Mazda6 GG RF5C '03 – drugie życie Granatnika
Pozytywne odczucia z trasy mnie nie dziwią, bo Maździoch (zwłaszcza po akcji z panewką i całościowym serwisie) śmigał jak marzenie... Ładowność też jest niczego sobie, choć ja narzekałem. Ale ja to maruda jestem
- Od: 29 cze 2012, 11:06
- Posty: 591 (7/5)
- Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
- Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback
Cześć, znów pisze bo mam problem. Miałem dziś jechać na rozmowę kwalifikacyjną ale nie odjechałem nawet kilometra od domu a zapaliła mi się kontrolka silnika i układu tcs/dsc, silnik zaczął telepać i nie mogłem wejść na więcej niż 1.5 tys obrotów. Zgasiłem silnik włączyłem i wszystko było dobrze przez 10 sekund i znów to samo ale już nie trzęsło. Po pół godziny już nic się nie działo a ja po przewertowaniu internetu nie wiem co mogło być przyczyną bo każdy miał ostatecznie inny problem. Macie pomysł co mogło być powodem? Zastanawiam się nad kupnem kabla elm 327 żeby móc samemu sprawdzać przyczyny takich sytuacji.
- Od: 3 gru 2014, 13:20
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD '03
wcześniej:RENAULT, CLIO 1,4 , 95r
Cholercia... Może jakiś błąd czujników, bo takie ograniczenie zawsze na śliskim było – nie wkręca się, bo się napęd ślizgał. Moja rada: napisz pytanie w dziale technicznym, bo tam więcej osób to przeczyta!
- Od: 29 cze 2012, 11:06
- Posty: 591 (7/5)
- Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
- Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback
Jak się znowu zacznie dziać to spróbuj wyjąć bezpiecznik od ABSu i zobacz czy nadal występuje problem. Jeśli nie, to pewnie tak jak napisał mln jest to czujnik.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
sumo129 napisał(a):elm 327
z tego co wiem to diesle dopiero od 2004 roku czyta co do problemu to jakiś dziwny
Trzeba sprobować może ELM pójdzie.
Problem żaden dziwny kontrola trakcji + celina + max 1500 obrotów to tryb awaryjny.
Trakcja + celina + normalna jazda = błąd mniej ważny typu problem z EGR czy czymś podobnym.
Dopisano Śr, 22 lip 2015, 23:05:
Błędy są zapisywane, wieć po kupnie wrzuć tutaj kody
Problem żaden dziwny kontrola trakcji + celina + max 1500 obrotów to tryb awaryjny.
Trakcja + celina + normalna jazda = błąd mniej ważny typu problem z EGR czy czymś podobnym.
Dopisano Śr, 22 lip 2015, 23:05:
sumo129 napisał(a):Macie pomysł co mogło być powodem?
Błędy są zapisywane, wieć po kupnie wrzuć tutaj kody
bieski napisał(a):Problem żaden dziwny kontrola trakcji + celina + max 1500 obrotów to tryb awaryjny.
Trakcja + celina + normalna jazda = błąd mniej ważny typu problem z EGR czy czymś podobnym.
Na 99% obstawiam tu brudny EGR albo uwalony wężyk z podciśnieniem do niego ale raczej to pierwsze bo przy problemie z podciśnieniem problem by był cały czas do momentu usunięcia nieszczelności a tu wygląda mi na to że kiedy przychodzi moment otwarcia EGR-u to zaczyna trzepać silnikiem bo przepust za mały (zawalony sadzą-czyszczenie).
Bezpiecznik ABS wyjąłem i nadal to samo. Jak tylko kupię ELM to wrzucę kody to się rozjaśni co jest przyczyną. Na razie nie biorę się za czyszczenie EGR-u bo przeraziły mnie trochę trudności żeby go wyciągnąć.
- Od: 3 gru 2014, 13:20
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD '03
wcześniej:RENAULT, CLIO 1,4 , 95r
Wyjęcie EGR-u to kwestia 3-5 min. Trzeba tylko przygotować sobie dodatkowo jedną nakrętkę 8 (na klucz13) i skontrować nią jedną szpilkę i wykręcić szpilkę a drugą wystarczy samą nakrętkę odkręcić i EGR masz w rękach
EGR przeczyszczony. Faktycznie wyjęcie go zajęło 5 min ale pierw musiałem popsikać śruby WD40 i poczekać pół dnia żeby puściły. Jak go założyłem to już żadne kontrolki się nie paliły. Czekam jeszcze na kuriera z interfejsem i posprawdzam co za błędy pokaże.
- Od: 3 gru 2014, 13:20
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD '03
wcześniej:RENAULT, CLIO 1,4 , 95r
Długo się nie nacieszyłem. Problem ten sam, może to nie EGR albo trzeba go wymienić na nowy?
edit:
Kabelek przyszedł ale niestety nie działał z moją mazdą. Do poprzednich problemów doszło gaśnięcie silnika po kilku sekundach od włączenia. Jutro odwiedzę mechanika i zobaczę co powie jak odczyta błędy.
edit:
Kabelek przyszedł ale niestety nie działał z moją mazdą. Do poprzednich problemów doszło gaśnięcie silnika po kilku sekundach od włączenia. Jutro odwiedzę mechanika i zobaczę co powie jak odczyta błędy.
- Od: 3 gru 2014, 13:20
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD '03
wcześniej:RENAULT, CLIO 1,4 , 95r
sumo129 napisał(a):Kabelek przyszedł ale niestety nie działał z moją mazdą.
To chyba kolejny dowód na to że RF-5C poniżej 2004r są ciężko komunikatywne z ELM 327. Moja jest 2004r i ELM 327 na WI-FI działa na Forscanie. Co do EGR-u to ciekawy przypadek. U mnie przerabiałem problem ale nie doszło do gaśnięcia silnika. Ale dzisiaj po raz pierwszy od roku (po wymianie na używany ale sprawny z elektroniką) znowu dał znać o sobie i to w takich samych okolicznościach jak w poprzednich z przed roku przypadkach czyli przy najbardziej delikatnej jeździe i w momencie zabierania nogi z pedału gazu.Ale poszła klema z aku na chwilę i już jest znowu spokój a błąd wykasowany Forscanem.
Witam ponownie, postanowiłem wziąć się za felgi. Od dłuższego czasu się nad tym zastanawiałem a teraz mam trochę wolnego więc myślę że się z tym jakoś uporam. Pierwsze koło czyściłem wczoraj około 2h ale i tak jeszcze nie osiągałem zadowalającego efektu. Przy okazje zdjęcia koła zdałem sobie sprawę jak bardzo zardzewiałe są zaciski hamulcowe i pomyślałem że warto było by je także przeczyścić i może pomalować . Jakiś ciemny niebieski albo czarny powinien ładnie wyglądać . Nie wiem tylko czy takie czyszczenie założonych zacisków ich nie uszkodzi bo prawdę mówiąc to nie chce mi się ich demontować.
Felgi przed czyszczeniem:
i etap na którym na razie skończyłem:
Felgi przed czyszczeniem:
i etap na którym na razie skończyłem:
- Od: 3 gru 2014, 13:20
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD '03
wcześniej:RENAULT, CLIO 1,4 , 95r
sumo129 napisał(a):problem był z zaworami
O, zrobiłeś edit i to przegapiłem – cieszę się, że nic poważniejszego, uff... A co do felg – Wiele razy chciałem się za nie wziąć, ale zawsze coś pilniejszego do ogarnięcia się znalazło i czasu nie było. Czym czyściłeś? Efekt bardzo przyzwoity!
- Od: 29 cze 2012, 11:06
- Posty: 591 (7/5)
- Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
- Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback
Miałem jeszcze trochę jakiegoś specyfiku do felg ale w ruch poszedł też papier wodny 2000 żeby doczyścić środek i pasta do czyszczenia przypalonych garnków . Ogólnie to wykorzystałem wszystko co znalazłem w domu.
- Od: 3 gru 2014, 13:20
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD '03
wcześniej:RENAULT, CLIO 1,4 , 95r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości