Ford Focus ST X MK4 '20 A7 280KM 420NM RaceRed
Witam ponownie, tym razem z STkiem w automacie
Po sprzedaży poprzedniej Foki MK3 ST-line 1.5 Ecoboost 182Km założenia na nowe auto były dość proste: hatchback, 4 cylindry, benzyna, mocniejsze, w automacie, czerwone . Za VAGiem nie przepadam, a że z Fordem dogadywaliśmy się bardzo dobrze i zawsze chciałem mieć STka...
Poszukiwania również nie były skomplikowane – grudzień 2020 i w Polsce 3 Stki dostępne od ręki w automacie – niebieski z Gdańska, pomarańczowy i czerwony z Poznania, tak że ten...
SILNIK
2.3l EcoBoost 280km 420Nm
KOLOR
Race Red
WYPOSAŻENIE
Wersja ST X + dodatki:
Generalnie wszystko co może mieć Focus, bez head-upa i panoramicznego dachu – jedno i drugie u mnie w konfiguratorze się nie znalazło. Po pierwsze head-up wyświetlany na plexi (nie na szybie) moim zdaniem wygląda słabo, a panorama to + 6200PLN, dodatkowe kilogramy i ograniczone miejsca nad głową, a mam 189cm wzrostu.
Ciekawsze pakiety i dodatki:
Pakiet Parking:
– Blind Spot Information z Cross Traffic Alert, tzw. BLIS
– Door Edge Protector (aktywne zabezpieczenie krawędzi drzwi) – to powinno być w każdym aucie
– Active Park Assist 2 – sam parkuje, raz sprawdzałem – działa
– kamera cofania – z szerokim polem widzenia
Pakiet Performance:
– Rev Match i Launch Control – brak, bo automat
– Zawieszenie adaptacyjne
– Torowy tryb jazdy – bardziej agresywne dostrojenie układu kierowniczego w porównaniu do trybu Sport, zmiany w kalibracji silnika – szybsza reakcja silnika po naciśnięciu gazu
– Multi Colour Ambient Light – nie mam pojęcia czemu to jest w pakiecie Performance
– Zaciski hamulców lakierowane w kolorze czerwonym
Pakiet Technology:
– Traffic Sign Recognition,
– Driver Alert,
– Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi,
– Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu,
– Adaptive Cruise Control z Lane Centring Assist i Stop & Go – adaptacyjny tempomat z utrzymaniem pasa ruchu, dostosowuje prędkość do zadanej lub do znaków drogowych, sam skręca, zwalnia, przyspiesza, hamuje i rusza – działa to rewelacyjnie
Pakiet Winter:
– przednia szyba podgrzewana (Quickclear),
– podgrzewane przednie fotele,
– podgrzewana kierownica
Reflektory FullLED – adaptacyjne
Przednie fotele Recaro – z tapicerką częściowo skórzaną Performance (Alcantara i skóra)
System inforozrywki SYNC 3 – wyświetlacz 8", DAB+, nawigacja satelitarna, Applink 3.0, Apple CarPlay,
Android Auto, FordPass, zestaw głośnomówiący z Bluetooth i funkcją sterowania głosem w języku polskim
Nagłośnienie B&O – wzmacniacz 675 W, 9 głośników + subwoofer
Deska digital – cyfrowy wyświetlacz konfigurowalny na tablicy zegarów 12.3" kolorowy
Ładowanie indukcyjne smartfona, KeyLess, zdalny rozruch przez apkę na Androida – fajny gadżet, zwłaszcza zimą
Dokupiłem komplet oryginalnych gumowych dywaników + mata do bagażnika i opony zimowe Michelin Pilot Alpin PA4 235/35/19
WRAŻENIA Z JAZDY
Zanim posypią się gorzkie hejty – ale jak to STek w automacie? Jak tak można? Toż to zło! Prawdziwy HotHatch tylko w manualu! I jeszcze to pokrętło do zmiany biegów – masakra! . Jeżdżę sporo po mieście, w korkach itp., często gęsto powrót z pracy to ok. godzina przez zatłoczoną Łódź – tu automat jest mega wygodą, a że w takiej konfiguracji nie ma Launch Control, Rev Match i Pop & Bangs – mi to kompletnie nie przeszkadza, mam swoje lata i nie chciałem mega krzykliwego auta, które przy każdej redukcji pierdzi z wydechu . Jeśli chodzi o skrzynię, to w mojej opinii spisuje się bardzo dobrze, mimo że nie jest to dwusprzęgłówka, a klasyczny torqueconverter. Nie szarpie, nie gubi się, w korku działa mega płynnie, przy dynamicznej jeździe również robi robotę, a w trybie manualnym jest szybka, może przy redukcjach mogłaby być szybsza ale bez przesady. Po zmianie trybu na Sport lub Tor wyścigowy również zmienia się jej charakterystyka. Nie mam dużego doświadczenia z automatami, jeździłem F-pacem – tam chyba siedzi ZF, A6 Allroad/ RS7 z S-troniciem i Panamerą/ 718 z PDK i szczerze ta Fordowska skrzynia nie jest zła (ok, do PDK to jej dużo brakuje, ale to inna liga ). Generalnie po 7000km jestem mega zadowolony. Auto prowadzi się rewelacyjnie – szpera robi robotę i to czuć. Jest to moje Daily i tak – zawieszenie jest twarde i mega sztywne, ale z tym się liczyłem, nie to że jest jakiś dramat, da się normalnie jeździć nawet po dziurawej jak sito Łodzi. Zazwyczaj jeżdżę w trybie Normal, na Sporcie jest jeszcze sztywniej, a Tor wyścigowy to już masakra. Samochód jest przestronny i jest sporo miejsca również na tylnej kanapie (zwiększony rozstaw osi względem MK3), bagażnika natomiast brak , tzn. jest ale z kołem dojazdowym i subwooferem zostaje coś ok. 300l. Bałem się o spalanie, ale tu się miło zaskoczyłem – średnio od nowości 11l (80% miasto, 20% trasa), ale nie cisnę go jakoś bardzo – zgodnie z założeniem, ma być dynamicznie jak mam ochotę. Na trasie przy 90 i autostradzie przy 130/140 mega niskie obroty i niskie spalanie – to zaleta skrzyni, gdzie 6 i 7 bieg są tak naprawdę nadbiegiem. Podsumowując ten słowotok, jazda Foką sprawia mi dużo radości i oby tak dalej .
Poniżej kilka fot Stka (tak wiem powinien być pomarańczowy i w manualu ).
Po sprzedaży poprzedniej Foki MK3 ST-line 1.5 Ecoboost 182Km założenia na nowe auto były dość proste: hatchback, 4 cylindry, benzyna, mocniejsze, w automacie, czerwone . Za VAGiem nie przepadam, a że z Fordem dogadywaliśmy się bardzo dobrze i zawsze chciałem mieć STka...
Poszukiwania również nie były skomplikowane – grudzień 2020 i w Polsce 3 Stki dostępne od ręki w automacie – niebieski z Gdańska, pomarańczowy i czerwony z Poznania, tak że ten...
SILNIK
2.3l EcoBoost 280km 420Nm
KOLOR
Race Red
WYPOSAŻENIE
Wersja ST X + dodatki:
Generalnie wszystko co może mieć Focus, bez head-upa i panoramicznego dachu – jedno i drugie u mnie w konfiguratorze się nie znalazło. Po pierwsze head-up wyświetlany na plexi (nie na szybie) moim zdaniem wygląda słabo, a panorama to + 6200PLN, dodatkowe kilogramy i ograniczone miejsca nad głową, a mam 189cm wzrostu.
Ciekawsze pakiety i dodatki:
Pakiet Parking:
– Blind Spot Information z Cross Traffic Alert, tzw. BLIS
– Door Edge Protector (aktywne zabezpieczenie krawędzi drzwi) – to powinno być w każdym aucie
– Active Park Assist 2 – sam parkuje, raz sprawdzałem – działa
– kamera cofania – z szerokim polem widzenia
Pakiet Performance:
– Rev Match i Launch Control – brak, bo automat
– Zawieszenie adaptacyjne
– Torowy tryb jazdy – bardziej agresywne dostrojenie układu kierowniczego w porównaniu do trybu Sport, zmiany w kalibracji silnika – szybsza reakcja silnika po naciśnięciu gazu
– Multi Colour Ambient Light – nie mam pojęcia czemu to jest w pakiecie Performance
– Zaciski hamulców lakierowane w kolorze czerwonym
Pakiet Technology:
– Traffic Sign Recognition,
– Driver Alert,
– Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi,
– Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu,
– Adaptive Cruise Control z Lane Centring Assist i Stop & Go – adaptacyjny tempomat z utrzymaniem pasa ruchu, dostosowuje prędkość do zadanej lub do znaków drogowych, sam skręca, zwalnia, przyspiesza, hamuje i rusza – działa to rewelacyjnie
Pakiet Winter:
– przednia szyba podgrzewana (Quickclear),
– podgrzewane przednie fotele,
– podgrzewana kierownica
Reflektory FullLED – adaptacyjne
Przednie fotele Recaro – z tapicerką częściowo skórzaną Performance (Alcantara i skóra)
System inforozrywki SYNC 3 – wyświetlacz 8", DAB+, nawigacja satelitarna, Applink 3.0, Apple CarPlay,
Android Auto, FordPass, zestaw głośnomówiący z Bluetooth i funkcją sterowania głosem w języku polskim
Nagłośnienie B&O – wzmacniacz 675 W, 9 głośników + subwoofer
Deska digital – cyfrowy wyświetlacz konfigurowalny na tablicy zegarów 12.3" kolorowy
Ładowanie indukcyjne smartfona, KeyLess, zdalny rozruch przez apkę na Androida – fajny gadżet, zwłaszcza zimą
Dokupiłem komplet oryginalnych gumowych dywaników + mata do bagażnika i opony zimowe Michelin Pilot Alpin PA4 235/35/19
WRAŻENIA Z JAZDY
Zanim posypią się gorzkie hejty – ale jak to STek w automacie? Jak tak można? Toż to zło! Prawdziwy HotHatch tylko w manualu! I jeszcze to pokrętło do zmiany biegów – masakra! . Jeżdżę sporo po mieście, w korkach itp., często gęsto powrót z pracy to ok. godzina przez zatłoczoną Łódź – tu automat jest mega wygodą, a że w takiej konfiguracji nie ma Launch Control, Rev Match i Pop & Bangs – mi to kompletnie nie przeszkadza, mam swoje lata i nie chciałem mega krzykliwego auta, które przy każdej redukcji pierdzi z wydechu . Jeśli chodzi o skrzynię, to w mojej opinii spisuje się bardzo dobrze, mimo że nie jest to dwusprzęgłówka, a klasyczny torqueconverter. Nie szarpie, nie gubi się, w korku działa mega płynnie, przy dynamicznej jeździe również robi robotę, a w trybie manualnym jest szybka, może przy redukcjach mogłaby być szybsza ale bez przesady. Po zmianie trybu na Sport lub Tor wyścigowy również zmienia się jej charakterystyka. Nie mam dużego doświadczenia z automatami, jeździłem F-pacem – tam chyba siedzi ZF, A6 Allroad/ RS7 z S-troniciem i Panamerą/ 718 z PDK i szczerze ta Fordowska skrzynia nie jest zła (ok, do PDK to jej dużo brakuje, ale to inna liga ). Generalnie po 7000km jestem mega zadowolony. Auto prowadzi się rewelacyjnie – szpera robi robotę i to czuć. Jest to moje Daily i tak – zawieszenie jest twarde i mega sztywne, ale z tym się liczyłem, nie to że jest jakiś dramat, da się normalnie jeździć nawet po dziurawej jak sito Łodzi. Zazwyczaj jeżdżę w trybie Normal, na Sporcie jest jeszcze sztywniej, a Tor wyścigowy to już masakra. Samochód jest przestronny i jest sporo miejsca również na tylnej kanapie (zwiększony rozstaw osi względem MK3), bagażnika natomiast brak , tzn. jest ale z kołem dojazdowym i subwooferem zostaje coś ok. 300l. Bałem się o spalanie, ale tu się miło zaskoczyłem – średnio od nowości 11l (80% miasto, 20% trasa), ale nie cisnę go jakoś bardzo – zgodnie z założeniem, ma być dynamicznie jak mam ochotę. Na trasie przy 90 i autostradzie przy 130/140 mega niskie obroty i niskie spalanie – to zaleta skrzyni, gdzie 6 i 7 bieg są tak naprawdę nadbiegiem. Podsumowując ten słowotok, jazda Foką sprawia mi dużo radości i oby tak dalej .
Poniżej kilka fot Stka (tak wiem powinien być pomarańczowy i w manualu ).
Ostatnio edytowano 31 maja 2021, 12:50 przez mlodyldz, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 322
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
Gratki zakupu. Pokaż jak w środku wygląda.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Piękna sprawa . Masz w tej skrzyni elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy eLSD firmy Borg Warner?
Jedno z najlepiej prowadzących się aut na rynku więc jest czego zazdrościć.
Jest on wbudowany w skrzynię biegów i wykorzystuje sprzęgła sterowane hydraulicznie, które ograniczają moment napędowy przekazywany na to koło, które w danej chwili ma mniejszą przyczepność. Nawet do 100% dostępnego momentu może zostać przekazana na koło, co pomaga eliminować poślizgi utrudniające przyspieszanie na zakrętach i przy wychodzeniu z łuków. Układ potrafi z wyprzedzeniem regulować moment obrotowy na kołach i blokować dyferencjał w sposób skokowy.
Jedno z najlepiej prowadzących się aut na rynku więc jest czego zazdrościć.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):Piękna sprawa . Masz w tej skrzyni elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy eLSD firmy Borg Warner
Tak jest tu takie cudo i mocno to czuć, czy to przy ostrym starcie/ przyspieszaniu – nie pojawia się tylko migająca żólta kontrolka TCS czy coś i ograniczenie Nm, ale wyraźnie auto szuka trakcji i stara się wykorzystać max momentu obrotowego, czy w ciasniejszych winklach, gdzie w trakcie dodawania gazu – dokręca do wewnetrznej – dość surrealistyczne, ale dziala
piwo napisał(a): Jedno z najlepiej prowadzących się aut na rynku więc jest czego zazdrościć.
dzieki
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 322
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
Super jest, graty. Zawsze będę miał już słabość do tego modelu chyba. Chociaż ST MK2 pochłonął niemały worek kasy, to kochałem ten samochód i tęsknie za nim bardzo. Mogę sobie tylko wyobrazić jak fajnie musi być 2 generacje dalej, w zupełnie nowym ST
Dzisiaj bym innej opcji nie rozważał
mlodyldz napisał(a):Zanim posypią się gorzkie hejty – ale jak to STek w automacie? Jak tak można?
Dzisiaj bym innej opcji nie rozważał
To nie pokretlo, a selektor kierunku jazdy , i mam taki takze w Jagu .
Fajna furka.
Ten motor mial dosc kilka problemow w ST, czy cos w nim w miedzyczasie poprawiono ?
Fajna furka.
Ten motor mial dosc kilka problemow w ST, czy cos w nim w miedzyczasie poprawiono ?
..::Born To Rise Hell::..
loockas napisał(a):Super jest, graty. Zawsze będę miał już słabość do tego modelu chyba. Chociaż ST MK2 pochłonął niemały worek kasy, to kochałem ten samochód i tęsknie za nim bardzo. Mogę sobie tylko wyobrazić jak fajnie musi być 2 generacje dalej, w zupełnie nowym ST
Coś mają w sobie te STki, u mnie też wszystko się zaczęło od MK2 ST – widać go na jednym ze zdjęć, nawet ostatnio nim jechałem i ten gang 5 cylindrów , dziś już coś niespotykanego. Mimo że oba auta dzielą 2 generacje w gruncie rzeczy są do siebie podobne, na szczęście ta "mechaniczność" i surowość poprzednika jest w MK4 odczuwalna .
Dopisano 2 cze 2021, 14:49:
JohnnyB napisał(a):To nie pokretlo, a selektor kierunku jazdy , i mam taki takze w Jagu .
Fajna furka.
Wiem, wiem, znam nomenklaturę, słowo "pokrętło" jakoś bardziej mi pasowało . Jeździłem F-pacem i tam też było coś w tym stylu, tylko dodatkowo chowało się w tunelu środkowym po wyłączeniu zapłonu.
JohnnyB napisał(a):Ten motor mial dosc kilka problemow w ST, czy cos w nim w miedzyczasie poprawiono ?
Były problemy w Rsach MK3 z początku produkcji o ile mi wiadomo, później zostało to poprawione. Problem dotyczył uszczelki pod głowicą – pomyłka w fabryce i uszczelki od Mustanga powędrowały do Fok RS . A tam wytrzymywały ok 10tys. km i potem kłęby białego dymu z układu wydechowego . Była akcja serwisowa i Ford wymieniał całe silniki. Generalnie krążą trochę mity o awaryjności tej jednostki, a kluczem aby zachować silnik w zdrowej kondycji jest skrócenie interwału olejowego z 20000km do ok. 7500-10000km i kontrola temperatury zarówno cieczy jak i oleju przed ostrzejszą jazdą .
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 322
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
Fajne wozidło;) Chociaz mi nowa Foka nie lezy wizualnie , ale tylko przod... Linia boczna , tyl ladne i wnetrze tez spoko, chyba wszystkie fordy maja teraz takie same wnetrza jak sie nie myle.
Żona sie zakochala w tych nowych Fokach w Estelajnie kombi;p
Co do silnikow Ikobust noo to trzeba ich pilnowac ... Szczegolnie wlasnie temp. 1.6 potrafia sie zagrzać na autradzie i po motorze.. A moze trzeba by lac inna oliwie niz producent zaleca.. Lub dorzucic dotrysk na denko ;p
Bezawaryjnosc zycze
Żona sie zakochala w tych nowych Fokach w Estelajnie kombi;p
Co do silnikow Ikobust noo to trzeba ich pilnowac ... Szczegolnie wlasnie temp. 1.6 potrafia sie zagrzać na autradzie i po motorze.. A moze trzeba by lac inna oliwie niz producent zaleca.. Lub dorzucic dotrysk na denko ;p
Bezawaryjnosc zycze
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
No mnie te tylne napakowane nadkola mega kręcą.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Gratki, niech cieszy! Nowa Foka w HB jest naprawę ładna, w szczególności tył i profil A i odpychać się jest czym Wybór automatu IMO zrozumiały
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
rafał88 napisał(a):Fajne wozidło;) Chociaz mi nowa Foka nie lezy wizualnie , ale tylko przod... Linia boczna , tyl ladne i wnetrze tez spoko, chyba wszystkie fordy maja teraz takie same wnetrza jak sie nie myle.
Żona sie zakochala w tych nowych Fokach w Estelajnie kombi;p
Dzięki, mi mega siedzi ta stylistyka i nic bym nie zmienił. Kombi na zdjęciach jakieś takie przydługie się wydaję, ale na żywo też jest niczego sobie .
rafał88 napisał(a):Co do silnikow Ikobust noo to trzeba ich pilnowac ... Szczegolnie wlasnie temp. 1.6 potrafia sie zagrzać na autradzie i po motorze.. A moze trzeba by lac inna oliwie niz producent zaleca.. Lub dorzucic dotrysk na denko ;p
Poprzednim 1.5 Ecoboost przejechałem ponad 30 000km, olej lany tylko z ASO (Castrol) w trakcie okresowych przeglądów i nie mam uwag. Na autostradach nie szalałem zbyt mocno, zdarzało się śmigać +200km/h, ale sporadycznie i raczej przez krótką chwilę, osobiście nie jestem fanem poruszania się z takimi prędkościami przez dłuższy czas. Stkiem na autobanie też z reguły lecę prawym z tempomatem na 130km/h, mijający mnie muszą czasem mieć niezłą bekę . Wracając do oleju, to fabryka do STka leje Castrola, ponoć olej powstały przy współpracy z Fordem dla silników Ecoboost, ile w tym prawdy – nie wiem, nie wnikam. Czytałem trochę o olejach przed odbiorem auta i rozważałem różne marki, jak Amsoil, Millers itp.. Finalnie zdecydowałem, że zostaję przy tym co zaleca producent, z wyłączeniem interwału wymiany co 20000km na coś ok 7500km. Rocznie robię jakieś 15000km, więc wymiana co 6 miesięcy. Na jakimś forum olejowym czytałem, że właśnie częstsza wymiana da więcej niż super jakościowy olej. Inna sprawa, że nie zawsze każde ASO zgadza się na lanie własnego oleju, nawet jeśli jest zgodny z normami producenta. Są też maniacy olejowi, którzy wymianę oliwy w ASO traktują jako płukankę i po wyjechaniu z serwisu dawaj do garażu i zalewają jakieś tam cuda niewidy . Nie oceniam, każdy niech robi wg. własnego uznania. Ja na co dzień użytkuję Fokę grubo poniżej jej możliwości i myślę, że taki Castrol jej nie zaszkodzi .
rafał88 napisał(a):Bezawaryjnosc zycze
Dzięki .
Dopisano 4 cze 2021, 14:55:
Weelkoo napisał(a):Gratki, niech cieszy! Nowa Foka w HB jest naprawę ładna, w szczególności tył i profil A i odpychać się jest czym Wybór automatu IMO zrozumiały
Dzięki, widziałem że ostatnio też przesiadłeś się na AT – piękny ten LEX .
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 322
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
pochwal sie jak koszta utrzymania. czyli ile kosztuja wahacze heble klocki jakies typowe bolaczki ile spala jaki koszt serwisu. auto mega ciekawe i widze ze w niezlych pieniadzach. do 130tys zl mamy kombiaka. pytanie czy eksploatacja nie jest droga. auto ma jakies wady o ktorych rozpisuja sie na forum forda? jakies trzeszczace elementy, niewygluszenia, czy padajace czesci?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
bardzo fajne i ładne auto a automat jak najbardziej na plus
miałem okazje się takim przejechać i prowadzi się naprawdę fajnie.
Hyundai I30 N jest głośniejszy ale bardzo popularny w DE i też byłby opcja.
miałem okazje się takim przejechać i prowadzi się naprawdę fajnie.
Hyundai I30 N jest głośniejszy ale bardzo popularny w DE i też byłby opcja.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
piwo napisał(a):pochwal sie jak koszta utrzymania. czyli ile kosztuja wahacze heble klocki jakies typowe bolaczki ile spala jaki koszt serwisu. auto mega ciekawe i widze ze w niezlych pieniadzach. do 130tys zl mamy kombiaka. pytanie czy eksploatacja nie jest droga. auto ma jakies wady o ktorych rozpisuja sie na forum forda? jakies trzeszczace elementy, niewygluszenia, czy padajace czesci?
Co do kosztów utrzymania, to na razie za wcześnie, aby coś powiedzieć . Jak do tej pory jedyne co, to wymieniłem olej w ASO – 550zł (olej + filtr + wymiana) i kupiłem opony zimowe Michelin Pilot Alpin PA4 235/35/19 – 3750zł. Sama usługa wymiany oleju minimalnie droższa niż w przypadku "zwykłego" Focusa, no i oleju trochę więcej do 2,3l wchodzi, ale w porównaniu do MK3 1.5 Ecoboost różnica to jakieś +100zł. Przekładka opon też trochę drożej, z uwagi na rozmiar 19". Po pierwszym przeglądzie napiszę coś więcej. Auto jest na tyle świeże, że o typowych bolączkach jeszcze nic nie doczytałem, tym bardziej o wersji z automatem .
Osobiście po przejechaniu 7500km większych wad nie uświadczyłem. Foka jest bardzo dobrze spasowana, pomimo mega sztywnego zawieszenia nic nie trzeszczy, z wyciszeniem imo jest również dobrze – świszczy troszkę z uszczelek w przednich drzwiach przy wyższych prędkościach – wydaje mi się, że w MK3 było lepiej w tym temacie, ale generalnie auto jest bardzo dobrze wygłuszone. Jakość materiałów, ergonomia i przestronność w porównaniu do MK3 też na duży plus i ogólnie biorąc pod uwagę klasę kompakt wygląda to lepiej niż dobrze. Na tylnej kanapie jest na prawdę sporo miejsca . Z takich wad jeśli chodzi o użytkowanie to z pewnością mały bagażnik – w mojej konfiguracji – hatchback z kołem dojazdowym i subwooferem . Zajęcie miejsca za kierownicą bywa problematyczne. Kubełki Recaro są bardzo głębokie i mimo elektrycznej regulacji po wyłączeniu zapłonu nie odjeżdżają do tyłu, aby ułatwić wysiadanie i późniejsze wsiadanie – tu jeszcze jedna uwaga – brak pamięci fotela. Same stołki są natomiast bardzo wygodne i zapewniają mega trzymanie boczne. Jeszcze taka uwaga odnośnie samej jazdy – nie chodzi stricte o model samochodu, ale o rozmiar koła 19" – trzeba mega uważać na dziury, a w Łodzi jest ich sporo. Poza tymi drobiazgami wg. mnie nie ma się do czego przyczepić.
Kokpit jest bardzo przyjemny w odbiorze i intuicyjny, w wersji z automatem są duże cup holdery i łatwy dostęp do ładowarki indukcyjnej, a system inforozrywki – Sync3 chwaliłem już nie raz za funkcjonalność, prostotę i płynność działania. Cyfrowe wskaźniki – wyświetlacz 12,3" również oceniam bardzo dobrze – są czytelne, wyświetlają dużo przydatnych informacji (również wskazania nawigacji) i duży plus za szczegółowe wskaźniki performance, m.in. ciśnienie i temp. oleju. Jeśli chodzi o spalanie, to tak jak pisałem, u mnie średnia to ok. 11l (miasto 80%/ trasa 20%). Przy bardziej dynamicznej jeździe w mieście w trybie sport, myślę że spokojnie 15l wciągnie, albo i lepiej. Na trasie przy spokojniej jeździe ok. 7l+.
Nie znam obecnego cennika Forda, ale w konfiguratorze ST dostępna jest na tą chwilę tylko jedna wersja wyposażenia – X. W manualu z benzynowym 2.3 Ecoboostem startuje od ok. 150k w hatchbacku i 155k w kombi. Automat to dopłata rzędu 10k, do tego dochodzą pakiety, w tym obowiązkowy moim zdaniem performance – odpowiednio +5k lub +1,7k w kombi (tu taniej, ponieważ kombi chyba nie występuje z adaptacyjnym zawieszeniem), nagłośnienie B&O i inne. Tak czy owak łatwo zbliżyć się lub przekroczyć 170k, ale można liczyć na rabat w granicach 10 – 12k. Wcześniej, jeszcze w 2020r. były dostępne 2 wersje – ST2 i ST3. Ta pierwsza była na 18" felgach, z podstawowymi reflektorami LED z przodu (z tyłu zwykłe światła), stołki – skóra z materiałem (zamiast alcantary), sterowane ręcznie – hatchbacka w manualu bez pakietów można było wyrwać z rabatem 13k za ok. 120k.
Dopisano 8 cze 2021, 16:16:
Norreca napisał(a):bardzo fajne i ładne auto a automat jak najbardziej na plus
miałem okazje się takim przejechać i prowadzi się naprawdę fajnie.
Hyundai I30 N jest głośniejszy ale bardzo popularny w DE i też byłby opcja.
Dzięki . Nka chodziła mi chwilę po głowie, ale w momencie zakupu jeszcze nie była dostępna wersja z DCT i stylistycznie jakoś STek mi bardziej siedzi .
Dopisano 8 cze 2021, 20:18:
Zostawię jeszcze foto dla atencji .
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 322
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
Załączam media jak Foka gada na zimnym .
https://drive.google.com/file/d/1Sm-PiI ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1Sm-PiI ... sp=sharing
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 322
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
Zbierałem się do takiego , gratuluję ,niech służy i daje fan.
Dalej nabijamy kilometry. Foka jako daily spisuje się bardzo dzielnie – zdążyłem już się przyzwyczaić do sztywniejszego zawieszenia względem St-Line i znam większość dziur i ubytków na najczęściej uczęszczanych
przeze mnie drogach, co pozwala poczuć się pewniej za kierownicą . Ostatnio tylko miasto + ewentualnie eska na działkę. Spalanie równe 11l od nowości. Dorzucam jescze foto z wypoczynku na działce i wskazania obrotomierza przy przepisowych 110km/h na esce .
przeze mnie drogach, co pozwala poczuć się pewniej za kierownicą . Ostatnio tylko miasto + ewentualnie eska na działkę. Spalanie równe 11l od nowości. Dorzucam jescze foto z wypoczynku na działce i wskazania obrotomierza przy przepisowych 110km/h na esce .
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 322
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości