Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez ewert » 2 wrz 2009, 11:32

przepraszam, faktycznie , prosze o ewentualne przeklejenie tematu itp

w instrukcji udalo mi sie odszyfrowac (z niemieckiego;) tylko ze ma byc albo 5w30 albo 10w30 i API sg, sh albo sj

hmmm...?

a przebieg jest nie tylko wiarygodny (bardzo wiarygodny prywatny wlasciciel), ale potwierdzony plikiem dokumentow z badan tuv z calej historii auta az do 78.000km w zeszlym roku

wiekszosc uwaza ten ojej w tym aucie za nieporozumienie stad moje rozwazania o zmianie...
Ostatnio edytowano 2 wrz 2009, 11:38 przez ewert, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2009, 10:46
Posty: 10
Auto: mx-5 10th annivrsr 6587

Postprzez Grzyby » 2 wrz 2009, 11:38

ewert napisał(a):ma byc albo 5w30 albo 10w30 i API sg, sh albo sj

no i jak to się ma do
ewert napisał(a):15w40
czy do
ewert napisał(a):10w40
?
:)

Rzuć okiem na http://www.mx-5.pl/ – tam pogadasz ze znawcami tego sympatycznego autka :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ewert » 2 wrz 2009, 12:28

nijak :[
ale wiekszosc opini jaka zebralem mwi: "nie mozna zmienic raz zalanego gestszego oleju na lzejszy"
:[
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2009, 10:46
Posty: 10
Auto: mx-5 10th annivrsr 6587

Postprzez Grzyby » 2 wrz 2009, 12:37

ewert napisał(a):nie mozna zmienic raz zalanego gestszego oleju na lzejszy

bzdura totalna, rób płukankę przy wymianie i zalej jakieś 5W30 albo 10W30.
Ja przeszedłem w 626 z mineralnego na syntetyk zaraz po kupnie auta a miało 2 x tyle przebiegu.
Sporo osób tak przechodzi – tylko na + dla silnika taka zmiana.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grucha » 2 wrz 2009, 12:37

"nie mozna zmienic raz zalanego gestszego oleju na lzejszy"


ciekawa teoria
Ostatnio edytowano 2 wrz 2009, 12:46 przez Grucha, łącznie edytowano 4 razy
Grucha
 

Postprzez Grzyby » 2 wrz 2009, 12:38

kristofc, patrząc po czasie Twojego postu odnosi się on do opinii:
ewert napisał(a):"nie mozna zmienic raz zalanego gestszego oleju na lzejszy"

Dobrze kombinuję? :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ewert » 2 wrz 2009, 12:49

mialbym ogromna prosbe: po prostu o opinie wg Waszej najlepszej wiedzy, a nie "mataczenie";) ze juz uczciwy czlowiek nie wie o co chodzi...
no, chyba ze ktos sie nie moze powstrzymac przed takim postepowaniem, trudno, sa typy co tak maja (krzywdzone za mlodu? czy co?)

aha, odbyl sie edit i teraz rozumiem :)

to teoria po raz pierwszy uslyszana w autojaksa, ale potem jeszcze wielokrotnie...
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2009, 10:46
Posty: 10
Auto: mx-5 10th annivrsr 6587

Postprzez Grzyby » 2 wrz 2009, 13:03

Hmmm, z całym szacunkiem do Jarka i jego ekipy ale nijak się z taką opinią nie zgadzam. Inna sprawa że Jarek jest (a przynajmniej był) przeciwnikiem płukanek.
Przykładem jest moje poprzednie auto i wiele innych z tego forum. Największą krzywdą dla silnika Mazdowego jest zalanie go minerałem 15W.
Tak więc napiszę raz jeszcze – płukanka (np. STP czy też wspomniana przez Ciebie Liqui Moly) i zmiana na co najmniej pólsyntetyk 10W30 / 10W40. A przy kolejnej zmianie zalanie olejem docelowym czyli 5 lub 10W30 zgodnie z wymaganiami producenta.
To taka opcja "delikatnego" przejścia z mineralnego na syntetyk (poprzez semi)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ewert » 2 wrz 2009, 13:13

ta porada wydaje mi sie sensowna i mysle ze tak zrobie :)

co do plukanek to oczywiscie znowu opinii jest tyle ilu opiniodawcow ;\
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2009, 10:46
Posty: 10
Auto: mx-5 10th annivrsr 6587

Postprzez Grzyby » 2 wrz 2009, 13:18

co do płukanek to opinie negatywne padają najczęściej z ust osób które nigdy ich nie stosowały. Ale słyszały że znajomy kumpla siostry ciotecznej ze strony prababci ... <lol>
Kto używał ten wie jak inaczej (ładniej, lżej) pracuje silnik po jej zastosowaniu. I jak czarny olej spływa :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez PLaster » 2 wrz 2009, 14:11

ewert napisał(a):co do plukanek to oczywiscie znowu opinii jest tyle ilu opiniodawcow

to i ja się wtrącę
mamy delikatnie inne silniki ;) ale .... nie o to chodzi
jak kupiłem auto (w zeszłym roku) miało 260kkm i nie wiem na czym jeździło więc zalałem je mineralnym 15w40 – bez komentarza
w tym roku postanowiłem przejść na półsyntetyczny Motul 10w40, zrobiłem wcześniej płukankę (LIQULI MOLY)
efekty:
– silnik wcześniej brał olej (sporo oleju) – teraz po przejechaniu 5kkm wziął trochę, ale jeszcze jest sporo powyżej MIN
– przed wymianą oleju silnik kopcił, nie strasznie mocno, ale jednak – teraz nie kopci, nawet na zimnym
– po płukance olej na bagnecie jest czysty
– silnik się lepiej wkręca (może to takie moje odczycie)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Krisek » 2 wrz 2009, 15:47

5w30 – Syntetyczny moze byc LM jak lubisz ta marke ...
Plukanie ... jesli musisz to jakims solidnym produktem w UK kupisz Auto Rx

Ale ze wzgledu ze lejesz syntetyka on sam zajmie sie plukaniem w swoim tempie silnika...
w zadbanym silniku bez plukanek – olej uzyty jak zlewasz wyglada prawie jak nowy z butelki
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Krisek » 2 wrz 2009, 15:50

jesli tak duzo pali lej najtanszy SL/SM jaki mozesz kupic 5w30
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez lesiux » 2 wrz 2009, 16:26

ja po remoncie zmieniłem olej z 15W na 10W i nic się nie stało, po "docieraniu" przy zmianie oleju zrobiłem płukankę i silnik nie ucierpiał. zawory na pewno szybciej się uciszają teraz na 10W.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez travisowski » 2 wrz 2009, 19:04

nie ma tutaj co dolewac. remont albo opchnac auto. auto ma byc sprawne a nie powodowac klopoty.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 2 wrz 2009, 22:40

0
5
10
15

to oznaczenia ktore dotycza zimnego oleju

0w

gestosc oleju na rozgrzanym silniku to oznaczenia 10,20,30,40,50
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Jaksa » 2 wrz 2009, 23:05

ewert napisał(a): teoria po raz pierwszy uslyszana w autojaksa
Zawsze stosuje sie do zalecen szkoleniowców ( od 19 lat nie zawiodłem się )
Grzyby napisał(a):Największą krzywdą dla silnika Mazdowego jest zalanie go minerałem
W czasach GC/GD nie było innego oleju i silniki smigały po 600 tys km :P
PLaster napisał(a):silnik się lepiej wkręca
A to dobre .... :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Grzyby » 2 wrz 2009, 23:12

Jaksa napisał(a):W czasach GC/GD

Jarku, te czasy niestety już nie wrócą :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jaksa » 2 wrz 2009, 23:14

Grzyby napisał(a):Jarku, te czasy niestety już nie wrócą
A szkoda :( byłem duzo duzo młodszy <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Don Corleone » 3 wrz 2009, 09:33

Łącze z wątkiem o olejach.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki