Jaki olej wybrać?
Dolałem takie cos:
https://media2mi.pl/p/2/304/160/photo-7 ... r_zoom.jpg
5w nie mogłem zaleźć, a czytałem że 10 w tez może być, to półsyntetyk.
https://media2mi.pl/p/2/304/160/photo-7 ... r_zoom.jpg
5w nie mogłem zaleźć, a czytałem że 10 w tez może być, to półsyntetyk.
-
XisD
Pany mam pytanie nietypowe.Otóż zakupiłem takiego rodzyna http://olx.pl/oferta...D5-IDbNzWJ.html
który ostatnie kilka lat wiecej stał jak jeżdził a przez ostatnie 2 lata zrobił aż 200km.
Wlany jest taki jak przewiduje manual tego silnika czyli połsyntetyk 10w30 (lecz ma juz 2 lata i jest czarny przy okazji czy dojazd 70km na tym oleju moze zrobić jakieś kuku?)
Co byście polecili do tak starego silnika z tak małym przebiegiem?Ogólnie te konstrukcje lubią łyknąć ,choć ten nie wykazuje apetytu.Myślę nad Eneosem 10w40 ale to syntetyk pełen jest http://eneos.jpoils....o_l_176_53.html
(cena jest z kosmosu na tej stronie,ja bym go miał za ok 80zł 4l)
Czy może lepiej Valvoline max life co by nie zaczął rzygać wszystkimi uszczelkami i uszczelniaczami?
Sprawa o tyle pilna że auto przejdzie duży serwis(rorząd,paski ,płyny,hamulce) i jade nim 900km za Monachium.
który ostatnie kilka lat wiecej stał jak jeżdził a przez ostatnie 2 lata zrobił aż 200km.
Wlany jest taki jak przewiduje manual tego silnika czyli połsyntetyk 10w30 (lecz ma juz 2 lata i jest czarny przy okazji czy dojazd 70km na tym oleju moze zrobić jakieś kuku?)
Co byście polecili do tak starego silnika z tak małym przebiegiem?Ogólnie te konstrukcje lubią łyknąć ,choć ten nie wykazuje apetytu.Myślę nad Eneosem 10w40 ale to syntetyk pełen jest http://eneos.jpoils....o_l_176_53.html
(cena jest z kosmosu na tej stronie,ja bym go miał za ok 80zł 4l)
Czy może lepiej Valvoline max life co by nie zaczął rzygać wszystkimi uszczelkami i uszczelniaczami?
Sprawa o tyle pilna że auto przejdzie duży serwis(rorząd,paski ,płyny,hamulce) i jade nim 900km za Monachium.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Aaa co sie moze stac?? Lej to co Bog przykazał a nie
Aa czego oleju nie zmienisz odrazuy kolesia?? Nie trzba do tego kanaly , na podnosniku tez da rade .
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
dlatego że ja jestem w DE i auto kupią ''za mnie'' klubowi przyjaciele z forum.ja nawet tego auta nie oglądałem
nie chcę ich fatygować dodatkowo.i tak muszą na miejscu zmienić wszystkie koła,bo na aucie są fabryczne,salonowe Yokohamy z 93roku i nie trzymają już ciśnienia 

Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Witam Jestem świeżym forumowiczem, i mam prośbę o pomoc w wyborze oleju do silnika Mazdy 323 C 1,5 (BA) 94 r , przebieg jest już ponad 340 tyś , ale silnika o 100 tyś mniej (podobno...) do silnika od lat 3 lany był olej mineralny przeważnie wątpliwej jakości (mobil,orlen) dodatkowo auto jeździ na gazie, chciałbym wlać coś co przywróci mu trochę życia ponieważ zaczyna go być "delikatnie" słychać... przeszukując fora natknąłem się na następujące:
LIQUI MOLY MOS2 LEICHTLAUF 15W40 4L
Olej VALVOLINE All Climate 15W40, 4 litry
Helix HX5 15W-40
słyszałem też że do silników mazd dobrze pasują oleje ELF ale jakoś mnie odrzuciła nazwa mineralnego
ELF SPORTI SRI 15W40
Dlatego zwracam się o pomoc do was, czy któraś z powyższych opcji jest rzetelna , a być może macie jakiś super produkt który będzię pasował do tej sytuacji, z góry dziękuję za pomoc.
LIQUI MOLY MOS2 LEICHTLAUF 15W40 4L
Olej VALVOLINE All Climate 15W40, 4 litry
Helix HX5 15W-40
słyszałem też że do silników mazd dobrze pasują oleje ELF ale jakoś mnie odrzuciła nazwa mineralnego
ELF SPORTI SRI 15W40
Dlatego zwracam się o pomoc do was, czy któraś z powyższych opcji jest rzetelna , a być może macie jakiś super produkt który będzię pasował do tej sytuacji, z góry dziękuję za pomoc.
a nie lepiej
http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/maxlife/cid(1833)/maxlife_syntetyczny_5w-40
niż jakieś minerały ?
http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/maxlife/cid(1833)/maxlife_syntetyczny_5w-40
niż jakieś minerały ?
Po raz trzeci (?) w ostatnim czasie jestem zmuszony dodać ten sam załącznik...:
Nie mam najmniejszego pojęcia, dlaczego ludzie chcą lać i leją do mazdy olej mineralny, który stosowało się w maluchach, polonezach itp.
Nie mam najmniejszego pojęcia, dlaczego ludzie chcą lać i leją do mazdy olej mineralny, który stosowało się w maluchach, polonezach itp.
Moj się brudzi 10w i narazie po 3500tys od wymiany nie wzięła nic
Zaobserwowałem ze przez pierwsze 3,4tys moja mazda nie bierze wcale,dopiero później zaczyna i mieści się w 1l/10tys.
Zaobserwowałem ze przez pierwsze 3,4tys moja mazda nie bierze wcale,dopiero później zaczyna i mieści się w 1l/10tys.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8674 (86/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Hej,
Nie Mazda a Mini Cooper S R53 170KM. Lany był Castrol 5w30. W specyfikacji jest dostępny także 5w40.
Normy pod Mini chyba BMW LL-04 ?
Szczerze wolałbym wrzucić oliwę o szerszym spectrum stąd przesiadłbym sie na 5w40 i w Carsie mogę kupić Motula X-Clean 5w40. Nigdy nie byłem przekonany do tego oleju, ale bedzie to lepszy wybór niż Castrol 5w30 ?
Nie Mazda a Mini Cooper S R53 170KM. Lany był Castrol 5w30. W specyfikacji jest dostępny także 5w40.
Normy pod Mini chyba BMW LL-04 ?
Szczerze wolałbym wrzucić oliwę o szerszym spectrum stąd przesiadłbym sie na 5w40 i w Carsie mogę kupić Motula X-Clean 5w40. Nigdy nie byłem przekonany do tego oleju, ale bedzie to lepszy wybór niż Castrol 5w30 ?
..::Born To Rise Hell::..
Dziękuje za odpowiedzi .
Mazda bierze jakieś 2-2,5 l oleju na 10 000 (trochę z pod pokrywy silnika) , boję się że jeżeli zmienię na olej półsynetyczny bądź synetytczny, nagar powstały do tej pory wypłuka się i wyrządzi szkody gdzie indziej zatykając kanaliki olejowe itp.
Gdybym zastosował np płukankę "Flush engine" przed zmianą oleju w takim silniku- który już długo pracuje i pewnie powstały niezłe luzy po latach użytkowania- to mógłbym np skonczyć z niebieskim dymem i uszczelką pod głowicą do wymiany bądź remontem silnika.
Ostatnio slinik zaczął wydawać mniej przyjazne dzwięki (pewnie na szklankach).
Choć zdania w tym temacie są podzielone nie stać mnie na remont silnika
a nie chce także go zajeździć. W sprawie tego załącznika, już go widziałem i z chęcią wlałbym półsyntetyk ale martwię się że to tylko zaszkodzi po czasie... kiedy silnik dostał przez lanie minerału.
Czy ktos już używał Lepszych olei na trochę zużytych silnikach przechodząc z mineralnego na np półsyntetyk?
będe sie decydował w najbliższym czasie i w razie czego dam znać czy silnik wybuchł ... myślę też nad dolaniem Ceramizera po zmianie oleju.
Mazda bierze jakieś 2-2,5 l oleju na 10 000 (trochę z pod pokrywy silnika) , boję się że jeżeli zmienię na olej półsynetyczny bądź synetytczny, nagar powstały do tej pory wypłuka się i wyrządzi szkody gdzie indziej zatykając kanaliki olejowe itp.
Gdybym zastosował np płukankę "Flush engine" przed zmianą oleju w takim silniku- który już długo pracuje i pewnie powstały niezłe luzy po latach użytkowania- to mógłbym np skonczyć z niebieskim dymem i uszczelką pod głowicą do wymiany bądź remontem silnika.
Ostatnio slinik zaczął wydawać mniej przyjazne dzwięki (pewnie na szklankach).
Choć zdania w tym temacie są podzielone nie stać mnie na remont silnika
Czy ktos już używał Lepszych olei na trochę zużytych silnikach przechodząc z mineralnego na np półsyntetyk?
będe sie decydował w najbliższym czasie i w razie czego dam znać czy silnik wybuchł ... myślę też nad dolaniem Ceramizera po zmianie oleju.
JohnnyB napisał(a):Hej,
Nie Mazda a Mini Cooper S R53 170KM. Lany był Castrol 5w30. W specyfikacji jest dostępny także 5w40.
Normy pod Mini chyba BMW LL-04 ?
Szczerze wolałbym wrzucić oliwę o szerszym spectrum stąd przesiadłbym sie na 5w40 i w Carsie mogę kupić Motula X-Clean 5w40. Nigdy nie byłem przekonany do tego oleju, ale bedzie to lepszy wybór niż Castrol 5w30 ?
Znalazłem jakąś instrukcję dla Mini Coopera (S) z 2002 r. Tyle w niej jest o oleju:
Jeśli chcesz wymieniać olej zgodnie z resursem ustalonym przez producenta – bierz Longlife. W przeciwnym razie skróć interwał o połowę i użyj oleju ACEA A3.
Zajrzyj jeszcze do swojej instrukcji. Ja bym wymieniał olej co 10 max 15 tys. km. Nie lej Castrola, szkoda takiego autka na niego. Motul 5W40 ok – spełnia BMW LL-01 i ACEA A3. Valvoline Synpower 5W40 też będzie pasował.
mike88100 napisał(a):Dziękuje za odpowiedzi .
Mazda bierze jakieś 2-2,5 l oleju na 10 000 (trochę z pod pokrywy silnika) , boję się że jeżeli zmienię na olej półsynetyczny bądź synetytczny, nagar powstały do tej pory wypłuka się i wyrządzi szkody gdzie indziej zatykając kanaliki olejowe itp.
Możliwe, ale niekoniecznie. Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź czy są jakieś osady na nieruchomych częściach. Jak nie ma lub znikoma ilość, to wlałbym 10W40 z wysokim parametrem TBN (od 10 mg KOH/g w górę), jakiś nawet najtańszy Lotos itp. Po 4-5 tys. km można go wymienić poprzedzając płukaniem Engine Flush. Potem wlać 5W40 np. Valvoline Maxlife.
mike88100 napisał(a):myślę też nad dolaniem Ceramizera po zmianie oleju.
Nie warto.
Ja mam ten od 2004-2006 to nieco inny motor.
Też się doszukałem C3 i BMW-LL-04 z racji rocznika 2005.
Wymiana maks 10 tyś, i chce zmienić z 5w30 na 5w40. Przy letnich temperaturach chyba w40 będzie lepszym rozwiązaniem, zwłaszcza w czymś co może zostać pogonione nieco mocniej.
W chwili obecnej Motul 8100 X-Clean 5w40 jest o dziwo jednym z tańszych wyborów.
Dzięki.
Też się doszukałem C3 i BMW-LL-04 z racji rocznika 2005.
Wymiana maks 10 tyś, i chce zmienić z 5w30 na 5w40. Przy letnich temperaturach chyba w40 będzie lepszym rozwiązaniem, zwłaszcza w czymś co może zostać pogonione nieco mocniej.
W chwili obecnej Motul 8100 X-Clean 5w40 jest o dziwo jednym z tańszych wyborów.
Dzięki.
..::Born To Rise Hell::..
Mówisz o taniości mając na uwadze allegro czy intercars? W intercarsie mają duże marże. Motula bym nie brał z allegro. Możesz wziąć pod uwagę jeszcze Valvoline Synpower MST C3 5W40 – wybór wcale nie gorszy od Motula. Cena atrakcyjna np. tu: http://najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE ... W40-5L/162
W intercars Motul i Valvoline kosztują podobnie, ale ponad 200 zł/5L.
W intercars Motul i Valvoline kosztują podobnie, ale ponad 200 zł/5L.
kubsztyk napisał(a):Mówisz o taniości mając na uwadze allegro czy intercars? W intercarsie mają duże marże. Motula bym nie brał z allegro. Możesz wziąć pod uwagę jeszcze Valvoline Synpower MST C3 5W40 – wybór wcale nie gorszy od Motula. Cena atrakcyjna np. tu: http://najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVOLINE ... W40-5L/162
W intercars Motul i Valvoline kosztują podobnie, ale ponad 200 zł/5L.
Z IC nie kupuje w cenach listowych.
..::Born To Rise Hell::..
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki