Zmieniac na mazdowski olej 5w-30
-auto ma dpf-a.
www.mazdaspeed.pl



matthies napisał(a):Valvoline MaxLife też lubi być wypity, ale może to tylko przez to, że motor 2,3 to lubi (taki ja mam), więc nie oczekiwałbym, że będzie lepiej, a wartość 0,6L/10kkm jest jak najbardziej w normie i bym się tymza bardzo nie przejmował.
Ja w tym roku ponownie zalałem MaxLife 5W30, ale bardziej dla testu. Następnym razem na pewno wziąłbym Synpower i tobie też bym taki zasugerował, jeżeli kondycja silnika na to pozwala.
5W30 a 5W40 – który lepszy, zdania są podzielone, ale ja tam na razie trzymam się instrukcji producenta, bo mam za małe doświadczenie żeby kombinować w zmiany.
Na następną wymianę będę się bliżej przyglądał AMSoil oraz Liqui Moly.
Akurat miałem niedaleko dystrybutora LM, kupiłem LM TopTec 4100 5W40 jakąś promocję mieli, niestety hydrosyntetyczny. Po zimnej nocy odpalił od obrotu, rozrusznik szybko kręcił (nie zgęstniał), po odpaleniu od razu miękka praca, dużo też się wyciszył. Nie ma już tej charakterystycznej dla TDI ciężkiej twardej pracy jak sieczkarnia po odpaleniu. Jeżeli ktoś jeździ na półsyntetyku i nie ma wycieków z silnika niech się nawet nie zastanawia tylko leje płukankę i jakiś dobry syntetyk. Jak trochę przejeżdżę napisze jak z poborem, na wcześniejszym oleju dolewałem niecały litr na 10 tys.wtsz napisał(a):Chyba kpiny sobie robisz!
porównaj z valvo i liqui czy millersem.
Cena i konfekcjonowanie na najwyższym poziomie. Ostatnio na stacji statoil zaproponowano mi pojemnik 0,25l
, niestety ciekło mi spod uszczelki spustu oleju i trzeba było go zlać jako ,ze pod " ręką " byłmarcin255 napisał(a):mobil 3000 X1 FE 5W30
Ten drugi jest rzadszy więc pewnie to to, że po uruchomieniu szybciej dociera tam gdzie powinien, z drugiej strony nie są to jakieś kosmiczne różnice wszystko w granicach SAE5W30. Może, ale tego nie jestem pewien mieć w składzie więcej molibdenu stąd takie odczucie.marcin255 napisał(a):Ostatnie 2 wymiany zalałem mobil 3000 XE 5W30 przy -2 klekotały popychacze -zawory, niestety ciekło mi spod uszczelki spustu oleju i trzeba było go zlać jako ,ze pod " ręką " był
mobil 3000 X1 FE 5W30 ten został zalany i mam bardzo pozytywne odczucia co do pracy silnika i na zimno nic nie klekocze.

pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffmick napisał(a):jak masz lpg

maziadm napisał(a):Millers grubo przereklamowany, szczególnie na forach (taki marketing szeptany), a parametry po prostu kiepskie. Pytam szwagra co na wyspach prawie dekadę spędził i wieloma autami jeździł (2 prywatne zmieniane co 2-3 lata i 2 służbowe zmieniane co 2 lata), w sumie chyba więcej niż 12szt. Nowe serwisowane w ASO jak i stare około 10 letnie. Na pytanie o MillersOil .... odpowiedział a co to jest... Mała danych, ukrywanie pod marketingowymi sloganami typu nano coś tam itp.
maziadm napisał(a):Millers grubo przereklamowany, szczególnie na forach (taki marketing szeptany), a parametry po prostu kiepskie. Pytam szwagra co na wyspach prawie dekadę spędził i wieloma autami jeździł (2 prywatne zmieniane co 2-3 lata i 2 służbowe zmieniane co 2 lata), w sumie chyba więcej niż 12szt. Nowe serwisowane w ASO jak i stare około 10 letnie. Na pytanie o MillersOil .... odpowiedział a co to jest.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości
Moderatorzy Opinie i Poradniki