Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez michal_krakoof » 12 gru 2008, 19:13

Maciej Loret napisał(a):Motul 300V – to cała seria i wszystkie chyba są pełnymi syntetykami (w tym egzotyki 20W60 czy 15W50)...

na stronie Motula http://www.motul.auto.pl/ jest napisane, że to oleje "MOTUL TECHNOSYNTHESE", które mają syntetyczną bazę. Zatem jeżeli sie nie mylę, to są półsyntetyki. :|

Maciej Loret napisał(a):Do wszystkich aut zawsze lałem to co zalecał producent

i chyba tak postąpie. Wleję 5w30 i heja... <faja> martwić się może będę później...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 13:58
Posty: 310
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BL 2.0 DISI
Mazda CX-3 150 AWD
Mazda MX-5 NB2 Sportive
Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
Mazda 323F (BA) 2.0 GT
Mazda MX-3 K8 (moja)

Postprzez Maciej Loret » 12 gru 2008, 19:27

michal_krakoof napisał(a):na stronie Motula http://www.motul.auto.pl/ jest napisane, że to oleje "MOTUL TECHNOSYNTHESE", które mają syntetyczną bazę. Zatem jeżeli sie nie mylę, to są półsyntetyki. :|


Chodzi o te oleje:
http://www.motul.auto.pl/pliki/motul_pr ... sport.html
A tu n. szczególy 10W40:
http://www.motul.auto.pl/pliki/motul_pr ... o10w40.pdf
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Croom » 13 gru 2008, 10:30

Xavier napisał(a):Croom kup TEXACO do diesla 10W40.

michal_krakoof zmień olej na jakiś markowy 10w40. Krzywdy nie będzie.



Xavier nie ma juz texaco do diesla jest tylko uniwersalny TEXACO EXTRA 10W40.
Gdzie po starych magzynach jeszcze maja ale olej juz jest wycofany i zamieniony na tego wlasnie extra.

Wiec co ?
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Croom » 13 gru 2008, 10:48

A one maja te wlasciwoci przylegania do metalu ?
No moze to zaleje do mojego klekota , diesla ?
Bo skoro nie ma texaco diesel 10w40 .
Jak myslicie motul by sie spisal w dieslu czy trzeba szukac dedykowanego ?
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Xavier » 13 gru 2008, 11:24

TEXACO 10W40 DIESEL
Nie ma...?
http://www.motozakupy.com.pl/index.php? ... a-5-litrow
http://www.swistak.pl/aukcje/3553967,Te ... hetic.html
http://habi.pl/a37-havoline-extra-10w-40

No, ale skoro wycofują... kup może SHELL DIESEL PLUS 10W40 4L .
http://madou-belochka.ru/a7d15
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez malkolm » 13 gru 2008, 11:30

Croom ja od 20 000 leje mobil1 10w40 do diesla i jest spoko http://www.mobil.pl/Poland-Polish/LCW/P ... hetics.asp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Croom » 14 gru 2008, 10:16

Xavier to juz koncoweczka , kolega z hurtowni tez ma jeszcze parenascie buteleczek. Ale po co mi wlac cos co za rok bede musial zmienic i znowu sie denerwowac ;–]

Co do mobila sie nie wypowiem bo wg. mnie to olej dobry ale nie ten produkowany w polsce. W poprzedniej corolli po 8latach mialem zapieczone pierscienie i 2mm nagaru po nim co po wlaniu max-life skutkowalo remontem silnika i wymiana pierscieni.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez michal_krakoof » 15 gru 2008, 10:03

a tak zapytam:
Czy gorzi zalanie syntetykiem, jeśli wcześniej był półsyntetyk?
Tym samym co przy mineralu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 13:58
Posty: 310
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BL 2.0 DISI
Mazda CX-3 150 AWD
Mazda MX-5 NB2 Sportive
Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
Mazda 323F (BA) 2.0 GT
Mazda MX-3 K8 (moja)

Postprzez industrial » 15 gru 2008, 13:23

Croom napisał(a):Co do mobila sie nie wypowiem bo wg. mnie to olej dobry ale nie ten produkowany w polsce. W poprzedniej corolli po 8latach mialem zapieczone pierscienie i 2mm nagaru po nim co po wlaniu max-life skutkowalo remontem silnika i wymiana pierscieni.


Myślę że to raczej wina max-life'a niż oleju. Tzw. "polepszacze" mają to do siebie że ich skutek jest proporcjonalnie odwrotny do zamiaru. Wystarczy przejrzeć forum i poczytać o efektach ich stosowania – zwłaszcza w silnikach diesel'a.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2008, 10:42
Posty: 18
Skąd: Toruń / Piła
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD

Postprzez Croom » 15 gru 2008, 14:11

Polepszacze podobno maja tylkozmiekczyc uszczelki i poprawic ich elastycznosc a wine moze ponosic liczba TBN i substancji myjacych.

A co sie dzialo w dieslach , co masz na mysli ?
Bo akurat nestety nie mam czasu na buszowaniu po furum niestety.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez STEffAN » 16 gru 2008, 03:36

michal_krakoof napisał(a):a tak zapytam:
Czy gorzi zalanie syntetykiem, jeśli wcześniej był półsyntetyk?
Tym samym co przy mineralu?


Np. w moim przypadku, po płukance wymiana na pełny syntetyk Dexelia Ultra 5W30
dała odrobine mniejsze spalanie oleju, i chyba nawet odrobinke paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez Croom » 16 gru 2008, 11:11

A czym plukales ?
a sie boje ze w moim dieslu panewki dostana niezle po pupie tam jest duzo wieksze uderzenie na wał niz w benzynie ....
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Globy » 16 gru 2008, 16:01

michal_krakoof napisał(a):a tak zapytam:
Czy gorzi zalanie syntetykiem, jeśli wcześniej był półsyntetyk?
Tym samym co przy mineralu?

W najgorszym wypadku syntetyk wypłucze syf, który zdążył osiąść i zakonserwować się przy używaniu półsyntetyka/minerału (oleje te mają mniej właściwości czyszczących). Brud ten pełni funkcję naturalnych uszczelnień, także silnik może się rozszczelnić. Wszystko jednak w teorii, bo w praktyce przypadki na forum mówią o znacznie lepszej pracy silnika i braku skutków ubocznych przy przejściu na syntetyk, jeśli motor nie wykazywał wad na półsyntetyku. Lepiej jak najdłużej jeździć na oleju, który jest stworzony do utrzymywania silnika w perfekcyjnej formie i czystości.

Przejście na olej mineralny skutkuje nieco utrudnionym rozruchem przy niskich temperaturach, ale i zmniejszonym spalaniem oleju i kopceniem.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez wilk77 » 16 gru 2008, 16:04

Dlaczego w ankiecie nie ma oleju forda :| ? ja nim zalewam :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 19:46
Posty: 19
Skąd: włocławek
Auto: 626 1,8i 16V, 96r.

Postprzez Prusiak » 16 gru 2008, 21:10

Czy do mojej 6-tki moze byc taki olej? ELF EVOLUTION SXR 5W30, jak np. na tej aukcji http://allegro.pl/item492015902_elf_evo ... zawa.html??

Moj przebieg to 130 tys. km. Ostatnio lany byl na zachodzie shell polsyntetyczny....
Od lat wierny tylko japończykom...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2008, 01:35
Posty: 113

Postprzez Pantas » 17 gru 2008, 18:45

Kupiłem autko, zrobiłem 1000 km i trochę oleju ubyło, ale to przez wycieki pod maską, co lać na dolewki?

Czy można dolać do starego oleju nowego jeśli nie znam marki starego?

Jaki kupić na dolewki?
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez STEffAN » 18 gru 2008, 01:57

Croom napisał(a):A czym plukales ?
a sie boje ze w moim dieslu panewki dostana niezle po pupie tam jest duzo wieksze uderzenie na wał niz w benzynie ....


Zwykłym STP engine flush.
Nie wiem jak na to zareaguje diesel
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez Croom » 18 gru 2008, 10:21

w sobote powinienem dostac motula 10w-40 synerie 6100+ i plukanke tez motul-a.
Jak wymienie napisze co i jak jest na rzeczy :–]
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez Hieronim » 19 gru 2008, 01:58

wg instrukcji olej do 6-tki 2.0 benz to 5w30 lub 10w40... drugi to polsyntetyk.. wolalbym syntetyk..
np motul 8100 5w30 ale wg producenta to olej o niskiej lepkości... Czy aby na pewno 5w30 to najlepszy wybór ?? Przebieg mam 140 tyś
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez Majki88 » 19 gru 2008, 02:13

Jeżeli kupiłeś auto i sam nie wymieniałeś oleju a nie wiesz kiedy było i co lane proponuje udać się do sklepu po olej i filtr
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki