Zimny silnik muli poniżej 2000RPM – prawdopodobna przyczyna

Postprzez thesilent » 9 paź 2014, 18:21

Przed chwilą wyczyściłem przepływomierz benzynką. I tu moja uwaga, że widoczny na pierwszy rzut oka element to jest jedynie IAT czyli czujnik temperatury zasysanego powietrza. Pomiar masy przepływającego powietrza mierzony jest za pomocą elementów ukrytych wewnątrz rurki przepływomierza. Przy słabym oświetleniu trzeba wspomóc się latarką, alby móc je zobaczyć. Wiele osób czyści tylko IAT myśląc, że wyczyścili przepływomierz :)

Wracając do tematu, to zauważyłem, że na ciepłym silniku (bo wtedy dopiero zwróciłem uwagę) dźwignia VISa w ogóle nie pracuje. Od wolnych obrotów począwszy a na 6000obr/min skończywszy. Nawet nie drgnie. Cały czas jest w górnej pozycji (można ją od góry wcisnąć przestawiając ręcznie klapy VISa). Czy ktoś się orientuje, jak to powinno pracować?

AKTUALIZACJA: Idąc dalej Tropem niedziałającego VIS wyczytałem w instrukcji napraw mazdy, że ten system działa w zależności od podciśnienia w kolektorze, więc poszedłem to sprawdzić. Okazało się, że u mnie wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym jest ciągle co najmniej dwukrotnie wyższa od granicy zadziałania systemu. Gazowałem silnik od obrotów jałowych do 4000obr/min i najmniejszy wynik to 19 inHg, a system działa poniżej 10 inHg :/

AKTUALIZACJA 2: Sprawa jest rozwojowa. Po przeczytaniu internetu dwa razy stwierdzam, ze z podciśnieniem w dolocie jest wszystko w porządku. Problem tkwi chyba w systemie VIS. Dzisiaj jadąc z pracy mazda tradycyjnie muliła poniżej 2000obr/min. Powyżej tej wartości auto jest żwawe. Dojechałem do domu i nagrałem telefonem pracę zaworu sterującego klapkami VIS. Miałem szczęście, że uchwyciłem moment pracy zaworu, który przełącza się właśnie w okolicy 2000RPM, bo sekundę później silnik się nagrzał i system przestał pracować, co widać na filmie. Pomyślałem, że to świetna okazja, by sprawdzić czy dalej będzie mulić. Próbna jazda pod górkę na pierwszym biegu, auto ciągnie pięknie od najniższych obrotów, drugi bieg – to samo, trzeci – rewelacja. Jak ręką odjął! Czyli ewidentnie tutaj trzeba szukać.

https://www.youtube.com/watch?v=hDLnkpfvvLs&feature=youtu.be

Teraz odłączę wtyczkę od zasilania elektrozaworu VISa i zobaczę jutro rano czy będzie mulić na zimnym silniku.
Załączniki
Resize of 20141009_170626.jpg
Widok "drucików" przepływomierza
Resize of 20141009_170646.jpg
Widok na IAT (czujnik temp. zasysanego powietrza)
Resize of 20141009_172638.jpg
dźwignia VIS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6