Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez brii » 15 lis 2007, 15:32

Przejedź z 3000km i zobaczysz, że będzie taki jak zwykle ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez STEffAN » 15 lis 2007, 15:54

No może i będzie, ale po poprzedniej wymianie, juz po 10 kilometrach jazdy do domu olej był ciemno brązowy – syf. Teraz po prostu widze że po płukaniu i zlaniu starego oleju przed wlaniem nowego, w silniku było czysto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez Grzyby » 15 lis 2007, 16:14

brii napisał(a):Przejedź z 3000km i zobaczysz, że będzie taki jak zwykle

żebyś się nie zdziwił :)
wiem co piszę :)
STEffAN napisał(a):Teraz po prostu widze że po płukaniu i zlaniu starego oleju przed wlaniem nowego, w silniku było czysto

i właśnie o to chodzi <spoko>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 15 lis 2007, 16:57

przecież robiłem płukaniki i wiem co się działo :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 15 lis 2007, 21:45

brii napisał(a):przecież robiłem płukaniki i wiem co się działo

no to niezły syfek był w silniku :P
(żart)
Nie powiesz że nie widziałeś różnicy w oleju po 10kkm bez wcześniejszej płukanki i po :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 15 lis 2007, 21:53

Jest różnica, ale nie jakaś drastyczna – olej przecież pracuje i się męczy. W moim silniku szybciej niż wolniej ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 15 lis 2007, 22:20

brii napisał(a):Jest różnica, ale nie jakaś drastyczna

ojejku, przecież dobrze wiesz jaki cel ma robienie płukanki :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sneer » 16 lis 2007, 16:51

do 626, 323F i teraz do 6 lałem i leje BP Visco 5000 nie rozlewany w Polsce- zadnych problemów, cicha praca, żadnych nalotów.
Ostatnio skuszony ceną kupiłem ten olej w Auchanie i postawiłem u mojego mechanika na dworze na noc z takim samym przez niego sciąganym – (zamknięte opakowania)
rano mój olej przypominał gęstą zupe....a jego ładnie się wylewał – różniły się też barwą

ale fakt faktem zastanawiam sie nad wlaniem castrola EDGE 5W-40 który można kupic za 50% ceny na stacjach BP

Ma ktoś jakies doświadczenia z tym olejem???
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2007, 17:14
Posty: 43
Skąd: Poznań/Rzeszów
Auto: 626diesel/323F/ aktualnie M6 136hp

Postprzez Banior » 20 lis 2007, 00:40

Castrol edge miałem raz zalałem i zlałem bo to nic dobrego przereklamowane badziewie, i ja już więcej do madzi tego nie zaleje to jest moje prywatne zdanie :P Teraz mam shella 5W40 i jest o niebo lepiej.
Edit by mod: Proszę o stosowanie się do zaleceń FAQ (przyklejonego w każdym z działów) dotyczących rozmiaru podpisu/grafiki w podpisie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 03:49
Posty: 132
Skąd: Dęblin
Auto: Madzi nie ma....:(

Postprzez Gość » 20 lis 2007, 01:41

Witam. Wszystko fajnie co do oleju, ale mimo wszystko mam dylemat jak i jaki olej nalać. Posiadam mazde 626 1,8 kat 93r, GE, 2 wałki. przebieg 190tys km, na gazie od 2 lat.
Kupiłem go niedawno i chce wymienić olej w silniku, ale nie wiem na jaki, nie wiem jaki jest nalany, brak jakichkolwiek informacji jaki został nalany. W komisie nie maja danych sprzedawcy.
W jednym warsztacie powiedzieli ze przy takim przebiegu to tylko mineralny bo syntetyk może rozwalić silnik, natomiast w warsztacie aut japońskich powiedzieli ze żadnego innego jak tylko olej mobil1 5w-40 lub 10w-40, bo jak wleje mineralny to będę musiał regulatory naprawiać. Piszecie o półsyntetyku, lub pełnym syntetyku, tylko teraz jaki faktycznie, Czy zrobić mu płukankę jak wcześniej pisaliście? Dodam ze silnik jest czyściutki i nie widać aby brał olej.
Proszę o poradę jaki olej mam nalać.
Gość
 

Postprzez krzynio » 20 lis 2007, 01:57

Nalej 10W40 i będzie OK i nie kombinuj zrobiłem na gazie mazdą 150tyś i silniczek lata
Ja lałem LOTOS 10W40 ale najważniejsza jest lepkość 10W40 markę oleju wybierz sobie sam
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez matriz » 20 lis 2007, 09:48

Ja również jeżdżę na 10W40 ale na AGIP'ie – jakoś mało popularny olej ale ja nie narzekam :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2007, 11:48
Posty: 11
Skąd: Ruda Śląska

Postprzez Xavier » 20 lis 2007, 10:53

agl
Ja nalewam do mojej Mazdy 10W40 Texaco (mam LPG). Olej rozlewany i pakowany w Belgii. Przejechałem już ponad 200 tyś. km i silniczek działa bez zarzutu. Obecnie ubywa 1 litr oleju na 7,000 km. Ostatnio przy okazji wymiany uszczelki pod deklem zaworów oglądałem go od spodu. Czysto.
Nie kombinuj z pełnym syntetykiem. Pamiętaj, że "lepsze" jest wrogiem dobrego. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez krzynio » 20 lis 2007, 12:06

matriz napisał(a):a również jeżdżę na 10W40 ale na AGIP'ie – jakoś mało popularny olej ale ja nie narzekam

I nie będziesz jest zajeb............. mam go w GTR silniczek pracuje świetnie. POLECAM
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez Winetou » 20 lis 2007, 13:03

agl dokładnie tak – lej półsyntetyk 10w40 – z pełnym syntetykiem nie kombinuj jak nie wiesz co było lane wcześniej ale do mechanika który twierdzi, że przy 190tys tylko minerał nigdy więcej nie jedź :)
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez sołtys » 21 lis 2007, 08:43

Xavier napisał(a):Obecnie ubywa 1 litr oleju na 7,000 km.

<wow>

o ile dobrze pamiętam robiliśmy wymianę pierścieni w tym samym czasie, do tego dyskutowaliśmy na temat konieczności remontu głowicy, w której ja tylko wymieniłem uszczelniacze na TAKOME, a ty bodaj że na sporo dorższe REINZ, i już ci tyle oleju wcina??. Pochwal sie ile zrobiłeś od remontu. Ja zrobiłem jakieś 35kkm ubywa jakieś 0,5-0,7l/10kkm czyli od wymiany do wymiany nie musze dolewać przy kolejnej wymianie zostaje starego oleju około 1/3 zakresu na miarce. Jeżdze na platinumie 5w40 syntetyk, auto z gazem.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Xavier » 21 lis 2007, 11:07

Sołtys
Od remontu zrobiłem 45 tyś. Oleju ubywa bo mam wyciek z uszczelek przy rozrządzie. 3 razy już zmieniałem (na ORI) – na jakiś czas jest spokój i znowu się "poci". Jakiś feler chyba. :]
Z drugiej strony 1 litr na 7 tysięcy km. to chyba nie problem…?
Przed remontem brała 1 litr na 700 km .... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Gość » 23 lis 2007, 00:33

Dzięki za informacje <jupi> , mam jeszcze jedno pytanko.
Ile oleju wchodzi do takiej mazdy?
W jednym warsztacie powiedzieli że 3,7l.
Gość
 

Postprzez Widelec » 23 lis 2007, 01:08

agl napisał(a):W jednym warsztacie powiedzieli że 3,7l.

+ filtr
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Grzyby » 23 lis 2007, 10:13

Widelec napisał(a):agl napisał:
W jednym warsztacie powiedzieli że 3,7l.

+ filtr

to już z filtrem jest. W praktyce wchodzi ok. 3,5l
Bańka 4l starcza i zostaje na dolewki ;)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki