Mazda6 GG LF 2007 2.0 (Bakłażan)
Witam,
Jako szczęśliwy właściciel Madzi postanowiłem założyć temat.
Krótka historię samochodu:
Po przejrzeniu wielu ogłoszeń wraz z żoną zdecydowaliśmy się na Mazdę 6 pierwszej generacji ze względu na wygląd oraz objętość bagażnika w wersji liftback.
Kupiona od osoby prywatnej u której jeździła przez poprzednie 3 lata – sprowadzona z Niemiec na początku 2013.
Podstawowe dane techniczne:
– pierwsza rejestracja 11.2007
– 2.0 benzyna
– kolor Radiant Ebony 28W
– kod koloru wnętrza GK6
– kod modelu GR2BEC2
– zakupiona z przebiegiem: 173905km
– VIN JMZGG14F681712456
Wyposażenie seryjne :
– BOSE
– Xenony
– podgrzewane lusterka + tylna szyba
– podgrzewane fotele przednie
Jakieś zdjęcia :
Naprawy/wymiany przeprowadzone:
– klocki i tarcze hamulcowe przednie + regeneracja zacisków
– klocki i tarcze hamulcowe tylne + regeneracja zacisków
– olej skrzyni biegów wymieniony na nowy (3 litry)
– wymieniona listwa zgarniająca w drzwiach kierowcy
– wymiana inflatorów poduszek powietrznych w ramach akcji serwisowej
– wymiana termostatu
– wymiana pasków wraz z napinaczem
– wymiana płynu wspomagania
– wymiana łożysk kół przód (prawe 05.2019 – lewe 06.2020)
– wymiana płynu chłodniczego oraz przerdzewiałych obejm na wężach pod chłodnicą
– wymiana szyby czołowej – Pilkington z czujnikiem deszczu
– wymiana katalizatora i układu wydechowego
– wymiana xenonów na Philips 2x D2S X-Treme Vision
– wymiana pompy paliwa
– remont silnika + wymiana świec i termostatu (01.2021)
– wymiana sondy lambda (przed katalizatorem)
Dodatkowe/inne:
– aktualnie zalany olej – Dexelia 5W30
– rozwiązany problem cieknącej wody do bagażnika przez prawą lampę
– opony letnie – Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55 R16 V 91
– opony zimowe – Continental WinterContact TS 860 195/65 R15 T 95 XL
– piaskowanie i lakierowanie stalowych felg do zimówek (kolor czarny mat)
– nowe dywaniki gumowe
– oryginalne plastufele do zimowych felg 15"
– wycieraczki DENSO DUR-055L 550 mm oraz DENSO DUR-045L
– zabezpieczenie podwozia antykorozyjne
– wyczyszczona przepustnica (falujące obroty) – już 3 razy
Modyfikacje:
– założone czujniki parkowania tył – przez poprzedniego właściciela
– przyciemnione tylne szyby – jeszcze w Niemczech (chyba)
– przewód aux podpięty do radia i wyprowadzony w schowku
Plany:
– doprowadzenie do jak najlepszego stanu oraz długie szczęśliwe użytkowanie
Motostat:
Jako szczęśliwy właściciel Madzi postanowiłem założyć temat.
Krótka historię samochodu:
Po przejrzeniu wielu ogłoszeń wraz z żoną zdecydowaliśmy się na Mazdę 6 pierwszej generacji ze względu na wygląd oraz objętość bagażnika w wersji liftback.
Kupiona od osoby prywatnej u której jeździła przez poprzednie 3 lata – sprowadzona z Niemiec na początku 2013.
Podstawowe dane techniczne:
– pierwsza rejestracja 11.2007
– 2.0 benzyna
– kolor Radiant Ebony 28W
– kod koloru wnętrza GK6
– kod modelu GR2BEC2
– zakupiona z przebiegiem: 173905km
– VIN JMZGG14F681712456
Wyposażenie seryjne :
– BOSE
– Xenony
– podgrzewane lusterka + tylna szyba
– podgrzewane fotele przednie
Jakieś zdjęcia :
Naprawy/wymiany przeprowadzone:
– klocki i tarcze hamulcowe przednie + regeneracja zacisków
– klocki i tarcze hamulcowe tylne + regeneracja zacisków
– olej skrzyni biegów wymieniony na nowy (3 litry)
– wymieniona listwa zgarniająca w drzwiach kierowcy
– wymiana inflatorów poduszek powietrznych w ramach akcji serwisowej
– wymiana termostatu
– wymiana pasków wraz z napinaczem
– wymiana płynu wspomagania
– wymiana łożysk kół przód (prawe 05.2019 – lewe 06.2020)
– wymiana płynu chłodniczego oraz przerdzewiałych obejm na wężach pod chłodnicą
– wymiana szyby czołowej – Pilkington z czujnikiem deszczu
– wymiana katalizatora i układu wydechowego
– wymiana xenonów na Philips 2x D2S X-Treme Vision
– wymiana pompy paliwa
– remont silnika + wymiana świec i termostatu (01.2021)
– wymiana sondy lambda (przed katalizatorem)
Dodatkowe/inne:
– aktualnie zalany olej – Dexelia 5W30
– rozwiązany problem cieknącej wody do bagażnika przez prawą lampę
– opony letnie – Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55 R16 V 91
– opony zimowe – Continental WinterContact TS 860 195/65 R15 T 95 XL
– piaskowanie i lakierowanie stalowych felg do zimówek (kolor czarny mat)
– nowe dywaniki gumowe
– oryginalne plastufele do zimowych felg 15"
– wycieraczki DENSO DUR-055L 550 mm oraz DENSO DUR-045L
– zabezpieczenie podwozia antykorozyjne
– wyczyszczona przepustnica (falujące obroty) – już 3 razy
Modyfikacje:
– założone czujniki parkowania tył – przez poprzedniego właściciela
– przyciemnione tylne szyby – jeszcze w Niemczech (chyba)
– przewód aux podpięty do radia i wyprowadzony w schowku
Plany:
– doprowadzenie do jak najlepszego stanu oraz długie szczęśliwe użytkowanie
Motostat:
Ostatnio edytowano 4 gru 2021, 18:43 przez sloniupl, łącznie edytowano 28 razy
- Od: 12 lis 2016, 23:19
- Posty: 245 (11/3)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 PB 2007
Poproszę o wrzucenie zdjęć na forumowy serwer oraz dopisanie danych technicznych zgodnie z tym poradnikiem: klik.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Madzia ładna i w bardzo pięknym kolorze, czekam aż dopieścisz lakier i dodasz fotki bo naprawdę ładnie się mieni w słońcu. Jedyne co mnie martwi to ten olej i płyn chłodniczy pilnuj i patrz żeby przypadkiem silnik nie był na wykończeniu. Życzę szerokości i więcej fotek
wumpscut napisał(a):Ale trochę lipa z tym olejem
Ja to bym zrobił normalną wymianę oleju wraz z nowym filtrem, a nie dolewał... nawet jeśli sprzedający powiedział Ci, że nie dawno wymieniał. Robię tak zawsze po zakupie auta i wtedy wiem, że jest świeżutki olejek i nawet jeśli silnik będzie brał to wiem jaki dolać i ile faktycznie jest w stanie wypić choć generalnie miałem egzemplarze, które od wymiany do wymiany (10 tysi km) nie połykały dodatkowo więcej niż 1 litr.
Wiem, że planujesz to zrobić ale wymieniłbym od razu zamiast dolewać...
Dodatkowo ten olej co wlałeś czyli Castrol nie jest zalecany do Mazd, jest nawet kilka wątków na ten temat.
Kolor faktycznie jest chyba najładniejszy ze wszystkich (bynajmniej mnie się podoba najbardziej).
Gratuluję zakupu i życzę bezawaryjności, a z doświadczenia wiem, że 2-litrówki potrafią być właśnie takie
No i ten xenon i bose super sprawa, nie wspomnę już o ogrzewanej tylnej szybie
Zgadzam się z tobą jpski całkowicie
właśnie szukam warsztatu w którym mi wymienią całkowicie na nowy z płukanką, a dolać musiałem żeby dojechać do domu
A co do wyposażenia to nie wiedziałem co wpisać a w instrukcji od moda było aby podać takie dane więc wypełniłem
Jaki olej polecicie?
