Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '16 SkyPassion 赤 侍 by KMB

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez gaffel » 8 lis 2018, 20:42

Co do spalania, to dobrze to wyglada :D Moj maly G120 w 3 schodzi do 5,5 przy jedzie do 100km/h <jupi> Co do nawigacji, to ja uzywam sigic'a, swietna nawigacja, mam do niej dozywotnia licencje i dashcama dzialajacego w tle. Ale zauwazylem, ze w zachodniej Europie dziala lepiej niz w Polsce. Mazdowskiej nawigacji prawie nie uzywam <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2013, 19:11
Posty: 244
Skąd: Salzburg/ Nowy Sącz
Auto: Mazda3/G120/Revolution (2015)

Postprzez Kritik » 18 lis 2018, 14:49

KMBak napisał(a):Wiedząc, ze nowy wydech będzie nieco bardziej hałaśliwy od razu postanowiłem ten efekt zminimalizować (mata butylowa 2 mm + kauczuk 6 mm).


Hej

A o wygluszeniu pytales w ASO? Co na to gwarancja?

Po wymianie opon na zimowe halas w aucie jest juz na tyle duzy, ze zastanawiam sie nad zrobieniem wygluszenia auta.

Dzieki za info :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 786 (68/43)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BN HB 2018, 2.0 120km, SkyEnergy Soul Red + Full LED

Postprzez KMBak » 18 lis 2018, 14:57

Ja NIC nie rozbierałem. Wygłuszenie naklejone jest tylko na te blachy, które widać. Otwory technologiczne (tam gdzie są plastikowe zaślepki) nie są zaklejone. Więc w zasadzie nie ma prawa tutaj na gwarancję nic wpłynąć – to tylko bagażnik. Tam nie ma się co zepsuć. Jak już robisz drzwi i potem będzie problem z czymś w nich – to będą szukać dziury w całym. Podobnie inne elementy wymagające demontażu różnych części.

No i najważniejsze – hałasu od zimówek nie zredukujesz wygłuszeniem bagażnika. Tu trzeba nadkolami się zająć i drzwiami. Podłogą... To już gruba akcja. Mi by się nie chciało samemu, a koszty u specjalistów to już konkretne. No i na gwarancję mogłoby wpłynąć.
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3776 (126/78)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Kritik » 18 lis 2018, 18:54

KMBak napisał(a):Ja NIC nie rozbierałem. Wygłuszenie naklejone jest tylko na te blachy, które widać. Otwory technologiczne (tam gdzie są plastikowe zaślepki) nie są zaklejone. Więc w zasadzie nie ma prawa tutaj na gwarancję nic wpłynąć – to tylko bagażnik. Tam nie ma się co zepsuć. Jak już robisz drzwi i potem będzie problem z czymś w nich – to będą szukać dziury w całym. Podobnie inne elementy wymagające demontażu różnych części.

No i najważniejsze – hałasu od zimówek nie zredukujesz wygłuszeniem bagażnika. Tu trzeba nadkolami się zająć i drzwiami. Podłogą... To już gruba akcja. Mi by się nie chciało samemu, a koszty u specjalistów to już konkretne. No i na gwarancję mogłoby wpłynąć.


tak, wiem, chcialem zrobic cala podloge i nadkola, a z czasem i drzwi
doswiadczenie w tym mam, juz kilka poprzednich zwoich aut wyciszalem, ale to pierwsze nowe...
bo ten halas to masakra....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 786 (68/43)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BN HB 2018, 2.0 120km, SkyEnergy Soul Red + Full LED

Postprzez KMBak » 19 lis 2018, 00:29

Tak ostatnio zdjęć nie było... I nie będzie na razie. Nie ma kiedy robić. <lol>

No dobra – jedno mam – niedawno na parkingu marketu niebo mnie urzekło i strzeliłem telefonem. <glupek2>
2018-11 Zachod w Magnoli.jpg
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3776 (126/78)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez rafałmazda » 19 lis 2018, 17:56

KMBak napisał(a):niebo mnie urzekło

kolor rzeczywiście piękny <serduszka>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 18:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez francesco_franco » 4 sty 2019, 08:05

Powodzenia <spoko> <serduszka>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 19:41
Posty: 974 (17/35)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez KMBak » 4 sty 2019, 08:11

W czym??? :)
Ostatnio edytowano 4 sty 2019, 09:47 przez KMBak, łącznie edytowano 1 raz
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3776 (126/78)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez francesco_franco » 4 sty 2019, 09:38

W ankiecie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 19:41
Posty: 974 (17/35)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez KMBak » 4 sty 2019, 09:48

Aaaa. No na nic nie liczę, bo chłopaki dużo pracy włożyli w auta i w wątki. <spoko>
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3776 (126/78)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez KMBak » 13 sty 2019, 16:19

Mały update sytuacyjny.

Wczoraj (12.01.2019) w ramach gwarancji został wymieniony akumulator. Stary oczywiście "kręcił" etc., ale niestety nie trzymał ładunku – tzn. samoczynnie go tracił. Niestety "nowoczesne" akumulatory EFB, potrzebują dużego prądu i napięcia, żeby nie ulegać degradacji, a warunki w instalacji samochodowej tego nie zapewniają. Nawet możliwości prostowników (ładowarek) procesorowych nie dają takich możliwości. Pozostają tylko prostowniki "przemysłowe", by elektrolit miał prawidłowe parametry.

No, ale zobaczymy jak ten nowy będzie sobie radził.
20190113_141445.jpg


Aby systemy odzyskiwania energii (i-Eloop) i do niczego niepotrzebny i-Stop % naładowania akumulatora musi być powyżej 67%... Stary akumulator testowo naładowałem tydzień temu i sam z siebie stracił 35% w ciągu 5 dni.

Zobaczymy jak zachowa się nowy założony wczoraj. Na razie 93%. :]
Screenshot_20190113-141637_FORScan Lite.jpg


Jak dla mnie trochę konstrukcyjnie jest to nieprzemyślane i producent powinien wziąć to pod uwagę. Temat drażę już od półtorej roku, a nawet uczestniczyłem w monitoringu sposobu działania instalacji samochodu (przez okres 3 msc miałem urządzenie, które zapisuje dane z komputera). Niestety wniosków na razie brak. Nie chciałem już dłużej czekać i akumulator został wymieniony.

Zupełnie na marginesie warto zauważyć, że Mazda w Europie wymienia oryginalne akumulatory Yuasa/Panasonic Q-85 na produkty marki Exide, które mają nieco mniejszą pojemność. Zrobiłem z tego nawet małą awanturę, ale niestety Mazda jest nieugięta... No cóż. Zobaczymy jak się będzie sprawdzać nowa bateria.

W ramach gwarancji wymienione zostały gumowe odboje w przednich amortyzatorach. Od czasu do czasu pojawiały się dziwne dźwięki. Na modele przed-liftowe nawet była w tym zakresie oficjalna akcja serwisowa, ale dla po-liftów również stosuje się nowe elementy jeśli ktoś się zgłosi. Czas pokaże czy stuki-puki nie wrócą.

No i oczywiście – lustereczka. Prawe zacięło się jakieś 3 tygodnie temu i wróciło do życia. A wczoraj po powrocie z ASO lewe też stwierdziło, że nie będzie się więcej składać. A już myślałem, że moje są wyjątkowe i nie będą się psuć. W lutym oba będę wymienione, a konstrukcja lusterka ma być uszczelniona, by awaria nie wracała... Zobaczymy. Jedyny plus dla Mazdy, że ponoć z racji częstych awarii lusterek gwarancyjnie mają je naprawić przez 5 lat, a nie przez 3 (nie wiem czy dotyczy to tylko pojazdów z wykupioną dodatkową gwarancją czy wszystkich – ja akurat mam dokupioną).

No i na razie to tyle.

PS
Nie nawidzę tej ciapy i syfu. <glupek2>
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3776 (126/78)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez francesco_franco » 13 sty 2019, 16:43

Chociaż wiem, że u konkurencji nie jest lepiej, to podziwiam za cierpliwość. W temacie błota natomiast, ręce opadają. Przydałby się solidny mróz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 19:41
Posty: 974 (17/35)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez WisniaUs » 13 sty 2019, 16:45

francesco_franco napisał(a):Przydałby się solidny mróz.



Noo Dzisiaj to Ruda tańczy jak Szalona po naszych mazdziochach <płacze>
WisniaUs
 

Postprzez KMBak » 13 sty 2019, 17:11

U mnie nie. Mazda zamknięta w garażu. A drzwi stare, ze starą klamką, więc Ruda ją obgryza i Samuraja nie tyka. hahaha Taki mamy układ. <lol>
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3776 (126/78)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Janusz626 » 13 sty 2019, 18:16

Nowa bateria, gratulacje [WINKING FACE]
Powiedz mi czy oprócz tego że SOC sam spadał po nocy, to jakie pozostałe parametry miała ta stara bateria?
Stary akumulator zabrali? Pewnie na wymianę do recyclingu, mogłeś im dać byle jakiś inny? ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez KMBak » 13 sty 2019, 19:25

Zabrali stary. Nie chcieli dać. Już w czerwcu rok temu gestość blisko 1.2. Stad wymiana.
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3776 (126/78)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Janusz626 » 13 sty 2019, 19:42

Gęstość 1.20 to słabo bardzo jak nie złom raczej patrząc na wiek akumulatora ☹️
A powiedz czy go kiedyś Ładowałeś? Chyba tak, ale czy gęstość była w stanie się podnieść?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez KMBak » 13 sty 2019, 19:46

Pewnie, że ładowałem. Ale procesorowe ładowarki (w moim wypadku CTEK) niewiele mogą zdziałać.
Ładowanie w ASO prostownikiem stacjonarnym trochę go podratowało, ale to i tak słabo.

Tutaj pewnie składa się kilka rzeczy. Ogólne niedoładowania użytkowe. Mocne niedoładowanie startowe po transporcie (od produkcji auta do odbioru w ASO mija średnio 3 msc – w tym czasie auto prawie nie jeździ, bateria się rozładowuje i taka pusta sobie leży, a elektrolit się krystalizuje.

No i trzecia rzecz – ponoć niektóre Yuasy mają jakąś wadę fabryczną. <nie powiem>

Statystyczny użytkownik nie widzi problemu do momentu komunikatu na zegarach (battery inspection), a to czy działa iStop czy iEloop nie zostaje zauważone wcześniej – bo niedoładowanie baterii jest widoczne tylko na jednym z menu w systemie multimedialnym. A ja się tego właśnie czepiałem i drążyłem – od czerwca 2017. Upierdliwa menda ze mnie i tyle. <oczy>
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3776 (126/78)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Janusz626 » 13 sty 2019, 20:05

Oczywiście że ładowarki procesorowe są dobre ale do około 30- 40AH pojemności ponieważ przeważnie ładują napięciem 14.20 do 14.70V a to o wiele za mało aby zrobić gęstość elektrolitu. Takie ładowarki robią elektrolit raptem 1.25 +-0.2 gr... A i trzeba Jeszcze odczekać minimum dobę bez podpięcia do samochodu i sprawdzić parametry aby sam do siebie doszedł, a i przeważnie po ladowarce procesorem gęstość jeszcze spada...

Akumulator z elektrolitem ciekłym musi dostać większe napięcie w fazie wysycenia czyli pod koniec ładowania i powinien trwać od godziny w zwyż w zaleznisci od parametrów bateri.

Procesorowa tak, ale jako szybka zupa typu ratatuj czyli na szybko w ostateczności i z braku czasu tudzież wiedzy.

Stąd też, wyżej napisałem, że radziłbym podpiąć prostownik i dobrze go naładować aby zbudować elektrolit na poziomie wyżej 1.28 a nawet 1.30 nawet jakby miało to trwać na tym nowym aku nawet 10h. Nowy akumulator nawet fabryczny jak ten twój nowy, był ładowany pewnie raz lub tylko zalany bez ładowania bo też takie manewry są robione i sam wstaje do napięcia i gęstości minimalnie odpowiedniej czyli 12. 70V i 1.25
Ten nowy dobrze to zniesie, bez obaw wytrzyma czego nie można powiedzieć o starym kilkuletnim choć niektóre jeszcze wstają i kończą się ładować aby po dobie odstania pochwalił się gęstością 1.28.
Taki elektrolit raz czy dwa razy w roku bardzo wydłuża eksploatację akumulatora. Stąd też bez obaw na zasadzie starej szkoły naładowałbym go po same brzegi tak aby gęstość była minimum 1.28.

Naładować porządnie, odczekać minimum dobę, sprawdzić napięcie spoczynkowe i gęstość aerometrem czyli minimum 12.70V i 1.28, zainicjowac ieloop bez kasowania batt day, i jeździć tak jak nam się podoba.

Nie ma czegoś takiego że jeździmy za mało lub krótko. Chyba że stoi dwa tygodnie dwa razy w miesiącu [WINKING FACE]

Procesorowe na OLX, i kupić normalny prostownik który trzeba dozorować i z jakim napięciem końcowym ładuje, dobrze jak skończy powyżej 16V lub 16.20V i tak zostawić Jeszce na godzinkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez KMBak » 13 sty 2019, 20:38

Teoretycznie CTEK ma taki program REKOND. Przez 2 lub 6 godzin (sam dobiera) ładuje z napięciem 15.7. Ale to nie jest wystarczające. Próbowałem. :]
Ten stary akumulator ASO katowało u siebie właśnie prostownikiem przemysłowym i udało się zrobić elektrolit 1.22 +/– 0,02. To pomogło na tyle, że przez blisko 3 miesiące nieźle się trzymał (około 70%).

Dla mnie to w ogóle jakieś nieporozumienie z tymi akumulatorami. Nie rozumiem czemu nie można zrobić baterii jak w hybrydach czy elektrykach. Oczywiście o wielkości i pojemności normalnego akumulatora. Jakie jest przeciwwskazanie? Koszty? Akumulator kwasowy, którego stopień naładowania z dokładnością do 1% decyduje o działaniu lub nie systemów to trochę bez sensu...
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3776 (126/78)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy