Mazda6 GH Sedan 2.5 na sprzedaż!
viewtopic.php?f=398&t=109424
Drugi/trzeci to pewnie czujnik pedału hamulca. Zobacz czy działa tempomat i czy świecą światła stop.
Drugi/trzeci to pewnie czujnik pedału hamulca. Zobacz czy działa tempomat i czy świecą światła stop.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Już wiem co to za błąd P0571, czujnik położenia pedału hamulca, najprawdopodniej jakiś problem na stykach, jakiś czas temu jechałem z kolegą, który powiedział mi że nienaturalnie migają mi światła STÓP, teraz już wiem o co chodziło 
Dopisano czwartek, 21 grudnia 2017, 01:23:
Tempomat działa, inaczej niż w GG ale jest ok, tak jak napisałem wyżej
Dopisano czwartek, 21 grudnia 2017, 01:23:
Tempomat działa, inaczej niż w GG ale jest ok, tak jak napisałem wyżej
LooKasH8 napisał(a):Podłączyłem bardziej zaawansowany skaner pod laptopa i program ForScan i wyskoczyła mi lista:
P0421 – Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1)
P0571 – Brake Switch A Circuit
C0044 – Brake Pressure Sensor A
Najbardziej niepokoi mnie I błąd, albo sonda lambda albo katalizator tylko dlaczego???
Drugi to najprawdopodobniej czujnik ABS, nic poważnego ale czasem na śniegu przeszkadza :/
Ehhh, pierwszy CEL jaki widzę i tak szybko się trafił
Dwa pozostałe błędy faktycznie chyba sugerują czujnik pedału hamulca jak wyżej podpowiadają ale nie wiem czy czujnik hamulca może mieć coś wspólnego jednocześnie z kontrolkami ABS / DSC

Mam nadzieję, że jednak pierdoły i szybko ogarniesz

- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1177 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
Olej wymieniłem sam, wlałem niecałe 5l,wolałem później dolać niż kombinować z ulewaniem właśnie, więc to nie powinno być problemem, no nic, rzeczywiście skasuję dziś i zobaczę kiedy się pojawi 
Kilometry z M6 lecą, minął miesiąc od zakupu a ja nadal jestem zadowolony
Oby tak dalej, poza małym incydentem wszystko jest OK.
Wracając do wspomnianego błędu po wykasowaniu ucichło, zrobiłem już ponad 400km i nic się nie pojawia, jedyne co mnie niepokoi przy niższych temperaturach to wyłączające się systemy bezpieczeństwa spowodowane najprawdopodobniej usterką na jednym z czujników ABS. Z powodu mojego aktualnego miejsca zamieszkania nie mam zaufanego mechanika który znałby się na rzeczy, jedyne co potrafią to podziwiać srebrną M6 xD Ale zmieni się to od nowego roku, wtedy też mam nadzieję zajmę się występującym błędem
Tymczasem korzystając z chwili czasu w oczekiwaniu na moją lubą podjechałem na słynny port w Radomiu po myjni porobić jakieś tam mierne zdjęcia, oto co z nich wyszło
Oczywiście nie mogło zabraknąć wcześniej wspomnianego Miśka
Wierny towarzysz
Wracając wieczorem wpadłem na genialny pomysł
Sprawdzę jak ekonomiczny potrafi być ten silnik (2.5 L5), dystans do przejechania to 84km drogi z przeszkodami w postaci wielu miejscowości i różnych raczej mniejszych skrzyżowań, chwila prostej w lesie itp., jazda polegała na przestrzeganiu wszystkich przepisów
Wynik BARDZO pozytywnie mnie zaskoczył, jechałem sam z pełnym bakiem Vervy98:
I jak?


Wracając do wspomnianego błędu po wykasowaniu ucichło, zrobiłem już ponad 400km i nic się nie pojawia, jedyne co mnie niepokoi przy niższych temperaturach to wyłączające się systemy bezpieczeństwa spowodowane najprawdopodobniej usterką na jednym z czujników ABS. Z powodu mojego aktualnego miejsca zamieszkania nie mam zaufanego mechanika który znałby się na rzeczy, jedyne co potrafią to podziwiać srebrną M6 xD Ale zmieni się to od nowego roku, wtedy też mam nadzieję zajmę się występującym błędem
Tymczasem korzystając z chwili czasu w oczekiwaniu na moją lubą podjechałem na słynny port w Radomiu po myjni porobić jakieś tam mierne zdjęcia, oto co z nich wyszło
Oczywiście nie mogło zabraknąć wcześniej wspomnianego Miśka
Wierny towarzysz
Wracając wieczorem wpadłem na genialny pomysł

Wynik BARDZO pozytywnie mnie zaskoczył, jechałem sam z pełnym bakiem Vervy98:
I jak?

Wynik fajny
Tak właśnie jest z dużymi silnikami. W mieście niestety piją a w trasie przyjemność
Ja mam BJ 323 z 1.6 i 3 BL z 2.0. W trasie 3 pali mniej niż BJka, natomiast w mieście role się odwracają.

Tak właśnie jest z dużymi silnikami. W mieście niestety piją a w trasie przyjemność
Ja mam BJ 323 z 1.6 i 3 BL z 2.0. W trasie 3 pali mniej niż BJka, natomiast w mieście role się odwracają.
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 689 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Najważniejsze, że zadowolony z zakupy i drugi raz byś wybrał to samo
rozumiem to w pełni, bo mam to samo
(chociaż, obecnie wolałbym diesla 2.2 ze względu na długie trasy i masę kilometrów) No i diesla szybciej można pokręcić

z tym spalaniem to poszalałeś ;p ja miałem najniższe 6.7 czy 6.8 na dystansie jakiś 50 km. Później już był powrót do 9 litrów, bo wjechałem do Wrocławia.
z tym spalaniem to poszalałeś ;p ja miałem najniższe 6.7 czy 6.8 na dystansie jakiś 50 km. Później już był powrót do 9 litrów, bo wjechałem do Wrocławia.
- Od: 13 mar 2012, 15:40
- Posty: 663 (0/9)
- Skąd: Strzelce Opolskie
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD 150KM 2002 rok
viewtopic.php?f=331&t=169015
Mazda 6 GH 2.5 L5-VE 170 KM 2008
viewtopic.php?f=331&t=200456&view=unread#unread
Wynik wręcz niewiarygodny – brawo!
Co nie?

Jednakże wczoraj pokonałem trasę 700km z czego 300 było autostradą A2 z prędkością 140 co najmniej i spalanie wzrosło do 7,9
Tymczasem:
Przebieg: 177410
W czasie miesiąca posiadania Mazdy przejechałem 4 694 km, spaliłem w tym dystansie 470,97 litrów paliwa przy średnim spalaniu 8.86l/100km
Wynik naprawdę dobry i przekonujący mnie do rezygnacji z zakładania gazu
W dniu dzisiejszym, korzystając z dnia jeszcze wolnego postanowiłem wykonać podświetlenie powitalne oraz zrobić upgrade oświetlenia bagażnika, marną żaróweczkę zastąpiłem dwoma (2) paskami led, po trzy (3) diody każdy
Oraz podłączyłem laptopa z ForScanem w celu wykonania różnego rodzaju testów poprzez port OBDII, od sprawdzenia MissFire'ów aż po ten czujnik położenia pedału hamulca
A na koniec niepokojące wieści, wczoraj miałem nieaktywne tylne czujniki parkowania...
Podczas włączenia zapłonu usłyszałem 5 serii "piknięć" po 3 powtórzenia, początkowo to zignorowałem aż do momentu parkowania, gdy to patrząc w lusterko byłem pewien, że czujniki powinny już się odzywać, tymczasem była cisza :/ A odległość od tego samochodu to niespełna 20 cm, coś będę musiał poszukać

Im bardziej poznajesz się z tym autem i szukasz, tym co raz więcej rzeczy wychodzi na wierzch. Może już się nie doszukuj? 
-
makmarc
No szukam szukam
Chcę mieć po prostu pewne autko, powstało kilka problemów po momencie zakupu a ja z natury jestem perfekcjonistą więc wiesz
A wracając do błędów to czujniki już działają normalnie, nie wiem co było, a pozostałe problemy wynikają na 98% z błędów czujnika położenia hamulca
Po nowym roku wymienię i myślę że już wszystko będzie git
PS.: Ma ktoś jakiś pomysł na skrzypiącą półkę tylną w sedanie?
PS.: Ma ktoś jakiś pomysł na skrzypiącą półkę tylną w sedanie?

Aktualizacja tematu
Aktualny przebieg: 179900 km
Niestety skrzypienie nie było spowodowane zbyt długimi kołkami, lecz wytartym filcem na bolcach od tylnej półki, spędziłem przy tym ustrojstwie 3 godziny i nastała cisza
Okazało się że na jednym z trzpieni filc się zeskosował i ocierając o metal "sufitu" bagażnika powodował irytujące dźwięki :/ Okleiłem wszystkie otwory montażowe taśmą z filcem dodatkowo i jest wszystko dobrze
Czyszczenie przepustnicy
W ostatnim czasie wyczyściłem trochę przepustnicę, bardziej profilaktycznie niż z powodów jakiś niesprawności
Ponadto:
Aktualizacja mojego zasobu detailingowego, między innymi zmieniłem wosk na Soft99 Fusso Coat, porównując go do Collinite 476 którym miałem okazję pracować na polerowanym lakierze niebieskiej jest o niebo lepszy w odprowadzaniu wody i łatwości nakładania, zobaczymy jak z trwałością
Aktualny zestaw:
– Soft99
– ADBL (Quick Wax, Yeti – piana, APC Pro)
– Glinka ValetPRO na utrzymany lakier;
– IPA jakaś tam;
– Poorboy's Natural look;
– SG Glass Cleaner;
– "Black to the Future" ValetPRO;
– Gla'co od Soft;
– Mleczko na chromy od Motul;
– kilka szmatek 800g/cm2 i gąbki od K2 i Meguiars, ponadto DA, Menzerna ale to na wiosnę
Dodatkowo to co dla mnie na chwilę obecną najważniejsze:
Wszystkie błędy o których wspominałem w poprzednich postach nt. kontrolek i systemów zniknęły dzięki:
Jest to czujnik położenia pedału hamulca, informuje tempomat, światła stopu i systemy antypoślizgowe o aktualnej pozycji pedału hamulca. To z jego winy światła STOP czasem nie działały co powodowało wyskakiwanie kontrolek od trakcji i ABS oraz niedostępność do tempomatu. Część za parę groszy a powodowało że jazda stawał się niebezpieczna dla mnie i innych :/
Dopisano wtorek, 9 stycznia 2018, 00:01:
Dodatkowo aktualizujemy bibliotekę zdjęć, kilka z detailingu:
A tu już po wszystkim:
Oraz wisienka na torcie:
Aktualny przebieg: 179900 km
Niestety skrzypienie nie było spowodowane zbyt długimi kołkami, lecz wytartym filcem na bolcach od tylnej półki, spędziłem przy tym ustrojstwie 3 godziny i nastała cisza
Okazało się że na jednym z trzpieni filc się zeskosował i ocierając o metal "sufitu" bagażnika powodował irytujące dźwięki :/ Okleiłem wszystkie otwory montażowe taśmą z filcem dodatkowo i jest wszystko dobrze
Czyszczenie przepustnicy
W ostatnim czasie wyczyściłem trochę przepustnicę, bardziej profilaktycznie niż z powodów jakiś niesprawności
Ponadto:
Aktualizacja mojego zasobu detailingowego, między innymi zmieniłem wosk na Soft99 Fusso Coat, porównując go do Collinite 476 którym miałem okazję pracować na polerowanym lakierze niebieskiej jest o niebo lepszy w odprowadzaniu wody i łatwości nakładania, zobaczymy jak z trwałością
Aktualny zestaw:
– Soft99
– ADBL (Quick Wax, Yeti – piana, APC Pro)
– Glinka ValetPRO na utrzymany lakier;
– IPA jakaś tam;
– Poorboy's Natural look;
– SG Glass Cleaner;
– "Black to the Future" ValetPRO;
– Gla'co od Soft;
– Mleczko na chromy od Motul;
– kilka szmatek 800g/cm2 i gąbki od K2 i Meguiars, ponadto DA, Menzerna ale to na wiosnę
Dodatkowo to co dla mnie na chwilę obecną najważniejsze:
Wszystkie błędy o których wspominałem w poprzednich postach nt. kontrolek i systemów zniknęły dzięki:
Jest to czujnik położenia pedału hamulca, informuje tempomat, światła stopu i systemy antypoślizgowe o aktualnej pozycji pedału hamulca. To z jego winy światła STOP czasem nie działały co powodowało wyskakiwanie kontrolek od trakcji i ABS oraz niedostępność do tempomatu. Część za parę groszy a powodowało że jazda stawał się niebezpieczna dla mnie i innych :/
Dopisano wtorek, 9 stycznia 2018, 00:01:
Dodatkowo aktualizujemy bibliotekę zdjęć, kilka z detailingu:
A tu już po wszystkim:
Oraz wisienka na torcie:
Ostatnie zdjęcie fajne, nawet bardzo, ale ... Ten statyw za autem
Dbaj dbaj dobrze Ci idzie 
-
makmarc
No niestety, miało to być zdjęcie na szybko, nie planowałem że wyjdzie takie fajne właśnie xD 

Tymczasem Mazda jeździ i pokonuje kolejne kilometry 
Pokazujemy się razem na spotach w mieście Łódź i próbujemy zdobyć zaufanie tutejszej ludności
Wszystko zmierza w dobrym kierunku, mazda jeździ codziennie 40km do pracy w jedną stronę i w cyklu miejskim spala 9l/100km, więc wynik super 
Pokazujemy się razem na spotach w mieście Łódź i próbujemy zdobyć zaufanie tutejszej ludności
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Od nowego tygodnia będę miał inny obiektyw, stałkę z dobrą przesłoną to dopiero będą zdjęcia 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości