Opony letnie i wielosezonowe
Mam jeszcze pytanie z innej beczki bo to mnie gryzie: Czy zamiast 185/65 założyłem 195/60 to będzie wielka różnica w wysokości (jakieś milimetry niżej zdaje się?)? I w jaki sposób – mniej czy więcej będzie pokazywał prędkościomierz?
- Od: 14 wrz 2005, 11:16
- Posty: 169
- Skąd: Białystok (Wasilków)
- Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95
Avon – produkują je w Polsce na tych samych mieszankach identyczne opony tylko inna nazwa Profil i tak:
Avon ZZ3 – Profil Tornado F1
Avon CR322 – Profil Eco Touring
Avon ZZ3 – Profil Tornado F1
Avon CR322 – Profil Eco Touring
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
Pokręciłem się trochę po internecie i zamierzam kupić do swojej madzi opony NOKIAN NRHI 185/65/14 opinie i testy są bardzo pozytywne,
ale może ktoś z mazdowiczów miał takie i coś powie? 
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
www.pawlak.acnshop.eu
stefan napisał(a):Pokręciłem się trochę po internecie i zamierzam kupić do swojej madzi opony NOKIAN NRHI 185/65/14 opinie i testy są bardzo pozytywne,ale może ktoś z mazdowiczów miał takie i coś powie?
Bardzo dobre oponki ładnie sie trzymaja drogi przy deszczu.
Ale rozmiar to powinien byc chyba 195/65/14 a nie 185
- Od: 12 maja 2005, 21:00
- Posty: 332
- Skąd: Gliwice / Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 626 cronos 2.0i 95r.
"Gajnek napisał(a):"Ale rozmiar to powinien byc chyba 195/65/14 a nie 185
Właśnie nie jestem pewien bo odpowiedzi na forum są różne. Jedni mówią o rozmiarze 195 inni o 185 i nie wiem co o tym myśleć


A więc co wy na to?
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
www.pawlak.acnshop.eu
stefan napisał(a):Właśnie nie jestem pewien bo odpowiedzi na forum są różne. Jedni mówią o rozmiarze 195 inni o 185 i nie wiem co o tym myśleć
Ogolnie bylo tak, ze 195/65R14 byly do egzemplarzy z silnikami FS (626 i Cronos), a 185/65R14 do FP. Jesli nie chcesz byc chorobliwie zgodny z instrukcja i wezsze opony przyjmujesz jaka sensowna opcje, to osobiscie nie widze przeciwskazan – szczegolnie po uwzglednieniu roznicy w cenie i mocno ograniczonej dostepnosci, o ktorych mowisz.
the right man in the wrong place...
Cronos miał 195/65r14(na 99%) i oponki Nokian NRHi sciagałem na zamówienie bo to nie typowy romiar
Europejka chyba miała 195/65r15 ale tego nie jestem pewien.
Europejka chyba miała 195/65r15 ale tego nie jestem pewien.
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
- Od: 12 maja 2005, 21:00
- Posty: 332
- Skąd: Gliwice / Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 626 cronos 2.0i 95r.
Gajnek napisał(a):Europejka chyba miała 195/65r15 ale tego nie jestem pewien.
stronę wczesniej spisałem wszystko dokładnie z niemieckiej instrukcji z niej wynika że wszystkie KL schodziły na 15", natomiast FP i FS tylko na 14", a moja jeżdzi na stalówkach od proba 15"
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Gajnek napisał(a):
Bardzo dobre oponki ładnie sie trzymaja drogi przy deszczu.
Właśnie rzeczywiście jest trudność z NOKIANAMI w rozmiarze 195/65/14.
Jestem zielony bo na żadnych nie jeździłem

stefan
www.pawlak.acnshop.eu
www.pawlak.acnshop.eu
Czy ktoś mi może wytłumaczyć dlaczego jest taka różnica cenowa w poszczególnych rozmiarach:
205/50 R15 – 210zł
205/55 R15 – 260zł
205/60 R15 – 200zł
są to ceny opony Barum Bravuris tylko dlaczego te w środku najdroższe?
Chciałem je kupić ale chyba zdecyduję się na te ostatnie
205/50 R15 – 210zł
205/55 R15 – 260zł
205/60 R15 – 200zł
są to ceny opony Barum Bravuris tylko dlaczego te w środku najdroższe?
Chciałem je kupić ale chyba zdecyduję się na te ostatnie
- Od: 22 kwi 2005, 10:15
- Posty: 494
- Skąd: Bytom
- Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r
stefan napisał(a):spróbować KLEBER HP 2.
sołtys napisał(a):Co do Klebera HP2 to jaestem bardzo zadowolony zwłaszcza w deszczu są bardzo ok.
Posiadam takowe i już mniej jestem zadowolony...


W deszczu rzeczywiście auto prowadzi się bardzo dobrze i pewnie, ale hamowanie zupełnie nie spełnia moich oczekiwań w czasie deszczu. Taka opona, choć stara i dość zużyta:

(Fulda Attiro Carat) w deszczu hamuje lepiej – miałem je z przodu, zanim nie wywaliłem GoodYearów.
Kleber Dynaxer HP2 ma dwie wady – jedną gigantyczną – jest głośniejszy od opon zimowych Dębica Frigo (sic!), a druga wada jest taka, że jak jest ciepło (>20*C) przy mocnym hamowaniu piszczy jak zażynana świnia w przedziale 160-100 km/h
Ze względu na hałaśliwość na pewno już takich opon nie kupię, mimo że kilka stron temu je chwaliłem. Chyba bym się zdecydował na Fuldę Attiro Carat tak jak mam z tyłu – opona świetna, dobrze się trzyma, nie hałasuje tak mocno jak Kleber, świetnie hamuje w deszczu, chociaż z drugiej strony na mokrym buksuje przy ruszaniu.
Marcino napisał(a):są to ceny opony Barum Bravuris tylko dlaczego te w środku najdroższe?
Ładnie wyglądają, ale słyszałem bardzo negatywne opinie o tych oponach. Do sportowego samochodu bym ich nie kupił...
Natrafiłem na taki post kilka stron wcześniej:
Misio napisał(a):Uwaga na BARUM BRAVURA killer Polecam dla samobójców, miłośników aquaplaningu, huczących opon a la
nemi napisał(a):Ładnie wyglądają, ale słysałem bardzo negatywne opinie o tych oponach
Również czytałem różne opinie na temat tych opon i były bardzo zróżnicowane. natomiast mój styl jazdy nie jest szybki i agresywny a raczej umiarkowany i spokojny. Miałem okazję sprawdzić jak się zachowują i nie wyszło to tragicznie. A poza tym za tą kwotę niczego lepszego w tym rozmiarze nie kupię
- Od: 22 kwi 2005, 10:15
- Posty: 494
- Skąd: Bytom
- Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r
a ja wlasnie zalozylem Debice Passio – węższe i o wyższym profilu niz dotychczas (nie powiem jakie bo bedziecie sie smiac
pierwsze wrażenie miałęm okazję sprawdzic na dziurawych drogach – Madzia zamiast wpadac z hukiem w kazdy dołek elegancko po nich przejezdza
drugie wrażenie to będzie trasa i to przetestuję jutro i oczywiscie dam znac.
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
Marcin L napisał(a):Debice Passio
jak nie masz ABS to ostrożnie hamuj. Bardzo łatwo je shamować. Są miękkie
Próba: Opony Firestone firehawk 690 – była dłuższa trasa, był deszcz, grad, ostrego hamowania nie było, jechałem średnio 90-130 km/h.
Wrażenia: auto stabilnie się zachowywało w czasie deszczu, w czasie gradu też chociaż jechałem dużo wolniej.
Ale jest wielkie "ALE" hałas... nie do zniesienia. Przy pewnej prędkości (ok. 20km/h) auto wpada w rezonans(!) – wrażenie dosć nieprzyjemne. Bieżnik jest twardy, przy ruszaniu buksuje ciekawe jak przy hamowaniu awaryjnym? No i jeszcze coś. Po zmianie na te opony odczułem, że auto gorzej "ciągnie" być może to kwestia rozmiaru 195 zamiast 185, a może opory toczenia?
Opinia (bardzo subiektywna): – nie kupiłbym więcej ze względu na brak komfortu i hałas.
Wrażenia: auto stabilnie się zachowywało w czasie deszczu, w czasie gradu też chociaż jechałem dużo wolniej.
Ale jest wielkie "ALE" hałas... nie do zniesienia. Przy pewnej prędkości (ok. 20km/h) auto wpada w rezonans(!) – wrażenie dosć nieprzyjemne. Bieżnik jest twardy, przy ruszaniu buksuje ciekawe jak przy hamowaniu awaryjnym? No i jeszcze coś. Po zmianie na te opony odczułem, że auto gorzej "ciągnie" być może to kwestia rozmiaru 195 zamiast 185, a może opory toczenia?
Opinia (bardzo subiektywna): – nie kupiłbym więcej ze względu na brak komfortu i hałas.
- Od: 14 wrz 2005, 11:16
- Posty: 169
- Skąd: Białystok (Wasilków)
- Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95
Piotrek napisał(a):ja dzis kupilem 2 nowe uniroyale 550, zobaczymy ile warte, bo opinie maja dobra.
Pierwszy test za mna. Oponki zalozylem na przod, a na tyle jakies Semperity, ale jeszcze w bdb stanie. Przejechalem na tym zestawie 3000km i moge powiedziec tyle:
– wydaje mi sie, ze te Uniroyale sa dosc glosne,
– w koleinach w deszczu do 150km/h – rewelacja, auto idzie jak po szynach – poczatkowo specjalnie wjezdzalem w koleiny, bo nie moglem sie nadziwic

– hamowanie jak najbardziej OK, nawet ze 180km/h w deszczu,
– nie buksuja nawet na mokrym bruku przy starcie.
Jakies 2000km z tych 3000 przejechalem po niemieckiej autostradzie w sporym deszczu. Ogolnie jestem bardzo zadowolony. Mialem tylko 1 niezbyt mila sytuacje...Przy ok 90km/h – dosc ostry zakret, ale na szczescie szeroki...deszcze i do tego jakies blooto na samym zakrecie...efekt taki, ze urzadzilem sobie maly drift u Niemcow
nemi napisał(a):jedną gigantyczną – jest głośniejszy od opon zimowych Dębica Frigo (sic!),
nemi a nie wyząbkowało ci ich przypadkiem?? W porównaniu do zimówek to moge powiedzieć że nastała u mnie błoga cisza. A zimówki mam goodyear na tyle i BFGoodrych na przodzie i naprawdę w porównaniu do nich to jest bardzo cicho.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
sołtys napisał(a):nemi a nie wyząbkowało ci ich przypadkiem??
100% nie. Tak było od początku, ale po wyrzuceniu wyząbkowanych GoodYearów nie wydawało mi się to aż tak głośne. Mają dopiero 10.000 przebiegu. Cóż – Frigo są wyjątkowo ciche jak na zimówki...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki