Krisek napisał(a):Niebardzo rozumiem co znaczy po litrze ?
Czytaj Waszmość dokładnie "po literze (od słowa litera) w" np. w oznaczniu 5w30 piątka występuje przed, a 30 po literze "w".
Pytałem jakie oleje Lambo dopuszcza w swoich Murcielago? Czy wśród nich jest 0w20?
Ponieważ stwierdziłeś, że "HTHS niema nic wspolnego z w50 albo w30 ...
w30 moze miec wiekszy HTHS niz ... w50 ... " i dalej " dla przykladu Redline o ktorym wspominales 5w20 HTHS Vis, cP @150°C, ASTM D4741 3.3
czyli 20 ma lepszy niz 30 ..
5w40 HTHS Vis, cP @150°C, ASTM D4741 4.6"
to na przykładzie olejów pochodzących od tego samego producenta np. czy to RedLine czy Amsol pokazałem, że jest akurat odwrotnie do tego co napisałeś.
Ponieważ odbiegliśmy od tematy przypomnę, iż Mazda wśród olejów dopuszczonych do silników benzynowych nie wymienia 0w... jak również ...w50. Tak więc pytam jak ta firma zareaguje (czy uzna usterkę) na awarię silnika pojazdu na gwarancji w przypadku stwierdzenia, iż do silnika zalany został olej o innej klasie lepkości niż dopuszczonej przez producenta auta.
Ciekawe co wówczas będziesz doradzał tym którym Mazda odmówi naprawy gwarancyjnej ?
Po okresie gwarancji każdy może zalewać silnik swojego samochodu (jak już to wcześniej napisałem) czym chce. Nawet sojowym z pierwszego tłoczenia jeśli uzna za najlepszy do swojego auta.
A za dane dotyczące oleju Eneos 0w50 dziękuję. W Polsce chyba nieznany, ale czasy się zmieniają.
A co do preferowanego przeze mnie sposobu dobory oleju to go nie zmienię – kieruję się wskazaniami producenta silnika/auta. On je konstruował wykonywał testy, w tym także długodystansowe w różnych warunkach klimatycznych i bez wątpienia wie co dla jego konstrukcji jest najlepsze w określonych warunkach klimatycznych.
Pisałem o tym we wcześniejszych postach.
Co do olejów Amsola mam również podobne zdanie – fakt jest jednym z najlepszych. Ciekawe dlaczego rajdowcy na nim nie jeżdżą, zwłaszcza w Paryż – Dakar, albo przez Syberię?
Pozdrawiam