Dexelia 5W30 do benzyniaka czy coś innego?
właśnie szukam warsztatu w którym mi wymienią całkowicie na nowy z płukanką, a dolać musiałem żeby dojechać do domu
A co do wyposażenia to nie wiedziałem co wpisać a w instrukcji od moda było aby podać takie dane więc wypełniłem
Jaki olej polecicie?
Dexelia 5W30 do benzyniaka czy coś innego?
- Od: 12 lis 2016, 23:19
- Posty: 245 (11/3)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 PB 2007
,sloniupl napisał(a):A co do wyposażenia to nie wiedziałem co wpisać a w instrukcji od moda było aby podać takie dane więc wypełniłem
Jasne
Ja leję Dexelię ale wiem też, że chłopaki leją Miller'sa – musisz poczytać na forum...
Ostatnio edytowano 13 gru 2016, 14:29 przez jpski, łącznie edytowano 1 raz
sloniupl napisał(a):Oj-tam oj-tam, to mój pierwszy samochód więc się uczę dopiero na co zwracać uwagę
Broń Boże nie pisałem tego w stylu aby kogoś urazić – nie musisz się tłumaczyć
Dzięki wielkie więc będe polował na MAZDA DEXELIA 5W30 Ultra:
http://allegro.pl/show_item.php?item=6310008714
Zapytam w mazparts.pl ponieważ i tak planuje zakup kilku drobiazgów u nich
http://allegro.pl/show_item.php?item=6310008714
Zapytam w mazparts.pl ponieważ i tak planuje zakup kilku drobiazgów u nich
- Od: 12 lis 2016, 23:19
- Posty: 245 (11/3)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 PB 2007
Swoją drogą droga ta uszczelka korka spustowego. Ja bodajże (fakt, do innego modelu) płaciłem 20gr za miedzianą.
Daj znać jak wycieraczki, bo ostatnio spore dywagacje na te tematy, zwłaszcza kierując tutaj temat w Valeo.
Daj znać jak wycieraczki, bo ostatnio spore dywagacje na te tematy, zwłaszcza kierując tutaj temat w Valeo.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Wycieraczki już testowałem, jest duża różnica w porównaniu do starych (Bosch) które zdjąłem.
Te ścierają wszystko a poprzednie mazały u kierowcy i pomijały połowę przestrzeni pasażera
Dodatkowo tylna już się rozszczepiała na części wiec nie było na co czekać. Co do wytrzymałości to okaże się po zimie
Dodam ze zakładanie ich jest banalnie proste
Te ścierają wszystko a poprzednie mazały u kierowcy i pomijały połowę przestrzeni pasażera
Dodatkowo tylna już się rozszczepiała na części wiec nie było na co czekać. Co do wytrzymałości to okaże się po zimie
Dodam ze zakładanie ich jest banalnie proste
- Od: 12 lis 2016, 23:19
- Posty: 245 (11/3)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 PB 2007
sloniupl napisał(a):Te ścierają wszystko a poprzednie mazały u kierowcy i pomijały połowę przestrzeni pasażera
U mnie na początku Valeo też czyściły jak ta lala ale po miesiącu znalazły swoje miejsce w śmietniku. Powód: pasażera jak Cię mogę wycierała ale od strony kierowcy tylko jej dolna część, reszta mazała albo jakby była niedociśnięta do szyby. Założyłem na próbę "tesco'we" za 12 PLN i jadę już na nich dobre kilka miesięcy. Jeśli przetrwają zimę to na wiosnę wracam do poczciwych Bosch'ów – nigdy więcej Valeo.
Także widzisz sam, zależy jaki egzemplarz się komu trafi ale ja na Boscha nigdy nie narzekałem, a raz kupiłem Valeo i się sparzyłem. Oby Tobie śmigały jak najdłużej.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości