Mazda6 GG RF5C '03 – drugie życie Granatnika

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez mln » 5 lip 2015, 12:58

Pozytywne odczucia z trasy mnie nie dziwią, bo Maździoch (zwłaszcza po akcji z panewką i całościowym serwisie) śmigał jak marzenie... <spoko> Ładowność też jest niczego sobie, choć ja narzekałem. Ale ja to maruda jestem <glupek2> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2012, 11:06
Posty: 591 (7/5)
Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback

Postprzez sumo129 » 22 lip 2015, 11:38

Cześć, znów pisze bo mam problem. Miałem dziś jechać na rozmowę kwalifikacyjną ale nie odjechałem nawet kilometra od domu a zapaliła mi się kontrolka silnika i układu tcs/dsc, silnik zaczął telepać i nie mogłem wejść na więcej niż 1.5 tys obrotów. Zgasiłem silnik włączyłem i wszystko było dobrze przez 10 sekund i znów to samo ale już nie trzęsło. Po pół godziny już nic się nie działo a ja po przewertowaniu internetu nie wiem co mogło być przyczyną bo każdy miał ostatecznie inny problem. Macie pomysł co mogło być powodem? Zastanawiam się nad kupnem kabla elm 327 żeby móc samemu sprawdzać przyczyny takich sytuacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2014, 13:20
Posty: 45
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD '03
wcześniej:RENAULT, CLIO 1,4 , 95r

Postprzez mln » 22 lip 2015, 11:54

Cholercia... :| Może jakiś błąd czujników, bo takie ograniczenie zawsze na śliskim było – nie wkręca się, bo się napęd ślizgał. Moja rada: napisz pytanie w dziale technicznym, bo tam więcej osób to przeczyta!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2012, 11:06
Posty: 591 (7/5)
Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback

Postprzez Mr_Bartek » 22 lip 2015, 11:59

Jak się znowu zacznie dziać to spróbuj wyjąć bezpiecznik od ABSu i zobacz czy nadal występuje problem. Jeśli nie, to pewnie tak jak napisał mln jest to czujnik.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez rafałmazda » 22 lip 2015, 14:50

sumo129 napisał(a):elm 327

z tego co wiem to diesle dopiero od 2004 roku czyta <oczy> co do problemu to jakiś dziwny :|
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez bieski » 22 lip 2015, 23:03

Trzeba sprobować może ELM pójdzie.

Problem żaden dziwny kontrola trakcji + celina + max 1500 obrotów to tryb awaryjny.
Trakcja + celina + normalna jazda = błąd mniej ważny typu problem z EGR czy czymś podobnym.

Dopisano Śr, 22 lip 2015, 23:05:

sumo129 napisał(a):Macie pomysł co mogło być powodem?

Błędy są zapisywane, wieć po kupnie wrzuć tutaj kody :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez MIRAS M6 » 23 lip 2015, 00:54

bieski napisał(a):Problem żaden dziwny kontrola trakcji + celina + max 1500 obrotów to tryb awaryjny.
Trakcja + celina + normalna jazda = błąd mniej ważny typu problem z EGR czy czymś podobnym.

Na 99% obstawiam tu brudny EGR albo uwalony wężyk z podciśnieniem do niego ale raczej to pierwsze bo przy problemie z podciśnieniem problem by był cały czas do momentu usunięcia nieszczelności a tu wygląda mi na to że kiedy przychodzi moment otwarcia EGR-u to zaczyna trzepać silnikiem bo przepust za mały (zawalony sadzą-czyszczenie).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez sumo129 » 23 lip 2015, 16:20

Bezpiecznik ABS wyjąłem i nadal to samo. Jak tylko kupię ELM to wrzucę kody to się rozjaśni co jest przyczyną. Na razie nie biorę się za czyszczenie EGR-u bo przeraziły mnie trochę trudności żeby go wyciągnąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2014, 13:20
Posty: 45
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD '03
wcześniej:RENAULT, CLIO 1,4 , 95r

Postprzez MIRAS M6 » 23 lip 2015, 19:09

Wyjęcie EGR-u to kwestia 3-5 min. Trzeba tylko przygotować sobie dodatkowo jedną nakrętkę 8 (na klucz13) i skontrować nią jedną szpilkę i wykręcić szpilkę a drugą wystarczy samą nakrętkę odkręcić i EGR masz w rękach <oczko> <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez sumo129 » 26 lip 2015, 13:41

EGR przeczyszczony. Faktycznie wyjęcie go zajęło 5 min ale pierw musiałem popsikać śruby WD40 i poczekać pół dnia żeby puściły. Jak go założyłem to już żadne kontrolki się nie paliły. Czekam jeszcze na kuriera z interfejsem i posprawdzam co za błędy pokaże.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2014, 13:20
Posty: 45
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD '03
wcześniej:RENAULT, CLIO 1,4 , 95r

Postprzez mln » 26 lip 2015, 14:33

Brawo !! <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2012, 11:06
Posty: 591 (7/5)
Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback

Postprzez sumo129 » 26 lip 2015, 21:28

Długo się nie nacieszyłem. Problem ten sam, może to nie EGR albo trzeba go wymienić na nowy?

edit:
Kabelek przyszedł ale niestety nie działał z moją mazdą. Do poprzednich problemów doszło gaśnięcie silnika po kilku sekundach od włączenia. Jutro odwiedzę mechanika i zobaczę co powie jak odczyta błędy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2014, 13:20
Posty: 45
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD '03
wcześniej:RENAULT, CLIO 1,4 , 95r

Postprzez mln » 1 sie 2015, 21:56

Kiurcze, niewesoło. Daj znać, jaka diagnoza.

BTW, dziś rocznica... panewki !! <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2012, 11:06
Posty: 591 (7/5)
Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback

Postprzez MIRAS M6 » 1 sie 2015, 23:14

sumo129 napisał(a):Kabelek przyszedł ale niestety nie działał z moją mazdą.

To chyba kolejny dowód na to że RF-5C poniżej 2004r są ciężko komunikatywne z ELM 327. Moja jest 2004r i ELM 327 na WI-FI działa na Forscanie. Co do EGR-u to ciekawy przypadek. U mnie przerabiałem problem ale nie doszło do gaśnięcia silnika. Ale dzisiaj po raz pierwszy od roku (po wymianie na używany ale sprawny z elektroniką) znowu dał znać o sobie i to w takich samych okolicznościach jak w poprzednich z przed roku przypadkach czyli przy najbardziej delikatnej jeździe i w momencie zabierania nogi z pedału gazu.Ale poszła klema z aku na chwilę i już jest znowu spokój a błąd wykasowany Forscanem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez bieski » 2 sie 2015, 11:25

sumo129 napisał(a):Długo się nie nacieszyłem.

Sprawdź węże i zobacz czy wtyczki przy EGR są ok. Błąd powraca po ok 40 km po wywaleniu.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez sumo129 » 2 sie 2015, 12:25

Granatnik już u mechanika, dam znać co było problemem po odbiorze.

edit:
Wyszło że problem był z zaworami. Dobrze że tylko tyle bo już się bałem że zaboli po kieszeni :) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2014, 13:20
Posty: 45
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD '03
wcześniej:RENAULT, CLIO 1,4 , 95r

Postprzez sumo129 » 11 sie 2015, 12:03

Witam ponownie, postanowiłem wziąć się za felgi. Od dłuższego czasu się nad tym zastanawiałem a teraz mam trochę wolnego więc myślę że się z tym jakoś uporam. Pierwsze koło czyściłem wczoraj około 2h ale i tak jeszcze nie osiągałem zadowalającego efektu. Przy okazje zdjęcia koła zdałem sobie sprawę jak bardzo zardzewiałe są zaciski hamulcowe i pomyślałem że warto było by je także przeczyścić i może pomalować :) . Jakiś ciemny niebieski albo czarny powinien ładnie wyglądać :D . Nie wiem tylko czy takie czyszczenie założonych zacisków ich nie uszkodzi bo prawdę mówiąc to nie chce mi się ich demontować.
Felgi przed czyszczeniem:
Obrazek
Obrazek

i etap na którym na razie skończyłem:
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2014, 13:20
Posty: 45
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD '03
wcześniej:RENAULT, CLIO 1,4 , 95r

Postprzez mln » 11 sie 2015, 12:11

sumo129 napisał(a):problem był z zaworami


O, zrobiłeś edit i to przegapiłem – cieszę się, że nic poważniejszego, uff... :) A co do felg – <spoko> Wiele razy chciałem się za nie wziąć, ale zawsze coś pilniejszego do ogarnięcia się znalazło i czasu nie było. Czym czyściłeś? Efekt bardzo przyzwoity!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2012, 11:06
Posty: 591 (7/5)
Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback

Postprzez sumo129 » 11 sie 2015, 12:59

Miałem jeszcze trochę jakiegoś specyfiku do felg ale w ruch poszedł też papier wodny 2000 żeby doczyścić środek i pasta do czyszczenia przypalonych garnków <glupek2> . Ogólnie to wykorzystałem wszystko co znalazłem w domu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2014, 13:20
Posty: 45
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD '03
wcześniej:RENAULT, CLIO 1,4 , 95r

Postprzez sumo129 » 18 sie 2015, 10:39

Pierwszy zacisk pomalowany, reszta czeka w kolejce. A o to etapy malowania i efekt końcowy. Myślę że mogły by być jeszcze jaśniejsze bo jednak trochę słabo je widać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2014, 13:20
Posty: 45
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD '03
wcześniej:RENAULT, CLIO 1,4 , 95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy