Mazdę kupiłem od kolegi z wątku http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=156863
– Ładne zdjęcia wrzucę jak je zrobię (te są z MMSa
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
W tej chwili Madzia jeździ na blachach ZS
Na początku miało być Grande Punto, potem Astra III, potem z racji sentymentu po 323F BG zacząłem się rozglądać za Mazdą 3 BK – niestety w tym czasie w moich okolicach i w moim budżecie nie było egzemplarzy wartych uwagi. W czwartek 04.06 przed pracą (tak pracowałem w Boże Ciało

Do dzisiaj przejechałem nią już ponad 1100 km co dało mi podgląd na to co mnie czeka do zrobienia w tym samochodzie (czego części byłem już świadomy w momencie zakupu)
Dane techniczne, wyposażenie
Marka: Mazda
Model: 6
Typ nadwozia: GG – sedan
Kraj pochodzenia: Polska
Rok produkcji: 2002 r.
Pierwsza rejestracja: 04.04.2003
Skrzynia biegów: 5b manual
Długość: 4690 mm, Szerokość: 1780 mm, Wysokość: 1435 mm
Poj. skok: 1999 cm3
Moc: 141 KM/ 6000 obr
Moment: 181 Nm/ 4100 obr
Kolor nadwozia: 25E STRATO BLUE MICA
Kolor wnętrza: GH7 SP GRAY MIEBD
# EBD, ABS, DSC, TCS
# alu 16'
# immobiliser
# regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach
# skórzane kierownica wielofunkcyjna, lewarek i ręczny
# klimatyzacja automatyczna
# 6 airbagów
# Bose
# 4 elektryczne szyby
# elektryczne lusterka
# podgrzewane fotele
# tempomat
# spoiler na klapie bagażnika
Wszystkie modyfikacje opisane są w wątku poprzedniego właściciela. Musiałem zerwać folię przyciemniającą z przednich bocznych okien.
Naprawy oraz eksploatacja
– Serwis z wymianą filtrów i regulacją instalacji LPG w lpgklinika – 06.2015 (205000km)
– wymiana świec zapłonowych NGK irydowe – 06.2015 (205000km)
– wymiana przewodów zapłonowych NGK – 06.2015 (205000km)
– serwis klimatyzacji wraz z ozonowaniem i uzupełnieniem czynnika chłodzącego, wymiana filtra kabinowego – (205000km)
– serwis olejowy z wymianą filtrów – Liqui Moly SpecialTec 5w30 (210000km)
– wymiana uszczelki między kolektorem a rurą (210000km)
– wymiana wahaczy przód (dolne zgięte Meyle oraz dolne poprzeczne Delphi), dolnej poduszki silnika (Yamato)+ 2x geometria (213000km)
– wymiana podnośnika tylnej lewej szyby, wymiana mat podgrzewających lusterka (213000km)
– zakup opon:
zima 205/55 r16 Apollo Alnac Winter (zaskakująco dobre) (213000km),
lato: 205/55 r16 Hankook Ventus Prime 3 (219000km)
– prostowanie felg w Felgusie (213000km)
– kontrola luzu zaworowego – wszystko ok (215000km)
– wymiana elementów instalacji LPG – oczywiście w Młynach k. Busko-Zdrój w Gaz-Parts – na reduktor STAG oraz pojedyńcze wtryskiwacze Barracuda wraz z zaślepieniem starych otworów w kolektorze i nawierceniem nowych w głowicy (218500km) – jedzie do 6,5krpm na LPG i subiektywnie nie czuć różnicy w osiągach
– geometria "u Sylwka" w Warszawie (220000km)
– poprawki w rozruszniku (220000km)
– serwis olejowy z wymianą filtrów – Liqui Moly SpecialTec 5w30 (221500km)
– smarowanie wielowypustu (222000km)
– przyciemnienie szyby tył (223000km)
– wymiana kompletu tarcz i klocków przód, odpowietrzenie i wymiana płynu hamulcowego (wszystko Textar), regeneracja zacisku przedniego lewego (223500km)
– serwis AC z filtrami (klima szczelna) (223500km)
– czyszczenie podwozia ze starej konserwacji, nałożenie podkładu Noxudol 750 i na to masy Noxudol 900. W nadkolach Noxudol AutoPlastone. (226000km)
– wymiana tarcz i klocków tył wraz z czyszczeniem i smarowaniem zacisków (wszystko Textar) (226000km)
– wymiana oleju (Millers XF Longlife Eco 5w30) i filtrów (Knecht/Mahle) (231500km)
– wymiana świec (Denso IT20) (232000km)
– wymiana uszczelki kolektor/katalizator (na OEM BMW, więcej w tym temacie https://[...].pl/viewtopic.php?f=41&t=1942) (232000km)
– wymiana filtrów LPG (232000km)
– okresowy przegląd AC (234000km)
Naprawy i eksploatacja planowane
– geometria – jest wrażliwa w tym modelu,
– któraś rolka wydaje różne dźwięki (prowadząca pasek klinowy albo ta od alternatora)
– kilka poprawek lakierniczych (obtarcia, 3 – 4 ogniska korozji)
– fotel kierowcy czasem nie grzeje
– gdzieniegdzie ogniska korozji