Mazda6 GY L3 '06 by NIEBO!™ 2,3l 166KM SportWagon 220V LPG

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez dobrzyn22 » 28 sie 2014, 17:18

listewka na drzwiach też :P

bardzo podobnie jak u mnie :P

w razie wymiany służę radą ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5233 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Przemysław » 28 sie 2014, 18:58

Więc udało mi się udokumentować efekty wymiany żarówek kierunkowskazów.
Obrazek
Obrazek


Mam nadzieję, że pomogę niektórym z Was w podjęciu decyzji czy warto kupić te żarówki. Ja jestem zadowolony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez rafałmazda » 28 sie 2014, 18:59

Panowie... takich ładnych samochodów się nie niszczy :(

Dopisano 28 sie 2014, 19:00:

fajnie wyglądają te osramy <oczko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez matthies » 28 sie 2014, 19:01

dobrzyn22 napisał(a):razie wymiany służę radą

kupię prawy przedni błotnik, najlepiej w black mica ;P

Ten osram całkiem spoko. Może kiedyś jak już skończą mi się pomysły, to zacznę się bawić w takie rzeczy :P
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez andryjan » 28 sie 2014, 19:49

Tak się zastanawiam w jakim celu ta modyfikacja żarówki?. Tylko dlatego, że oryginalna ma pomarańczową poświatę?.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez NIEBO! » 28 sie 2014, 20:54

Heh Maciej prawie identycznie jak w zeszłym roku tylko że z drugiej strony ... i po co robiłeś? Miałbyś teraz symetrycznie :P

Śmieję się ... u mnie tylko zderzak ma obdarcie i lampa pękła przy dolnej krawędzi, więc jeden element do lakierowania i lampa do ewentualnej wymiany (ale jest zonk – przez 3 tygodnie poszukiwań na alledrogo, wysyp HB i dwie lampy pod kombi ale przedliftowe ... jest susza na ten element)
Do lakierowania jeden element, ale będę lakierował 7 :P

makmarc napisał(a):Każda stłuczka, kolizja to przyczyna wielu modyfikacji, zazwyczaj tych nieplanowanych


Gdyby działał mi podpis to powyższe słowa kolegi makmarc (które zabrzmiały jak jakiś aforyzm <lol> ) ustawiłbym sobie na dłużej. Brawo! Może z czasem będą Cię cytowali w świecie moto. <spoko> <lol>

Więc idąc tropem słów: "wielu modyfikacji" robię:
– Zdjęcie zderzaka przód
– Zdjęcia zderzaka tył
– Lakierowanie przedniego zderzaka:
– 2 poważne rysy i 4 drobne przy zakupie + moje obtarcie o donicę z kwiatem pod domem :P
Lakierowanie tylny zderzak:
– brzydki przy zakupie: poprzednik zrobił jakieś obcierki przy wkładaniu ładunku + teraz moja obcierka z boku i wgniot po słupku
Jakiś już wspomniałem jakiś pacjent autem złożył mi lusterko i element lakierowany się uszkodził ... ale z drugiej strony osłonka też ma odpryski od kamieni więc jak już to dwie
Jak mam już zdjęty zderzak z tyłu to rozprawię się z tym co wyskoczyło w zimie ... więc lakieruję dwa błotniki w miejscu łączenia ze zderzakiem.
Jak mam już zdjęty przedni zderzak to wyczyszczę sobie soczewki
Jak mam już rozklejone lampy to sprawdzę odbłyśniki – jeśli wypalone to zrobię regenerację.
Jak są już palniki na wierzchu to je wymienię żeby świeciły identycznie i z nową mocą.
Jak już mam zdjęty zderzak to sobie podpicuję mojego Ez-Lipa Home Made <lol>
... i tak z jednej obcierki zrobiła się lawina zadań co trzeba "przy okazji" zrobić ... aaa jeszcze próg pasażerki do lakierowania :) No i milion wyprawek "pędzelkowych" na masce, drzwiach, wnękach drzwi, dachu, pokrywie bagażnika ... najwięcej oczywiście na masce ... w sumie to można powiedzieć że lakieruję całą <lol>

Będzie się działo ... będzie zabawa :)

Grunt Koledzy, że nie zrobiliśmy tak:
http://euroncap.com/tests/mazda_6_2005/242.aspx

Żona się śmieje, że pewnie na długo to lakierowanie nie pomoże <cisza> <cisza> <cisza>

Oby tym razem nie miała racji (choć zazwyczaj ma <zawstydzony> ) ... ale daleko szukać nie trzeba ... dzisiaj gdybym nie hamował awaryjnie i nie trąbił przez dobre 5 sekund to Mazda miałaby kasację! Ale i ja i on wyhamowaliśmy i zostało z pół metra ... gość skręcając w lewo na Rondzie Rataje (takie trzypasmowe w Poznaniu) zapomniał, że musi przepuścić tych z naprzeciwka co mają zielone i pełną prędkością chciał zjechać z ronda ... wprost na mnie <oczy> Dobrze, że przede mną nikt nie jechał i widziałem go przez dłuższą chwilę. Dzięki temu jego zachowanie było w pełni przewidywalne i w porę poszedł klakson i środkowy pedał ... młodzik zatrzymał swoje BMW bokiem :P ... chyba się ratował ręcznym.

Przemysław napisał(a):Więc udało mi się udokumentować efekty wymiany żarówek kierunkowskazów.
Pięknie udokumentowałeś! Nie ma różnicy z OEM! I Tobie nawet pasuje ta niebieska poświata <serduszka> ... ja sprawdzę jednak jeszcze inną żarówkę <nie powiem> Dzięki za sprawdzenie! :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez rafałmazda » 28 sie 2014, 23:12

faktycznie będzie się działo :D ale jak dobrze Ci to zrobią to będziesz miał spokój na kilka lat <oczko> a co do kasacji – niestety poważnych sytuacji nie brakuje <oczy> już przestałem liczyć ile razy moja na szrocie by wylądowała <oczy> tir na czołówkę na lodzie, wjeżdżający autobus, cysterna i mnóstwo osobówek :| aż tak bardzo moja Zielona im się nie podoba? <glupek2>
Sprawdź tą żarówkę i czekam na resztę gadżetów <diabełek>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez NIEBO! » 17 wrz 2014, 21:20

rafalmazda6 napisał(a): jak dobrze Ci to zrobią to będziesz miał spokój na kilka lat

A jak sam z kolegą zrobiłem w garażu to na ile lat? <lol>

Trochę mnie tu nie było co? :D Oj działo się!!! <diabełek>

Jest dobrze! :D A nawet bardzo dobrze, <jupi> , ale roboty co niemiara i jeszcze nieskończone. Jeżdżę bez osłonek lusterek i bez ramek od świateł dziennych no i jeszcze do zrobienia polerka. Plus tego taki, że cały czas auto miałem dostępne do jeżdżenia i zrobiliśmy prawie wszystko co było trzeba zrobić i wiem jak wyglądało auto przed, jak w trakcie i jak po. Jak robisz dla siebie to robisz tak jak umiesz najlepiej! Minus taki że musiałem dwa razy rozbierać oba zderzaki, a co się z tym wiąże każdy wie kto demontował (+ spryski + czujniki cofania) .. zwłaszcza jak się to robi bez podnośnika czy kanału. Śmiesznie łaciato też wyglądało przez tydzień miedzy podkładem a nawierzchnią :). Mam około 500 zdjęć z całego przedsięwzięcia i jak się ogarnę to najciekawsze wstawię. Było nieco spawania, trochę szlifowania. Nie obyło się bez nieprzewidzianych rzeczy. Powiało też grozą no i historia tego auta robi się coraz bardziej zagadkowa.
Całość zaplanowana na trzy etapy (trzy weekendy) zdała egzamin. No i najważniejsze, że rozłąki nie było na ani jeden dzień, bo byłoby to niewykonalne dla mnie ... musiałbym załatwiać jakieś auto zastępcze. Co tu mówić o rozłące ... wręcz zżyliśmy się tak, że żona okrzyknęła się "motoryzacyjną Wdową". <lol>

Ksenony po mojej renowacji świecą tak, że widać je w dzień na sierżantach itp czego wcześniej nie było. W nocy bajka! Niedługo zmontuję film porównawczy. Nic nie paruje ... mimo, że mam dwie lampy (tak jak Wy) rozklejałem 4 razy i mam już wprawę <lol> Plus robienia wszystkiego samemu to oczywiście sporo kasy w portfelu, wiesz co masz no i nowe doświadczenia. Zapodam tylko małą zajawkę, a na resztę ... nie ma na razie czasu :)

Bitwa-NIEBO!-1.jpg

Bitwa-NIEBO!-2.jpg

Bitwa-NIEBO!-3.jpg

Bitwa-NIEBO!-4.jpg

Bitwa-NIEBO!-5.jpg

Bitwa-NIEBO!-6.jpg


Zastanawiam się tylko jak zabezpieczyć najgorsze miejsce łączenia zderzaka z błotnikiem z tyłu ... była tam niezła masakra ... i pewnie za kilka lat znów będzie :(

Było ciężko, ale już z górki, choć w pewnej chwili w zasadzie tuż przed lakierowaniem metalikiem zwątpiłem czy to auto kiedykolwiek będzie jeszcze ładnie wyglądać... choć tak ładnie jak przed całą operacją <lol> ... a będzie? <glupek2>

Tego nikt nie wie <cfaniak> No dobra ... ja wiem! Za "moich czasów" nigdy tak nie wyglądała. Nadeszły jej czasy świetności ... pomaziałbym jeszcze czymś czarnym od spodu, bo razi mnie ten rudy zawias, ale w tym roku chyba sobie to daruję ... bo podłoga zdrowa.

P.S. Choć nie lubię tego typu muzyki, garażowo-radiowym HITEM stało się oczywiście pasujące w 100% "Ty jesteś RUUUDA" :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez rafałmazda » 17 wrz 2014, 21:27

NIEBO! napisał(a):Powiało też grozą no i historia tego auta robi się coraz bardziej zagadkowa.

w wolnej chwili się z tego zdania wytłumacz :P duży plus za robotę <spoko> w życiu bym się nie odważył robić tego samemu <ok> nie mogę się doczekać efektu końcowego <oczko>
NIEBO! napisał(a):garażowo-radiowym HITEM stało się oczywiście pasujące w 100%

pasowałoby jeszcze "Ruda tańczy jak szalona" <lol>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez matthies » 17 wrz 2014, 21:37

czyszczenie soczewek to podstawa. CO jeszcze robiłeś z lampami?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez NIEBO! » 17 wrz 2014, 22:21

rafalmazda6 napisał(a):w wolnej chwili się z tego zdania wytłumacz :P
Przy zakupie myślałem, że miała delikatny wjazd w zadek, bo klapa krzywo jest spasowana, a teraz nic nie wiem. Belka haka prościutka, ale przy demontażu zderzaka wyszła nieoryginalna nakrętka w prawej tylnej lampie, jakieś nieoryginalne spawanie prawego tylnego błotnika pod nadkolem. Kolega mówi jednak że były malowane drzwi pasażera ... ale lewe. No i teraz jak już cała jest ładniutka to rzeczywiście ich kolor mocno nie pasuje ... nie pasuje też kolor klapy. Dziwaczne to wszystko, ale nie martwię się tym, aż tak bardzo :D Zatem wjazd w zadek odpadł .. może była cała delikatnie potłuczona ... np ktoś zepchnął na barierkę i miała uszkodzone błotniki i drzwi i lampę z prawej... Nie wiem i nigdy się pewnie nie dowiem :D

matthies napisał(a):CO jeszcze robiłeś z lampami?
Czyszczenie soczewek + wymiana lamp wyładowczych. Byłem przygotowany już na wymianę odbłyśników, ale w mojej ocenie są na dobry+, więc 200zł w kieszeni :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez mmarcis4 » 17 wrz 2014, 22:40

Z całym szacunkiem do włożonej pracy i talentu wykonawcy,ale miałem kiedyś srebrnego koloru auto i śmiem podejrzewać że będzie różnica w odcieniach przy efekcie końcowym.Niestety to urok srebrnego koloru.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez makmarc » 17 wrz 2014, 22:52

Jak dobrze dobrany, położony i zgubiony lakier to normalnie nie będzie się rzucało w oczy, ale fakt faktem, srebrny to najbardziej niefortunny kolor do malowania pojedynczych elementów. Gratki za czas i pracę włożoną w auto.

A tak na marginesie, nie wiedziałem, że jestem cytowany, i to na poważnie hahaha
makmarc
 

Postprzez Celin » 18 wrz 2014, 00:14

makmarc napisał(a):Jak dobrze dobrany, położony i zgubiony lakier to normalnie nie będzie się rzucało w oczy

Nie do końca się zgodzę. Lakier na Maździe jest tak cienki, że w pełnym słońcu i tak będzie różnica w lakierze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 12:48
Posty: 568
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF

Postprzez makmarc » 18 wrz 2014, 13:53

Teraz to ja się nie zgodzę, miałem u siebie malowany lewy błotnik, jeśli znajdziesz różnicę w jakikolwiek tylko sposób, stawiam kratę piwka :)
makmarc
 

Postprzez NIEBO! » 18 wrz 2014, 20:44

rafalmazda6 napisał(a):w życiu bym się nie odważył robić tego samemu <ok>
No też bym się w życiu sam nie odważył :) Przecież mówię że z kolegą robiłem ... i to lakiernikiem więc <spoko> Ja byłem tylko od rozbierania (w tym jestem dobry <lol> ) i od brudnej roboty czyli szlifowanie szpachli, podkłądu i przynieś wynieś pozamiataj ... tego ostatniego miałem już trochę dość, ale w takich warunkach to niestety pozamiatać trzeba kilka razy, jak nie chce się mieć auta z efektem papieru ściernego <lol> Jak kolegi nie było w pobliżu to i sobie to i tamto pospawałem :> Także niech żyją dwie lewe ręce <jupi> <lol>

mmarcis4 napisał(a):Z całym szacunkiem do włożonej pracy i talentu wykonawcy,ale miałem kiedyś srebrnego koloru auto i śmiem podejrzewać że będzie różnica w odcieniach przy efekcie końcowym.Niestety to urok srebrnego koloru.
Z całym szacunkiem, ale masz rację i nie masz :) Kolorek dobrany idealnie – na błotnikach mimo że były malowane tylko do połowy nie widać żadnej róznicy! Żadnej! Tak jak pisze makmarc Nie znajdziesz różnicy! Ale jest już róznica np w zderzak / błotnik. Malowane tym samym kolorem – skąd różnica? A no stąd, że kolor to sposób odbijania światła – elementy są w innych płaszczyznach i już na takim metaliku jest pupcia blada – do tego może troszeczkę dochodzi fakt, że inny materiał – plastik/metal , ale to chyba drugorzędne znaczenie. Najwięcej i tak w efekcie końcowym się różnią drzwi które były malowane/ wymieniane czy uj wie co było robione przez poprzednika – z drugiej strony różnicy takiej nie ma. Ja też najwięcej obawiałem się dobrania koloru, bo mazda ten srebrny ma dość specyficzny! Mimo to w mieszalni dali radę i jestem zadowolony! <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez makmarc » 18 wrz 2014, 21:16

NIEBO! napisał(a):że inny materiał – plastik/metal , ale to chyba drugorzędne znaczenie.


To pierwszorzędne znaczenie, na plastiku praktycznie w 90% przypadkach będziesz miał inny odcień, bez względu na kolor, a im jaśniejszy, tym bardziej widoczna różnica.
makmarc
 

Postprzez NIEBO! » 18 wrz 2014, 21:29

A powiedzcie mi... bo wiem że tu są różne zależności... czy do mojego poliftowegoeuropejskiegostandardowozwykłego zderzaka, podejdzie taki grill jak ma makmarc i połowa "wyjadaczy" z forum, czy muszę zmienić najpierw zderzak na USA tudzież AREO, MPS czy jeszcze jaki czort ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez matthies » 18 wrz 2014, 21:35

podejdzie od pakietu AERO, ale koniecznie wersja EU.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Przemysław » 18 wrz 2014, 23:05

NIEBO! napisał(a):czy do mojego poliftowegoeuropejskiegostandardowozwykłego zderzaka, podejdzie taki grill jak ma makmarc

Nie bardzo. Zostanie duża szczelina między grillem a zderzakiem.
Obrazek
Niestety nasze zderzaki i grille mają do do siebie, że tylko dedykowane do siebie pasują <płacze>
matthies napisał(a):podejdzie od pakietu AERO, ale koniecznie wersja EU.

Nie podejdzie. Już sprawdzałem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy