Mazda6 GY1 L3 '07 Top Sport, srebrna Madzia

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez damiansport2 » 14 sie 2015, 15:45

Witam,
po szczegółowych poszukiwaniach prezentuje wam moją Madzie. (Dziękuję za komentsy i uwagi podczas tego procesu oraz Mariankowi za DSR)
Sprowadził ją z Danii Andrzej z Carpasji (dziękuję bardzo i gorąco polecam jego usługi, więcej info o samym procesie zakupu napiszę w wątku polecani sprzedawcy link w kleje tutaj)

W wątku będę umieszczał foty oraz info z tego co robiłem.

P Andrzej już jadąc z Danii (lekko załamany bo mu Madzia olej chłeptała) dał znać że mimo 104 tyś km trochę będzie musiał w nią włożyć czyli:
wymiana filtrów, oleju, pierścieni (Riken), świec, Nabicie klimatyzacji i wymiana elementu którego nie zapamiętałem <glupek2> ,
po doszlifowaniu szklanek kompresja na cylindrach
1) 12,5 ATM
2) 13 ATM
3) 12,8 ATM
4) 13 ATM

Ze swojej strony wymieniłem tarcze i klocki z przodu, ponieważ tarcze były rozhartowane, i przy hamowaniu biła kierownica jak w rosyjskim traktorze

Foty przed zakupem 2015.07
IMG_0609.JPG
2015.06 przed zakupem

IMG_0610.JPG
IMG_0611.JPG
IMG_0612.JPG
IMG_0613.JPG
IMG_0614.JPG
IMG_0615.JPG
IMG_0616.JPG

Silnik
09072015518.jpg
wymiana pierścieni 2015.06
09072015520.jpg
IMG_20150710_171341.jpg



Co było wymienione:
olej – tym razem Total
i filtr oleju MANN
Płyn Chłodniczy Kraft – niepotrzebnie wymieniałem ponieważ poprzedni był czyściutki, najprawdopodobniej go wymieniono (korka od naczynia wyrównawczego chłodnicy nie było)zmieściło się 0,6 L
skanowanie0001.pdf
(888.29 KiB) Pobrane 52 razy



Wymiana oleju i filtra po przejechaniu 1500 km od wymiany pierścieni czyli 105 500 km

CAM02136m.jpg
Wymiana oleju, i płynu chłodniczego + rudy :)
CAM02137.jpg
CAM02138.jpg
CAM02139.jpg
CAM02140.jpg
CAM02141.jpg
CAM02142.jpg
CAM02143.jpg
CAM02144.jpg
CAM02145.jpg
duńskie malowanie :(


I foty po ostatnim spocie w Poz (nie zrobiłem zdjęć na spocie LOL
[/attachment]
CAM02211m.jpg
po pierwszym spocie
CAM02212s.jpg
CAM02213.jpg
CAM02214.jpg
CAM02215.jpg
CAM02216.jpg
[/attachment]
CAM02218.jpg
CAM02219.jpg
CAM02222.jpg


Następne do zrobienia:
wstawienie gazu (butla w koło 60 lub 70 litrów) (dzięki @XED za namiar, )
kupienie opon i felg na zimę
wymiana tylnej opony (minimalnie draśnięta)
zabezpieczenie na zimę
sprawdzenie czy i ile ewentualnie oleju chłopcze


a potem to już przyjemności:
nowe oklejenie tylnej szyby
spolerowanie lamp z przodu
pomalowane zaciski hamulców
może zabawa przy silniku... zobaczymy na forum jest się od kogo inspirować :)

zapraszma do komentowania i ew podpowiedzi co i gdzie można zrobić.
Na co dzień urzęduje w Poznaniu lecz jeździe po całej Polsce
Cała rodzina i znajomi mechanicy odradzali zakup auta w którym po 100 tyś km (chyba że ma więcej i przed przeglądami w Danii ją kręcili) są pierścienie do wymiany. Pojeździmy zobaczymy :)
Pozdrawiam
D
P.S. Ściąga lekko w prawo podczas jazdy na równej nawierzchni jak to w M6, natomiast podczas hamowania jest ok,ma swój charakter kobitka :)
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2015, 17:16
Posty: 40 (3/0)
Auto: Mazda 6 GY1 L3 2007 top sport
i miejski pożeracz szos: sportowo żółta Pandziora 1.2

Postprzez Piotrek_154 » 14 sie 2015, 19:45

Witamy w dziale Nasze Mazdy. Już widać, że Madzia trafiła w dobre ręce :) W dziale M6 na pewno znajdziesz inspiracje do upiększania auta <czarodziej>
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
Moderator EC/NM
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 12 lip 2014, 15:21
Posty: 865 (39/14)
Skąd: Łódź
Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE

Postprzez AndrzejCarpasja » 14 sie 2015, 20:25

To było nieprzyjemne odczucie, gdy po 1200 kilometrach sprawdziłem olej.Ze swojej strony mogę dodać:
Cierpliwość, zrozumienie i wytrwałość to cechy, które nabywcom używanych aut są raczej obce.
Podziwiam Cię:–)
Oczywiście oprócz pierścieni :szlif głowicy ,szklanki , nowe uszczelniacze, czyli wszystko to co niezbędne było do zakończenia prac.


edit by stachan: nie możemy dublowac OT.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2011, 21:22
Posty: 254 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BF GTX 4x4 1,6 T 140 KM 1988 r
Subaru WRX STI 1998 300 KM

Postprzez damiansport2 » 6 lut 2016, 22:47

Witam,
mały up date

Wymiana oleju na 115 000 nastąpiła w Bieszczadach


Warsztat W Bieszczadach .jpg
Warsztat


Z kolei 24 stycznia 2016 zanotowałem ciekawy przebieg :)
Załączniki
olej na 115 tyś.jpg
Olej na 115 tyś
IMG_20160124_185107.jpg
122 22 tyś styczeń 2016
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2015, 17:16
Posty: 40 (3/0)
Auto: Mazda 6 GY1 L3 2007 top sport
i miejski pożeracz szos: sportowo żółta Pandziora 1.2

Postprzez rafałmazda » 6 lut 2016, 23:38

ładna Madzia <spoko> tylko dlaczego do tej pory jej nie widziałem to nie wiem :P szerokości :D
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Danmazda » 6 lut 2016, 23:43

rafalmazda6 napisał(a):tylko dlaczego do tej pory jej nie widziałem to nie wiem
Też jej nie widziałem, aż do dziś :P Jak od Andrzeja to będzie śmigać aż miło :D Moje też od tego samego człowieka kupiona i bardzo sobie chwalę :) Szerokości i bezawaryjności <spoko>
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez damiansport2 » 7 lut 2016, 08:05

@Danmazda @rafalmazda6 Hej, przyjedzcie do Poznania na zlot to zobaczcie :) a ja obejrze Wasze cuda na żywo :)
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2015, 17:16
Posty: 40 (3/0)
Auto: Mazda 6 GY1 L3 2007 top sport
i miejski pożeracz szos: sportowo żółta Pandziora 1.2

Postprzez Danmazda » 7 lut 2016, 12:16

Do zobaczenia w Poznaniu <spoko>
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Marwis » 7 lut 2016, 19:50

Jak wygląda sprawa oleju po wymianie pierścieni?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez damiansport2 » 8 lut 2016, 22:36

Marwis napisał(a):Jak wygląda sprawa oleju po wymianie pierścieni?


Po przejechaniu 8 tys km mam minimum a dolalem międzyczasie tyle że z wymiana(razem z filtrem) oleju zuzylem 6 litrów, poza ostrymi 60km na torze cały czas jeżdże na gazie nie przekraczając 140 km (no raz może dwa się zdarzyło :) :)

18.02.2016 test amortyzatorów:
Lp 67% pp 63%
Lt 56% pt 56%

:)
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2015, 17:16
Posty: 40 (3/0)
Auto: Mazda 6 GY1 L3 2007 top sport
i miejski pożeracz szos: sportowo żółta Pandziora 1.2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy