Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Globy » 6 sie 2005, 11:04

Prosze o odpowiedz na pytanie w kwestii mojego kochanego samochodu: mam zalany olej BP 5W40 (syntetyk?) i zastanawiam sie, czy kupic polsyntetyk 10W40 czy syntetyk 5W40 (zdecydowalem sie na Valvoline MaxLife). Silnik troche cyka (nie wiem, czy po rozgrzaniu rowniez – za kilka dni moge powiedziec :P

Zastanawiam sie, poniewaz z jednej strony Smirnoff zawsze wspominal o zalewaniu polsyntetykow i mialbym nadzieje na wyciszenie (?), ale z drugiej po co zmieniac olej na gorszy. Samochod 323 Protege (BA Sedan) 1.8i 16V.

PS. Przebieg 159000 km.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez tomekrvf » 8 sie 2005, 10:55

Lej syntetyk to dluzej auto bedzie w doskonalej kondycji
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Rademenes44 » 23 sie 2005, 20:14

Kupilem calkiem niedawno sobie madzie 323s 1.5 BA 1994 z Niemiec z 197 tys przebiegiem i przyszedl czas na wymiane oleju silnikowego. Z etgo co odczytal moj laicki umysl z karteczki na komorze silnika byl to olej VALVOLINE mineralny. I teraz moje pytania
Czy na podstawie informacji ze jest to olej mineralny mozna stwierdzic ze byl to olej 5W-30 czy 10W-30 (zakladam ze niemiec stosowal sie do instrukcji obslugi)
Czy jest sens wymieniac olej na polsyntetyk albo np cos w rodzaju MAX life (czyli olej polecany dla samochodow z ponad 100 tys przebiegiem)
Zaznaczam ze silnik jest suchutki i nie traci oleju. <faja>
Z gory dzieki za rady :|
Początkujący
 
Od: 17 sie 2005, 16:06
Posty: 6
Skąd: Toruń
Auto: 323S BA Z5 1.5 88KM 1994r.

Postprzez brii » 23 sie 2005, 20:34

ile przejechałeś tym samochodem, że twierdzisz, że nie gubi oleju??

Co do oleju – jeśli miałeś mineralny to lepiej nalej mineralny (w większości przypadków to 15W...) MAX Life nie zaszkodzi ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Globy » 23 sie 2005, 23:47

Tylko i wylacznie 15W40, MaxLife <spoko> Instrukcja przewiduje dwa typy oleju w zaleznosci od klimatu, ale byc moze wlasciciel przeszedl na nizszy olej i nie mozna juz wracac do syntetyka/polsyntetyka.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Przemol » 24 sie 2005, 09:29

Heja. No właśnie...jak w temacie – zalałem ostatnio Mobilem 1 i samochodzik świetnie chodzi; teraz, gdy zbliza sie czas wymiany, ni cholery nie moge dostac oleju Mobil 1 10/W40 półsyntetyk....wszędzie tylko Mobil S 10/W40 półsyntetyk. Czy te oleje to to samo???
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 19:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez brii » 24 sie 2005, 09:37

Nie – Mobil 1 to syntetyk...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez martinez » 24 sie 2005, 09:39

a Mobil S to polsyntetyk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez Przemol » 24 sie 2005, 10:01

qrcze....serio???? musze sprawdzic na opakowaniu....cos mi sie nie chce wierzyc ze jezdze na syntetyku...dam znac jak sprawdze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 19:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez dex-ter » 24 sie 2005, 10:31

Ja u siebie mam przebieg 180 i myśle ze po przekroczeniu 150tys km nalezy zalać jakis dobry minarał castrol lub mobil.Pozdr
PRAWIE jak Mazda
PRAWIE robi wielką różnicę
Początkujący
 
Od: 5 paź 2004, 12:25
Posty: 26
Skąd: Kanie
Auto: Mazda 323f BG 1.6 8v 91r LPG

Postprzez nemi » 24 sie 2005, 10:49

dex-ter napisał(a):Ja u siebie mam przebieg 180 i myśle ze po przekroczeniu 150tys km nalezy zalać jakis dobry minarał castrol lub mobil.Pozdr

Powiedział Ci to pan Zdzisio od remontowania maluchów ?? <lol> Zakładając, że silnik przy tym przebiegu jest OK i nie bierze oleju, to chodzi Ci o to, żeby skrócić jego żywotność ?? Powodzenia...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez dex-ter » 24 sie 2005, 10:54

Według teorii jeśli silnik nie bierze oleju i ogólnie jest sprawny, należy lać taki olej, jak dotychczas, jednak w praktyce po przejechaniu ponad 150 tys powinno się zalać minerał. Nie powiedział mi tego pan Zdzisio, tylko wiem to z własnej praktyki.
PRAWIE jak Mazda
PRAWIE robi wielką różnicę
Początkujący
 
Od: 5 paź 2004, 12:25
Posty: 26
Skąd: Kanie
Auto: Mazda 323f BG 1.6 8v 91r LPG

Postprzez nemi » 24 sie 2005, 11:02

Mehehe. A ja wiem z własnej praktyki, że to nic nie daje. Przy przebiegu 250.000 przeszedłem na minerał i przy 260.000 znów na półsyntetyk. Dlaczego? Silnik stał się głośniejszy na wyższych obrotach, połykał tyle samo oleju co półsyntetyka, a do tego w zimie doszłoby nieco trudniejsze odpalanie + niszczenie gładzi cylindrów przez olej o nieprawidłowej lepkości (czytaj gorszej niż zaleca producent) = krótszy żywot silnika. Jak dla mnie gra niewarta świeczki.
dex-ter napisał(a):Nie powiedział mi tego pan Zdzisio, tylko wiem to z własnej praktyki.
No i w jaki sposób to zaobserwowałeś? Na czym polegała różnica? CO TO DAJE, jeśli silnik jest OK (nowoczesny silnik przy faktycznym przebiegu 150.000 nie ma prawa być zużyty chyba, że przez nieprawidłową eksploatację, albo rozmawiamy o polonezach :|)? Uświadom mnie.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Przemol » 24 sie 2005, 11:02

A co powiecie o oleju 10W-30... taki podobno ma być lany do Z5...?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 19:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez nemi » 24 sie 2005, 11:06

Przemol napisał(a):a co powiecie o oleju 10W/30...taki podobno ma byc lany do Z5.....?

30 po literce W oznacza maksymalną temperaturę zewnętrzną, w jakiej użytkowany jest samochód. U nas taka temperatura jest czasem przekraczana, więc lepiej kupić 10W40 (zresztą łatwiej dostępny, bo takie głównie u nas sprzedają), chyba że chcesz olej tylko na zimę, ale 10W40 również dobrze się do tego nadaje.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Przemol » 24 sie 2005, 11:09

OK... dzięki za rozwianie wątpliwości... A może olej 0W-50? hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 19:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez nemi » 24 sie 2005, 11:13

Zajrzyj do opinii – tam Tomekrvf (nie wiem, czy nie pomyliłem jakieś literki) stanowczo nie poleca olejów z 0 na przedzie :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez dex-ter » 24 sie 2005, 11:14

Zacznijmy kolego od tego, że oleje zmiena się tylko w dół a nie w górę.Ostatnio zauważyłem to np. W Golfie 1.6 przy przebiegu około 160 tys., kiedy to silnik wykazywał branie oleju a był to półsyntetyk. Został zalany mineralnym Castrolem. Objawy może nie ustąpiły do końca, ale znacznie się poprawiło. A tak wogóle, to kążdy samochód należy rozpatrywać indywidualnie, bo do niczego nie dojdziemy.
PRAWIE jak Mazda
PRAWIE robi wielką różnicę
Początkujący
 
Od: 5 paź 2004, 12:25
Posty: 26
Skąd: Kanie
Auto: Mazda 323f BG 1.6 8v 91r LPG

Postprzez Xavier » 24 sie 2005, 11:17

OK. i dobrze, bo dobre samopoczucie kierowcy i jego przekonanie jest równie ważne jak olej. Ja nie mam zamiaru zachwalać lub ganić akurat tej marki, bo jeżdżę obecnie na TEXACO (więc mam to w nosie). Napisałem tylko to, co od razu mi się nasunęło na myśl. Tak dla zasady, bo ganienie „z góry” Shell-a na podstawie takiej opinii, bez pewności kto, co i kiedy do niego dolał, uważam za krzywdzące. Ktoś przeczyta i pomyśli Shell to syf. A tak chyba nie jest. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez nemi » 24 sie 2005, 11:18

dex-ter napisał(a):Zacznijmy kolego od tego, że oleje zmiena się tylko w dół a nie w górę
Doskonale wiem :]. Powróciłem do półsyntetyka, zanim było za późno i nic się nie rozszczelniło, jak to wszyscy straszą, bo skoro był szczelny wcześniej to przez 3,5 miesiąca (10kkm), jakie jeździłem na mineralnym Mobilu też nic się nie stało.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki