Przy 200km/h ma lekko ponad 3,5 tys obrotów, ja mam 4 tysiące
Mazda6 GG RF 2003 2.0 MZR-CD ~160KM/370NM
No to wpadaj z tą wiśniówką, zapraszam
Przy 200km/h ma lekko ponad 3,5 tys obrotów, ja mam 4 tysiące
Przy 200km/h ma lekko ponad 3,5 tys obrotów, ja mam 4 tysiące
- Od: 3 lis 2011, 00:49
- Posty: 422 (6/0)
- Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)
tak, tylko teraz jeszcze jedna rzecz: przedlifty i polifty w dieslu dodatkowo mają różne moce, a ty tez masz dużo mocniejszą. DLa mnie to żaden dowód, dopóki nie zestawisz ze sobą dwóch serii.
Przy pb porównywaliśmy PB 2,3 i PB 2,3 o takich samych mocach, więc tutaj TYLKO skrzynia była inna. Jesli w silniku cos się różni to i efekt nie miarodajny.
Z drugiej strony tak się zastanawiam, że może faktycznie mógłbyś zrobić przeszczep, pytanie tylko, czy rzeczywiście się opłaca, bo w takiej sytuacji, przy relatywnei "takich samych" mocach, Vmax by się znacząco różnił, tylko dzięki dołożeniu 6 biegu. Jesli jednak Vmax jest identyczny (bo np 6 jest zestrojona na bardzo krótki bieg) to przy pewnej prędkości i tak to się wszystko wyrówna.
Przy pb porównywaliśmy PB 2,3 i PB 2,3 o takich samych mocach, więc tutaj TYLKO skrzynia była inna. Jesli w silniku cos się różni to i efekt nie miarodajny.
Z drugiej strony tak się zastanawiam, że może faktycznie mógłbyś zrobić przeszczep, pytanie tylko, czy rzeczywiście się opłaca, bo w takiej sytuacji, przy relatywnei "takich samych" mocach, Vmax by się znacząco różnił, tylko dzięki dołożeniu 6 biegu. Jesli jednak Vmax jest identyczny (bo np 6 jest zestrojona na bardzo krótki bieg) to przy pewnej prędkości i tak to się wszystko wyrówna.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
ale chip nie wpływa na przełożenia skrzyni biegów, przed chipem też miałem 4tys obrotów przy 200km/h, po chipie tak samo, tylko rozpędza się szybciej i kręci się wyżej bo ma jeszcze moc w przeciwieństwie do tego co było wcześniej
wydaje mi się, że v-max mógłby nieznacząco wzrosnąć z uwagi na to, że przy 4,5k obr moment drastycznie maleje, moc w koniach mechanicznych też spada, to w końcu turbo diesel a nie benzyna
dopóki nie założę 6 biegowej skrzyni (o ile ktoś się tego podejmie) to tak naprawdę się nie dowiemy 
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 3 lis 2011, 00:49
- Posty: 422 (6/0)
- Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)
a może ktoś chciałby się z Tobą na veyrona zamienić?
tam v-max jest trochę większy
ale zmiana skrzyni to kosztowna i naprawdę poważna modyfikacja, więc dobrze się zastanów 


jakbym miał zmieniać to tylko przy wymianie dwumasy i sprzęgła, oby jeszcze ze 2 lata pojeździły
z prostych obliczeń wynika dla skrzyni poliftowej 6 biegowej:
3,600 obr – 200 km/h
4,000 obr – 222,(2) km/h
idąc dalej mamy:
4,100 obr – 227,(7) km/h
4,200 obr – 233,(3) km/h
4,300 obr – 238,(8) km/h
4,400 obr – 244,(4) km/h
i na koniec tyle ile moja madzia obrotów miała na 5 biegu przy ponad 220km/h
4,500 obr – 250 km/h
OCZYWIŚCIE TO CZYSTA TEORIA, OSIĄGALNA TYLKO NA HAMOWNI, wybaczcie za caps lock'a ale to co teraz napiszę jest najważniejsze: nie łudzę się że moja 6 przy skrzyni 6 biegowej przekroczy 230 km/h (OK to mamy ustalone
), może być nawet tak, że mimo niższych obrotów (i większej mocy w dieslu) v-max praktycznie nie wzroście, a wszystko to z uwagi na bardzo banalny czynnik jakim są opory powietrza które rosną bardzo mocno przy zwiększaniu prędkości, nieliniowo jak nie kwadratowo
Skrzynia nie jest droga, wybierak z drutami się znajdzie, łożysko dokupi i do przodu <– w teorii wszystko fajnie, ale zobaczymy jak w praktyce wyjdzie ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
może zamiana na jakiegoś Hennessey byłaby sensowniejsza faktycznie
ktoś może zadać pytanie po co się nad tym zastanawiam w ogóle, auto już nie takie nowe, opłacalność inwestycji prawie żadna.. odpowiedź jest prosta: bo lubię, lubię moją M6 i niekonwencjonalność <– to powinno być wystarczającym powodem dla osób szanujących moje zdanie 
3,600 obr – 200 km/h
4,000 obr – 222,(2) km/h
idąc dalej mamy:
4,100 obr – 227,(7) km/h
4,200 obr – 233,(3) km/h
4,300 obr – 238,(8) km/h
4,400 obr – 244,(4) km/h
i na koniec tyle ile moja madzia obrotów miała na 5 biegu przy ponad 220km/h
4,500 obr – 250 km/h
OCZYWIŚCIE TO CZYSTA TEORIA, OSIĄGALNA TYLKO NA HAMOWNI, wybaczcie za caps lock'a ale to co teraz napiszę jest najważniejsze: nie łudzę się że moja 6 przy skrzyni 6 biegowej przekroczy 230 km/h (OK to mamy ustalone

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
może zamiana na jakiegoś Hennessey byłaby sensowniejsza faktycznie
- Od: 3 lis 2011, 00:49
- Posty: 422 (6/0)
- Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)
leitowdz napisał(a):bo lubię, lubię moją M6 i niekonwencjonalność
nie mam pytań

dobrze kombinujesz z tą skrzynią
ja np. jeszcze w Preludzie zmieniałem skrzynie na taka która miała 2,3,4-ke krótsze niż moja seria (wiadomo, że w wolnossacej benzynie daje to lepsza dynamikę) i 5 dłuższa niż była w mojej pierwotnej skrzyni – efekt taki że do 100km/h zyskałem 1s na przyspieszeniu a na trasie na 5-tce 3 tys obr miałem przy 115 a nie 100 km/h i było to naprawde odczuwalne w komforcie przemieszczania, bo miałem cały wydech na przelocie, wiec powyżej tych 3 tys robiło się naprawdę głośno
Tutaj u Ciebie w dieslu ta skrzynia 6-tka to lepsze możliwości dla turbo i wyciagniecia tego co zyskałeś na czipie
wiec jak masz możliwości finansowe i logistyczne się w to bawić to przekładaj 
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
Witam Wszystkich
Wróciłem z wakacji i od razu wziąłem się do roboty z Madzią, dzisiaj wymieniłem akumulator bo stary Rocket po 11 latach padł (był w niej od nowości), lusterko od strony pasażera, filtr kabinowy (foto) oraz odgrzybiłem układ
zostało jeszcze parę rzeczy do zrobienia – wymiana oleju, filtr oleju i takie tam 
W planach mam również przedłużenie wydechu od webasto, bo nie lubię tego zapachu zimą
Zastanawiam się, czy dało by się przełożyć jedno przełożenie ze skrzyni 6 biegowej do skrzyni 5 biegowej, mianowicie zamieniłbym w swojej skrzyni 5 z 6, w Hondach robią takie rzeczy, ale czy tu by się dało to nie wiem, szkoda mi czasu i pieniędzy na szukanie wybieraka, linek i rzeźbę przy montażu.

Wróciłem z wakacji i od razu wziąłem się do roboty z Madzią, dzisiaj wymieniłem akumulator bo stary Rocket po 11 latach padł (był w niej od nowości), lusterko od strony pasażera, filtr kabinowy (foto) oraz odgrzybiłem układ
W planach mam również przedłużenie wydechu od webasto, bo nie lubię tego zapachu zimą

- Od: 3 lis 2011, 00:49
- Posty: 422 (6/0)
- Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)
zapodałbyś jakieś fotki Madzi, a nie filtrów
wydech od webasto możesz przedłużyć, bo faktycznie jest krótki, ale ważne też żeby webasto było we właściwym stanie, bo u mnie po ostatnim czyszczeniu w ubiegłą zimę wcale go nie czułem, a przed czyszczeniem śmierdziało i momentami zadymiałem skrzyżowanie
co do modów ze skrzynią: "i po co to? Przecież w mieście jest ograniczenie do 50" 

to raczej na trase byłoby dobre
sam czyściłeś webasto?
- Od: 3 lis 2011, 00:49
- Posty: 422 (6/0)
- Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)
oddałem do faceta, który ma autoryzowany serwis webasto (swoją drogą na moim osiedlu)
tu zdałem relację viewtopic.php?p=2802749#p2802749 
Dzisiaj wymieniłem rurę gumową idącą od IC do kolektora (poprzednia była dziurawa i ciśnienie uciekało). Madzia znów zbiera się bardzo ładnie a wskaźnik od doładowania nie faluje jak wcześniej 
- Od: 3 lis 2011, 00:49
- Posty: 422 (6/0)
- Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)
Korzystając z ostatnio dość ładnej pogody Madzia postanowiła sobie przysiąść na trawie



- Od: 3 lis 2011, 00:49
- Posty: 422 (6/0)
- Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)
leitowdz napisał(a):Korzystając z ostatnio dość ładnej pogody Madzia postanowiła sobie przysiąść na trawie![]()


-
makmarc
Ładnie Ci sie prezentuje to autko! 

-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
póki co fundusze nie pozwalają na więcej, ale kto wie!
Zastanawiam się czy 18stki od RX-8 będą pasowały ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 3 lis 2011, 00:49
- Posty: 422 (6/0)
- Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)
Będą, ale w czarnym, szarym lub grafitowym kolorku 
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
mniej więcej takie lub takie
z tym, że plan z drugiego foto w przyszłości do zrealizowania w całości 

- Od: 3 lis 2011, 00:49
- Posty: 422 (6/0)
- Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości