macvas napisał(a):Po roku jazdy z nową stacją multimedialną – w miejsce NB1 – jestem mega zadowolony bo w trasie to niezastąpiony towarzysz audio i nieocenione wsparcie navi. Łyżeczka dziegciu w tym chińskim cudzie to kwestia wsparcia fabrycznej kamery, która działa wybiórczo (zbyt często po wbiciu R wita mnie czarny ekran). Wstawiłem dedykowany na takie przypadłości przekaźnik 12V 30/40A, ale problem nie ustępuje. Ktoś jest w stanie coś doradzić? Waham się nad odstawieniem auta do jakiegoś magika (bo "instalatorzy" z ASO nie pomogli) i ewentualną wymianą wiązki i kamery na coś odpornego na ten bug i przy okazji o lepszych parametrach AHD.
Jakiś czas temu udało mi się rozwiązać powyższą przypadłość. Po trochu korzystałem z wiedzy zawartej na sąsiednim forum a w znacznej mierze poratował mnie lokalny magik, ogarniający car audio na co dzień. Jak się okazuje Mazda – podobnie jak kilu innych japońskich producentów – zastosowała fabryczną kamerę działającą po 6V, co przy konwersji na niefabryczną stację, która zasila kamerę napięciem 12V nie ma prawa działać prawidłowo. Niestety ASO nie zadało sobie trudu, aby zgłębić ten temat i pomierzyć napięcia i finalnie podpięło jak leci, biorąc prąd tak ze stacji jak i z wstecznego (sic!). Dziwne, że nie uszkodzili kamery. Na szczęście z ich strony nie było jakiegoś druciarstwa i fabryczne wiązki kamery zostały nietknięte. Gorzej, że nawet po dostosowaniu napięcia (przetwornica) ori kamera zwyczajnie nie chciała się dogadać ze stacją poprzez adapter canbusa – stamtąd bierze sygnał i info o kącie skrętu kół. Nie drążąc dalej co jest tego powodem – uszkodzona kamera(?) czy inny bug – podjąłem decyzję o przesiadce na kamerę niefabryczną (12V fisheye 170*). Plusy: działa za każdym razem, bo nie korzysta z canbus. Minusy: nie mam dynamicznych linii skrętnych, ale mi to nie przeszkadza.