Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez ZOOMik » 28 kwi 2014, 15:34

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez jerrylos » 28 kwi 2014, 20:48

Hej. ile oleju wchodzi do silnika 2.0 FS 323F sportive?
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2014, 15:48
Posty: 102 (2/0)
Auto: MAZDA 323F BJ 2.0 SPORTIVE 2001
MAZDA 323F BG 1.6 '92

Postprzez krystian_w » 28 kwi 2014, 21:30

krystian_w napisał(a):Dzięki ZOOMik, Twoja odpowiedź powinna być gdzieś podklejona, rozwiewa ona 98% problemów i zapytań <piwo>

Witam,
Odbiegając od bieżącej dyskusji chciałbym na chwilę wrócić do moich dylematów sprzed paru tygodni i stron. Zdecydowałem się finalnie na oliwę Millers XF Longlife Eco 5W-30, zalałem trochę ponad tydzień temu, przeleciałem ok 500-600km i nie mam uwag. Nic się nie pogorszyło, ubytków nie widać (wcześniej też nie było :)), nawet odczuwalnie lekko lepsza kultura pracy silnika jest – delikatnie mniej "trzęsie", minimalnie spokojniej obroty pracują, innymi słowy, po co było tyle czekać i się zastanawiać to już sam nie wiem ;) Zobaczymy za 5-10k km... :)
Jeszcze raz wszystkim co starali się pomóc dziękuję, innym "wahaczom się" szczerze polecam ten wybór.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2014, 11:04
Posty: 26 (1/1)
Skąd: Warszawa / kuj-pom
Auto: Mazda 6 GY-L8 1.8 2004 + LPG Stag Qbox/Zavoli/Barracuda/Parker

Postprzez oemauto » 28 kwi 2014, 23:21

krystian_w napisał(a):Millers XF Longlife Eco 5W-30, zalałem trochę ponad tydzień temu, przeleciałem ok 500-600km i nie mam uwag. Nic się nie pogorszyło, ubytków nie widać (wcześniej też nie było ), nawet odczuwalnie lekko lepsza kultura pracy silnika jest – delikatnie mniej "trzęsie", minimalnie spokojniej obroty pracują,


Daj znać, tak mniej więcej w połowie interwału, jak oceniasz zmianę smarowidła.
Z całą pewnością bardziej widoczne różnice były by na EE Longlife 5W30 ECO.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez kubsztyk » 28 kwi 2014, 23:33

krystian_w napisał(a):(...) Zdecydowałem się finalnie na oliwę Millers XF Longlife Eco 5W-30, zalałem trochę ponad tydzień temu, przeleciałem ok 500-600km i nie mam uwag. Nic się nie pogorszyło, ubytków nie widać (wcześniej też nie było :)), nawet odczuwalnie lekko lepsza kultura pracy silnika jest – delikatnie mniej "trzęsie", minimalnie spokojniej obroty pracują, innymi słowy, po co było tyle czekać i się zastanawiać to już sam nie wiem ;) Zobaczymy za 5-10k km... :)

Jak zalałem Amsoil-a to też miałem takie odczucia. Teraz po 6 tys. km uważam, że silnik pracuje normalnie, tak jak i wcześniej. Podobne odczucia miałem po Elf-ie, zaraz po wymianie i po przejechaniu pewnego dystansu.
Najlepszym sposobem na to, żeby silnik nam zawsze super miękko pracował jest wymiana oleju co 1-2 tysiące kilometrów. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez ZOOMik » 29 kwi 2014, 23:59

To bardziej zasługa świeżej oliwy – tak, jak kubsztyk napisał :)

jerrylos napisał(a):Hej. ile oleju wchodzi do silnika 2.0 FS 323F sportive?

3,5 L z wymianą filtra
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Hubix » 3 maja 2014, 12:36

Ja następnie zaleję ten olej:

Obrazek

20 euro za 1 litr, będę miał najdroższy olej w silniku na tym forum !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez wtsz » 3 maja 2014, 18:45

To jest argument..........
Najlepszy na forum...
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez kubsztyk » 3 maja 2014, 19:11

Hubix napisał(a):20 euro za 1 litr, będę miał najdroższy olej w silniku na tym forum !

Zatankuj jeszcze furę do pełna, a następnie wystaw na sprzedaż – podniesiesz wartość auta o ponad 500zł!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Hubix » 3 maja 2014, 21:23

To mam pytanie w takim razie.

Zachwalacie olej ENEOS za ponad 200zł.

Zapytałem o Petro Canada – powiedziano mi, że jest bardzo dobry.

Zalałem go, kosztował około 140zł.

Jaki sens lać "Eneos" skoro "Petro" jest bardzo dobry i dużo tańszy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez tadziomaru1 » 4 maja 2014, 10:28

No jak to jaki sens, Eneos podwyższa cenę auta. :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez ZOOMik » 5 maja 2014, 19:52

Hubix napisał(a):Ja następnie zaleję ten olej:

Obrazek

20 euro za 1 litr, będę miał najdroższy olej w silniku na tym forum !

ACEA C3
To nie jest olej do Twojej Mazdy.

Hubix napisał(a):To mam pytanie w takim razie.

Zachwalacie olej ENEOS za ponad 200zł.

Zapytałem o Petro Canada – powiedziano mi, że jest bardzo dobry.

Zalałem go, kosztował około 140zł.

Jaki sens lać "Eneos" skoro "Petro" jest bardzo dobry i dużo tańszy ?

Hubix, jaja sobie robisz, czy co?
Kto tu zachwalał Eneos?!
Jaki sens go lać? – przecież już pytałeś "co zyskasz" i otrzymałeś odpowiedź...no chyba, że czekasz na inną? ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez tadziomaru1 » 5 maja 2014, 21:27

Hubix to se jaja robi już od dawna, nie wiedziałeś? :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez JohnnyB » 8 maja 2014, 11:52

To jest chyba jedno z ostatnich forum jakie widziałem gdzie temat olejowy jest nadal czynny :–).
Na innych forach się z tego tematu nawet śmieją :–).
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez tadziomaru1 » 9 maja 2014, 10:07

Jeśli się jest wystarczająco długo na forum aby umieć oddzielić zgrywy Hubixa, niewiedzę laików, oraz żargon specjalistów rzucających normami jak ja gilami jesienią, to można nawet bardzo przydatnych rzeczy się tu dowiedzieć. <spoko>
:D :D :D
Ostatnio edytowano 11 maja 2014, 10:09 przez tadziomaru1, łącznie edytowano 2 razy
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Szyna » 9 maja 2014, 18:47

Widzę że na nic zdały się moje porządki ;) Jak to mawiają : "Jak dbasz, tak masz". Zamiast zrobić jakiś sensowny poradnik i zbiór informacji każdy woli się mądrować, pyskować i przy okazji robić sobie jaja z innych :) Nic nowego :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Croom » 10 maja 2014, 23:21

Widzę że ostatnio pojawiaja sie jakieś nieprawdopodobne opowieści i wnioski odnośy DPFnie oleju.
kolega tamburyn pisał jakoś :

Cześć :)
Miałem tutaj nie pisać o moim problemie, żeby się zbytnio nie stresować, ale z drugiej strony dlaczego nie skoro kocham mój samochód i jak będzie trzeba to wyłożę grosza na jego usprawnienie :)
Dokładnie 1tys. km temu zasygnalizowałem na forum problem z ubywającym olejem. Oleju ubywało dosyć szybko, ale nie na tyle, żeby mrugały kontrolki <oczko> Okazało się, że w ogóle zły olej zalałem, itd (Millers z normą C3).
Kupiłem więc szybko Elfa (Dexelię) i udałem się na wymianę oliwy. Po jej wymianie sprawdziliśmy ciśnienie sprężania i tutaj ZONK – 11,5-11,7-11,7-11,7 (norma między 12 a 17 bar). No i mokra pierwsza świeca od strony rozrządu (gwint).


Zanim koledzy napiszecie że winny olej zróbcie analize oleju kazdy Wam to powinien zagwarantować gdzie kupujecie olej chyba ze to byl market to juz kicha.

C3 to tylko norma Europejska mówiaca że olej moze byc zastosowany do silników wyposażonych w filtry DPF, ma ograniczona zawartosc cynku fosforu i siarki ok.0.8% w przeciwienstwie do olejow klasy full saps.
To nie olej wypłukał silnik to Twój silnik był juz w takim stanie, niestety.

Jak macie jakieś pytania walcie śmiało spróbuje pomóc !

ZOOMik: ty masz Mazdę czy VW z filtrem cząsteka stałych po kiego grzyba Ci taki olej który wogole nie pasuje do Twojego silnika ??
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez tadziomaru1 » 11 maja 2014, 10:12

Właśnie takie wypowiedzi miałem na myśli psząc, że można się tu ciekawych rzeczy dowiedzieć. Nie chcę go chwalić ( :D ), ale Croom zawsze coś mądrego i zrozumiale napisze. <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Szyna » 11 maja 2014, 12:10

Odnośnie olejów do silników z DPF'em : Oleje do silników z filtrem DPF
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez JohnnyB » 11 maja 2014, 12:49

Croom napisał(a):C3 to tylko norma Europejska mówiaca że olej moze byc zastosowany do silników wyposażonych w filtry DPF, ma ograniczona zawartosc cynku fosforu i siarki ok.0.8% w przeciwienstwie do olejow klasy full saps.
To nie olej wypłukał silnik to Twój silnik był juz w takim stanie, niestety.

Jak macie jakieś pytania walcie śmiało spróbuje pomóc !


Zatem ja mam kilka pytań, zresztą pojawiły się tu już wcześniej.
Jak ma się zawartość powyższych pierwiastków w oleju na stan DPF ?
Rozumiem, że aby w/w pierwiastki pojawiły się w filtrze, olej musi uleć spaleniu.
Ile tego oleju zatem musi się spalić aby filtr uległ uszkodzeniu/zapchaniu ?
Dlaczego niektóre marki które posiadają w ofercie silniki z DPF, nie precyzują norm C ?

No i dlaczego niektórzy sprzedawcy, piszą że danego oleju samochód nie będzie "konsumował" i jak to się ma do potrzeby stosowania oleju z normą C w aucie z DPF przy założeniu że 90% użytkowników nie przestrzega wymian LL tylko skraca je do maks 15 tyś ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki