Opony letnie i wielosezonowe

Postprzez Kubus88 » 4 paź 2019, 18:54

m@riusz39 napisał(a):Była dzisiaj zapytać u wulkanizatora i ten ją oczywiście przekonywał że to "guwno".
"Co jest do wszystkiego to jest do niczego" – może mi powiedzieć ktoś kto jeździ na wielosezonowych – jak to jest wg niego?


A co miał powiedzieć wulkanizator jak od razu przeliczył, że przez 5 lat będzie w plecy 500 czy 600 zł przez głupie wielosezonówki. Ja z tego względu właśnie skresliłem opony letnie i zimowe, ja nie widzę różnicy.

Na hondzie ostatni komplet przed sprzedażą to były fuldy, nie pamiętam modelu, w zimie i w lecie dla mnie było ok. Teraz na xedosie mam nowe kleber quadraxer 2 i latem też było ok, zima dopiero przedemną. Ale ja jeżdżę spokojnie, jak jadę na wakacje to zapinam tempomat na 110 czy 120 nawet jadąc autostradą i cieszę się z urlopu a nie ścigam z cieniem. Wolę wyścig 'o kropelce'. W góry też nie jeżdżę, tym bardziej zimą.

W przypadku twojej żony gdzie jak piszesz będzie to jazda miejska, moim zdaniem opona zimowa to bezsens. No chyba, że to miasto jest w górach.
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 19:21
Posty: 44 (2/0)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Postprzez m@riusz39 » 5 paź 2019, 08:43

Dzięki za rady!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 20:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez Neonixos666 » 9 paź 2019, 18:36

Zakupione przed chwilą Hankook KINERGY 4S H740 to będą moje pierwsze opony wielosezonowe ale mam nadzieję że dobrze będzie mi się na nich jeździło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8539 (33/177)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez lelo28 » 10 paź 2019, 09:58

Mały wpis na prośbę z kolegi z forum. Opony Bridgestone Turanzza 001 w rozmiarze 215/45/18, montowane w nowej trójce. Generalnie nie mam do czego ich odnieść ale według mnie: dają wystarczający komfort jazdy, ciche a nawet bardzo ale w temperaturze do max 20 stopni, powyżej 30 stopnie słychać oponę dość wyraźnie, co nie oznacza że głośno. Odnosząc spalanie na suchej vs. mokrej nawierzchni różnica sięgała około 0,5-0,7 l. Przy hamowaniu jak i w zakrętach żadnych negatywnych odczuć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 256 (14/15)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez zadra » 10 paź 2019, 13:48

No i pięknie- dziękuję <spoko>

14.02.2020r

Minęło trochę czasu od mojego poprzedniego wpisu;
Z racji tego,że własnie dziś udało mi się spieniężyć alusy 15", kpl opon letnich oraz kpl kół 16" na stalówkach po peugeocie zaczynam poważnie zastanawiać się nad dalszymi krokami w kierunku 16 – ek do hondy.
Nie mam jeszcze odpowiednich felg, ale najwyższy czas, żeby dozbierać kasę na odpowiednie opony.
Rozejrzałem się na stronach oponiarskich wyszukując opony w rozmiarach 205/55r16; 205/60r oraz 195/65r16 a głównymi kryteriami są hamowanie na mokrym i głośność opony.

Wpadły mi w oko Dunlopy SP Sport Bluresponse oraz Goodyeary Efficientgrip Performance.
Dobrym rozwiązaniem byłby być może zakup Bridgestonów Turanza T001 EVO.
bridgestony są 1 dB głośniejsze i 1 st niżej w oporach stoją, niemniej biorę je również pod uwagę.

Czy mieliście kontakt z opisanymi przeze mnie oponami i możecie mnie ukierunkować w wyborze?
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1816 (6/36)
Ostrz.: 1
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez zadra » 18 mar 2020, 15:19

Stwierdziłem, że nie biorę pod uwagę opon niższej klasy i jestem coraz bliżej zakupu letnich, wszak to już marzec pełną gębą..

Wybieram pomiędzy Goodyear efficientgrip performance a Bridgestone turanza T005 w rozmiarach 205/55 r16

Znalazłem również Goodyeara perf. "2 " czy wie ktoś może czym dwójka różni się od performanca bez 2-ki?

Macie jakieś negatywne doświadczenia z tymi dwiema oponami(goodyear<>bridgestone)?
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1816 (6/36)
Ostrz.: 1
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 18 mar 2020, 19:22

Neonixos666 napisał(a):Zakupione przed chwilą Hankook KINERGY 4S H740 to będą moje pierwsze opony wielosezonowe ale mam nadzieję że dobrze będzie mi się na nich jeździło.


Po pierwszej jak że srogiej zimie w tym roku <lol> , mogą coś powiedzieć o tych wielosezonach. Był to strzał w 10 nie będę już kombinował z dwoma kompletami opon i przekładkami, w moim przypadku sprawdza się to bardzo dobrze a opony spisują się tak jak tego oczekiwałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8539 (33/177)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rafał88 » 18 mar 2020, 20:02

Osobiscie jakbym w Foce niemial 2 letnich zimowek Bridgestone blizzak i rocznych letnich Continetal Cpc 6, poszedlbym rowniez w wielosezon.
Neonixos jakie masz?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7251 (215/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Neonixos666 » 18 mar 2020, 20:16

rafał88 napisał(a):Neonixos jakie masz?


Hankook KINERGY 4S H740 tylko trzeba patrzeć bo są 3 rodzaje mieszanek ja mam tą
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8539 (33/177)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 18 mar 2020, 20:34

ja jestem staroświecki, mam kilkumiesięczne zimowe Bridgestone (udany zakup) i kupię latówki.
2 komplety posłużą 2x dłużej..
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1816 (6/36)
Ostrz.: 1
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez rafał88 » 18 mar 2020, 20:54

zadra napisał(a):ja jestem staroświecki, mam kilkumiesięczne zimowe Bridgestone (udany zakup) i kupię latówki.
2 komplety posłużą 2x dłużej..

Cos w tym jest , w rdzy letnie chyba 3 sezon i spokojnie jeszcze 2 lata posmigaja, zimowki juz maja swoje lata chyba 5 rok.
Tylko jak ktos niema 2 kompletow felg to tez jezdzuc na wulkanizacje i bulic 2x w roku zaden interes, lepiej wlasnie pojsc w wielosezon.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7251 (215/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Neonixos666 » 18 mar 2020, 21:31

zadra napisał(a):2 komplety posłużą 2x dłużej..


patrząc na bieżnik tak ale na właściwości już nie. Wielosezon zużyje się w takim czasie że nie zdąży się zestarzeć a w przeciągu tego okresu będę miał następny komplet tańszy o połowę oszczędzając na wymianach.
Ostatnio edytowano 18 mar 2020, 21:45 przez Neonixos666, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8539 (33/177)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Mr_Bartek » 18 mar 2020, 21:37

Dębica Presto UHP2. Jeździ ktoś na tym? W testach wypada niewiele gorzej niż Dunlop Sport Maxx RT2, a przepaść cenowa przy 215/45/17 ogromna.

Test: https://www.wyborkierowcow.pl/test-sied ... r17-opony/
Yesterday is history. Today is a gift. Tomorrow is a mystery.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 2811 (103/154)
Skąd: Poznań
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez zadra » 18 mar 2020, 21:47

niema 2 kompletow felg

ja jeszcze nie mam, ale pracuję nad tym, żeby to zmienić, bo faktycznie wymiana u wulkanizatora 2x w roku to lekka przesada .
Z tą utratą własności, to też nie ma co przeginać, bo w ciągu 5-u lat znacząco jakość się nie zmienia a dodatkowo ja zamierzam zajechać moje opony- po 3, 4 ech latach dobiję na oponach 100kkm, średnio po 50 kkm na kpl .
W sam raz na kolejny zakup albo wymianę razem z autem...
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1816 (6/36)
Ostrz.: 1
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 18 mar 2020, 21:59

dwa razy w roku muszę zmienić całe koła w Ducato i Pulsarze. Niby prosta sprawa całe koła itd ale zawsze trzeba gdzieś to magazynować, raz na jakiś czas wyważyć i mieć gdzie wymienić. Kupno felg też nie był tani.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8539 (33/177)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 18 mar 2020, 22:55

Każdemu wg potrzeb, Neo.. wg potrzeb i możliwości..
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1816 (6/36)
Ostrz.: 1
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 18 mar 2020, 23:11

Oczywiście, żeby było jasne nie twierdzę że mieć dwa komplety to głupota. W moim przypadku jednak wybór wielosezonu był trafiony patrząc na moje przebiegi i gdzie jeżdżę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8539 (33/177)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mitzer » 20 mar 2020, 14:11

Jeżeli ktoś ceni sobie bezpieczeństwo, a co za tym idzie lepszą przyczepność, to oczywiście powinien zdecydować się wybór opon zima/lato.
W przypadku letnich opon najlepiej gdy jest to w miarę miękka mieszanka, czyli zapewniająca lepsza przyczepność, krótszą drogę hamowania, utrzymanie auta na zakrętach itd.
Dobre właściwości pod tym względem prezentują takie marki jak np Dunlop Sport Bluresponse, czyli mniej więcej takie jak te tutaj: https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... 91-v-54925
Ostatnio edytowano 31 mar 2020, 08:50 przez mitzer, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 19 paź 2019, 10:24
Posty: 7
Auto: Mazda 323F II 1996 r pb+lpg 1996

Postprzez Neonixos666 » 20 mar 2020, 14:33

Wszystko ma swoje ograniczenia. Miękka mieszanka na oponach letnich to faktycznie lepsza przyczepność ale też większy hałas i opory toczenia, również szybciej się zużywają. Zawsze trzeba dobrać opony do tego w jakich warunkach jeździmy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8539 (33/177)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez KrzyzakMitsu » 20 mar 2020, 19:22

Neonixos666 napisał(a): Wielosezon zużyje się w takim czasie że nie zdąży się zestarzeć

otóż to – do tej pory często wyrzucałem opony zimowe a nawet i letnie pomimo, że miały 5mm bieżnika, bo zwyczajnie po 8 latach była taka potrzeba
a teraz, jeśli wielosezon zużyje się w 4-5 lat to będę bardzo zadowolony, że wyrzucam opony, bo trzeba a nie ze starości
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 427 (16/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki