Mazda6 GG L3-VDT MPS '06 by Protoculture A-SPEC
Może nie masz(ja też nie) ale ja 5 lat na jpierw ebc a teraz spperformance made in usa nie made in chinaa i wiem jak to działa po drugie w tym wątku mówimy o 4x4 a to jeee różnica no nie
Dopisano 6 lut 2015, 23:13:
Protocoulture myślę ze odpowiedzi uzyskasz na forum co ci podałem tu tylko możesz się dowiedzieć jaki wosk użyć do polerki
Dopisano 6 lut 2015, 23:13:
Protocoulture myślę ze odpowiedzi uzyskasz na forum co ci podałem tu tylko możesz się dowiedzieć jaki wosk użyć do polerki
-
leonidas2
hehe dzięki za pomoc mazda jeszcze hamuje to się będę rozglądał daj namiary na tego miśka na priv mam do niego parę pytań 
Dopisano 7 lut 2015, 10:24:
Dopisano 7 lut 2015, 10:43:
Trochę się spóźniłem na konkurs mazda zimową porą ale u nas dopiero napadało to białe [tiiit]

Dopisano 7 lut 2015, 10:24:
Dopisano 7 lut 2015, 10:43:
Trochę się spóźniłem na konkurs mazda zimową porą ale u nas dopiero napadało to białe [tiiit]
- Od: 24 wrz 2014, 09:44
- Posty: 173
- Skąd: Żary
- Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo
Mr_Bartek napisał(a):Tarcze nawiercane oprócz wyglądu nic nie dają, a niektóre mogą szumieć podczas jazdy.
Inżynierowie po nocach nie spali żeby wymyślić jak szybciej odprowadzić ciepło od tarcz ,a ty obalasz ich teorie

Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
brodaM6 napisał(a):Mr_Bartek napisał(a):Tarcze nawiercane oprócz wyglądu nic nie dają, a niektóre mogą szumieć podczas jazdy.
Inżynierowie po nocach nie spali żeby wymyślić jak szybciej odprowadzić ciepło od tarcz ,a ty obalasz ich teorie,czytałem ze lubią pękać ale to trzeba być jak Clarkson co ceramiczne nawiercane zagotowal
Akurat tu się zgodzę, popatrzcie na sportowe samochody, o mocy około 260KM i w górę, większość ma tarcze wentylowane, nawiercane, nacinane. Bo mają fabrycznie zakładane zestawy z takimi tarczami. Także ja wszystko rozumie, ale tego, że taka tarcza jest gorsza nie wmówicie mi
Tak samo jak piszecie z tym dolotem, nie raz zostało to potwierdzone, że auto dużo lepiej sobie radzi na stożku niż na oryginalnym filtrze. Jakiegoś szału nie ma, ale zawsze jest przewaga na korzyść stożka. Do tego jak dołożysz jakąś nową mapę to będzie śmigać, aż miło
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Tylko nawiercane tarcze są po to by klocki podczas wyścigu co chwile miały świeżą warstwę, ale jeśli potrzebujesz już takich tarcz to potrzebne Ci już będzie dodatkowe chłodzenie, oplot itd inaczej takie tarcze się marnują bo nic oprócz wygladu nie dają.
Do tego jeszcze trzeba jeździć wystarczająco ekstremalnie by rozgrzać to wszystko do takich temperatur.
Lepiej zainwestować w tarcze zwykle, dobrej jakości i dobre klocki. Jak pisałem wcześniej używam klocków EBC Greenstuff bo mniej pylą od zwykłych, które miałem wcześniej zamontowane.
Jeśli chcesz lepiej hamować to zainwestuj w dobre opony i tyle.
Lepiej zainwestować w tarcze zwykle, dobrej jakości i dobre klocki. Jak pisałem wcześniej używam klocków EBC Greenstuff bo mniej pylą od zwykłych, które miałem wcześniej zamontowane.
Jeśli chcesz lepiej hamować to zainwestuj w dobre opony i tyle.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Mr_Bartek napisał(a):Tylko nawiercane tarcze są po to by klocki podczas wyścigu co chwile miały świeżą warstwę, ale jeśli potrzebujesz już takich tarcz to potrzebne Ci już będzie dodatkowe chłodzenie, oplot itd inaczej takie tarcze się marnują bo nic oprócz wygladu nie dają.Do tego jeszcze trzeba jeździć wystarczająco ekstremalnie by rozgrzać to wszystko do takich temperatur.
Lepiej zainwestować w tarcze zwykle, dobrej jakości i dobre klocki. Jak pisałem wcześniej używam klocków EBC Greenstuff bo mniej pylą od zwykłych, które miałem wcześniej zamontowane.
Jeśli chcesz lepiej hamować to zainwestuj w dobre opony i tyle.
I tu się mylisz. Klocki i tarcze powinno się do siebie dobierać jakością i półką do siebie

Ja wychodzę z założenia, że na hamulce i opony nigdy nie żałuję pieniędzy bo któregoś pięknego dnia mogą mi uratować życie i zdrowie
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Dla Ciebie "tarcze zwykłe, dobrej jakości" to chińczyki? Przecież nie napisałem by kupował najtańszych zamienników, a przemyślał czy opłaca się wydawać dodatkowe pieniądze na coś co nie ma żadnej realnej przewagi.
Rozumiem, że Twoja teza jest poparta testami, wynikami itd? A nie tylko opinią jakiegoś gostka na forum lub spotem reklamowym danej marki? Proszę, test: http://www.zeckhausen.com/Testing_Brakes.htm Streszczenie: dopóki hamulce nie zostały rozgrzane do temperatur torowych to nie było różnic między zestawami.
Rozumiem, że Twoja teza jest poparta testami, wynikami itd? A nie tylko opinią jakiegoś gostka na forum lub spotem reklamowym danej marki? Proszę, test: http://www.zeckhausen.com/Testing_Brakes.htm Streszczenie: dopóki hamulce nie zostały rozgrzane do temperatur torowych to nie było różnic między zestawami.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Wybacz, nie zrozumiałem przekazu Twojego zdania: myślałem że to "dobrej jakości jest pisane jako opis klocków".
Nie do końca wierzę w informację zawarte tu na forum chyba, że sam je sprawdzę i okażą się sprawdzone to wtedy ok. Nie uczęszczam na żadne spotkania reklamowe. Fajny test, daje dużo do zrozumienia
Ale jeśli chodzi o hamowanie to rozbieżność i temperatura jest duża
Bartku nie zaśmiecajmy koledze tematu. Każdy ma swoje zdanie, trzeba by było założyć tarcze do któregoś z naszych aut i byśmy wiedzieli wszystko
a kolega wybierze co będzie chciał 
Nie do końca wierzę w informację zawarte tu na forum chyba, że sam je sprawdzę i okażą się sprawdzone to wtedy ok. Nie uczęszczam na żadne spotkania reklamowe. Fajny test, daje dużo do zrozumienia
Bartku nie zaśmiecajmy koledze tematu. Każdy ma swoje zdanie, trzeba by było założyć tarcze do któregoś z naszych aut i byśmy wiedzieli wszystko

-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Moderator wydzieli do tematu z hamulcami. 
Tam testowali akurat większe, wyczynowe, hamulce. Średnio różnica wynosiła około 1 metr przy 96km/h. Pamiętaj, że średnia była brana z 10 hamowań od 96-0. Teraz powiedz mi kto tyle razy pod rząd hamuje z takich prędkości? Jeżeli większe hamulce z takich prędkości zrobiły około metr różnicy, to pomyśl ile różnicy mogą zrobić tarcze nawiercane o tym samym rozmiarze (czyt. różnica byłaby w marginesie błędu).
Tam testowali akurat większe, wyczynowe, hamulce. Średnio różnica wynosiła około 1 metr przy 96km/h. Pamiętaj, że średnia była brana z 10 hamowań od 96-0. Teraz powiedz mi kto tyle razy pod rząd hamuje z takich prędkości? Jeżeli większe hamulce z takich prędkości zrobiły około metr różnicy, to pomyśl ile różnicy mogą zrobić tarcze nawiercane o tym samym rozmiarze (czyt. różnica byłaby w marginesie błędu).
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
To niech wydzieli
Właśnie chodzi o większe wyczynowe tarcze ,a my tu mówimy o tarczach 320mm na zacisku jedno tłoczkowym
Bo wcale taki zacisk nie jest wyczynowy, więc różnice na takich tarczach mogą być dużo większe
Choć ja Ci powiem, że dla mnie 1 metr w hamowaniu z 96 to jest na prawdę dużo. Bo przy hamowaniu przed pieszym każdy metr jest ważny
Nawet jeśli mam na ten metr wydać więcej kasy...
Właśnie chodzi o większe wyczynowe tarcze ,a my tu mówimy o tarczach 320mm na zacisku jedno tłoczkowym
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
xRafalx napisał(a):Nawet jeśli mam na ten metr wydać więcej kasy.
Niech sie o to martwia producenci aut bo biora za to ciezkie pieniadze i nikt z nas nie bedzie ulepszal ich prac ze swojej kieszeni.A pieszy niech patrzy gdzie lezie bo ja im po chodnikach nie jezdze.Albo wprowadzic obowiazek aby piesi chodzili w zbrojach to i ryzyko obrazen zmaleje
-
WisniaUs
Przy zwykłym hamowaniu w miesicie to na pewno nie będzie różnicy mieczy tarczą zwykłą a wentylowaną ale jak będzie potrzeba przyhamować ostro z 3-4 razy to od razu jest różnica. I moim zdaniem jak ma się w samochodzie 280KM to lepiej dołożyć trochę grosza i kupić wentylowane plus dobre klocki. Może przez pól roku to się nie przyda a może będzie chociaż jedna taka sytuacja że zabraknie własnie ten 1 metr i wtedy przydadzą się wentylowane.
Skoro masz taki motor to wnioskuje że lubisz pojeździć także ja na twoim miejscu brał bym wentylowane tarcze plus dobrze dobrane klocki do tego i będziesz zadowolony
Dopisano 7 lut 2015, 16:27:
serio?

Skoro masz taki motor to wnioskuje że lubisz pojeździć także ja na twoim miejscu brał bym wentylowane tarcze plus dobrze dobrane klocki do tego i będziesz zadowolony
Dopisano 7 lut 2015, 16:27:
WisniaUs napisał(a):Niech sie o to martwia producenci aut bo biora za to ciezkie pieniadze i nikt z nas nie bedzie ulepszal ich prac ze swojej kieszeni.A pieszy niech patrzy gdzie lezie bo ja im po chodnikach nie jezdze.Albo wprowadzic obowiazek aby piesi chodzili w zbrojach to i ryzyko obrazen zmaleje
serio?


- Od: 11 lut 2014, 00:14
- Posty: 289
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.
WisniaUs napisał(a):19Maaarcin89 napisał(a):serio?
Zbroja obowiazkowa a jak!hehehhehe
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Krzyśku Ty jak zawsze rozwalisz każdego na łopatki

-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
xRafalx napisał(a):Bo wcale taki zacisk nie jest wyczynowy, więc różnice na takich tarczach mogą być dużo większeChoć ja Ci powiem, że dla mnie 1 metr w hamowaniu z 96 to jest na prawdę dużo. Bo przy hamowaniu przed pieszym każdy metr jest ważny
Spróbuj uzyskać metr więcej zmianą samej tarczy i klocków na lepsze (bez zmiany rozmiaru). Hamujesz oponą, a hamulce seryjne dopiero zaczynają tracić swoje właściwości po ostrym katowaniu (np. hamowanie z 96km dziesięć razy, potem ze 128km/h dziesięć razy a na końcu to samo tylko ze 160km/h). Jeżeli tak wygląda Twoja codzienna jazda to musisz zmienić hamulce, jednak jeśli nie to magiczne wzorki na tarczy o takim samym rozmiarze nie zmienią Twojego dystansu hamowania.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Mr_Bartek napisał(a):xRafalx napisał(a):Bo wcale taki zacisk nie jest wyczynowy, więc różnice na takich tarczach mogą być dużo większeChoć ja Ci powiem, że dla mnie 1 metr w hamowaniu z 96 to jest na prawdę dużo. Bo przy hamowaniu przed pieszym każdy metr jest ważny
Spróbuj uzyskać metr więcej zmianą samej tarczy i klocków na lepsze (bez zmiany rozmiaru). Hamujesz oponą, a hamulce seryjne dopiero zaczynają tracić swoje właściwości po ostrym katowaniu (np. hamowanie z 96km dziesięć razy, potem ze 128km/h dziesięć razy a na końcu to samo tylko ze 160km/h). Jeżeli tak wygląda Twoja codzienna jazda to musisz zmienić hamulce, jednak jeśli nie to magiczne wzorki na tarczy o takim samym rozmiarze nie zmienią Twojego dystansu hamowania.
Nie wygląda tak moja jazda, jeżdżę tak jak na to warunki pozwalają. No to teraz zdziwisz się, odnośnie "magiczny wzorków", dobry znajomy w GH 2.5 L, zrobionej na 200KM, po zmianie samych tarcz i klocków przód + tył osiągnął około 4m mniej, od fabrycznej odległości hamowania
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Ja tam hamuje silnikiem! 
Rozpisujecie sie tu jakbyscie dwa razy w tygodniu na tor jezdzili...
Uwazam, ze na miasto i okazyjne trasy wazne, zeby byly ciche, wytrzymale i malo pylily.
Awaryjne hamowanie z duzych predkosci przy standardowym uzytkowaniu zdarza sie moze raz na rok.
No chyba, ze szarpiecie i jezdzicie po ulicach jak te tloki z wiesniowozow (BMW) ale mi na to mojej Madzi szkoda
Rozpisujecie sie tu jakbyscie dwa razy w tygodniu na tor jezdzili...
Uwazam, ze na miasto i okazyjne trasy wazne, zeby byly ciche, wytrzymale i malo pylily.
Awaryjne hamowanie z duzych predkosci przy standardowym uzytkowaniu zdarza sie moze raz na rok.
No chyba, ze szarpiecie i jezdzicie po ulicach jak te tloki z wiesniowozow (BMW) ale mi na to mojej Madzi szkoda
Po poczytaniu i zapoznaniu się z waszymi opiniami do wyboru mam 2 wersje
1 Tarcze nawiercane DBA 4000 + klocki HAWK HPS albo Hawk HP+ (cena 1200 -1400zł)
2 Tarcze STOPTECH + klocki STOPTECH (cena
)
W poniedziałek mam mieć wycenę zestawu STOPTECH jak będą dużo droższe zakładam komplet numer 1
1 Tarcze nawiercane DBA 4000 + klocki HAWK HPS albo Hawk HP+ (cena 1200 -1400zł)
2 Tarcze STOPTECH + klocki STOPTECH (cena
W poniedziałek mam mieć wycenę zestawu STOPTECH jak będą dużo droższe zakładam komplet numer 1
- Od: 24 wrz 2014, 09:44
- Posty: 173
- Skąd: Żary
- Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo
jak juz poruszamy kwestie temperatur to mozna tez dodac ze zimne tarcze i klocki hamuja duzo slabiej niz nagrzane do 200 stopni. wiec moze warto zainwestowac w mniejsze tarcze i ich nie wentylowac zeby szybciej sie nagrzaly? trzeba zawsze patrzec na zastosowanie. przegrzane heble hamuja slabo ale nie zapominajmy ze zimne hamuja rowniez slabo.
co do stozka niech moze wypowiedza sie ci co czyscili dolot majac przejechane conajmniej 50tys km na stozku. ja moge poweidziec ze piasek jest norma w dolocie zrobionym na stozku. no i woda tez ladnie sie zasysa w czasie deszczu jak puszeczke orginalna zdemontujemy. ale dzwiek mruczacy jest piekny.
co do stozka niech moze wypowiedza sie ci co czyscili dolot majac przejechane conajmniej 50tys km na stozku. ja moge poweidziec ze piasek jest norma w dolocie zrobionym na stozku. no i woda tez ladnie sie zasysa w czasie deszczu jak puszeczke orginalna zdemontujemy. ale dzwiek mruczacy jest piekny.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Witaj Protoculture, bardzo ładny MPS'ik, szczerze gratuluje
mam pytanie, ile bar Ci suszarka w nim pompuje?
mam pytanie, ile bar Ci suszarka w nim pompuje?
- Od: 3 lis 2011, 00:49
- Posty: 422 (6/0)
- Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości