Mazda6 GG L3-VDT '07 2.3T MPS Nowy silnik
Jak już część osób wie.. w moim MPSiku korba wyszła bokiem w czerwcu.
Znaleźć drugi silnik, graniczyło z cudem i po 1,5 miesięcznych poszukiwaniach, zdecydowałem kupić silnik uszkodzony, gdyż wydając na potencjalnie zdrowy silnik 9-10k zl.. bardziej opłacało mi się zreanimować trupa.
Kupiłem więc silnik z angola, w którym padnięte były tuleje cylindrów, a później jak się okazało także głowica (na 3 cylindrze).
Na szczęście z mojego silnika głowica nie ucierpiała, jedynie dwa zawory się podgięły. Reszta to śmietnik. korba urwana, tłok pęknięty, blok przedziurawiona na przestrzał z dwóch stron.
Silnik sam wyciągałem , natomiast nowy stary silnik pojechał do Jaksy na rozłożenie, naprawę i złożenie.
W silniku, zostały wymienione cztery tuleje cylindrów, na lepsze, mocniejsze i grubsze( gdyż silniki w mps cierpią na duże przegrzewanie się seryjnych papierowych tulei). Ponadto moja głowica została sprawdzona, wyczyszczona, zmienione zostały uszczelniacze, a w bloku panewki, pierścienie wszystkie uszczelki.
Niestety silnik nie został zakuty, gdyż i tak MPS idzie na handel jeszcze w tym roku.
Obecnie kończę docierać silniczek. wszystko jest ok. chodzi równo, nie kopci, nie dymi. w tym tygodniu będzie zmiana oleju i sprawdzenie wszystkich parametrów w DisiTune.
Poniżej mała fotorelacja z prac nad autem.
Znaleźć drugi silnik, graniczyło z cudem i po 1,5 miesięcznych poszukiwaniach, zdecydowałem kupić silnik uszkodzony, gdyż wydając na potencjalnie zdrowy silnik 9-10k zl.. bardziej opłacało mi się zreanimować trupa.
Kupiłem więc silnik z angola, w którym padnięte były tuleje cylindrów, a później jak się okazało także głowica (na 3 cylindrze).
Na szczęście z mojego silnika głowica nie ucierpiała, jedynie dwa zawory się podgięły. Reszta to śmietnik. korba urwana, tłok pęknięty, blok przedziurawiona na przestrzał z dwóch stron.
Silnik sam wyciągałem , natomiast nowy stary silnik pojechał do Jaksy na rozłożenie, naprawę i złożenie.
W silniku, zostały wymienione cztery tuleje cylindrów, na lepsze, mocniejsze i grubsze( gdyż silniki w mps cierpią na duże przegrzewanie się seryjnych papierowych tulei). Ponadto moja głowica została sprawdzona, wyczyszczona, zmienione zostały uszczelniacze, a w bloku panewki, pierścienie wszystkie uszczelki.
Niestety silnik nie został zakuty, gdyż i tak MPS idzie na handel jeszcze w tym roku.
Obecnie kończę docierać silniczek. wszystko jest ok. chodzi równo, nie kopci, nie dymi. w tym tygodniu będzie zmiana oleju i sprawdzenie wszystkich parametrów w DisiTune.
Poniżej mała fotorelacja z prac nad autem.
Kolejne fotki
Dopisano 5 wrz 2016, 13:15:
Puki co będzie odejście od mazdy Zdrada japońskiej myśli technologicznej.
Ale najpierw sprzedać mazdę, wcześniej poprawiając ustawienie maski, zmieniając ślizgi zderzaka przedniego (już zamówiłem oryginały), bo wszystko było robione na szybko przed zlotem
Dopisano 5 wrz 2016, 13:15:
Puki co będzie odejście od mazdy Zdrada japońskiej myśli technologicznej.
Ale najpierw sprzedać mazdę, wcześniej poprawiając ustawienie maski, zmieniając ślizgi zderzaka przedniego (już zamówiłem oryginały), bo wszystko było robione na szybko przed zlotem
Fajnie że udało się naprawić, ale szkoda że sprzedajesz
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
To jaka będzie cena ?:>
- Od: 29 mar 2016, 14:37
- Posty: 350 (0/1)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda6 GG L3 2003
wszystko w swoim czasie Najpierw dokończyć docieranie, zmiana oleju, sprawdzenie, czy wszystko ok, czy żadnych wycieków nie ma, sprawdzenie softu i dopiero cena i ogłoszenia
torek napisał(a):wszystko w swoim czasie Najpierw dokończyć docieranie, zmiana oleju, sprawdzenie, czy wszystko ok, czy żadnych wycieków nie ma, sprawdzenie softu i dopiero cena i ogłoszenia
A tak mniej wincej ?:>
- Od: 29 mar 2016, 14:37
- Posty: 350 (0/1)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda6 GG L3 2003
Normalnie wszystkie "Mirki" powinny brać przykład z Ciebie i sprzedawać tak swoje passeratti i tym podobne. Tylko nie zapomnij o "VIP Gwarant Lux".
A tak całkiem na poważnie to dwie ostatnie strony tego tematu będą świadczyć, iż potencjalny nabywca nie będzie płakać po zakupie.
No i czekam(-y) bo będzie następcą mpsa.
A tak całkiem na poważnie to dwie ostatnie strony tego tematu będą świadczyć, iż potencjalny nabywca nie będzie płakać po zakupie.
No i czekam(-y) bo będzie następcą mpsa.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Nagrasz jakieś 0-200 ?:) Oczywiście jak pozbierasz do kupy
- Od: 29 mar 2016, 14:37
- Posty: 350 (0/1)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda6 GG L3 2003
hehehe a skończyłeś tak samo
więc jaki jest sens rezygnować z tego co najfajniejsze w MPS, czyli z ciosu na starcie?
Zresztą.. rolki wcale nie są tak zbawienne dla silnika, bo lecisz z większymi prędkościami.. oszczędzasz tylko napę.. a silnik i tak dostaje po pupie.. nawet nie wiem czy nie bardziej.. bo większe ma opory itp przy prędkościach 200+ niż do 0-180
więc jaki jest sens rezygnować z tego co najfajniejsze w MPS, czyli z ciosu na starcie?
Zresztą.. rolki wcale nie są tak zbawienne dla silnika, bo lecisz z większymi prędkościami.. oszczędzasz tylko napę.. a silnik i tak dostaje po pupie.. nawet nie wiem czy nie bardziej.. bo większe ma opory itp przy prędkościach 200+ niż do 0-180
ja już pewnie większość wie.. wczoraj zakończyłem przygodę z MPSem.
No i wjechał w ramach pocieszenia Wiking do stajni. Nie jest tak szybki, tak sztywny jak mps.. ale.. przez zimę się popracuje nad tym. Na pewno wleci duży IC i wydech z DP. Na lato wlecą albo 18, albo 19 w kolorze candy red. Czy z mocą pójdę dalej.. zobaczę jak auto będzie śmigać. Na razie ponoć jest program zrobiony na około 240KM.. ale pupy nie urywa Chociaż z drugiej strony to cabrio.. więc bez przesady
No i wjechał w ramach pocieszenia Wiking do stajni. Nie jest tak szybki, tak sztywny jak mps.. ale.. przez zimę się popracuje nad tym. Na pewno wleci duży IC i wydech z DP. Na lato wlecą albo 18, albo 19 w kolorze candy red. Czy z mocą pójdę dalej.. zobaczę jak auto będzie śmigać. Na razie ponoć jest program zrobiony na około 240KM.. ale pupy nie urywa Chociaż z drugiej strony to cabrio.. więc bez przesady
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości