Mazda6 GG LF 2.0 141KM+ ★ ATH Hinsberger ★

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez matthies » 11 lut 2015, 00:44

danmazda napisał(a):ja miałem skrzynie 1000w

w RMS czy w skali bajecznej? Śmiem twierdzić, że to drugie bo głośniki o takiej mocy są delikatnie mówiąc duże.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez xRafalx » 11 lut 2015, 00:45

danmazda napisał(a):
matthies napisał(a):dużo mocniejszego wzmaka nie potrzebujesz

Hm, ja miałem skrzynie 1000w, wzmacniacz był 600w. Po czasie okazało się że jest za słaby, po głośniejszym i nie długim słuchaniu wzmacniacz się przegrzewał i wyłączał, w poradniku caraudio pisali że wzmacniacz jest za słaby.


Ale w jakiej impedancji miał wzmacniacz 600W ? I była to wartość rms ?
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Danmazda » 11 lut 2015, 00:48

xRafalx napisał(a):Ale w jakiej impedancji miał wzmacniacz 600W ? I była to wartość rms

Ja na caraudio słabo się znam, wzmacniacz miałem taki: MAC MPX 2500
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez xRafalx » 11 lut 2015, 10:31

Moc RMS:
2 x 80W/1 x 240 4 Ohm;
2 x 120W 2 Ohm;

Moc MAX:
2 x 225W/1 x 600 4 Ohm;
2 x 300W 2 Ohm

Więc w zależności jaki miałeś głośnik :) Także podejrzewam, że on miał około 240W, bo głośnik pewnie ma 4 Ohm :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Danmazda » 11 lut 2015, 13:59

Skrzynia była taka: JBL GT5-1204 BR
moc maks.: 1100 W
moc RMS: 275 W
impedancja: 4Ω
skuteczność: 92 dB
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez xRafalx » 11 lut 2015, 14:10

Z tego co tu podałeś to wzmacniacz musiał byś na wykończeniu, albo miał jakąś wadę fabryczną bo powinno to hulać bez problemu :)


A tymczasem przyjechała do mnie kolejna, już ostatni paczka :D
Załączniki
DSC_2931.jpg
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Danmazda » 11 lut 2015, 15:28

xRafalx napisał(a):Z tego co tu podałeś to wzmacniacz musiał byś na wykończeniu, albo miał jakąś wadę fabryczną bo powinno to hulać bez problemu

A no widzisz, ja słabo się znam i uwierzyłem w to co przeczytałem na forum caraudio.
Wzmacniacz był nowy, kupiony w sklepie, i od nowości był z nim taki problem, że po głośnym i nie długim czasie bębnienia się wyłączał, trochę ostygł i grał znowu.
Teraz na przyszłość będę wiedział, dzięki za wyjaśnienie xRafalx <spoko>
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez xRafalx » 15 lut 2015, 09:43

Wczoraj pogoda dopisała na modzenie :) Także wpadł wymarzony sub i zmieniarka, wszystko chodzi jak tralala <serduszka> fotki wieczorem jak i fotorelacja, bo aby to opisać potrzebuję z 2h :D
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez MIRAS M6 » 15 lut 2015, 09:49

Nie miałeś zmieniary ?? A tweetery były z przodu w drzwiach ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez xRafalx » 15 lut 2015, 11:29

MIRAS M6 napisał(a):Nie miałeś zmieniary ??

Zmieniarka 1 CD została stara, zamontowałem YATOUR :) Lecz niestety z tą wirtualną zmieniarką są problemy, są szumy i nie czyta pendrive :| Zadzwonię do gostków gdzie to kupiłem i będę pytał jak usunąć te szumy, bo jakość w porównywaniu z CD jakość jest słabsza 2 razy a do tego jak przedtem jeździłem i słuchałem tak około 5-6 VOL to teraz 7-8 przy odsłuchu z wirtualnej zmieniarki :| Także dla mnie jak na razie to urządzono nie jest warte tych 250 zł, jak nic z tym się nie da zrobić to oddaję to i za tą kasę kupuję zwykła zmieniarkę na 6 CD, resztę przeznaczę na coś innego :)

MIRAS M6 napisał(a):A tweetery były z przodu w drzwiach ??

Tweeterki miałem już wcześniej założone :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez xRafalx » 16 lut 2015, 00:11

Witajcie! No to jedziemy z obiecaną fotorelacją: Wyprowadzenie wtyków RCA, wyjście z fabrycznego radia w MAZDA 6 przedlift, wersja NON-BOSE :)

Na wstępie chciałbym podziękować koledze tomas7 z forum MazdaSpeed.pl był on moim masterem i znosił każde moje wypytywanie o każdą pierdołę :D

Jak rozebrać radio, aby dostać się do płytki:



DSC_2933.jpg

Wyciągnięte radio z auta na stole.

DSC_2934.jpg

Odkręcany te 2 śruby zaznaczone czerwonym kółkiem, robimy to także z drugiej strony. Odpinamy także wtyczkę która jest wpięta do panelu radia.

DSC_2935.jpg

Odkręcany te 3 śruby zaznaczone czerwonym kółkiem, robimy to także z drugiej strony, aby rozdzielić radio od zmieniarki. I pozbyć się blaszki.

DSC_2936.jpg

W miejscach zaznaczonych na zdjęciach podwadzamy śrubokrętem o rozdzielamy CD od radia.

DSC_2937.jpg

Rozebrane 2 części osobno.

DSC_2939.jpg

Odkręcany te 3 śruby zaznaczone czerwonym kółkiem, aby pozbyć się zawadzającej blachy.

DSC_2943.jpg

Odkręcamy te 2 śruby zaznaczone czerwonym kółkiem, aby zluźnić obudowę która blokuje nam dostęp do płytki radia.

DSC_2942.jpg

Odkręcamy te 7 śrub zaznaczonych czerwonym kółkiem, aby zdjąć radiator od radia. Zaznaczonym żółtym kółkiem przeprowadzimy kabel RCA.

DSC_2940.jpg

Odkręcamy 6 śrub zaznaczonych czerwonym kółkiem i pozbywamy się obudowy przedniej, a naszym oczom ukazuje się płyta radia.



Gdzie się wlutować i jak to zrobić? Co zastosować?

DSC_2947.jpg

Potrzebujemy kabel gdzie będziemy mieli 2x wtyk RCA(chinch), najlepiej aby kabel był jak najlepszej jakości, ekranowany. Pamiętamy o dobrej izolacji, każda "nieszczelność" może zakończyć się zwarciem/spaleniem radia.

DSC_2949.jpg

Kable masy (w moim przypadku białe) lutujemy razem, do nich lutujemy "oczko" i przykręcamy to do obudowy radia.

DSC_2964.jpg

Teraz trzeba sprawdzić model i nr scalaka jaki mamy (w moim przypadku to TOSHIBA TA8263BH). Odczytany numer trzeba wpisać w wyszukiwarce schematów. Trzeba wejść na stronę http://www.alldatasheet.com/. Mój scalak: http://www.alldatasheet.pl/datasheet-pd ... 263BH.html Na tej stronie, jest napis "Part Name", następnie rozwijana lista [match] i kolejne to pole, w które musisz wpisać nazwę modelu scalaka i klikamy [search]. Teraz w tym dokumencie trzeba znaleźć rozpiskę pinów końcówki mocy, musimy szukać pinów oznaczonych "IN" lub "INPUT". Ja pokazałem na zdjęciu scalak z mojego 2 radia które jest spalone i było wykorzystywane do zdjęć, oczywiście w dobrej jednostce końcówka jest pionowo, ja urwałem ją specjalnie aby zrobić zdjęcie.

DSC_2946.jpg

My wpinamy się do tych pinów, na schemacie to nr 11 i 12.

DSC_2952.jpg

DSC_2955.jpg

Na schemacie (w moim przypadku na 8 stronie opisu) trzeba jeszcze znaleźć czy przed wejściem kanałów nie ma jakichś kondensatorów. Okazuje się, że na każdym kanale jest 220uF i takich kondensatorów użyjemy. Parametry to 220uF 16V, lutujemy je + od strony płytki radia, – do kabli sygnałowych RCA. Kondensatory zakładamy w celu odseparowania, aby w razie syknięcia sygnału z masą nie spaliło nam radia i czegoś więcej :)

DSC_2957.jpg

Tak układamy kable sygnałowe i masy, nie żałujemy kleju na gorąco. Musimy to "utopić" w kleju, ponieważ miejsca lutowania są bardzo małe, aby to trzymało się na samej cynie, a znamy nasze polskie drogi, więc pewnie by się to szybko urwało.

DSC_2958.jpg

Luty z bliska i ułożenie elementów. Do pinów NIE powinno się lutować z użyciem lutownicy transformatorowej, istnieje możliwość odklejenia ścieżek, najlepiej użyć stacji lutowniczej i temperatury lutowania około 300-350stC.

DSC_2959.jpg

Gotowe wyprowadzenie wtyków RCA, sprawdzone, działa, więc zalane wszystko klejem :)



Jak zamontować subwoofer w aucie?

Zaczynamy od przeprowadzenia kabli:

Kabel +, przeciągamy go lewym progiem, ponieważ tam jest przejście w ścianie grodziowej. Niestety w tej gumie nie ma miejsca aby przeprowadzić kabel 10mm2, więc ktoś może nawiercić dziurę w gumie ( ja osobiście się bałem aby nie pociąć kabli, a jest tam spora wiązka), więc wywierciłem dziurę zaraz obok niej, pozostało pociągnąć kabel, aż do bagażnika. W komorze silnika zamontować bezpiecznik. Nic nie podpinamy na razie!

Kabel –, ja osobiście podpiąłem go do śruby którą jest przymocowany pas bezpieczeństwa z tyłu po lewej stronie. Sprawdziłem miernikiem czy jest "przejście, obwód masy", był więc gra gitara :)

DSC_2960.jpg

Kable RCA(chince) poprowadziłem pod wykładziną tunelu środkowego, aby było wygodniej odkręciłem tylne siedziska i tunel środkowy, wszystko przeciągnięte sztywnym drutem aby było lepiej.

DSC_2961.jpg

Kabel Remote (załączający wzmacniacz) jest poprowadzony razem z kablami RCA tunelem środkowym. Kabel Remote jest podłączony pod kabel + zapalniczki, ponieważ w tym samym czasie jest podawane zasilanie na radio co i zapalniczkę.




DSC_2963.jpg

Efekt końcowy :) :) Co do efektów audio, nie ma co gadać jest różnica kolosalna :) Mod baaaardzo na plus :)
Ostatnio edytowano 16 lut 2015, 00:21 przez xRafalx, łącznie edytowano 1 raz
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Protoculture » 16 lut 2015, 00:17

Najs ja bym tak nie umiał ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2014, 09:44
Posty: 173
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo

Postprzez Danmazda » 16 lut 2015, 00:17

Dobra robota <spoko>
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez xRafalx » 16 lut 2015, 00:18

WisniaUs napisał(a):Ello jak tam sprzecik pogrywa???


Super ! :)

Protoculture napisał(a):Najs ja bym tak nie umiał ;)


Dał byś radę :)

danmazda napisał(a):Dobra robota <spoko>


Dzięki :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez WisniaUs » 16 lut 2015, 01:27

NOOO GICIOR <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez matthies » 16 lut 2015, 18:47

Dobra robota <spoko>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez xRafalx » 16 lut 2015, 20:15

matthies napisał(a):Dobra robota <spoko>

Dzięki, niech fotorelacja leci w świat i niech ludzie zakładają te suby do Mazdy, bo seryjny zestaw w GG to słabizna :| <uklon>

A z nowości to zmieniarka Yatour leci na gwarancję, bo wydaje mi się, że jest coś uszkodzone, skoro są szumy i nie czyta pendrive :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Nightfall » 18 lut 2015, 13:05

No to piękny zestawik audio trafił na pokład <serduszka>
Tez myślałem o takim ale kupiłem zestaw Magnat.
Ja u siebie podpialem taki przetwornik na sygnał Rca pod głośniki.
Wiem ze traci się przez to na jakości ale jak dla mnie efekt naprawdę zadowalający.
Ja tez mam zamontowanego Yatoura. U mnie nie ma szumów i pendrive czyta. Tylko ma czasami problem z nagranymi setami. Raz je czyta raz nie <glupek2> Teraz włożyłem kartę 8 gb i napewno szybciej laduje przy włączeniu niż z pendriva.
Co do czerwonej 6 to nadalaby sportowego wyglądu ale myślę że czarne tez byłyby swietne <spoko>
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:32
Posty: 4117 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez xRafalx » 18 lut 2015, 13:39

No ja głośnik też mam Magnata i myślę, że wzmacniacz w następnym miesiącu też Magnata wpadnie :D Miałem także konwerter wpinać, ale stwierdziłem że to rozwiązanie będzie lepsze i tańsze :)
Mój Yatour pojechał na reklamację, bo szumy przy wzmocnieniu około 8-9 na radiu były nie do zniesienia :| Czekam jak wróci nowy czy będzie to samo czy coś się zmieni :)

Czerwona 6 chce montować kolega danmazda :D A u mnie wraca na swoje miejsce napis MAZDA 6 w kolorze czarny mat gdy tylko zrobi się cieplej :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Nightfall » 18 lut 2015, 13:49

No to bedzie super wyglądać <spoko>
Ja za ten konwerter sygnału na Rca zapłaciłem niecałe 40 zł :)
Ale wiem że sygnał bezpośrednio z radia jest o wiele lepszy i czystszy niż taki z przetwornika :)
Rzeczywiście ze to danmazda ma JBL i myśli o czerwonej 6 :P
Zakrecony jakiś jestem <glupek2> <glupek2>
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:32
Posty: 4117 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy