Mazda6 GG L3-VDT MPS '06 by Protoculture A-SPEC

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Yoki » 29 mar 2015, 09:42

A są te które nie potrzebują dolewki ;P Przynajmniej na razie ;) Pomimo tego też pilnuję, szczególnie, że komputer i lampka ostrzegająca ma opóźnienie a w na Twoim przykładzie widać, że w ogóle to nie działa.
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez Protoculture » 29 mar 2015, 10:33

No dzięki za info widać, że kontrolka od oleju ma zarąbiste opóźnienie zapaliła by się chyba wtedy jakby w ogóle go tam zabrakło. Mam nadzieje, że silnik nie dostał mocno w <dupa> i teraz będę sprawdzał olej o wiele częściej <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2014, 09:44
Posty: 173
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo

Postprzez Weelkoo » 29 mar 2015, 10:58

Protoculture napisał(a):No dzięki za info widać, że kontrolka od oleju ma zarąbiste opóźnienie zapaliła by się chyba wtedy jakby w ogóle go tam zabrakło. Mam nadzieje, że silnik nie dostał mocno w <dupa> i teraz będę sprawdzał olej o wiele częściej <spoko>


to jest kontrolka niskiego/braku ciśnienia oleju a nie niskiego stanu oleju (niektóre samochody takową mają, z wizerunkiem bagnetu) i zaświeca się w sumie dopiero, jak oleju praktycznie nie ma. 4l na 12000km to też nie tragedia, gorzej ze sprawdzaniem oleju z taką częstotliwością w szczególności przy silniku, który ma tendencje do jego konsumpcji ;) Powyżej 0,5l na 1000km to już IMO nadaje się do remontu jak zużycie jest stałe (no, chyba że mamy Wankla pod maską ;) ). 1l/1000km to są zapisy producentów wymyślone po bo, by wymigać się od napraw silników na gwarancji – przy takim zużyciu to remont jest bezwzględnie konieczny :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1181 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez rafał88 » 29 mar 2015, 11:06

Wg mnie w takim silniku nawet nie myslalbym o wymianach oleju co 10-12 czy tez co 15kkm. Silnik jest doladowany i raczej co 7kkm maxx wymiana oleju, a ze wciagnal 4l to nic dobrego choc doladowane lubia olej :P A kontrolka tak jak Weelkoo pisze, nie jest od pokazywania stanu tylko , swieci jak nie ma cisnienia czyli choc jest to jedno znaczne z brakiem oleju.
Zmieniaj olej czesciej i zagladaj pod maske ;)

A mowia,ze Z5 i KF lubia olej :P <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez WisniaUs » 29 mar 2015, 12:29

Weelkoo napisał(a):Powyżej 0,5l na 1000km to już IMO nadaje się do remontu jak zużycie jest stałe

jak jezdze w miejscu na trasach ok 100-200 km czy w miescie to mogę zrobić 10 000 km i nic nie wezmie .Ale jakbym poleciał autostrada 150 km/h nad morze i spowrotem to doleje ok .5litra oleju lub mniej czasem 0.25 ale tak mam od wyjazdu z salonu a jestem jej 1szym wlascicielem i servis mazdy w usa tak mi powiedział ze tak jest w tych silnikach.Obecnie mam 270 000 km i popyla jak nowa.Raz wlalem Castrol 5w30 Edge i po wycieczce do wiednia i spowrotem czyli ok 1200 km bagnet był suchy.Wyje..em Castrol w kanał i wlalem spowrotem Mobil 1 5w30 i 3 miesiące potem ta sama trasa do Wiednia i po powrocie olej jak wlalem tak był ten sam poziom co przed wyjazdem z polski.WIec wiem ze castrol to syf!!
WisniaUs
 

Postprzez brodaM6 » 29 mar 2015, 16:43

Weelkoo napisał(a): 1l/1000km to są zapisy producentów wymyślone po bo, by wymigać się od napraw silników na gwarancji – przy takim zużyciu to remont jest bezwzględnie konieczny :P

Ostatnio padło pytanie w temacie o braniu oleju iw 2.0 na 10 tys łyka kolesiowi 2 L ,a pan serwisant tadziol twierdzi ze miesc sie w normie i co ty na to ,ja to wypowiedz traktuje z dystansem ale ten co pytał to łyknął jak pelikan <nie powiem>
Ostatnio edytowano 29 mar 2015, 17:38 przez brodaM6, łącznie edytowano 1 raz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Mr_Bartek » 29 mar 2015, 17:21

@brodaM6 – przecież 0.5l na 1000km to 5l na 10000km, a Ty mówisz o 2l na 10000km. 5!=2.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez brodaM6 » 29 mar 2015, 17:34

To według ciebie jak samochód żłopie polowe tego co sie rocznie wymienia jest ok to ok ,tak sie wrącilem trochę i tak o jedno chodzi
Wedle tego co napisał wellko to mój już do remontu powinien iść bo zasysa 1/10
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Weelkoo » 29 mar 2015, 17:59

brodaM6 napisał(a):To według ciebie jak samochód żłopie polowe tego co sie rocznie wymienia jest ok to ok ,tak sie wrącilem trochę i tak o jedno chodzi
Wedle tego co napisał wellko to mój już do remontu powinien iść bo zasysa 1/10


ja napisałem o 0,5l na 1 000 km a ty piszesz o wartościach na 10 000 km :P widać teraz różnicę? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1181 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez brodaM6 » 29 mar 2015, 18:52

A co to za różnica na 10000tys łyka 2 litry to na 1000 0.2 L i w 1.8 to jest norma odnosiłem sie do wypowiedzi weelko do tego ze 1 litr na 10tys to jest norma ,a tu twierdza ze przejedziesz 10tys wlejesz dodatkowo 2 litry i jest <spoko>
Sory za OT
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Weelkoo » 29 mar 2015, 19:07

brodaM6 napisał(a):A co to za różnica na 10000tys łyka 2 litry to na 1000 0.2 L i w 1.8 to jest norma odnosiłem sie do wypowiedzi weelko do tego ze 1 litr na 10tys to jest norma ,a tu twierdza ze przejedziesz 10tys wlejesz dodatkowo 2 litry i jest <spoko>
Sory za OT


po raz kolejny piszesz to samo i po raz kolejny trzeba Ci tłumaczyć? Napisałem, że 1 l na 1000 km (jeden litr na tysiąc kilometrów) a nie dziesięć tysięcy kilometrów.

Cytując sam siebie...

Weelkoo napisał(a):1l/1000km to są zapisy producentów wymyślone po bo, by wymigać się od napraw silników na gwarancji


<czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1181 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez brodaM6 » 29 mar 2015, 20:55

Czyli norma według producenta to 10 L na 10tys :|
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Weelkoo » 29 mar 2015, 21:12

brodaM6 napisał(a):Czyli norma według producenta to 10 L na 10tys :|


Dokładnie taka jest norma według wielu producentów, dlatego pisałem że to wartości wyssane z palca po to by nie brać odpowiedzialności w ramach gwarancji ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1181 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez torek » 5 kwi 2015, 11:30

Bardzo ładny MPS <spoko> <spoko>
Oby tylko silnik nie uciepiał po tym braku. Ja z tego co wyczytałem w MPS'ach powinno się zmieniać olej co 6-8tyś km, ze względu na duże przenikanie benzyny do oleju. No i przede wszystkim trzeba lać odpowieni olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Protoculture » 5 kwi 2015, 16:27

Bardzo ładny MPS <spoko> <spoko>
Oby tylko silnik nie uciepiał po tym braku. Ja z tego co wyczytałem w MPS'ach powinno się zmieniać olej co 6-8tyś km, ze względu na duże przenikanie benzyny do oleju. No i przede wszystkim trzeba lać odpowieni olej.


Hehe dzięki. No ja też mam nadzieję, że nie ucierpiał, na razie wszystko gra 18- go kwietnia wybieram się z Magdą na zlot do Rothenburga DE to trochę ją przegonie. Jeżeli chodzi o olej to jaki polecacie z tego co wiem Castrol odpada...

Trailler zlotu 2015
Wybiera się ktoś???

https://www.youtube.com/watch?v=H6-Sgk_NIi0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2014, 09:44
Posty: 173
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo

Postprzez torek » 5 kwi 2015, 21:01

z moich informacji wynika że jednym z epszych jest Valvoline 5W40 SynPower (bez żadnych dodatków).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Weelkoo » 5 kwi 2015, 21:13

5W40 – Millers CFS, taniej Millers EE z serii Nanodrive albo Amsoil ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1181 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez torek » 5 kwi 2015, 23:17

no właśnie millers ponoć nie jest zbyt dobry do tego silnika... <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Socyopatic » 6 kwi 2015, 11:09

Wszyscy znajomi jezdzacy mocnymi autami i budujacy mocne auta n/a, turbo i z kompresorem polecajac do ostrzejszej jazdy oleje Valvoline lub Gulf o odpowiednich parametrach. Ja zalałem ostatnio Valvoline Syn Power i jestem bardzo zadowolony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Protoculture » 6 kwi 2015, 13:13

No i następnym razem wleje Valvoline. W sumie już teraz kupie 5l postawie w garażu będzie na dolewkę przy jej apetycie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2014, 09:44
Posty: 173
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy