Mazda6 GG RF 2003 2.0 MZR-CD ~160KM/370NM

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez leitowdz » 11 maja 2014, 21:44

No to wpadaj z tą wiśniówką, zapraszam :D

Przy 200km/h ma lekko ponad 3,5 tys obrotów, ja mam 4 tysiące :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Postprzez matthies » 11 maja 2014, 21:48

tak, tylko teraz jeszcze jedna rzecz: przedlifty i polifty w dieslu dodatkowo mają różne moce, a ty tez masz dużo mocniejszą. DLa mnie to żaden dowód, dopóki nie zestawisz ze sobą dwóch serii.
Przy pb porównywaliśmy PB 2,3 i PB 2,3 o takich samych mocach, więc tutaj TYLKO skrzynia była inna. Jesli w silniku cos się różni to i efekt nie miarodajny.
Z drugiej strony tak się zastanawiam, że może faktycznie mógłbyś zrobić przeszczep, pytanie tylko, czy rzeczywiście się opłaca, bo w takiej sytuacji, przy relatywnei "takich samych" mocach, Vmax by się znacząco różnił, tylko dzięki dołożeniu 6 biegu. Jesli jednak Vmax jest identyczny (bo np 6 jest zestrojona na bardzo krótki bieg) to przy pewnej prędkości i tak to się wszystko wyrówna.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez leitowdz » 11 maja 2014, 21:52

ale chip nie wpływa na przełożenia skrzyni biegów, przed chipem też miałem 4tys obrotów przy 200km/h, po chipie tak samo, tylko rozpędza się szybciej i kręci się wyżej bo ma jeszcze moc w przeciwieństwie do tego co było wcześniej :) wydaje mi się, że v-max mógłby nieznacząco wzrosnąć z uwagi na to, że przy 4,5k obr moment drastycznie maleje, moc w koniach mechanicznych też spada, to w końcu turbo diesel a nie benzyna :] dopóki nie założę 6 biegowej skrzyni (o ile ktoś się tego podejmie) to tak naprawdę się nie dowiemy :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Postprzez matthies » 11 maja 2014, 21:53

w takim razie wiedz, że niesamowicie wzbudziłeś mą ciekawość i czekam na przekładkę.

a wiśniówkę bardzo chętnie jak tylko będę w okolicy <spoko>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez rafałmazda » 11 maja 2014, 21:55

a może ktoś chciałby się z Tobą na veyrona zamienić? <glupek2> tam v-max jest trochę większy <lol> ale zmiana skrzyni to kosztowna i naprawdę poważna modyfikacja, więc dobrze się zastanów <ok>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez leitowdz » 11 maja 2014, 22:17

jakbym miał zmieniać to tylko przy wymianie dwumasy i sprzęgła, oby jeszcze ze 2 lata pojeździły :P z prostych obliczeń wynika dla skrzyni poliftowej 6 biegowej:
3,600 obr – 200 km/h
4,000 obr – 222,(2) km/h
idąc dalej mamy:
4,100 obr – 227,(7) km/h
4,200 obr – 233,(3) km/h
4,300 obr – 238,(8) km/h
4,400 obr – 244,(4) km/h
i na koniec tyle ile moja madzia obrotów miała na 5 biegu przy ponad 220km/h
4,500 obr – 250 km/h

OCZYWIŚCIE TO CZYSTA TEORIA, OSIĄGALNA TYLKO NA HAMOWNI, wybaczcie za caps lock'a ale to co teraz napiszę jest najważniejsze: nie łudzę się że moja 6 przy skrzyni 6 biegowej przekroczy 230 km/h (OK to mamy ustalone <spoko> ), może być nawet tak, że mimo niższych obrotów (i większej mocy w dieslu) v-max praktycznie nie wzroście, a wszystko to z uwagi na bardzo banalny czynnik jakim są opory powietrza które rosną bardzo mocno przy zwiększaniu prędkości, nieliniowo jak nie kwadratowo :P Skrzynia nie jest droga, wybierak z drutami się znajdzie, łożysko dokupi i do przodu <– w teorii wszystko fajnie, ale zobaczymy jak w praktyce wyjdzie :]

może zamiana na jakiegoś Hennessey byłaby sensowniejsza faktycznie <rotfl> ktoś może zadać pytanie po co się nad tym zastanawiam w ogóle, auto już nie takie nowe, opłacalność inwestycji prawie żadna.. odpowiedź jest prosta: bo lubię, lubię moją M6 i niekonwencjonalność <– to powinno być wystarczającym powodem dla osób szanujących moje zdanie <ok>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Postprzez rafałmazda » 11 maja 2014, 22:26

leitowdz napisał(a):bo lubię, lubię moją M6 i niekonwencjonalność

nie mam pytań :D i doskonale rozumiem <ok> ludzie mi się pytają "po co w ten samochód tyle kasy i czasu wkładasz? Nie jest już nowy, przecież za jakiś czas zmienisz." Widzę mamy podobnie, choć na takie kroki jak Ty chyba bym się nie zdecydował :P ale życzę powodzenia i będę czekał na jakieś kroki w tym kierunku z Twojej strony (jeśli oczywiście się zdecydujesz) <spoko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Socyopatic » 12 maja 2014, 10:32

dobrze kombinujesz z tą skrzynią ;) ja np. jeszcze w Preludzie zmieniałem skrzynie na taka która miała 2,3,4-ke krótsze niż moja seria (wiadomo, że w wolnossacej benzynie daje to lepsza dynamikę) i 5 dłuższa niż była w mojej pierwotnej skrzyni – efekt taki że do 100km/h zyskałem 1s na przyspieszeniu a na trasie na 5-tce 3 tys obr miałem przy 115 a nie 100 km/h i było to naprawde odczuwalne w komforcie przemieszczania, bo miałem cały wydech na przelocie, wiec powyżej tych 3 tys robiło się naprawdę głośno :P Tutaj u Ciebie w dieslu ta skrzynia 6-tka to lepsze możliwości dla turbo i wyciagniecia tego co zyskałeś na czipie ;) wiec jak masz możliwości finansowe i logistyczne się w to bawić to przekładaj :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez leitowdz » 15 wrz 2014, 16:44

Witam Wszystkich ;)
Wróciłem z wakacji i od razu wziąłem się do roboty z Madzią, dzisiaj wymieniłem akumulator bo stary Rocket po 11 latach padł (był w niej od nowości), lusterko od strony pasażera, filtr kabinowy (foto) oraz odgrzybiłem układ :) zostało jeszcze parę rzeczy do zrobienia – wymiana oleju, filtr oleju i takie tam :P
W planach mam również przedłużenie wydechu od webasto, bo nie lubię tego zapachu zimą :P Zastanawiam się, czy dało by się przełożyć jedno przełożenie ze skrzyni 6 biegowej do skrzyni 5 biegowej, mianowicie zamieniłbym w swojej skrzyni 5 z 6, w Hondach robią takie rzeczy, ale czy tu by się dało to nie wiem, szkoda mi czasu i pieniędzy na szukanie wybieraka, linek i rzeźbę przy montażu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Postprzez rafałmazda » 15 wrz 2014, 17:34

zapodałbyś jakieś fotki Madzi, a nie filtrów :P wydech od webasto możesz przedłużyć, bo faktycznie jest krótki, ale ważne też żeby webasto było we właściwym stanie, bo u mnie po ostatnim czyszczeniu w ubiegłą zimę wcale go nie czułem, a przed czyszczeniem śmierdziało i momentami zadymiałem skrzyżowanie <oczko> co do modów ze skrzynią: "i po co to? Przecież w mieście jest ograniczenie do 50" <lol>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez leitowdz » 15 wrz 2014, 20:53

to raczej na trase byłoby dobre :) sam czyściłeś webasto?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Postprzez rafałmazda » 15 wrz 2014, 20:56

oddałem do faceta, który ma autoryzowany serwis webasto (swoją drogą na moim osiedlu) :D tu zdałem relację viewtopic.php?p=2802749#p2802749 <oczko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez leitowdz » 22 wrz 2014, 18:23

Dzisiaj wymieniłem rurę gumową idącą od IC do kolektora (poprzednia była dziurawa i ciśnienie uciekało). Madzia znów zbiera się bardzo ładnie a wskaźnik od doładowania nie faluje jak wcześniej ;)
Załączniki
IMAG2069.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Postprzez leitowdz » 30 wrz 2014, 02:54

Korzystając z ostatnio dość ładnej pogody Madzia postanowiła sobie przysiąść na trawie ;)
Obrazek
<faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Postprzez makmarc » 30 wrz 2014, 07:41

leitowdz napisał(a):Korzystając z ostatnio dość ładnej pogody Madzia postanowiła sobie przysiąść na trawie ;)
Obrazek
<faja>


<boje się> <peace> o żesz Ty, konkret ;)
makmarc
 

Postprzez brodaM6 » 30 wrz 2014, 08:28

Felgi za małe i za duże balony do tej gleby i charakteru M,a pozytyw malinka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez xRafalx » 30 wrz 2014, 09:23

Ładnie Ci sie prezentuje to autko! <serduszka>
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez leitowdz » 30 wrz 2014, 11:47

póki co fundusze nie pozwalają na więcej, ale kto wie! ;) Zastanawiam się czy 18stki od RX-8 będą pasowały :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Postprzez xRafalx » 30 wrz 2014, 12:05

Będą, ale w czarnym, szarym lub grafitowym kolorku :D
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez leitowdz » 30 wrz 2014, 12:34

mniej więcej takie lub takie ;) z tym, że plan z drugiego foto w przyszłości do zrealizowania w całości <lol>
Załączniki
4564163001.jpg
4567644726.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2011, 00:49
Posty: 422 (6/0)
Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy