozwoliły na wcześniejsze podsumowanie ale przechodząc do sedna:
Sprawę kamerki rozwiązałem pośrednio – jako, że po dokładnej analizie wszystkich połączeń i przewodów wszystko wskazuje na uszkodzenie wejścia CAMERA w stacji podłączyłem ją pod wejście VIDEO. Wiąże się to z tym, że kamera nie włącza się automatycznie po załączeniu biegu wstecznego, a obraz trzeba wywołać ręcznie przyciskiem Media. W sumie strata nie duża i raczej nic nie będę już kombinował w tym temacie, bo i tak czułbym się nie pewnie cofając bez patrzenia w lusterka i za siebie, a więc z tego gadżetu skorzystam najwyżej od święta tylko przy ekstremalnych parkowaniach na zasadzie "czy mogę jeszcze 5 cm?". Jakość obrazu i tak jest średnia a dodatkowo pojawiają się zakłócenia przy ruszaniu kierownicą (prawdopodobnie pompa wspomagania sieje). Podsumowując – bajer. Ale skoro już był to został zamontowany...
Tak obecnie wygląda wnętrze po ogarnięciu wszystkiego (choć nie ukrywam, że w planach jest tu jeszcze kilka drobnych zmian). Spasowanie jak i jakość wykonania samej stacji jak na moje jest bez zastrzeżeń. Z moich obserwacji Eonon jest jednak trochę lepiej wykończony niż jego inne klony
I tak nocą, przy kompletnym oświetleniu deski rozdzielczej (tak jak wspominałem już wyżej, kilka żarówek było przepalonych). Miałem jeszcze w planach dołożenie oświetlenia powitalnego ale zabrakło czasu. Kiedyś do tego wrócę (jak kupię ładne dywaniki
)
Podsumowując po krótkim użytkowaniu stacji – gra to zdecydowanie lepiej niż seria (choć ciężko porównywać odtwarzanie fal radiowych do MP3). Przy zamontowanych przez Pietrusa tweeterach Helixa wysokie tony brzmią na prawdę ładnie (potwierdził to Grzesiek, który ma o tym więcej pojęcia niż ja). Średnie tony na seryjnych głośnikach są dla mnie wystarczające (audiofilem nie jestem), brakuje jedynie trochę mocniejszych niskich tonów, w związku z czym za jakiś czas pomyślę pewnie nad jakąś kompaktową skrzynką. Co do samych fal radiowych – problemów z odbiorem nie ma żadnych nawet przy przemieszczaniu się. Ogólnie Eonon działa płynnie, menu intuicyjne, rozdzielczość jak i kolory samego wyświetlacza są dla mnie wystarczające. Tak jak wcześniej wspominałem zostało zachowane sterowanie z kierownicy (występuje jedynie brak szukania stacji po przytrzymaniu przycisku na kierownicy, ale to akurat nie jest problem). Co do fabrycznego wyświetlacza – zgodnie z zapowiedziami Adidom'a utracony został komputer pokładowy (który przy LPG i tak jest raczej mało użyteczny). Co najważniejsze działa w pełni poprawnie wyświetlanie informacji z klimatronika jak i temp. zewnętrznej. Nawigacja przy wrzuconej AutoMapie działą bez zarzutu. Wielkim atutem jest dla mnie automatyczne łączenie się stacji z Yanosikiem w telefonie zaraz po wejściu do auta (ostrzeżenia z Yanosika nadawane są przez głośniki w aucie). Co do wad – wbudowany mikrofon. Ja rozmówcę słyszę zawsze idealnie. Rozmówca mnie również, o ile poruszam się z prędkościami miejskimi. Przy większych prędkościach w trasie, kiedy w aucie jest głośniej podobno słuchać mnie już gorzej i muszę mówić głośniej. Rozwiązaniem byłby zewnętrzny mikrofon, na który niestety w D5151 wejścia nie przewidziano
. Ponadto na początku miałem problem z samym sparowaniem stacji z telefonem, jednak jak się okazało problem tkwił w moim telefonie (Lenovo i jego oprogramowanie) i byłem zmuszony przesiąść się na coś zwyczajnego (czyt. Samsung). Teraz wszystko łączy się błyskawicznie. Będąc już przy wykonywaniu połączeń – kolejną małą wadą jest dla mnie niealfabetyczne wyświetlanie książki telefonicznej w stacji, choć być może to kwestia ustawień stacji albo i zapisania kontaktów w telefonie/na karcie SIM. Do tego jeszcze nie doszedłem. To tyle na temat samego Eonona. Być może po dłuższym użytkowaniu pokuszę się o obszerniejszą recenzję, ale to już w innym temacie...
Wracając do auta – po przejrzeniu galerii kolegi Macvas pokusiłem się o zdjęcie listew z drzwi. Niestety nie jestem zadowolony, ponieważ na drzwiach PT ukazało się małe wgniecenie, które listwa skutecznie maskowała. Ponadto doły drzwi z lewej strony okazały się być w przeszłości lakierowane do wspominanej listwy, przez co teraz pięknie odznacza się krawędź lakierów
Na razie jeżdżę bez, próbując się do tego mankamentu przyzwyczaić. Prawdopodobnie jednak listwy wpadną z powrotem, chyba że pokuszę się lakierowanie całych drzwi od nowa...
Zająłem się również standardowym w trójkach problemem matowienia reflektorów przednich. Panowie z AutoOdnowy wykonali najpierw polerkę maszynową, a następnie nałożona została powłoka ceramiczna. Tanio nie było, ale podobno przez dwa lata z powłoką nie ma prawa się nic dziać.
Tak było:
A tak jest:
Na koniec kilka podrasowanych fotek (już bez listew):
Sprawę kamerki rozwiązałem pośrednio – jako, że po dokładnej analizie wszystkich połączeń i przewodów wszystko wskazuje na uszkodzenie wejścia CAMERA w stacji podłączyłem ją pod wejście VIDEO. Wiąże się to z tym, że kamera nie włącza się automatycznie po załączeniu biegu wstecznego, a obraz trzeba wywołać ręcznie przyciskiem Media. W sumie strata nie duża i raczej nic nie będę już kombinował w tym temacie, bo i tak czułbym się nie pewnie cofając bez patrzenia w lusterka i za siebie, a więc z tego gadżetu skorzystam najwyżej od święta tylko przy ekstremalnych parkowaniach na zasadzie "czy mogę jeszcze 5 cm?". Jakość obrazu i tak jest średnia a dodatkowo pojawiają się zakłócenia przy ruszaniu kierownicą (prawdopodobnie pompa wspomagania sieje). Podsumowując – bajer. Ale skoro już był to został zamontowany...
Tak obecnie wygląda wnętrze po ogarnięciu wszystkiego (choć nie ukrywam, że w planach jest tu jeszcze kilka drobnych zmian). Spasowanie jak i jakość wykonania samej stacji jak na moje jest bez zastrzeżeń. Z moich obserwacji Eonon jest jednak trochę lepiej wykończony niż jego inne klony

I tak nocą, przy kompletnym oświetleniu deski rozdzielczej (tak jak wspominałem już wyżej, kilka żarówek było przepalonych). Miałem jeszcze w planach dołożenie oświetlenia powitalnego ale zabrakło czasu. Kiedyś do tego wrócę (jak kupię ładne dywaniki

Podsumowując po krótkim użytkowaniu stacji – gra to zdecydowanie lepiej niż seria (choć ciężko porównywać odtwarzanie fal radiowych do MP3). Przy zamontowanych przez Pietrusa tweeterach Helixa wysokie tony brzmią na prawdę ładnie (potwierdził to Grzesiek, który ma o tym więcej pojęcia niż ja). Średnie tony na seryjnych głośnikach są dla mnie wystarczające (audiofilem nie jestem), brakuje jedynie trochę mocniejszych niskich tonów, w związku z czym za jakiś czas pomyślę pewnie nad jakąś kompaktową skrzynką. Co do samych fal radiowych – problemów z odbiorem nie ma żadnych nawet przy przemieszczaniu się. Ogólnie Eonon działa płynnie, menu intuicyjne, rozdzielczość jak i kolory samego wyświetlacza są dla mnie wystarczające. Tak jak wcześniej wspominałem zostało zachowane sterowanie z kierownicy (występuje jedynie brak szukania stacji po przytrzymaniu przycisku na kierownicy, ale to akurat nie jest problem). Co do fabrycznego wyświetlacza – zgodnie z zapowiedziami Adidom'a utracony został komputer pokładowy (który przy LPG i tak jest raczej mało użyteczny). Co najważniejsze działa w pełni poprawnie wyświetlanie informacji z klimatronika jak i temp. zewnętrznej. Nawigacja przy wrzuconej AutoMapie działą bez zarzutu. Wielkim atutem jest dla mnie automatyczne łączenie się stacji z Yanosikiem w telefonie zaraz po wejściu do auta (ostrzeżenia z Yanosika nadawane są przez głośniki w aucie). Co do wad – wbudowany mikrofon. Ja rozmówcę słyszę zawsze idealnie. Rozmówca mnie również, o ile poruszam się z prędkościami miejskimi. Przy większych prędkościach w trasie, kiedy w aucie jest głośniej podobno słuchać mnie już gorzej i muszę mówić głośniej. Rozwiązaniem byłby zewnętrzny mikrofon, na który niestety w D5151 wejścia nie przewidziano

Wracając do auta – po przejrzeniu galerii kolegi Macvas pokusiłem się o zdjęcie listew z drzwi. Niestety nie jestem zadowolony, ponieważ na drzwiach PT ukazało się małe wgniecenie, które listwa skutecznie maskowała. Ponadto doły drzwi z lewej strony okazały się być w przeszłości lakierowane do wspominanej listwy, przez co teraz pięknie odznacza się krawędź lakierów

Zająłem się również standardowym w trójkach problemem matowienia reflektorów przednich. Panowie z AutoOdnowy wykonali najpierw polerkę maszynową, a następnie nałożona została powłoka ceramiczna. Tanio nie było, ale podobno przez dwa lata z powłoką nie ma prawa się nic dziać.
Tak było:
A tak jest:
Na koniec kilka podrasowanych fotek (już bez listew):

Bardzo fajny ten Eonon, chyba najlepszy z customowych – wygląda jak fabryczny.
Zerknij na ten link:
https://www.youtube.com/watch?v=RFG1T9wHzmA
gość jakoś uruchamia komputer pokładowy, więc chyba się da
Zerknij na ten link:
https://www.youtube.com/watch?v=RFG1T9wHzmA
gość jakoś uruchamia komputer pokładowy, więc chyba się da
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 325
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
pawcio1017 napisał(a):brakuje jedynie trochę mocniejszych niskich tonów, w związku z czym za jakiś czas pomyślę pewnie nad jakąś kompaktową skrzynką.
Zajrzyj do mnie do tematu to zobaczysz jak można fajnie sub-a zamontować
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
-
Moderator EC/NM
- Od: 12 lip 2014, 15:21
- Posty: 865 (39/14)
- Skąd: Łódź
- Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE
Zmiany na plus. Pięknieje pod Twoim panowaniem.
W wolnej chwili cyknij fotę tych drzwi PT. Może idzie to jeszcze to jakimś "półśrodkiem" ogarnąć.
Ten lakier poniżej listwy to z palety czy jakiś bezbarwny? Może mech polerka coś zdziała.
W wolnej chwili cyknij fotę tych drzwi PT. Może idzie to jeszcze to jakimś "półśrodkiem" ogarnąć.
Ten lakier poniżej listwy to z palety czy jakiś bezbarwny? Może mech polerka coś zdziała.

-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Dobra Madzia. Fajny tuning. :–)
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Niestety musze potwierdzić ze drzwi albo z listwami albo do lakierowania :/ poza tym stacja robi świetny efekt a do pełni Szczęścia brakuje zaledwie trochę basu
znając Pawła dość szybko postara się i to ogarnąć 
Regeneracja DPF........info PW
pawcio1017 miałem chwilę to przejrzałem temat. Ładna trójka w najlepszym kolorze, straszny pech z tym silnikiem ale następnym razem zaopatruj się w części u chłopaków z www.carspeed.pl – doradzą co kupować, czego nie kupować i mają ORI części jak i zamienniki.
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Piotrek_154 napisał(a):pawcio1017 napisał(a):brakuje jedynie trochę mocniejszych niskich tonów, w związku z czym za jakiś czas pomyślę pewnie nad jakąś kompaktową skrzynką.
Zajrzyj do mnie do tematu to zobaczysz jak można fajnie sub-a zamontowaćJak chcesz to mogę Ci podesłać na PW zdjęcia samej skrzynki po rozkręceniu
Też nad tym myślałem. Z czego zrobiona ta zabudowa? Mata+żywica? Poproszę fotki w wolnej chwili
macvas napisał(a):Zmiany na plus. Pięknieje pod Twoim panowaniem.
W wolnej chwili cyknij fotę tych drzwi PT. Może idzie to jeszcze to jakimś "półśrodkiem" ogarnąć.
Ten lakier poniżej listwy to z palety czy jakiś bezbarwny? Może mech polerka coś zdziała.
Wgniecenie niby lekkie ale wygląda jakby się odbiło akurat na wzmocnieniu drzwi. Ten lakier na lewej stronie jest zdecydowanie gorszy... Niby z palety, ale chyba niekoniecznie Mazdy, bo różnica w odcieniu jest zauważalna. Polerka już była, krawędź przejścia trochę zniwelowało, ale i tak to bije po oczach...
Norreca napisał(a):przyciemnij te szyby w końcu
Przecież tył jest ciemny


Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości