Po kilku miesiącach poszukiwań i czytania różnych forów kupiłem auto. Początkowo szukałem czegoś innego, Focus lub V50. W sprawie Mazdy próbowałem się kontaktować z polecanymi kolegami z forum, ale ze słabym skutkiem. Finalnie zawitałem u kolegi TradeLuxa. Egzemplarz ładny w środku, pod maską, od spodu. Wymieniana była przednia szyba. Od Marianka uzyskałem wydruk z DSR. Kupiłem z przebiegiem 110 200 KM, który zgadza się ze stanem samochodu.
I tak oto od 01.10.2014 posiadam M6. Od razu zamówiłem pakiet startowy z Mazdaparts, a teraz już powolutku robię co mi przychodzi do głowy.
Robię autem 500km tygodniowo. 300km autostrada (140) /200km trasa /20km miasto. Przy takiej jeździe pali mi 10l/100km LPG. W trasie 8.6. Na początku, przy spokojnej jeździe w trasie na benzynie udało mi się zejść do 6.5l/100km.
Mazda 6 GY LF-DE '07 2.0b 147KM, Silver Contrail
Wyposażenie:
– 6 poduszek,
– DSC, ABS,
– skrzynia 6 biegowa,
– tempomat,
– klimatyzacja automatyczna,
– nagłośnienie BOSE, 6 CD,
– sterowanie audio z kierownicy,
– czujnik deszczu,
– czujnik zmierzchu,
– reflektory xenonowe,
– światła przeciwmgłowe,
– podgrzewane siedzenia przednie,
– elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka,
– ISOFIX.
Brakuje:
– skóra,
– nawigacja,
– czujniki cofania,
– szyberdach,
– elektrycznie regulowany fotel kierowcy,
– lusterko fotochromatyczne,
– fabryczny alarm, 3 przycisk w scyzoryku.
Co zrobiłem:
– wizyta w MazVagTech przed zakupem,
– sprawdzenie sprężania silnika,
– badanie spalin,
– konserwacja podwozia,
– podtlenek LPG,
– wymiana sondy lambda,
– 3x wymiana oleju + filtr, MAZDA ORIGINAL ULTRA 5W30,
– 2x wymiana filtra powietrza, KNECHT,
– oryginalne tweetery Bose + wymiana kondensatorów,
– gniazdo zapalniczki i aux-in w schowku pod szybą,
– naprawa rolety bagażnika,
– siatka w bagażniku,
– gumowa mata w bagażniku,
– gumowe dywaniki na zimę,
– LED w środku + na tablicy,
– odgrzybienie klimatyzacji,
– wymiana żaróweczek w panelu klimatyzacji,
– oryginalna gałka biegów,
– oryginalne alufelgi R16,
– opony letnie Dunlop SP Sport BluResponse 205/55R16 91V,
– wycieraczki DENSO hybrydowe,
– wymiana tylnej wycieraczki,
– wymiana lewych tylnych drzwi, po kontakcie z rowerzystą,
– malowanie przedniego zderzaka przy okazji,
– zlikwidowane początki korozji na krawędzi LP drzwi,
– wosk Harly Wax + szampon,
– czyszczenie przepustnicy i przepływomierza,
– smarowanie wielowypustu układu kierowniczego,
– klocki przód ATE,
– łożysko lewy przód NTN.
Rejestracja oczywiście przerobiona
Zdjęcie przy zakupie:
Przy oglądaniu trochę zaczęły falować obroty. W MazVagTechu wyczyściliśmy z grubsza przepustnicę i się poprawiło. Przy montażu gazu w Busku okazało się, że była też mała nieszczelność w układzie dolotowym, co mogło mieć wpływ. No i rozładował się akumulator
Kondensatory w tweeterach Bose 01.11.2014
Oryginalnie były elektrolityczne 4.7uF 50V, teraz są foliowe 4.7uF 250V. Dp nie urywa, ale różnicę wyraźnie słychać, jeżeli tylko z jednej strony jest zmieniony.
viewtopic.php?f=409&t=49276&hilit=poprawa+bose
Myślę jeszcze o przykręceniu suba do czegoś na sztywno. Wcześniej był w kole pod podłogą w bagażniku, teraz jego miejsce zajęła butla LPG. Bas pyrka sobie w kole w bagażniku, ale po tej operacji stał się rozlazły.
Instalacja LPG 06.11.2014 – 113 800 KM
Montował bananmin w Busku-Zdroju. Stag 4 Qbox plus, reduktor AC R01, wtryski Barracuda pojedynczo, wlew w klapkę, butla w koło, 3k mniej. Dodatkowo dostałem świece, oraz znalazła się nieszczelność w układzie dolotowym. Bananmina mogę tylko polecić. Instalacja działa bez problemów. W okolicy pierwszego przeglądu instalacji wyszedł problem z sondą lambda, ale bananmin zajął się sprawą i zastosował zamiennik różniący się tylko wtyczką. Co udało mi się znaleźć na forum: oryginał LZA07-MD2, niedrogi zamiennik LZA07-AU4.
Odgrzybianie klimatyzacji 22.12.2014
Od dnia zakupu klimatyzacja była bezużyteczna, ostro biło po nozdrzach. Zastosowałem polecany na forum CRC AIRCO CLEANER. Tak jak proponował zagiell zrobiłem to przez otwór za radiem, bezpośrednio na parownik. Polecam, skuteczna metoda. Wymieniłem filtr kabinowy na węglowy. Kupiłem też granat CRC AIRCO KLEEN, ale nie było potrzeby użycia. Zostawiłem sobie na później.
viewtopic.php?f=409&t=85835&start=80
Wymiana żaróweczek konsoli środkowej 22.12.2014
Konsola środkowa zdjęta, więc czas wymienić spalone żaróweczki w panelu klimatyzacji i w zapalniczce. Miałem spalone chyba 4. Znowu pomogły posty użytkownika zagiell.
viewtopic.php?f=331&t=148802&start=20
Do pokręteł klimy pasują 14V 40mA L3208. Kupiłem kilka na zapas na http://www.tme.eu. Do zapalniczki kupiłem w pierwszym lepszym sklepie moto na wzór spalonej.
Aux + zapalniczka w schowku 22.12.2014
Od razu zabrałem się za montaż Aux-in. Gotowy kabelek zamówiłem z Chin. Obciąłem końcówkę i zrobiłem gniazdo w schowku pod szybą.
http://www.aliexpress.com/item/3-5MM-AU ... 54459.html
W tym schowku umieszczam uchwyt telefonu. Nie lubię jak mi kable dyndają, więc zrobiłem też gniazdo zapalniczki. Prąd pociągnąłem z zapalniczki na dole bez żadnego bezpiecznika.
Miałem problem ze skrzypiącą na dołkach pokrywą górnego schowka, gdy ten był otwarty. Wyciągnąłem sprężyny i trochę je rozgiąłem. Teraz schowek otwiera się jak petarda, ale skrzypienie zniknęło.
Oświetlenie LED w środku 29.11.2014
W podsufitce z przodu i z tyłu W5W 5x SMD 5050. Moje są zbyt krótkie, wymagają wysunięcia o 1-2 mm. W przeciwnym razie część diod jest schowana pod odbłyśnikiem. Wygodnie można to zrobić nożem/śrubokrętem już po umieszczeniu diody w lampie, od góry. Niestety, wpadłem na to dopiero po wykonaniu zdjęć. Pasują dobrze do tablic. Po montażu w środku zauważyłem, że pasują też 9x SMD5050, z drzwi. Mimo większej liczby diod nie świeci chyba jaśniej, może odrobinę cieplej.
Białe zimne świecą jaśniej niż fabryczne żarówki. Światło nie jest żółte, ale też nie tak niebieskie, jak wyszło na zdjęciach.
allegro.pl/postojowki-led-t10-w5w-5-x-5050-smd-gratis-fv-i5353997970.html
Niebieskie mają podobną jasność. Na pomarańczowe szkoda czasu, ciemne. Nawet nie robiłem zdjęcia.
allegro.pl/led-niebieski-t10-w5w-5-x-5050-smd-gratis-fv-i4958656738.html
allegro.pl/led-t10-w5w-5-x-5050-smd-pomarancz-gratis-fv-i5144802724.html
Z przodu niebieskie, z tyłu białe. Znowu, zdjęcie nie oddaje koloru białego led.
High power (po prawej) nie są tak jasne. Świecą tylko w jedną stronę.
allegro.pl/postojowki-led-t10-w5w-high-power-smd-gratis-fv-i5270106567.html
W bagażniku 4x SMD 5050 jest ok, ale będę wstawiał panel 18-24 led. Nie chcę się bawić w listwy po bokach bagażnika. 6x SMD 3528 nie warto, słabiej.
allegro.pl/rurka-led-31mm-c5w-c10w-36-39-41-42-gratis-fv23-i4772259291.html
W drzwiach 9x SMD5050 dają radę
allegro.pl/postojowki-led-t10-w5w-9-x-5050-smd-gratis-fv-i4958174668.html
Czyszczenie przepustnicy i przepływomierza 05.06.2015
Najpoważniejsze zadanie jakiego się dotychczas podjąłem przy Mazdzie. Chciałem zrobić to od początku, ale trochę się bałem. Jeżeli zdejmie się rurę od filtra, idzie w miarę łatwo. Wężyków od płynu chłodniczego niczym nie zatykałem, mało wyciekło. Przed czynnościami odpiąłem klemę minus, po wszystkim hamulec i reset kompa.
viewtopic.php?p=2929655#p2929655
viewtopic.php?f=60&t=105757
http://yuriy-okhmat.blogspot.com/2011/0 ... -body.html
https://www.youtube.com/watch?v=Q7gAwGlJAww
https://www.youtube.com/watch?v=bqJvJ1FSDpo
Przepustnica brudna
Oraz wyczyszczona
Zaraz za filtrem powietrza widać przepływomierz, który trzymają 2 śrubki.
IAT czyli czujnik temperatury zasysanego powietrza, to ta mała, brudna kropelka
i po chwili czysta.
Trzeba też wyczyścić te małe druciki w środku. Odpowiadają za pomiar masy przepływającego powietrza
Użyłem środka Comma Carb Clean Aerosol. Preparat spisał się bardzo dobrze. Zostało ponad pół puszki. Czasem pomagałem sobie szczoteczką do zębów, ale wszystko można było wyczyścić pod ciśnieniem.