Jaki olej wybrać?
Płukankę chcę zastosować aby ulżyć silnikowi i aby się nie zakleił. Nie liczę, że za pierwszym razem go wyczyszczę tylko chcę mieć pewność, że się nie zatrze no i spalanie też będzie mniejsze. Teraz zastanawiam się czy zalać docelowo 5w40 czy 10w40 aby nie przedobrzyć.
Wyczyść mechanicznie i chemicznie pokrywę zaworów, głowicę i ewentualnie misę olejową i dół silnika, a potem wlej płukankę, przepłucz i wlej świeży olej w miarę tani. Jak jeździsz na 10W40, to zmień sobie na 5W40 po płukaniu. Szukaj oleju z wysokim TBN (co najmniej 8...10 mg KOH/g), jeśli da się taki znaleźć w najniższej półce cenowej.
Vavoline czy Dexelia ?
To tak,jakbyś zapytał:
Volvo czy saab albo czy lepszy koń czarny, czy kasztan... bez podania typu, rodzaju, oczekiwań, preferencji..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
parametr NOACK według normy wyznacza sie w ciągu 1h
Nie podejrzewałem nawet,że jakieś laboratorium wyznacza ten parametr z wykorzystaniem standardowego silnika użytkując auto na dość dużym przebiegu..
Spalanie również określa się laboratoryjnie, jak i generowanie przez silnik produktów spalania na potrzeby kolejnej normy "Euro 5 lub 6"; później okazuje się,że rzeczywistość jest zgoła inna i trzeba płacić kary za oszustwa...
tego parametru nie określa się za pomocą silnika podobnie jak wiele innych parametrów olejów i ta wypowiedź nic nowego w temacie nie wnosi
koncern VW ma kary dlatego że oszukiwał zmieniając oprogramowanie tylko na testy, od co
kubsztyk napisał(a):Tylko to jest olej do ciężarówek. Choć jeśli pojeździć na nim tylko 4-5 tys. km to kto wie, może nic się nie stanie.
olej do ciężarówki więc 5x tyle powinien wytrzymać. termicznie spokojnie da radę. seicento mojej drugiej połowy było tym płukane po castrolach 15w40 bo płukankę rzeczywiście było strach lać ze względu na wszechobecne gluty
sebekle napisał(a):kubsztyk napisał(a):Tylko to jest olej do ciężarówek. Choć jeśli pojeździć na nim tylko 4-5 tys. km to kto wie, może nic się nie stanie.
olej do ciężarówki więc 5x tyle powinien wytrzymać. termicznie spokojnie da radę. seicento mojej drugiej połowy było tym płukane po castrolach 15w40 bo płukankę rzeczywiście było strach lać ze względu na wszechobecne gluty
Ciekawe stwierdzenie, wszechobecne gluty właśńie powinny być płukanką rozpuszczone, by łatwo z silnika mogły sięwydostać. Jeśli jest inaczej to używanie płukanki wydawałoby się być bez sensu!?
Mazda 3 BL 2010 1.6 MZR 105 KM
82 tys. km przebiegu
Obecnie olej: Castrol Edge 5W30 + filt Filtron (taki zestaw od paru wymian wstecz (wymiany co 15 tys. km), tak przynajmniej twierdzi poprzedni właściciel).
Chcę wymianić na:
– filtr Knecht OC195
– olej:
* Valvoline SYNPOWER ENV C2 5W-30 (ten jest nr 2 dla tego silnika na stronie producenta)
* Valvoline SYNPOWER MST C3 5W-30 (ten jest nr 1 dla tego silnika na stronie producenta, ale w opisie wskazany przede wszystkim dla silników z filterm czastek stałych)
* Motul 8100 ECO-NERGY 5W-30 (ten jest nr 3 dla tego silnika na stronie producenta, ale znalazłem na forum, że jest bardziej polecany, niż ten niżej)
* Motul 8100 ECO-CLEAN 5W-30 (ten jest nr 1 dla tego silnika na stronie producenta)
Pytania:
Który olej wybrać?
Czy przed wymianą z Castrola na Valvoline lub Motula, zalecacie przepłukac silnik środkiem Liquid Moly lub Valvoline?
Dodam, że auto 70% czasu spędza w jeździe miejskiej/korki. Dziękuję.
82 tys. km przebiegu
Obecnie olej: Castrol Edge 5W30 + filt Filtron (taki zestaw od paru wymian wstecz (wymiany co 15 tys. km), tak przynajmniej twierdzi poprzedni właściciel).
Chcę wymianić na:
– filtr Knecht OC195
– olej:
* Valvoline SYNPOWER ENV C2 5W-30 (ten jest nr 2 dla tego silnika na stronie producenta)
* Valvoline SYNPOWER MST C3 5W-30 (ten jest nr 1 dla tego silnika na stronie producenta, ale w opisie wskazany przede wszystkim dla silników z filterm czastek stałych)
* Motul 8100 ECO-NERGY 5W-30 (ten jest nr 3 dla tego silnika na stronie producenta, ale znalazłem na forum, że jest bardziej polecany, niż ten niżej)
* Motul 8100 ECO-CLEAN 5W-30 (ten jest nr 1 dla tego silnika na stronie producenta)
Pytania:
Który olej wybrać?
Czy przed wymianą z Castrola na Valvoline lub Motula, zalecacie przepłukac silnik środkiem Liquid Moly lub Valvoline?
Dodam, że auto 70% czasu spędza w jeździe miejskiej/korki. Dziękuję.
aqaz napisał(a):Nie wiem czy 300 km przejechałem na 15w40. Ciekawostka: castrol gtx 15w40 jest cześciowo syntetyczny. Płukanka nie ma ŻADNEGO ostrzeżenia aby nie używać w silnikach z dużą ilością nagarów więc nie mam się czego bać .
Litości. Castrol GTX ma API CF-4. Czyli zwykły mineralny olej średniej klasy. Z syntetykiem to on jedynie ma tyle wspólnego, że stoi z nim na półce
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki