Mazda6 GG L3-VDT MPS '06 by Protoculture A-SPEC
A są te które nie potrzebują dolewki
Przynajmniej na razie
Pomimo tego też pilnuję, szczególnie, że komputer i lampka ostrzegająca ma opóźnienie a w na Twoim przykładzie widać, że w ogóle to nie działa.
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
No dzięki za info widać, że kontrolka od oleju ma zarąbiste opóźnienie zapaliła by się chyba wtedy jakby w ogóle go tam zabrakło. Mam nadzieje, że silnik nie dostał mocno w
i teraz będę sprawdzał olej o wiele częściej 


- Od: 24 wrz 2014, 09:44
- Posty: 173
- Skąd: Żary
- Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo
Protoculture napisał(a):No dzięki za info widać, że kontrolka od oleju ma zarąbiste opóźnienie zapaliła by się chyba wtedy jakby w ogóle go tam zabrakło. Mam nadzieje, że silnik nie dostał mocno wi teraz będę sprawdzał olej o wiele częściej
to jest kontrolka niskiego/braku ciśnienia oleju a nie niskiego stanu oleju (niektóre samochody takową mają, z wizerunkiem bagnetu) i zaświeca się w sumie dopiero, jak oleju praktycznie nie ma. 4l na 12000km to też nie tragedia, gorzej ze sprawdzaniem oleju z taką częstotliwością w szczególności przy silniku, który ma tendencje do jego konsumpcji
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1181 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
Wg mnie w takim silniku nawet nie myslalbym o wymianach oleju co 10-12 czy tez co 15kkm. Silnik jest doladowany i raczej co 7kkm maxx wymiana oleju, a ze wciagnal 4l to nic dobrego choc doladowane lubia olej
A kontrolka tak jak Weelkoo pisze, nie jest od pokazywania stanu tylko , swieci jak nie ma cisnienia czyli choc jest to jedno znaczne z brakiem oleju.
Zmieniaj olej czesciej i zagladaj pod maske
A mowia,ze Z5 i KF lubia olej

Zmieniaj olej czesciej i zagladaj pod maske
A mowia,ze Z5 i KF lubia olej
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Weelkoo napisał(a):Powyżej 0,5l na 1000km to już IMO nadaje się do remontu jak zużycie jest stałe
jak jezdze w miejscu na trasach ok 100-200 km czy w miescie to mogę zrobić 10 000 km i nic nie wezmie .Ale jakbym poleciał autostrada 150 km/h nad morze i spowrotem to doleje ok .5litra oleju lub mniej czasem 0.25 ale tak mam od wyjazdu z salonu a jestem jej 1szym wlascicielem i servis mazdy w usa tak mi powiedział ze tak jest w tych silnikach.Obecnie mam 270 000 km i popyla jak nowa.Raz wlalem Castrol 5w30 Edge i po wycieczce do wiednia i spowrotem czyli ok 1200 km bagnet był suchy.Wyje..em Castrol w kanał i wlalem spowrotem Mobil 1 5w30 i 3 miesiące potem ta sama trasa do Wiednia i po powrocie olej jak wlalem tak był ten sam poziom co przed wyjazdem z polski.WIec wiem ze castrol to syf!!
-
WisniaUs
Weelkoo napisał(a): 1l/1000km to są zapisy producentów wymyślone po bo, by wymigać się od napraw silników na gwarancji – przy takim zużyciu to remont jest bezwzględnie konieczny
Ostatnio padło pytanie w temacie o braniu oleju iw 2.0 na 10 tys łyka kolesiowi 2 L ,a pan serwisant tadziol twierdzi ze miesc sie w normie i co ty na to ,ja to wypowiedz traktuje z dystansem ale ten co pytał to łyknął jak pelikan

Ostatnio edytowano 29 mar 2015, 17:38 przez brodaM6, łącznie edytowano 1 raz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
@brodaM6 – przecież 0.5l na 1000km to 5l na 10000km, a Ty mówisz o 2l na 10000km. 5!=2.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
To według ciebie jak samochód żłopie polowe tego co sie rocznie wymienia jest ok to ok ,tak sie wrącilem trochę i tak o jedno chodzi
Wedle tego co napisał wellko to mój już do remontu powinien iść bo zasysa 1/10
Wedle tego co napisał wellko to mój już do remontu powinien iść bo zasysa 1/10
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
brodaM6 napisał(a):To według ciebie jak samochód żłopie polowe tego co sie rocznie wymienia jest ok to ok ,tak sie wrącilem trochę i tak o jedno chodzi
Wedle tego co napisał wellko to mój już do remontu powinien iść bo zasysa 1/10
ja napisałem o 0,5l na 1 000 km a ty piszesz o wartościach na 10 000 km
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1181 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
A co to za różnica na 10000tys łyka 2 litry to na 1000 0.2 L i w 1.8 to jest norma odnosiłem sie do wypowiedzi weelko do tego ze 1 litr na 10tys to jest norma ,a tu twierdza ze przejedziesz 10tys wlejesz dodatkowo 2 litry i jest
Sory za OT

Sory za OT
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
brodaM6 napisał(a):A co to za różnica na 10000tys łyka 2 litry to na 1000 0.2 L i w 1.8 to jest norma odnosiłem sie do wypowiedzi weelko do tego ze 1 litr na 10tys to jest norma ,a tu twierdza ze przejedziesz 10tys wlejesz dodatkowo 2 litry i jest![]()
Sory za OT
po raz kolejny piszesz to samo i po raz kolejny trzeba Ci tłumaczyć? Napisałem, że 1 l na 1000 km (jeden litr na tysiąc kilometrów) a nie dziesięć tysięcy kilometrów.
Cytując sam siebie...
Weelkoo napisał(a):1l/1000km to są zapisy producentów wymyślone po bo, by wymigać się od napraw silników na gwarancji

- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1181 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
brodaM6 napisał(a):Czyli norma według producenta to 10 L na 10tys
Dokładnie taka jest norma według wielu producentów, dlatego pisałem że to wartości wyssane z palca po to by nie brać odpowiedzialności w ramach gwarancji
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1181 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
Bardzo ładny MPS
Oby tylko silnik nie uciepiał po tym braku. Ja z tego co wyczytałem w MPS'ach powinno się zmieniać olej co 6-8tyś km, ze względu na duże przenikanie benzyny do oleju. No i przede wszystkim trzeba lać odpowieni olej.


Oby tylko silnik nie uciepiał po tym braku. Ja z tego co wyczytałem w MPS'ach powinno się zmieniać olej co 6-8tyś km, ze względu na duże przenikanie benzyny do oleju. No i przede wszystkim trzeba lać odpowieni olej.
Bardzo ładny MPS![]()
Oby tylko silnik nie uciepiał po tym braku. Ja z tego co wyczytałem w MPS'ach powinno się zmieniać olej co 6-8tyś km, ze względu na duże przenikanie benzyny do oleju. No i przede wszystkim trzeba lać odpowieni olej.
Hehe dzięki. No ja też mam nadzieję, że nie ucierpiał, na razie wszystko gra 18- go kwietnia wybieram się z Magdą na zlot do Rothenburga DE to trochę ją przegonie. Jeżeli chodzi o olej to jaki polecacie z tego co wiem Castrol odpada...
Trailler zlotu 2015
Wybiera się ktoś???
https://www.youtube.com/watch?v=H6-Sgk_NIi0
- Od: 24 wrz 2014, 09:44
- Posty: 173
- Skąd: Żary
- Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo
5W40 – Millers CFS, taniej Millers EE z serii Nanodrive albo Amsoil 
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1181 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
Wszyscy znajomi jezdzacy mocnymi autami i budujacy mocne auta n/a, turbo i z kompresorem polecajac do ostrzejszej jazdy oleje Valvoline lub Gulf o odpowiednich parametrach. Ja zalałem ostatnio Valvoline Syn Power i jestem bardzo zadowolony.
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
No i następnym razem wleje Valvoline. W sumie już teraz kupie 5l postawie w garażu będzie na dolewkę przy jej apetycie 
- Od: 24 wrz 2014, 09:44
- Posty: 173
- Skąd: Żary
- Auto: Mazda 6 MPS 2.3 Turbo
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości