Nie jest to normalne, przerabiałem to nie dawno, drgania karoserii, i kierownicy, wymiana poduszki olejowej załatwiła problemkejdi35 napisał(a):może minimalnie ale myślę że to normalne.
Mazda6 GG RF-7J 2.0 121km '06 Liftback by Kejdi

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Czyli lotka na tylną klapę tez powinna pasować od sedana nie? Planuje kupić na aliexpres lotkę taką jak w mpsie, tylko bez światła stop, na zdjęciach prezentują wyłącznie sedany, ale myślę że będzie pasowała też do liftbacka prawda?
- Od: 18 lip 2018, 18:20
- Posty: 34
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 GG RF-7J 2.0 121km '06 Liftback by Kejdi
Co masz dokładnie na myśli? Tak patrząc wyłącznie na zdjęcia wydaje się to samo, na szerokość by pasowała ta lotka bo mierzyłem, jedynie kwestia tego wygięcia krawędzi klapy.
- Od: 18 lip 2018, 18:20
- Posty: 34
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 GG RF-7J 2.0 121km '06 Liftback by Kejdi
Zacząłem się ostatnio zastanawiać nad zamiana swojego dieselka na benzynę. Jakie są ceny paliw wszyscy wiemy, nie sądzę żeby w najbliższym czasie się to miało zmienić, bo jak wiadomo nasza kochana unia europejska walczy z dieslami jak tylko może. O przewagach silnika benzynowego w Maździe 6 nie muszę mówić, sam szczerze mówiąc jakbym miał cofnąć się w czasie kupiłbym mazdę w benzynie i ją zagazował.
Ale do rzeczy, jak myślicie, czy opłacalnym byłaby operacja sprzedaży mojej szóstki i zakup tej samej tylko w benzynie? Chciałbym się związać z mazdą na dłużej, co za tym idzie zrobić ją pod siebie tak jak zacząłem obecny egzemplarz, bo po prostu to lubię i sprawia mi przyjemność modzenie a nie jeżdżenie stockowym modelem, który służy tylko w celu przemieszczania się z punktu A do punktu B. Ale nie chcę znowu inwestować w auto, które tak naprawdę nie wiadomo kiedy wyzionie ducha bo swoje km ma już najechane, a jeśliby do tego doszło na pewno nie chcę się pakować znów w diesle. Tak naprawdę w każdej chwili może paść np.dwumas, mimo że na tą chwilę jest ok, ale w jakim jest stanie nie wiem. Za cenę nowego sprzęgła z dwumasem i robocizne dołożyłbym te pieniądze do benzyny która takich wynalazków nie ma. I wiem, że gdyby taka sytuacja się wydarzyła, to plułbym sobie w brodę, że nie sprzedałem samochodu póki był ok. Z jednej strony trochę już w niego włożyłem, myślę że jakies drugie tyle za ile kupowałem i szkoda by było to komus "oddawać", z drugiej cały czas biorę pod uwagę, że silnik może zdechnąć, mimo że dbam jak mogę i będę stratny jeszcze bardziej
Poza tym za chwilę dojdzie do tego, że faktycznie na stacjach będą się czepiać diesle o spaliny, braki dpf itp., nie mówię już o zakazie wjazdu do miast, to wydaje się dosyć odległą wizją. Poza tym koniec końców benzyna w gazie byłaby ekonomiczniejsza w eksploatacji niż diesel.
Tak sobie myślę, że za swoją dostałbym jakieś 10 tysięcy, z 5-6 pewnie bym musiał dołożyć do zakupu poliftowego benzyniaka. Jakoś inne samochody w tej półce cenowej mi się nie podobają, albo mają lipne silniki, albo są brzydkie z zewnątrz czy w środku. Znalazłem nawet ogłoszenie w mojej okolicy hatchbacka poliftowego za 15.900, pojadę go w tym tygodniu obejrzeć, ale ciągle się biję z myślami czy warto czy odpuścić sobie ten pomysł
Ale do rzeczy, jak myślicie, czy opłacalnym byłaby operacja sprzedaży mojej szóstki i zakup tej samej tylko w benzynie? Chciałbym się związać z mazdą na dłużej, co za tym idzie zrobić ją pod siebie tak jak zacząłem obecny egzemplarz, bo po prostu to lubię i sprawia mi przyjemność modzenie a nie jeżdżenie stockowym modelem, który służy tylko w celu przemieszczania się z punktu A do punktu B. Ale nie chcę znowu inwestować w auto, które tak naprawdę nie wiadomo kiedy wyzionie ducha bo swoje km ma już najechane, a jeśliby do tego doszło na pewno nie chcę się pakować znów w diesle. Tak naprawdę w każdej chwili może paść np.dwumas, mimo że na tą chwilę jest ok, ale w jakim jest stanie nie wiem. Za cenę nowego sprzęgła z dwumasem i robocizne dołożyłbym te pieniądze do benzyny która takich wynalazków nie ma. I wiem, że gdyby taka sytuacja się wydarzyła, to plułbym sobie w brodę, że nie sprzedałem samochodu póki był ok. Z jednej strony trochę już w niego włożyłem, myślę że jakies drugie tyle za ile kupowałem i szkoda by było to komus "oddawać", z drugiej cały czas biorę pod uwagę, że silnik może zdechnąć, mimo że dbam jak mogę i będę stratny jeszcze bardziej
Poza tym za chwilę dojdzie do tego, że faktycznie na stacjach będą się czepiać diesle o spaliny, braki dpf itp., nie mówię już o zakazie wjazdu do miast, to wydaje się dosyć odległą wizją. Poza tym koniec końców benzyna w gazie byłaby ekonomiczniejsza w eksploatacji niż diesel.
Tak sobie myślę, że za swoją dostałbym jakieś 10 tysięcy, z 5-6 pewnie bym musiał dołożyć do zakupu poliftowego benzyniaka. Jakoś inne samochody w tej półce cenowej mi się nie podobają, albo mają lipne silniki, albo są brzydkie z zewnątrz czy w środku. Znalazłem nawet ogłoszenie w mojej okolicy hatchbacka poliftowego za 15.900, pojadę go w tym tygodniu obejrzeć, ale ciągle się biję z myślami czy warto czy odpuścić sobie ten pomysł

- Od: 18 lip 2018, 18:20
- Posty: 34
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 GG RF-7J 2.0 121km '06 Liftback by Kejdi
kejdi35 napisał(a):Tak patrząc wyłącznie na zdjęcia wydaje się to samo
Diabeł tkwi w szczegółach. Klapa sedana jest opadająca ku tyłowi a liftbacka jest bardziej zadarta do góry. Nawet jeśli krzywizna jest taka sama i lotka będzie fizycznie pasować, to może źle wyglądać na lifbatcku właśnie ze względu na to, że będzie inny kąt pochylenia.
kejdi35 napisał(a):Zacząłem się ostatnio zastanawiać nad zamiana swojego dieselka na benzynę.
Tak, ale na GH
Mam pytanie techniczne, mianowicie coś stuka w prawym tylnym kole na poprzecznych nierównościach. Byłem już u 4 mechaników i na dwóch stacjach diagnostycznych które twierdzą że wszystko jest w porzadku. Wymienili mi tuleje wahaczy, łączniki i gumy stabilizatora, taki najbardziej zaufany mechanik sprawdził wszystkie elementy zawieszenia łącznie z amortyzatorami w tym nieszczęsnym kole, mówił że nic tam nie widzi, a jak pukało tak puka.
Po ostatniej wizycie i wymienionych gumach stabilizatora troszeczkę może jakby ucichło, ale dalej to nie jest to, mi to stukanie przeszkadza i psuje komfort jazdy.
Macie może jakieś pomysły co może być nie tak?
Po ostatniej wizycie i wymienionych gumach stabilizatora troszeczkę może jakby ucichło, ale dalej to nie jest to, mi to stukanie przeszkadza i psuje komfort jazdy.
Macie może jakieś pomysły co może być nie tak?
- Od: 18 lip 2018, 18:20
- Posty: 34
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 GG RF-7J 2.0 121km '06 Liftback by Kejdi
Też tak myślałem, wywaliłem wszystko co było możliwe z bagażnika, wszystkie plastiki, półkę, kolo zapasowe lewarek, dosłownie wszystko co było mozliwe, niestety bez efektu
- Od: 18 lip 2018, 18:20
- Posty: 34
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 GG RF-7J 2.0 121km '06 Liftback by Kejdi
Jutro, a z racji godziny to w zasadzie już dziś, wizyta u kolejnego mechanika na sprawdzenie tego nieszczęsnego zawieszenia, powiedziałem że nie odbiorę i nie zapłacę dopóki nie przestanie pukać 
A w międzyczasie zaskoczył mnie kurier z paczuszką z Chin, a mianowicie lotka na tylną klapę w stylu MPS. Wbrew temu co wcześniej ktoś pisał, po wstępnej przymiarce pasuje idealnie, nawet zaryzykowałem i kupiłem w kolorze i mimo, że jest troche inny odcień to nikt tego nie zauważy
mam nadzieję, że jutro odbiorę samochód to od razu pokażę jak to się prezentuje, bo w liftbacku chyba jeszcze nikt takiej lotki nie instalował 
A w międzyczasie zaskoczył mnie kurier z paczuszką z Chin, a mianowicie lotka na tylną klapę w stylu MPS. Wbrew temu co wcześniej ktoś pisał, po wstępnej przymiarce pasuje idealnie, nawet zaryzykowałem i kupiłem w kolorze i mimo, że jest troche inny odcień to nikt tego nie zauważy
- Od: 18 lip 2018, 18:20
- Posty: 34
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 GG RF-7J 2.0 121km '06 Liftback by Kejdi
kejdi35 napisał(a):Wbrew temu co wcześniej ktoś pisał, po wstępnej przymiarce pasuje idealnie,
To ja pisałem

Też jestem ciekaw jak to będzie wyglądać!
Dziś niestety nie udało im się zrobić, dopiero jutro. Co do stukania, to rzekomo zacisk, który robiłem razem z tarczami i klockami w wakacje. Czegoś tam niby brakuje na prowadnicy no i ogólnie mają go zrobić, ale czy to ma związek z pukaniem na dziurach? Nie sądzę ale zobaczymy.
Lotka też będzie jutro, więc po odbiorze wstawię zdjęcie
Dopisano 5 sty 2019, 14:16:
Odebrane, zacisk naprawiony, póki co nie puka, ale zobaczymy jak będę jechał w poniedziałek do pracy, bo na tej trasie najbardziej pukało bo droga jest w kiepskim stanie. Generalnie głownie chodziło o to, że na jednej z prowadnic nie założyłem tej gumki, którą uznałem za zbędną i zostawiłem w popielniczce
Przez to prowadnica się wyrobiła i zacisk był luźny i niby to on pukał bo lewy był sztywny, ale zobaczymy
A co do lotki nie przykleili z braku czasu, ale też ze względu na pogodę, bo najlepiej zrobić to jak będzie ciepło i sucho. Ja niestety mam za mały garaż, dlatego trzymam samochód na dworze, a to słabe warunki na schnięcie kleju. Po dokładnej przymiarce jednak tak idealnie nie jest. Na samym środku trzeba by ją solidnie czymś docisnąć przy montażu bo odstaje, ale najgorsze jest że po bokach trochę nachodzi na przerwę między błotnikami a klapą bagażnika ;/
Lotka też będzie jutro, więc po odbiorze wstawię zdjęcie
Dopisano 5 sty 2019, 14:16:
Odebrane, zacisk naprawiony, póki co nie puka, ale zobaczymy jak będę jechał w poniedziałek do pracy, bo na tej trasie najbardziej pukało bo droga jest w kiepskim stanie. Generalnie głownie chodziło o to, że na jednej z prowadnic nie założyłem tej gumki, którą uznałem za zbędną i zostawiłem w popielniczce

Przez to prowadnica się wyrobiła i zacisk był luźny i niby to on pukał bo lewy był sztywny, ale zobaczymy
A co do lotki nie przykleili z braku czasu, ale też ze względu na pogodę, bo najlepiej zrobić to jak będzie ciepło i sucho. Ja niestety mam za mały garaż, dlatego trzymam samochód na dworze, a to słabe warunki na schnięcie kleju. Po dokładnej przymiarce jednak tak idealnie nie jest. Na samym środku trzeba by ją solidnie czymś docisnąć przy montażu bo odstaje, ale najgorsze jest że po bokach trochę nachodzi na przerwę między błotnikami a klapą bagażnika ;/
- Od: 18 lip 2018, 18:20
- Posty: 34
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 GG RF-7J 2.0 121km '06 Liftback by Kejdi
Czyli jednak nie pasuje tak idealnie
Zrobiłem zdjęcie jak to wygląda w sedanie z lotką oryginalną. Postaram się zrobić zdjęcia za widoku żeby lepiej było widać.
Zrobiłem zdjęcie jak to wygląda w sedanie z lotką oryginalną. Postaram się zrobić zdjęcia za widoku żeby lepiej było widać.
Ostatnio edytowano 8 sty 2019, 00:30 przez daaf, łącznie edytowano 1 raz
Nie no tu widać od razu, że zgrywa się idealnie. Teraz nie wiem co zrobić, kasę z ali już dostałem, swoją drogą ekspresowo bo wczoraj napisałem o zwrot a dziś już dostałem maila od paypal że dostałem zwrot. Z jednej strony bym zamontował, ale trochę mi to będzie przeszkadzało, będzie nieprofesjonalnie, a z drugiej strony ta lotka to dla mnie element 'must have', bez tego ten tył wydaje mi się niekompletny, a te odstające oryginalne lotki mi jakoś nie leżą. Blacharz raczej też nie będzie w stanie nic z tego wyklepać, a nawet jeśli, to pewnie koszt przerósłby opłacalność :/ a jeśli bym to zamontował w takim stanie jak jest, to już na amen, bo na klej do szyb to jakbym chciał w razie zdjąć to razem z lakierem z klapy 
- Od: 18 lip 2018, 18:20
- Posty: 34
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 GG RF-7J 2.0 121km '06 Liftback by Kejdi
Jeżeli koniecznie chcesz lipa to pozostaje uniwersalne rozwiązanie, coś w tym stylu:
https://www.aliexpress.com/item/Universal-1-5-Meters-PU-Carbon-Fiber-Rear-Trunk-Spoiler-Wing-Roof-Spoiler-Trim-for-Mazda/32721676613.html
IMO najlepiej wyglądającym spoilerem do liftbacka jest oryginalny niski, taki jak tutaj:

zdjęcie zapożyczone z neta.
Tutaj link do oficjalnego akcesorium: https://www.mazda.pl/serwis-i-akcesoria/akcesoria/mazda6/2005-03/wyglad-zewnetrzny/G31LV4920F/
https://www.aliexpress.com/item/Universal-1-5-Meters-PU-Carbon-Fiber-Rear-Trunk-Spoiler-Wing-Roof-Spoiler-Trim-for-Mazda/32721676613.html
IMO najlepiej wyglądającym spoilerem do liftbacka jest oryginalny niski, taki jak tutaj:
zdjęcie zapożyczone z neta.
Tutaj link do oficjalnego akcesorium: https://www.mazda.pl/serwis-i-akcesoria/akcesoria/mazda6/2005-03/wyglad-zewnetrzny/G31LV4920F/
Właśnie nie podobają mi się tego typu spoilery, najbardziej bym chciał taki leżący jak w mps, ta uniwersalna dokładka z Ali też jakoś mi nie podchodzi, za delikatna, a też nad tym myślałem. Musiałbym chyba typowo na zamówienie ogarnąć od kogoś kto robi takie rzeczy.
- Od: 18 lip 2018, 18:20
- Posty: 34
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 GG RF-7J 2.0 121km '06 Liftback by Kejdi
Dodaję obiecane zdjęcia za dnia.
Wychodzi na to, że kąty w klapie liftbacka są inne niż w sedanie, stąd taka różnica. Jednak nie bez powodu trudno znaleźć w necie zdjęcie tego nadwozia z lotką.
Wychodzi na to, że kąty w klapie liftbacka są inne niż w sedanie, stąd taka różnica. Jednak nie bez powodu trudno znaleźć w necie zdjęcie tego nadwozia z lotką.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości