Mazda6 GG L3-VDT MPS '06 by Protoculture A-SPEC

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez leonidas2 » 6 lut 2015, 23:38

Może nie masz(ja też nie) ale ja 5 lat na jpierw ebc a teraz spperformance made in usa nie made in chinaa i wiem jak to działa po drugie w tym wątku mówimy o 4x4 a to jeee różnica no nie

Dopisano 6 lut 2015, 23:13:

Protocoulture myślę ze odpowiedzi uzyskasz na forum co ci podałem tu tylko możesz się dowiedzieć jaki wosk użyć do polerki
leonidas2
 

Postprzez Protoculture » 7 lut 2015, 00:41

hehe dzięki za pomoc mazda jeszcze hamuje to się będę rozglądał daj namiary na tego miśka na priv mam do niego parę pytań <cisza>

Dopisano 7 lut 2015, 10:24:

Dopisano 7 lut 2015, 10:43:

Trochę się spóźniłem na konkurs mazda zimową porą ale u nas dopiero napadało to białe [tiiit] :D
Załączniki
image b.jpg
Zima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2014, 09:44
Posty: 173
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo

Postprzez brodaM6 » 7 lut 2015, 12:25

Mr_Bartek napisał(a):Tarcze nawiercane oprócz wyglądu nic nie dają, a niektóre mogą szumieć podczas jazdy. :)

Inżynierowie po nocach nie spali żeby wymyślić jak szybciej odprowadzić ciepło od tarcz ,a ty obalasz ich teorie <spoko> ,czytałem ze lubią pękać ale to trzeba być jak Clarkson co ceramiczne nawiercane zagotowal
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez xRafalx » 7 lut 2015, 14:21

brodaM6 napisał(a):
Mr_Bartek napisał(a):Tarcze nawiercane oprócz wyglądu nic nie dają, a niektóre mogą szumieć podczas jazdy. :)

Inżynierowie po nocach nie spali żeby wymyślić jak szybciej odprowadzić ciepło od tarcz ,a ty obalasz ich teorie <spoko> ,czytałem ze lubią pękać ale to trzeba być jak Clarkson co ceramiczne nawiercane zagotowal


Akurat tu się zgodzę, popatrzcie na sportowe samochody, o mocy około 260KM i w górę, większość ma tarcze wentylowane, nawiercane, nacinane. Bo mają fabrycznie zakładane zestawy z takimi tarczami. Także ja wszystko rozumie, ale tego, że taka tarcza jest gorsza nie wmówicie mi :)


Tak samo jak piszecie z tym dolotem, nie raz zostało to potwierdzone, że auto dużo lepiej sobie radzi na stożku niż na oryginalnym filtrze. Jakiegoś szału nie ma, ale zawsze jest przewaga na korzyść stożka. Do tego jak dołożysz jakąś nową mapę to będzie śmigać, aż miło ;)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Mr_Bartek » 7 lut 2015, 14:26

Tylko nawiercane tarcze są po to by klocki podczas wyścigu co chwile miały świeżą warstwę, ale jeśli potrzebujesz już takich tarcz to potrzebne Ci już będzie dodatkowe chłodzenie, oplot itd inaczej takie tarcze się marnują bo nic oprócz wygladu nie dają. ;) Do tego jeszcze trzeba jeździć wystarczająco ekstremalnie by rozgrzać to wszystko do takich temperatur.

Lepiej zainwestować w tarcze zwykle, dobrej jakości i dobre klocki. Jak pisałem wcześniej używam klocków EBC Greenstuff bo mniej pylą od zwykłych, które miałem wcześniej zamontowane.

Jeśli chcesz lepiej hamować to zainwestuj w dobre opony i tyle. :)
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez xRafalx » 7 lut 2015, 14:46

Mr_Bartek napisał(a):Tylko nawiercane tarcze są po to by klocki podczas wyścigu co chwile miały świeżą warstwę, ale jeśli potrzebujesz już takich tarcz to potrzebne Ci już będzie dodatkowe chłodzenie, oplot itd inaczej takie tarcze się marnują bo nic oprócz wygladu nie dają. ;) Do tego jeszcze trzeba jeździć wystarczająco ekstremalnie by rozgrzać to wszystko do takich temperatur.

Lepiej zainwestować w tarcze zwykle, dobrej jakości i dobre klocki. Jak pisałem wcześniej używam klocków EBC Greenstuff bo mniej pylą od zwykłych, które miałem wcześniej zamontowane.

Jeśli chcesz lepiej hamować to zainwestuj w dobre opony i tyle. :)


I tu się mylisz. Klocki i tarcze powinno się do siebie dobierać jakością i półką do siebie :) Bo to jak byś mu kazał kupić tarcze od chinola jakiegoś , a klocki EBC co jest już wysoką półką... Z oponami to racja, bo czym lepsza opona to będzie się lepiej trzymać nawierzchni, ale coś musi ta oponę i koło zatrzymać :| I nie porównuj swojej 147km mazdy do jego 280KM bo to kosmos a i hamulec musi mieć duuużo lepszy :) A z tego co wiem i myślę auta 280KM nie kupuję się do tego aby "pyrkać" <diabełek>

Ja wychodzę z założenia, że na hamulce i opony nigdy nie żałuję pieniędzy bo któregoś pięknego dnia mogą mi uratować życie i zdrowie :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Mr_Bartek » 7 lut 2015, 15:00

Dla Ciebie "tarcze zwykłe, dobrej jakości" to chińczyki? Przecież nie napisałem by kupował najtańszych zamienników, a przemyślał czy opłaca się wydawać dodatkowe pieniądze na coś co nie ma żadnej realnej przewagi.

Rozumiem, że Twoja teza jest poparta testami, wynikami itd? A nie tylko opinią jakiegoś gostka na forum lub spotem reklamowym danej marki? Proszę, test: http://www.zeckhausen.com/Testing_Brakes.htm Streszczenie: dopóki hamulce nie zostały rozgrzane do temperatur torowych to nie było różnic między zestawami. :)
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez xRafalx » 7 lut 2015, 16:03

Wybacz, nie zrozumiałem przekazu Twojego zdania: myślałem że to "dobrej jakości jest pisane jako opis klocków".

Nie do końca wierzę w informację zawarte tu na forum chyba, że sam je sprawdzę i okażą się sprawdzone to wtedy ok. Nie uczęszczam na żadne spotkania reklamowe. Fajny test, daje dużo do zrozumienia :) Ale jeśli chodzi o hamowanie to rozbieżność i temperatura jest duża :)

Bartku nie zaśmiecajmy koledze tematu. Każdy ma swoje zdanie, trzeba by było założyć tarcze do któregoś z naszych aut i byśmy wiedzieli wszystko :) a kolega wybierze co będzie chciał <diabełek>
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Mr_Bartek » 7 lut 2015, 16:24

Moderator wydzieli do tematu z hamulcami. :D

Tam testowali akurat większe, wyczynowe, hamulce. Średnio różnica wynosiła około 1 metr przy 96km/h. Pamiętaj, że średnia była brana z 10 hamowań od 96-0. Teraz powiedz mi kto tyle razy pod rząd hamuje z takich prędkości? Jeżeli większe hamulce z takich prędkości zrobiły około metr różnicy, to pomyśl ile różnicy mogą zrobić tarcze nawiercane o tym samym rozmiarze (czyt. różnica byłaby w marginesie błędu). ;)
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez xRafalx » 7 lut 2015, 16:57

To niech wydzieli :D

Właśnie chodzi o większe wyczynowe tarcze ,a my tu mówimy o tarczach 320mm na zacisku jedno tłoczkowym :) Bo wcale taki zacisk nie jest wyczynowy, więc różnice na takich tarczach mogą być dużo większe :) Choć ja Ci powiem, że dla mnie 1 metr w hamowaniu z 96 to jest na prawdę dużo. Bo przy hamowaniu przed pieszym każdy metr jest ważny :) Nawet jeśli mam na ten metr wydać więcej kasy...
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez WisniaUs » 7 lut 2015, 17:24

xRafalx napisał(a):Nawet jeśli mam na ten metr wydać więcej kasy.

Niech sie o to martwia producenci aut bo biora za to ciezkie pieniadze i nikt z nas nie bedzie ulepszal ich prac ze swojej kieszeni.A pieszy niech patrzy gdzie lezie bo ja im po chodnikach nie jezdze.Albo wprowadzic obowiazek aby piesi chodzili w zbrojach to i ryzyko obrazen zmaleje ;) :P
WisniaUs
 

Postprzez 19Maaarcin89 » 7 lut 2015, 17:26

Przy zwykłym hamowaniu w miesicie to na pewno nie będzie różnicy mieczy tarczą zwykłą a wentylowaną ale jak będzie potrzeba przyhamować ostro z 3-4 razy to od razu jest różnica. I moim zdaniem jak ma się w samochodzie 280KM to lepiej dołożyć trochę grosza i kupić wentylowane plus dobre klocki. Może przez pól roku to się nie przyda a może będzie chociaż jedna taka sytuacja że zabraknie własnie ten 1 metr i wtedy przydadzą się wentylowane.
Skoro masz taki motor to wnioskuje że lubisz pojeździć także ja na twoim miejscu brał bym wentylowane tarcze plus dobrze dobrane klocki do tego i będziesz zadowolony :)

Dopisano 7 lut 2015, 16:27:

WisniaUs napisał(a):Niech sie o to martwia producenci aut bo biora za to ciezkie pieniadze i nikt z nas nie bedzie ulepszal ich prac ze swojej kieszeni.A pieszy niech patrzy gdzie lezie bo ja im po chodnikach nie jezdze.Albo wprowadzic obowiazek aby piesi chodzili w zbrojach to i ryzyko obrazen zmaleje


serio? hahaha hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez WisniaUs » 7 lut 2015, 17:45

19Maaarcin89 napisał(a):serio?

Zbroja obowiazkowa a jak !!!hehehhehe hahaha :P ;) ;) <spoko> <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez xRafalx » 7 lut 2015, 17:50

WisniaUs napisał(a):
19Maaarcin89 napisał(a):serio?

Zbroja obowiazkowa a jak !!!hehehhehe hahaha :P ;) ;) <spoko> <spoko>


Krzyśku Ty jak zawsze rozwalisz każdego na łopatki :D :D hahaha
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Mr_Bartek » 7 lut 2015, 18:00

xRafalx napisał(a):Bo wcale taki zacisk nie jest wyczynowy, więc różnice na takich tarczach mogą być dużo większe :) Choć ja Ci powiem, że dla mnie 1 metr w hamowaniu z 96 to jest na prawdę dużo. Bo przy hamowaniu przed pieszym każdy metr jest ważny :)


Spróbuj uzyskać metr więcej zmianą samej tarczy i klocków na lepsze (bez zmiany rozmiaru). Hamujesz oponą, a hamulce seryjne dopiero zaczynają tracić swoje właściwości po ostrym katowaniu (np. hamowanie z 96km dziesięć razy, potem ze 128km/h dziesięć razy a na końcu to samo tylko ze 160km/h). Jeżeli tak wygląda Twoja codzienna jazda to musisz zmienić hamulce, jednak jeśli nie to magiczne wzorki na tarczy o takim samym rozmiarze nie zmienią Twojego dystansu hamowania.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez xRafalx » 7 lut 2015, 18:04

Mr_Bartek napisał(a):
xRafalx napisał(a):Bo wcale taki zacisk nie jest wyczynowy, więc różnice na takich tarczach mogą być dużo większe :) Choć ja Ci powiem, że dla mnie 1 metr w hamowaniu z 96 to jest na prawdę dużo. Bo przy hamowaniu przed pieszym każdy metr jest ważny :)


Spróbuj uzyskać metr więcej zmianą samej tarczy i klocków na lepsze (bez zmiany rozmiaru). Hamujesz oponą, a hamulce seryjne dopiero zaczynają tracić swoje właściwości po ostrym katowaniu (np. hamowanie z 96km dziesięć razy, potem ze 128km/h dziesięć razy a na końcu to samo tylko ze 160km/h). Jeżeli tak wygląda Twoja codzienna jazda to musisz zmienić hamulce, jednak jeśli nie to magiczne wzorki na tarczy o takim samym rozmiarze nie zmienią Twojego dystansu hamowania.


Nie wygląda tak moja jazda, jeżdżę tak jak na to warunki pozwalają. No to teraz zdziwisz się, odnośnie "magiczny wzorków", dobry znajomy w GH 2.5 L, zrobionej na 200KM, po zmianie samych tarcz i klocków przód + tył osiągnął około 4m mniej, od fabrycznej odległości hamowania :) Było to mierzone z prędkości 96km/h i to nie raz nie dwa.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Aliszja » 7 lut 2015, 19:00

Ja tam hamuje silnikiem! :D

Rozpisujecie sie tu jakbyscie dwa razy w tygodniu na tor jezdzili...
Uwazam, ze na miasto i okazyjne trasy wazne, zeby byly ciche, wytrzymale i malo pylily.
Awaryjne hamowanie z duzych predkosci przy standardowym uzytkowaniu zdarza sie moze raz na rok.
No chyba, ze szarpiecie i jezdzicie po ulicach jak te tloki z wiesniowozow (BMW) ale mi na to mojej Madzi szkoda :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2015, 22:16
Posty: 56 (0/1)
Auto: GH Mazda 6 2007-2010 2.0 I4 16/DOHC 147 KM LF-DE

Postprzez Protoculture » 7 lut 2015, 19:16

Po poczytaniu i zapoznaniu się z waszymi opiniami do wyboru mam 2 wersje

1 Tarcze nawiercane DBA 4000 + klocki HAWK HPS albo Hawk HP+ (cena 1200 -1400zł)
2 Tarcze STOPTECH + klocki STOPTECH (cena ??)

W poniedziałek mam mieć wycenę zestawu STOPTECH jak będą dużo droższe zakładam komplet numer 1 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2014, 09:44
Posty: 173
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo

Postprzez piwo » 7 lut 2015, 19:17

jak juz poruszamy kwestie temperatur to mozna tez dodac ze zimne tarcze i klocki hamuja duzo slabiej niz nagrzane do 200 stopni. wiec moze warto zainwestowac w mniejsze tarcze i ich nie wentylowac zeby szybciej sie nagrzaly? trzeba zawsze patrzec na zastosowanie. przegrzane heble hamuja slabo ale nie zapominajmy ze zimne hamuja rowniez slabo.
co do stozka niech moze wypowiedza sie ci co czyscili dolot majac przejechane conajmniej 50tys km na stozku. ja moge poweidziec ze piasek jest norma w dolocie zrobionym na stozku. no i woda tez ladnie sie zasysa w czasie deszczu jak puszeczke orginalna zdemontujemy. ale dzwiek mruczacy jest piekny.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez leitowdz » 7 lut 2015, 20:07

Witaj Protoculture, bardzo ładny MPS'ik, szczerze gratuluje ;)
mam pytanie, ile bar Ci suszarka w nim pompuje? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy