Honda Civic VIII 1.8 '07 sedan – z nadzieją ku słońcu – sterowanie "z kierownicy" . 2023r

Postprzez zadra » 22 lis 2021, 01:30

Mimo kiepskiej pogody udało mi się w ten weekend wymienić koła na zimowe.
Czas się pomęczyć na Bridgestonach.
Od założenia od razu inny dźwięk z zewnątrz- słychać zimowy bieżnik opon.

Przy okazji oczywiście zerknąłem do przednich zacisków – mazdy nauczyły mnie troski o sprawne działanie prowadnic i czystość blaszek i ślizgów po których pracują klocki.
Po wymianie na klocki brembo, pomimo zastosowania przez producenta supertechnologii przeciwdziałającym wibracjom, to w moim przypadku niestety, przy dohamowywaniu na małej prędkości często (prawie zawsze) były słyszalne delikatne piski.
Honda w swoich zestawach dokładała dodatkowe blaszki antywibracyjne na tylnej części klocków, których ja wstawiając brembo nie zastosowałem.
Teraz korzystając z okazji sezonowej zmiany ogumienia naprawiłem swój błąd, odnalazłem zestaw starych klocków przednich uprzednio "skitranych " na czarną godzinę z których to zdemontowałem potrzebne elementy i po delikatnym dopasowaniu (Nie było P&P ze względu na różnice w budowie obrzeży klocków) wstawiłem z klockami na wyczyszczone i przesmarowane jarzma hamulcowe.

Jednak "stare " się przydały , a wyśmiewaliście mnie.. :>

Zdecydowałem się również na kolejną wymianę oleju w skrzyni biegów.
Od poprzedniej przejechałem tylko 30tys km, można powiedzieć, że wyczyściłem i przepłukałem skrzynię biegów.
Na pewno to trybikom nie zaszkodziło, ale nie osiągnąłem tego co chciałem – skrzynia w civicu ma znany na forum hondy problem z wrzucaniem 2-ego biegu.
Bywa, że dwójka wchodzi z oporem, czasami zgrzytnie, czasem nie wejdzie i trzeba powtarzać.
Nie ma znaczenia, czy zmieniamy biegi "w górę" czy redukujemy przełożenia..
Nie było to bardzo częste, ale jednak potrafi się coś przyciąć czasami a z racji obniżenia się temperatury zewnętrznej sporadyczne latem przycinki bywały coraz bardziej irytujące.

Zobaczę, czy aktualny specyfik zmieni zachowanie skrzyni.
Wstępnie planowałem użyć jakiegoś dodatku do oleju z MOS2, ale na to będzie jeszcze czas.
Po pierwszych kilkudziesięciu kilometrach widzę już poprawę, ale to może tylko psychika tak działa..
Załączniki
20211122_005053.jpg
klocki przednie dosyć dobrze znoszą moje delikatne traktowanie
20211122_005033.jpg
20211122_005115.jpg
na zdjęciu, w górnym rzędzie stare klocki przednie, a poniżej zdemontowane z nich blaszki antywibracyjne
20211122_005140.jpg
Mam nadzieję, że ponowna wymiana oleju nie będzie już konieczna.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3153 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez rafał88 » 22 lis 2021, 10:44

Ehh te piszczenie... Kurde mi tak metelli klocki daja czadu , że glowa mała. Czyszczone wszystko ladnie pracuje a i tak piszcza, wszystko bylo na nowych gratach składane a i tak kasza. Przod mam trw i nic , tył wcześniej tez mialem trw i nic nie piszczalo a te klocki praktycznie od pierwszych kilometrow piszcza, a teraz to wogole dojezdzanie do swiatel czy gdzies na parkingu o zgrozo... Nawet po rozebraniu i ponownym zlozeniu i zrobieniuu fazekna rantach nie pomoglo..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Mr_Bartek » 22 lis 2021, 10:51

Do manuala zalewasz ATF?
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez rafał88 » 22 lis 2021, 15:42

Mr_Bartek napisał(a):Do manuala zalewasz ATF?


Jesli spelnia norme to czemu nie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez MrShaleck » 22 lis 2021, 17:00

Najnowszy trend, olej z DSG do manuali... :)

Swoją drogą – nie macie wrażenia, że kiedyś te klocki nie były tak upierdliwe?
Już tak różne zestawy w autach montowałem i finalnie zawsze to samo. A technologie wymiany znam dobrze... ATE, Hella, TRW, Krafty kurna wszystko piszczy. Kiedyś w Saabie pomogły mi podkładki antywibracyjne, były dostępne z TRW za 20zł takie naklejki. Potem ich nie było w hurtowniach. Ja już rozkładam ręce na te piszczenie.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2520 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez zadra » 22 lis 2021, 20:07

No i zauważyli, psia mać; ;)

Mr_Bartek napisał(a):Do manuala zalewasz ATF?

Skrzynie do mojej tanie są bo się nie psują <lol>
Generalnie można go lać do skrzyni i-schift a to są skrzynie manualne z elektrycznym selektorem biegów, więc powinno jakoś dać radę.

Doradzili na civic forumie – kilku już zastosowało i nie narzekają (albo nie chcą się do błędu przyznać ).
Ja na razie zauważyłem lekką poprawę – przez ostatnie 2 dni dwójka się nie odezwała (naprawiło się samo) ale zrobione dopiero z 200km;
Mam nadzieję, że skrzynia nie zacznie wyć na wiosnę, gdy temperatura wzrośnie na dworze.

rafał88 napisał(a):Ehh te piszczenie...

U mnie na razie przestało – może te blaszkopodkładki faktycznie pomogły.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3153 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez rafał88 » 23 lis 2021, 18:19

Ja sie zastanawiam czy nie wytrzec troche tych "starych" TRW i znow zamontowac... Niestety ford nie wpadl na pomysł z balszkami , ale widzialem patent z tasma 2 stronną i podobno działa
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez zadra » 23 lis 2021, 18:50

rafał88 napisał(a):widzialem patent z tasma 2 stronną

Ja myślałem również, żeby coś podłożyć (bo nie mogłem znaleźć tych moich starych klocków), ale doszedłem do wniosku, że jeśli już, to musiałby to być materiał odporny na wysokie temperatury, więc ta taśma... To chyba tylko na chwilę, bo przy mocniejszym dohamowaniu pójdzie z niej dym..
Prędzej podkleiłbym stary koc azbestowy niżplastikową taśmę <lol>

Wykombinuj coś z cienkiej blaszki miedzianej na wzór tych hondowych (honda zrobiła ze stalowej cienkiej jak konserwa (na oko 0,5mm grubości) miękkiej blaszki.
Musiałem podoginać "języczki" trzymające na krawędzi, to szło bez żadnego oporu i nie sprężynowało – może właśnie o to chodzi, bo jeśli byłaby sprężysta, to wpadałaby w wibrację razem z klockiem..

Jak na razie u mnie już nie piska..
Ostatnio edytowano 23 lis 2021, 20:36 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3153 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 23 lis 2021, 19:41

Przeleć szczotą drucianą klocki i nie powinno piszczeć. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rafał88 » 23 lis 2021, 19:49

Neonixos olejem trzeba i przestanie <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez MrShaleck » 27 lis 2021, 14:04

Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2520 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez zadra » 27 lis 2021, 15:35

Nawet nie wiedziałem, że coś takiego istnieje.
Doczytałem, że są w kpl 4 podkładki, więc byłby to zestaw na jeden zacisk, bo dwie podkładki wejdą od strony jarzma (pod te dwa kły) i jeden/dwa pod tłoczek.
Wyglądają, jakby ich powierzchnia była znacznie mniejsza od tylnej ścianki klocka hamulcowego, a żadnej informacji o wymiarach..

Jak kupisz i zastosujesz, to podziel się wrażeniami – na pewno ktoś skorzysta.

Ja po założeniu tych prostackich blaszek hondowych jestem mega zadowolony.
Po całym tygodniu jazdy (w kołach doszło 600km drogi) stwierdzam, że to był "szczał" w dychę.
Piszczenie nie pojawiło się ani razu; nawet nie było "cienia piszczenia".. ;P

Blaszki pod klocek u mnie są podobno w zestawach oryginalnych hondowych klocków hamulcowych, więc jeśli będzie taka potrzeba, to po prostu kupię zestaw oryginałów na przód i będę się cieszył z ciszy podczas hamowania, ale znając swój styl jady i zużycie, to kolejny zestaw będzie mi potrzebny za jakieś 3lata, po kolejnych 80tys km przebiegu <oczy>

Skrzynia również zaczęła działać tak jak się należy.
Przez tygodniowy dystans ani razu nie było problemu z wbiciem dwójki, czy jedynki (wcześniej bywało coraz częściej – kilka razy w tygodniu trzeba było lewarować biegami na światłach) a także redukcje odbywają się bez przeszkód.

Zastanawiam się tylko nad tym, czy dobrze dobrałem olej, bo specyfikacja do manualnej zakłada, że powinien być 75w80 GL4, natomiast w olejach do automatów brak jest informacji dot SAE oraz klasy GL.
Ale myślę, że mi synchronizatorów nie rozpuści (zbyt szybko) .
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3153 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez zadra » 15 gru 2021, 03:20

Prace przy hamulcach przyniosły pozytywne efekty – totalny brak pisków, co sprawia mi ogromną radość, bo wcześniej ni mogłem się od nich uwolnić..

Skrzynia biegów również ma się znacznie lepiej, zniknęły problemy z drugim przełożeniem pozostał sporadyczny problem z wrzucaniem jedynki przy ruszaniu na światłach.
I tak jest znacznie lepiej niż wcześniej.

Niestety, zmiana warunków na zimowe ujawniła kolejne niespodzianki.
Mimo zakupu opon typowo zimowych, dobrej firmy i co najważniejsze – nowych – niestety ich zachowanie na świeżym, miękkim śniegu woła o pomstę do nieba.
Próba wycofania pod lekki betonowy podjazd w celu zaparkowania – porażka, każdorazowy start spod świateł- buksowanie (nie startuję nigdy z piskiem, nawet na letnich), hamowanie – trudno oczekiwać, żeby było jak latem na suchym – abs często się wzbudza.

Żeby było ciekawiej- prócz kwestii uślizgów przy małych prędkościach, nieoczekiwanej zmiany pasa ruchu przy skręcie w uliczkę o 90stopni z prędkością poniżej 30km/h, prób parkowania czy ruszania – opony w warunkach drogowych zachowują się stabilnie.
Autem nie zarzuca, w zakręty na szosach wchodzi prawidłowo i tak samo z nich wychodzi, hamuje jako-tako..

Sam nie wiem, czy mam zbyt wygórowane wymagania, czy co; ale podstawowym zadaniem opony zimowej jest uzyskanie dużo wyższej przyczepności na śliskiej, ośnieżone powierzchni (oczywiście nie na lodzie) a Tu mi tego brakuje.

Może źle dobrane opony do masy auta, albo do jego innych cech jezdnych, bo przejrzałem opinie o zamontowanych oponach – ludzie się nimi zachwycają...
Moja honda wyjechała z salonu w Toruniu na kołach R15, co jest chyba ewenementem, bo w większości przypadków królowały już R16'ki i ja doszukuję się problemu po stronie wielkości koła , czyli kombinacji wysokości bieżnika do jego szerokości.

Od kiedy pamiętam, zawsze były sugestie, żeby na zimę zakładać węższe opony – tak też zazwyczaj robiłem, ale w tym przypadku zrobię wyjątek i zacznę jeździć na kołach R16. Jutro jadę oglądać stalówki na które są naciągnięte nokiany wrd3 z 2017r produkowane w Finlandii.
Mimo iż opinie o jakości Nokianów są gorsze, to na dzień dzisiejszy nie widzę możliwości, żeby władować się w szybki zakup całego kpletu nowych zimowych 16-tek.
Jeśli opony będą w stanie użytkowym, to pojeżdzę na nich do wiosny i przemyślę dalsze kroki.
Może nawet przeproszę Bridgestona, jeśli Nokiany okażą się większą wpadką..

Najbliższe dni przyniosą zmiany..
Załączniki
20211210_144551.jpg
20211210_144443.jpg
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3153 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez piwo » 15 gru 2021, 14:36

to na tych blizakach lm005 tak tragicznie?
ogolnie z tego co u nas na firmie na flocie mowia to pierwsze dwa lata rewelacja a z czasem twardnieja tak ze przyczepnosc zerowa.
ale skoro piszesz ze byly nowe to jestem w ciezkim szoku.
na zime wezsze sa duzo lepsze bo szybciej sie nagrzewaja i latwiej maja przebic sie do asfaltu. szeroka opona to dobra jest na suchy goracy asfalt na szybkim zakrecie i tylko tam.
te 91h mnie troche dziwi.
ty nie kupiles wersji do ciezarowek?
strasznie wysoki indeks nosnosci a to wplywa na twardosc bokow a zimowka musi miec mega miekkie i do lekkich aut indeks powinien byc ~84.
91 to 615kg na opone czyli 2460kg masy maksymalnej
przy 84 masz 2tony maksymalnego obciazenia.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez MrShaleck » 15 gru 2021, 17:31

Nie idź w ciemno w Nokiany. WR D3 po paru latach wyglądają jak śmietnik (miałem w Signum) – popękana guma, kleiły średnio.
WR D4 są jeszcze gorsze – ruska produkcja. Nie dość, że spękane po 2 sezonach to krzywe od nowości:)
Dużo na reklamacje wraca, a oponeo takową odrzuca, bo 'krzywizna jest w normie'.
Osobiście mam bardzo pozytywne wrażenia z Dębicy Frigo HP2 (nie zwykłe frigo). Na 6stce w kombi sobie świetnie radziły. Podobno to starszy bieżnik Goodyear'a.

Z węższymi oponami na zimę to już wielu producentów aut od tego odchodzi. Znajomy do E39 włożył okazyjnie kupione zimówki chyba 205 albo nawet 195 na zimę. I tak świetnie jeździło, że woli jeździć na letnich <lol> Producent rekomenduje 225/55/16, więc nie są to wąskie oponki.

Zresztą sam już nie wiem co kupować. Mam w BMW Michelin Alpin 5 i to jest taki dramat. 3 na 4 opony krzywe, na jednej auto aż mi podskakuje przy 30km/h. Dla spokoju kupiłem 2x Daytony DW510 i już któryś raz mi się sprawdzają rewelacyjnie za te pieniądze.

Co do blizaków – mieliśmy 5 lat w Mazdzie 3 od nowości i były świetne.

Nie masz może wywalonych amortyzatorów z przodu? Bardzo często auto skacze właśnie od tego...
jak masz rozmiar koła zbliżony albo zamienny do standardu producenta to tu bym problemu nie szukał.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2520 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez zadra » 15 gru 2021, 20:56

te moje, to dopiero zaczęły być produkowane w 2019r wcześniej był inny model, to się mogę zgodzić, że "4-y lata są chwalone"
Indeks 91 jest zgodny z zaleceniami producenta.

Czy tragicznie?
Sam nie wiem, teraz na czarnym albo mokrym jadą dobrze /bardzo dobrze; natomiast jak zobaczą śnieg, to jak latówki, albo gorzej.
Tak jak pisałem – wycofanie pod mały podjazd betonowy – bez szans – musiałem zrezygnować i szukać innego parkingu.
Wjazd w poprzeczną ulicę na śniegu przy 30km/h równorzędny z trafieniem na przeciwległy pas ruchu. Żeby nie było – odczucia identyczne jak rok temu.
Może po prostu mam zbyt wygòrowane wymagania..
jazda na wprost, wchodzenie w łuki na trasie – bez uwag..

Amory mam dobre – tylne również już wymieniłem z tych trefnych monrołów, tak że tu moim zdaniem nie mogę szukać przyczyny, zwłaszcza, że przy cofaniu z postoju i ruszaniu amory zbyt dużo pracy nie mają.

Wszedłem jednak w nokiany znając ich przypadłości.
Generalnie traktuję te opony jako dodatek do felg 16" – cały kpl kół kupiony za równowartość ceny jednej opony, więc za te 300zł cudów nie oczekuję, ale same w sobie wyglądają B.dobrze – brak pęknięć, jakichkolwiek ubytków, rys czy śladów napraw.
Bieżnik głęboki, rok produkcji 2017, Finlandia; samo felgi (stalówki) również proste i dość ładne że śladowym nalotem..
Najważniejsze, że obejdzie się bez pierscieni i kombinacji, bo całe koła jeździły na ufo..
Zobaczę jak po montażu będzie na aucie. mam nadzieję, że nie będą biły czy pływały..
Załączniki
20211215_184555.jpg
20211215_184545.jpg
20211215_184505.jpg
20211215_184330.jpg
20211215_184249.jpg
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3153 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez MrShaleck » 16 gru 2021, 09:21

Powiem Ci, że wielokrotnie zimą miałem problemy z podjazdami lekkimi autami – astra F, peugeot 206 itp.
Wsiadałem wtedy z Saaba, BMW i problemu nie było. Masa robiła dużą różnicę w docisku na lodzie, śniegu i innej brei. Może Civic jest po prostu za lekki :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2520 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez piwo » 16 gru 2021, 14:48

dlatego napisalem wezsze opony. im auto lzejsze trzeba wezsza opone. wtedy dziala tak samo jak w ciezszym aucie szersza opona. ja w c2 vts (masa kolo 1100kg) pamietam na 165mm oponach zimowych gy ug9 jezdzilem i bylem mega happy. 140 na sniegu sie po autostradach jezdzilo i bardzo stabilnie i prewidywalnie na muldach sniegu czy blocie posniegowym. oczywiscie w zime roznice w przyczepnosci bywaja ogromne ale generealnie bylo mega dobrze. a w oplu speedsterze (waga 900kg) jak zalozylem zalecane 225 zimowe to byl dramat. nie szlo utrzymac sie na drodze przy 20km/h. dopeiro jak przeszedlem na niezalecane 195 to bylo lepiej ale i tak wolniej niz wiekszosc uczestnikow na drodze w warunkach zimowych. szerokosc opony w zime ma kolosalne znaczenie. ciezar auta musi wywierac odpowiedni nacisk na dana szerokosc opony (ilosc lamel). gdy ciezar jest za maly lamele nie chca dzialac wlasciwe.
stosunek wagi (kg) do szerokosci (mm) opony powinien byc wiekszy niz 6
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez MrShaleck » 16 gru 2021, 21:53

W sumie ten tok rozumowania wydaje się być słuszny.
W Pugu 206 mialem 195/55/15 – i takie też chciał producent. Wydawałoby się, że duże...
Znowu 195 do Civica nie wydaje się jakaś bardzo szeroka.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2520 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez zadra » 17 gru 2021, 00:11

MrShaleck napisał(a):W sumie ten tok rozumowania wydaje się być słuszny.
W Pugu 206 mialem 195/55/15 – i takie też chciał producent. Wydawałoby się, że duże...
Znowu 195 do Civica nie wydaje się jakaś bardzo szeroka.


No nie specjalnie jest bardziej zmniejszać szerokość – przecież nie zejdę na 175mm szerokości czoła..

Jutro zważę i założę te nokiany a później będę czekał na jakieś opady śniegu, żeby wyrobić sobie zdanie.
Bridgestony "pożyczam" do mamowego scenica, więc jeśli będzie na nokianach bardzo źle- to trudno... nauka będzie mnie kosztowała 3stówki, a zawsze mogę do bridgestonów wrócić ..


Jest już "jutro" papa

Od razu po 3 zmianie zawiozłem córę do szkoły i hejka od rana do "gumiorzy ".
Wszystkie koła zostały wyważone – max brakowało 15g, w większości 5...10g niedowagi, czyli normalnie każde zdemontowane koło pewnie by tyle miało.
Bridgestone zamontowane na mamowym scenicu który do tej pory miał tylko letnie klebery.
Na pewno nie będzie gorzej na zimowych bridgestonach niż na letnich kleberach bez względu na aurę nawet po dźwięku słychać, że autku jest lepiej..

Na nokianach na razie przejechałem za mało żeby się cieszyć – drobne 100km , nie było również śniegu żeby testować.
Pierwsze wrażenia pozytywne.
Mam wrażenie, że auto zawęża szybko pokonywane łuki co w moim odczuciu wskazuje na to, że dosyć dobrze kleją do asfaltu (temp otoczenia +2stC).

Brak wibracji, brak szumów, brak bicia...
Jestem dobrej myśli – może się jednak trafiło "ślepej kurze ziarno" ?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3153 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy