Mazda6 GY L3 '06 by NIEBO!™ 2,3l 166KM SportWagon 220V LPG

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez matthies » 22 maja 2013, 18:45

to moze masz jakis poradnik w ojczystym jezyku dla takich co cienko ogarniaja takie rzeczy, a skoro mowisz ze zadna filozofia to warto spróbować, ale trzeba wiedziec co i jak :x
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez WisniaUs » 22 maja 2013, 18:56

na 15 000 km dolewam ok 1,5 litra oleju,a do poznania popylalem ostro wiec miala prawo wciagnac 0,5 ltr.przy pelnym obciazeniu i na gazie w dodatku.A ze szroni mi olej spod uszczelki zaworów to inna sprawa.Uszczelka zamowiona wczoraj ,jak wymienie to dam znaka.Zawór PCV wymienialem jeszcze w USA tj ok 50 000 km temu wiec nie sadze aby to byla jego wina.Po wymianie uszczelki poczynie obserwacje co do ubytku oleju i dam znaka co i jak.
WisniaUs
 

Postprzez NIEBO! » 22 maja 2013, 18:58

Może masz rację z tą ilością oleju matthies – miałem ponad stan i nie zauważyłem że znika cały czas – to by trochę tłumaczyło ... chociaż jak poszukasz jaka żarówka do schowka pasażera to też pierwsze wyniki że to W5W 5W a jest tymczasem na 100% 1,7W (forum jak się głębiej zagłębisz taką właśnie podaje) ... więc może za krótko szukałem i zalałem za dużo oliwy bo nie czekałem długo aż się rozejdzie po całej magistrali... cóż. Teraz poczekam!!! I sprawdzam codziennie – będziemy w kontakcie co z tego wyszło! Dzięki wszystkim – trochę mnie uspokoiliście

Dopisano środa, 22 maja 2013, 21:31:

Arkadius 73 napisał(a):No co ty żadna tam filozofia ja takie rzeczy robię pod blokiem na parkingu

No może jakby to wystąpiło tydzień wcześniej to bym się odważył ...ale teraz zdjąć kolektor ssący nie jest tak łatwo u mnie, bo cyklon B jest w wężach :P Nadal nie wiem czy ten ubytek może mieć związek z demontażem kolektora ssącego przez ekipę od montażu LPG i czy wiązać te fakty razem. Generalnie montaż LPG nie wpływa na większe zużycie oleju, a na pewno nie o milion procent :P Ale już nie wysuwam żadnych teorii pochopnie. Doleję oleju i będę obserwował moją niegrzeczną Madzię <cisza> Zdenerwowała mnie dzisiaj :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez Rumcajs » 22 maja 2013, 23:22

Ilość oliwy zależna jest od numeru nadwozia

Mazda6 – GG – L3- do JMZ GG1*3* *1 194199 < = 3,5 Litra
Mazda6 – GG – L3- od JMZ GG1*3* *1 194200 > = 4,4 Litra

U mnie wchodzi max 3,5L i ani grama więcej. Miedzy min. a max. na bagnecie jest 0,5L i założę się, że w silniku z 4,4L oliwy jest 0,75L . ;)

pozdr.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez NIEBO! » 23 maja 2013, 01:00

No to też mega ciekawe :) Ja nawet do ASO kiedyś z tym dzwoniłem to nie umieli wprost powiedzieć :P ale taka sama sytuacja miała miejsce w GY?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez Rumcajs » 23 maja 2013, 09:38

Mazda6 – GY – L3- do JMZ GY*93* *1 134548 = 3,5 Litra
Mazda6 – GY – L3- od JMZ GY*93* *1 134549 = 4,4 Litra

źródło: http://www.mazda-forum.info/forum.php
więc reklamacji nie uwzględniam
;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez NIEBO! » 23 maja 2013, 10:08

Rumcajs napisał(a):Mazda6 – GY – L3- od JMZ GY*93* *1 134549 = 4,4 Litra
Widzisz matthies? :) Moje auto w stosunku do Twojego ma trochę młodszy PESEL :D
VIN wyższy od tego powyżej, czyli jednak miałem właściwą ilość oleju :). Dzięki Rumcajs <spoko> Chociaż jakby na to patrzeć to nie wiadomo w jakiej sytuacji jest to 4,4 Litra, ale z własnego doświadczenia po wymianie filtru jak wlewałem 3,5L to nic się nie pokazywało, jak wlałem 4L to coś zaczynało napływać na bagnet więc stwierdziłem, że informacja z forum 4,4 będzie poprawna. Przy takiej ilości zalał się max więc to chyba właściwa ilość do mojego silnika :)

Codziennie coś nowego ... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez matthies » 23 maja 2013, 17:11

wa mać! dlaczego takiej informacji nie ma w ogólnym poradniku do GG/ GY ???
ja mam 143383, czyli też powinno być 4,4 L ?
NIEBO tym bardziej czekam co zrobisz z autem, czy PCV czy co, bo dzis sprawdzilem stan oleju i mam poniżej minimum :x dobrze że prawie skończyłem rower naprawiać i nie będę musiał na piechte poginać do roboty ...
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez WisniaUs » 23 maja 2013, 17:33

W tamtym tyg zmienialem olej i weszlo mi 4l i bylo MAX.Wczoraj poslalem ten temat PCV do Mazdy w USA dokladnie do mojego kolegi co tam pracuje na servisie Mazda – Subaru i zobaczymy co odpisze.Przedwczoraj zamowilem uszczelke pokrywy zaworow.POdałem silnik,auto,rocznik a nawet kolor dekla silnika i ze jest plastikowy.Nie podawałem VIN.Dzisiaj dostelem email zeby podac VIN w celu dobrania orginalnej uszczelki,podalem i za godzinke dostalem email ze to wersja usa i nie maja w katalogu wersji z USA.wiec pytam co kaman jest grane ??? czy moje auto jest z kosmosu i tylko na usa sa silniki 2.3?????Banda jełopów w tej polsce ehhhh
WisniaUs
 

Postprzez NIEBO! » 23 maja 2013, 23:43

matthies napisał(a):NIEBO tym bardziej czekam co zrobisz z autem
Sprzedam <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2>
A tak na serio to sam jestem ciekawy co zrobię :P Dzisiaj dotarła kurierem dexeila i zacząłem wlewać najpierw 0,2 potem 0,4 ... 0,6 na koniec skończyłem na ~0,85 litra dolweki. Jak dodam to co dałem wczoraj to wychodzi łącznie ~1,5litra / 4kkm lub na 200km w zależności od tego czy mam omamy z tym sprawdzaniem stanu sprzed LPG czy nie już niczego nie jestem pewien – nie ważne... co zrobię z autem... no na pewno teraz będę obserwował co 100km i przestanę kręcić pod czerwone pole. Jak będzie spadać w zastraszającym tempie z bagnetu to doleję znów do max i wyłączę gaz. Jak sytuacja się powtórzy na benzynie to znów doleję do max i tak sobie będę dolewał <glupek2> ... zobaczę ile pali na benzynie i ile na gazie. Jak mi wyjdzie 0,5ltr/1000km – trudno – będę tak jeździł wyjdzie 130zł między wymianami więc 26zł/ 1000km – jazda na gazie przyniesie ogromne oszczędności więc będę miał to w <dupa> Jak nic innego się nie będzie przytrafiało to po prostu będę dolewał, poczekam aż się zwrócą inwestycję (na dzień dzisiejszy ok 10 tys ;P ;P ;P ( koła –> 3k, gaz –> 3k, klima –> 1k inne pierdoły rejestracja itd w koło –> 3k ) Jeśli sprawdzi się czarny scenariusz i zaczęła palić 1,5ltr / 200km to wówczas będę miał serio śliczną Mazdę na sprzedaż i tyle będzie radości ze zmiany auta <oczy> Na pewno nie zamierzam robić jakiegoś remontu za 4000 czy coś w tym stylu :P

Przy tym dodawaniu oleju zrobiłem eksperyment – pierwszy raz w życiu – jak powinno być nie wiem, ale może też zrobicie w swoich 2,3 benzynkach? Nie interesuje mnie jak jest w dieslach czy innych autach tylko jak powinno być w L3. Otóż na przechłodzonym silniku podczas dolewek odpaliłem auto i odkręciłem korek wlewu oleju – zaczęło ewidentnie dmuchać i bryzgać kropelkami oleju na dłoń (całość nie trwała dłużej jak 2 sek – zakręciłem. Jak możecie to sprawdźcie czy u Was też tak jest? Tylko nie róbcie na rozgrzanym żeby Was olej nie poparzył no i nie ponoszę odpowiedzialności za jakieś uszkodzenia, ale to chyba nie jest niebezpieczne. Zastanawiam się czy to powiew od pracującego motoru czy po prostu spaliny walą mi po całym układzie jak szalone i stąd te ubytki :P Oczywiście nie mam tak że po odkręceniu wywaliło mi korek do góry ... jest to jak mówię powiew myślę, że zbliżony jak z wydechu.

Wisniaus napisał(a):czy moje auto jest z kosmosu
Nie – z USA, a to już niedaleko <glupek2> ,
Wisniaus napisał(a):Banda jełopów w tej polsce ehhhh
hehe wypraszam sobie hahaha spróbuj z innym ASO – ja jak kupiłem auto też zacząłem dzwonić po ASO żeby mi podali historię auta (trochę późno, nie? :P ) W jednym ASO nie chcieli podać przez telefon, w innym nic nie było na jego temat – wogóle jakby nie istniało – i tu tez miałem zonka o co chodzi, a w innym nie mieli jako takiej historii, ale gość powiedział mi wszystko inne na jego temat i się potwierdziło, że było z Danii i że srebrne itp itd więc sam widzisz jak to jest z tym ASO :P

Dam znać oczywiście za 200km czy jest tragedia czy nie. Generalnie nastój: <nauka> :> <spoko> <płacze> :D :( <spie> :P ;P <czarodziej> <nie> Wrrrrrrrrrrrrrrr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez WisniaUs » 24 maja 2013, 00:23

Odpowiedz z aso w usa jest taka ze 2-3 litr oleju jak wezmie ten silnik na 10 000 km to jest normalne,przy bardzo czestym kreceniu do czerwonego pola to moze i wciągać wiecej.Jesli chodzi o PCV to fakt ze jest w beznadziejnym miejscu i stad problemy z nim ale należa do rzadkosci.Po 150kkm generalnie uszczelki pod deklem do wymiany bo juz puszczaja akurat ja tak mam.Wiec tak jak pisalem musze to wymienic i powiem co z olejem bedzie sie dzialo.Aha dwa razy wlalem Castrola 5w 30 i dupa,znikal szybciej od mobila i silnik jakby glosniej klekotał. Wrocilem do Mobil 1 5w30 zrobiłem 15kkm i zalalem tydzien temu drugi raz tym olejem i powiem ze jest duza poprawa.Wiec napewno castrola bede unikał.Od nowości byla na Mobilu i niech tak zostanie.W weekenda bede dzwonil do usa to dokladnie wypytam o te przypadłosci z olejem i jak temu radzic.
WisniaUs
 

Postprzez NIEBO! » 24 maja 2013, 03:12

Witajcie w ten piękny "poranek" <glupek2> . Musimy się nawzajem obserwować i wymieniać informacje – matthies <spoko> , Wisniaus <spoko> i inni Olejarze :) Ja właśnie skończyłem czytać wątek "Bierze olej" i jeśli mi problem nie ustanie to pierw zrobię chyba to i prędzej ją popchnę za rok dalej niż będę robił jakieś remonty co mogą nie dać efektów :P . Póki co modlę się, że łyknęła olej, bo po instalacji LPG znudził mi się ecodriving <lol> i jazda jak emeryt i kilka razy zobaczyłem 7 na obrotomierzu. Ale nie ma co – jestem całą sytuacją mocno przejęty – poprzednim autem przekulałem 70kkm z 5 razy wymieniałem olej i nie dolałem ani grama, a poziom był właściwy (a tam też był silnik, który pozwalał na obrotomierzu zobaczyć wysokie wartości <lol> ) więc jestem mocno zdziwiony, że jestem teraz przymusowo w klubie OLEJSPEED ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez andryjan » 24 maja 2013, 11:00

Muszę przyznać, że ciekawa dyskusja się rozwinęła, to i ja opowiem jak to u mnie wygląda. Właśnie wróciłem z drugiej podróży po Polsce:

1) pierwsza trasa: 400 km, tylko autostrada, na liczniku non stop 140-150 km/h, na obrotomierzu ok. 4;

2) druga trasa: 700 km, autostrada ok. 200 km (prędkość jak wyżej), reszta krajówki ok. 100 km/h i wioski;

Krótko przed założeniem instalacji LPG zmieniłem olej (Dexelia Ultra 5W30), końcówka PESEL w mojej M6 to 17349 i też weszło ok. 4,4 l. (na bagnecie górna kreska) i od tego czasu w sumie zrobiłem 2100 km.

Dziś niezwłocznie (tym bardziej po przeczytaniu Waszych postów :)) sprawdziłem bagnet i zamoczyło dolną kreskę, dolałem resztę z bańki 5 l., czyli ok. 0,6 l. i prawie doszło do górnej kreski na bagnecie.

Reasumując wychodzi na to, że rzeczywiście nasze Magdaleny przy mocniejszej jeździe lubią popalić trochę oleju i trzeba pilnować. Przypuszczam, że przy spokojniejszej jeździe ubytek byłby znikomy. Zatem zbierając te wszystkie informacje do kupy Koledze NIEBO! coś za dużo tego oleju ubyło, aczkolwiek np. ja do czerwonego pola na obrotomierzu nie dochodziłem :D.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez zigu18 » 24 maja 2013, 11:07

To ja was nie pociesze bo w 2.0 nic nie ubylo od 4 tys. Ostatnio trasa 300 km autostrada predkosc 140/160 bez zmian :) Elf SRX

Wysłane z mojego Xperia Neo za pomocą Tapatalk 2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez WisniaUs » 24 maja 2013, 16:52

Ostatnio zaliczylem kraków 2 razy i jazda autostradą w porywach do 200km/h w sumie ok 500 km zrobilem z tego 400 na autostradzie i oleju nie ubyło wiec nie wiem czym to idzie.Wiec ten typ tak ma i wcale sie tym nie przejmuje cza dolac to dolewam nie cza to nie dolewam i tak kocham to autko bo milion razy lepsza od zagnuśniałych niemieckich i tym podobnych szrotów nowych czy starych.

Dopisano 24 maja 2013, 16:53:

Ostatnio zaliczylem kraków 2 razy i jazda autostradą w porywach do 200km/h w sumie ok 500 km zrobilem z tego 400 na autostradzie i oleju nie ubyło wiec nie wiem czym to idzie.Wiec ten typ tak ma i wcale sie tym nie przejmuje cza dolac to dolewam nie cza to nie dolewam i tak kocham to autko bo milion razy lepsza od zagnuśniałych niemieckich i tym podobnych szrotów nowych czy starych.

Dopisano 24 maja 2013, 16:53:

Ostatnio zaliczylem kraków 2 razy i jazda autostradą w porywach do 200km/h w sumie ok 500 km zrobilem z tego 400 na autostradzie i oleju nie ubyło wiec nie wiem czym to idzie.Wiec ten typ tak ma i wcale sie tym nie przejmuje cza dolac to dolewam nie cza to nie dolewam i tak kocham to autko bo milion razy lepsza od zagnuśniałych niemieckich i tym podobnych szrotów nowych czy starych.
WisniaUs
 

Postprzez matthies » 24 maja 2013, 17:22

Wisnia, ale amerykanki mają kaganiec ok 180-190 ;P
fakt faktem, ja przed zakupem byłem świadom iż silnik lubi wypić więc aż tak bardzo mnie to nie zaskoczyło, że po niespełna 5 tyś, zjadło mi olej, ale żeby aż tyle? na dodatek miałem połowę bagnetu, zrobiłem ok 400 km i mam poniżej minimum?
Zamawiam teraz bańkę 5L AMSoil'a full synthetic i zobaczę jak to będzie wyglądać.
U ciebie Niebo zastanawia mnie, czy instalacja podtlenku lpg wpłynęła jakoś znacząco na zużycie oleju. Szkoda że nie pojeździłeś na PB nieco więcej (ok 10kkm) żeby mieć porównanie w braniu oleju.
Co do "rzygania" po odkręceniu korka na włączonym silniku, jest to jeden z objawów, który jest w poradniku i nie oznacza najlepszego.
4/ silnik działa – odkręcamy korek /lekko aby nie pluł/ i patrzymy czy dymi jak ciuchcia – dymi – to źle !
5/ przeciwko DOKTOROM SILNIKOWYM – silnik działa – wyciagamy bagnecik i obserwujemy tę dziurkę – kolega podciąga nam obroty do 3000-3500 – szybko włącza stacyjkę i dymek ? maluteńki ledwo zauważalny ujdzie, ale duży – to bardzo źle !!

więcej tutaj viewtopic.php?f=35&t=11184
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez NIEBO! » 24 maja 2013, 17:53

Dzisiaj w pracy przetestowałem 2 inne benzyniaki – też dmuchają spod korka – jak nie leci dym to jest OK – u mnie nie leci więc już się tak nie martwię. Rozbryzgujący się olej z korka to podobno zasługa łańcucha rozrządu i braku osłony więc też luz – wychodzi na to że się pomyliłem i te 1,5l zeszło mi od poprzedniej wymiany przez 4kkm – mechanik powiedział że jakby wzięła 1,5l na 200km to za mną byłoby niebiesko, a przy odpalaniu chmura dymu – nic takiego się nie dzieje więc pewnie źle odczytałem poziom oleju te 200km temu ... ale fakt faktem, że w poprzednim aucie nie miałem żadnych ubytków, a to już wyraźny sygnał dla mnie, że trzeba obserwować.


– Czego nie przedstawiono na tej wizualizacji ? <glupek2> <glupek2> <glupek2>


– Ubywającego oleju!!!

Ot taki żarcik sytuacyjny :) , na rozluźnienie zszarganych nerwów :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez WisniaUs » 24 maja 2013, 19:27

matthies napisał(a):Wisnia, ale amerykanki mają kaganiec ok 180-190

A no mają mają ale zdjety zostal przed wyslaniem Madzi do Polandi za $300 i teraz licznik zamyka heh ;P
WisniaUs
 

Postprzez matthies » 24 maja 2013, 20:19

no popacz, a w Polsce (z tego co czytałem oczywiście) to nikt dalej nie umie go zdjąć ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez WisniaUs » 24 maja 2013, 20:29

Wiem ze nie maja pojecia o tym dlatego zrobilem to w USA.Tu maja problem ze wszystkim co jest z US.Jak podaje VIN w sklepach to nic nie moge do niej kupic nawet uszczelki pod dekiel pokrywy zaworów.Pewnie nawet nigdy jej nie sprzedam bo nikt nie bedzie kciał amerykańca z automatem no chyba ze za poł darmo i to bedzie problem hehe.Wszystko obsrane na widok automatu.To predzej w usa sprzedasz z manualem jak tu z AT. <spoko>
WisniaUs
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy