
Jaki olej wybrać?
Dzięki za odpowiedzi,chciałem wlać valvoline max life,ale w okolicznych sklepach nie mieli i wlałem castrol magnatec.Z tego co słyszałem nie jest to najlepszy wybór,ale na przyszły rok na pewno zaleje valvolinem 

- Od: 26 lut 2014, 20:42
- Posty: 13
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F (BA) 2.0 V6
rok. prod. 1995
marcins-78 napisał(a):zepraszam jestem nowy
Od tygodnia posiadam premacy 2002r 1,8 benzyna
przebieg 185tysięcy
zero oznaczeń jaki jest olej w silniku proszę o podpowiedz jaki mogę zastosować olej
Oficjalnie autko śmiga jak trza zero błędów w komputerze
rajtkezjusz napisał(a):możesz 5W-30 lub 10W-40 ,teraz zima niedługo,więc wskaźnik 5W dla ciebie ważny. Mam taką mazdę z tym motorem i zalałem po środku,czyli 5W-40
jeśli można proszę o podanie jakiejś marki oleju do zalania
stawiam na 5W-40 tylko jakiej marki??
i ile mi tego potrzeba do mojej madzi??
i czy to syntetyk wlać czy półsyntetyk??
z góry dziękuję za podpowiedzi
-
marcins-78
5W40 marki Valvoline, jeśli chcesz oszczędniej to Valvoline Maxlife lub Durablend, jeśli lepszy i droższy to Valvoline Synpower. Z dobrych olejów to jeszcze Motul, z przeciętnych to Elf / Total, Mobil. Ile wlać dowiesz się z instrukcji obsługi, którą możesz pobrać w formacie PDF wyszukując jej w google.
kubsztyk napisał(a):5W40 marki Valvoline, jeśli chcesz oszczędniej to Valvoline Maxlife lub Durablend, jeśli lepszy i droższy to Valvoline Synpower. Z dobrych olejów to jeszcze Motul, z przeciętnych to Elf / Total, Mobil. Ile wlać dowiesz się z instrukcji obsługi, którą możesz pobrać w formacie PDF wyszukując jej w google.
a przy przebiegu 184 tysiące nie będzie problemu żadnego z tym 5W40??
czy nie zaszkodzi to silnikowi??
bo troszke ma przejechane??
mam tez polo i tam mam 250tys i na półsyntetyku jeżdzę 10w40 bo syntetyka bym się bał żeby silnika nie przepłukało za bardzo
-
marcins-78
Ja zawsze lałem 5W30 i wcześniej też był taki lany, ostatnio przy 222 tys. wlałem 5W40, a teraz przy 232 tys. zamierzam wrócić do 5W30.
Do polówki możesz wlać 5W40, jeśli nic nie kopci z wydechu na czarno / niebiesko i jeśli spod korka i z bagnetu nie wali dymem na włączonym silniku.
Do polówki możesz wlać 5W40, jeśli nic nie kopci z wydechu na czarno / niebiesko i jeśli spod korka i z bagnetu nie wali dymem na włączonym silniku.
marcins-78 napisał(a):a przy przebiegu 184 tysiące nie będzie problemu żadnego z tym 5W40??
mój ma ponad 215 tys i zalewałem 5W-30 lecz zauważyłem,że ubywało go (fakt,że z zgodnie z tym,że ma ubywać,czyli ok0.7l/15 tyś km),więc zamiast przejść na gęściejszy ,ale gorszy 10W-40 ,zalałem tylko lekko gęściejszym 5W-40. Teraz ubytków nie zauważam,ale zapewne będą na poziomie ok 0.4 l/15 tys km . Do tego poczytałem różne artykuły nt olejów i często powtarzało się,że parametr 5W jest wystarczający ,lecz parametr drugi ,czyli to.... -30 jest parametrem wymyślonym przez producentów aut,chodzi np. o małe opory wewnętrzne itd,lecz nie idzie to w parze z trwałością tzw filmu olejowego,ale to nie rola producentów aut,my mamy je kupić ,a one mają jeździć tylko do czasu końca gwarancji . Zastosowanie oleju ..-40 (o ile producent auta wprost nie nakazuje inaczej) jest dozwolone,zwłaszcza w naszych Mazdach. 10W-40 jest tak samo gęsty jak 5W-40 ,bo liczba ..-40 stanowi o gęstości,a bardziej o odporności na wysokie temperatury,a wiemy,że olej rozrzedza się m.in. pod wpływem temperatury . Częstym pomysłem (wzgl. przebiegu auta) jest przejście z np 5W-40 na 10W-40 ,a to wcale nic nie zmienia,gęstość zostaje ta sama,lecz pogarsza się jakość oleju (najczęściej jest to olej tzw półsyntetyczny,gdzie jest mieszanina oleju mineralnego i oleju (hydro)syntetycznego),pogarsza się pływalność oleju w niskich temperaturach itd. Bardziej prawidłowym byłoby przejść na ...5W-50 . Samochody tuningowane ,chipowane powinny właśnie być zalewane olejami o wyższych parametrach po myślniku .
To co napisałem jest do sprawdzenia ,wystarczy poczytać ,poszukać. Zalewałem olejem 5W-40 Shell i nie zauważyłem różnicy w pracy silnika w stos . do np COMMA 5W-40 ,lecz specjalnie dopłacam do tego drugiego,ponieważ jest pewna mała,ale ważna różnica w tych olejach,COMMA jest wg karty produktu olejem w pełni syntetycznym,a Shell nie,choć obydwa oleje używają nazwy :syntetyczny",lecz wystarczy poszukać na tym forum lub innych,skąd takie cudo,że oleje powstałe z ropy nazywamy syntetycznymi (lobbing firm olejowych jest przeogromny
-
rajtkezjusz
Nadejszedł właśnie czas wymiany oleju w mojej maździe i chciałem powrócić do 5W30 i mam już zapisane 14 różnych olejów, z których drogą eliminacji chciałem zostawić 3-4, z których chciałem wybrać jeden. Z drugiej strony jeżdżę teraz na Amsoilu 5W40 i jakoś nie zauważyłem większego spalania paliwa w stosunku do Elfa SXR 5W30. Za to jechałem przez niecałe 50 km ze stałą prędkością ~175km/h i 5W40 spełnił swoje zadanie, a przy tym wcale go nie ubyło (niezauważalnie). I co tu robić? 

Rozglądałem się w ofercie Valvoline i Maxlife 5W30 jest tylko a5/b5 z lepkością poniżej 10 mm2/s, a takiego oleju nie chcę, ale też wezmę pod uwagę. Jedynie Synpower 5W30 jest A3/B4 z lepkością 11,9, czyli górny zakres SAE 30. Pomimo tego, że wracam do 5W30, to nie chcę lać bardzo rzadkiego oleju, energooszczędnego, bo auto ma 11 lat i 230 tys. km przebiegu. Chyba, że jestem w błędzie, to niech mnie ktoś z niego wyprowadzi. Oto moje typy (5W30):
Liqui Moly Special Tec LL
Millers Oils EE Longlife Eco
Valvoline Synpower
Oleje enrgooszczędne:
Motul Eco-nergy
Mobil 1 Fuel Economy
Valvoline Maxlife FE
Valvoline Synpower FE
Skłaniam się jednak ku olejom "nieoszczędnym".
Liqui Moly Special Tec LL
Millers Oils EE Longlife Eco
Valvoline Synpower
Oleje enrgooszczędne:
Motul Eco-nergy
Mobil 1 Fuel Economy
Valvoline Maxlife FE
Valvoline Synpower FE
Skłaniam się jednak ku olejom "nieoszczędnym".
Już się zbierałem do sklepu po Valvoline SynPower 5W30, ale ta temperatura zapłonu 206 *C... Już nawet zwykły Elf ma ~220, a Liqui Moly SpecialTec LL 230 *C. Czym bardziej się człowiek zagłębia w temat, tym bardziej ogłupieć można... :/
Witam. Przymierzam sie do wymiany oleju w mojej Madzi5, zalana jest Dexelią 5W30 ale zamierzam zmienić jej na inny. Znajomy polecił mi Comma 5W40 lub 5W50. Co myślicie o tym oleju. Jest to marka na rynek GB. Zmiana dedykowana jest z powodu "brania" oleju, przebieg mam 74000tyś oryg.
Przyjechała oliwa + płukanka:

W sumie nigdy nie płukałem silnika i nie spodziewam się, że wyleci coś innego niż czarny jak smoła olej tak jak do tej pory leciał.
Dam znać jak wygląda sprawa z ubywaniem oleju i czy jest sens wydawać 200 zł za olej LM jeżeli do tej pory jezdziłem na Dexelii.


W sumie nigdy nie płukałem silnika i nie spodziewam się, że wyleci coś innego niż czarny jak smoła olej tak jak do tej pory leciał.
Dam znać jak wygląda sprawa z ubywaniem oleju i czy jest sens wydawać 200 zł za olej LM jeżeli do tej pory jezdziłem na Dexelii.
matthies napisał(a):ja na nim teraz jeżdzę. Jest gorzej niż na Valv maxlife i dlatego teraz siądę na Elfa SXR
A ja się zastanawiam nad (wracam do 5W30):
– Liqui Moly Special Tec LL (190 zł InterCars i online)
– Valvoline Synpower (bez żadnych dodatkowych oznaczeń; 130zł od oficjalnego dystrybutora online, 190 InterCars)
– Amsoil Heavy Duty Diesel (235-240zł za niecałe 5l – online)
A właściwie, to się zastanawiam między dwoma pierwszymi, ale chyba mnie przekonałeś. Chociaż ja już ocipieć chcę, bo się zdecydować nie mogę. Amsoil trochę za drogi, Liqui Moly ma normy a3/b4 z 2004 roku (stare) i to jest drogi olej hydrokrak, tylko tyle, że może ma dużo jakościowych dodatków, a Valvoline dobry olej w przystępnej cenie, tylko temp. zapłonu 206*C mnie przed nim zatrzymała (możliwe większe odparowanie, konsumpcja i nagary)..
W jakim aspekcie jest gorzej niż na Valvoline? Bałbym się lać do "olejożernego" 2.3 rzadki olej o niskim HTHS (norma A5/B5). W ogóle jakoś ostatnio jestem "anty" A5/B5, bo to "eko" wg mnie doprowadza tylko do przyspieszonego zużycia silnika. Teraz mam Amsoila 5W40 A3/B3/B4 i nawet po kilkunastu trasach 150+ km/h, nawet po chwilowej jeździe z V-max, oleju z bagnetu mi nie ubyło. Przez te 10 tysięcy kilometrów ubyło mi oleju może ze 100ml, na pewno nie więcej.
CLAU napisał(a):Przyjechała oliwa + płukanka:![]()
Czemu do 2.0 benzyny lejesz 5W40? To prędzej chyba ja powinienem lać do diesla 5W40, bo mam turbinę i obejmuje zakres SAE z instrukcji obsł. Dla benzyny jest 5W20 lub 5W30.
Ostatnio edytowano 3 wrz 2014, 22:28 przez kubsztyk, łącznie edytowano 3 razy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki