Ford Probe KLDE '94 #czy_probe_dzisiaj_umar
1, 2
Probe to moje "pierwsze" poważne auto. Początkowo 2.0 zostało zastąpione 2.5 v6 KLDE i dzięki Pomocy Kuzaja i Miedziaka udało się je przywrócić do stanu używalności. Hobbistycznie pracuje na Torze Poznań, więc staram się modyfikować auto pod track daye oesy itp.
\Dane:
Ford Probe gen 2
rok prod. 1994
Przebieg około 190tyś km
Waga 1267kg
Silnik
2.0 FS-> było
2.5 v6 KLDE
(z Probe 1993 214tys km) –> jest
Sprzęgło obite Kevlarem
Lekki zamach: 7kg
Stożek: Simota
wydech: seria z mx6 bez kata, końcowy custom
Zawieszenie + hamulce
Sprężyny MTS -35mm
Amortyzatory seria zregenerowana + skrócony skok pod spręzyny
Poulieratany na przodzie
Długie szpilki
Tarcze + zaciski:
Przód: Mazda 6 1,8 Diesiel (183mm)
Tył seria z działającym ręcznym
Body:
Hoodspacery
błotniki z wersji 1993 (brak kierunkowskazów)
reszta seria + Duuuuużo nalypek na szybach
ECU:
K819 z mx3
w planach DET3
Autko początkowo dawało mi dużo frajdy ale już od momentu zakupu seryjny silnik nie był w najlepszej kondycji, bagnet oleju był suchy, przy wkręcaniu na obroty koledzy śmiali się z niebieskiej chmurki.
Na 19 urodziny udało mi się znaleźć dawce za małe pieniądze, więc od razu padł pomysł swapa na 2.5.
Po przełożeniu silnika okazało się, że aparat zapłonowy był trafiony a dodatkowo przy wyciąganiu silnika została naruszona wiązka silnika, przez co pół roku auto stało nie jeżdżone.
Po wielu namowach KUZAJA auto trafiło do Miedziaka, i wreszcie udało się je uruchomić.
Przez następny rok od wsadzenia 2.5 auto doczekało się rewizji zawieszenia, układu hamulcowego, nowego alternatora, akumulatora, przepustnicy, chłodnicy cieczy (z mazdy mx-6) i wielu pierdół.
Finalnie jestem zadowolony z auta. Wykres z hamowni na zlocie(załącznik) pokazał 147KM i 248 Nm z czego się cieszę.
Ostatnio edytowano 26 wrz 2018, 14:55 przez Maksiu_z_Probe, łącznie edytowano 2 razy
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
KUZAJ napisał(a):Mnie zaskakują Nm. Seryjny KL miał 210-215 a tu prawie 250![]()
Kwestia sterowania, sprawdźcie jakie tam ecu siedzi bo wszystko strasznie nisko jest za nisko jak na ten silnik.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Ostatnio coraz bardziej zastanawiam się, czy wpływ na tą niską moc może mieć trochę przestawiony aparat zapłonowy i baaardzo nieszczelny wydech na połączeniu kolektory- ypipe?
Zobaczymy bo barany z ebaya bardzo fajnie wyglądają i jak będzie większy zastrzyk gotówki to chyba się na nie skuszę.
Zobaczymy bo barany z ebaya bardzo fajnie wyglądają i jak będzie większy zastrzyk gotówki to chyba się na nie skuszę.
Maksiu_z_Probe napisał(a):mieć trochę przestawiony aparat zapłonowy
Na pewno nie aż w taki stopniu. Mowa raczej o 2-3KM nie więcej.
Maksiu_z_Probe napisał(a):baaardzo nieszczelny wydech na połączeniu kolektory- ypipe?
To już prędzej ale to i tak ciekawe skąd ten NIut. Bo tego niuta masz więcej niż ja u siebie

To że KL się kręci do niecałych 6 tyś też normalnie nie jest
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Właśnie pare osób na Poznaniu mi wspominało, że mam bardzo duży moment jak na ten silnik.
Jeśli faktycznie tak jest to tylko się cieszyć, bo z modów zamiast kupować lekkiego zamachu z k8 stoczyłem serie KLa do 7kg
Jeśli faktycznie tak jest to tylko się cieszyć, bo z modów zamiast kupować lekkiego zamachu z k8 stoczyłem serie KLa do 7kg
W trakcie WSMP udało mi się zważyć Probe
Z pełnym wnętrzem jakimiś gratami wyszło 1267 kg
Dopisano 22 kwi 2018, 11:12:
W trakcie WSMP udało mi się zważyć Probe
Z pełnym wnętrzem jakimiś gratami wyszło 1267 kg
Z pełnym wnętrzem jakimiś gratami wyszło 1267 kg
Dopisano 22 kwi 2018, 11:12:
W trakcie WSMP udało mi się zważyć Probe
Z pełnym wnętrzem jakimiś gratami wyszło 1267 kg
Ile Paliwa? To tak naprawdę nie jest super ciężki ten probe, myślałem że to waga ok 1.5T jest a tu miłe zaskoczenie.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Paliwa było z 1/3 baku. Teraz waga może się trochę zmienić w górę, bo przy okazji wolnej majówki zabrałem się za największą bolączkę tego auta czyli lakier
Mam nadzieje ze Mat się spodoba bo na te milion odcieni czerwonego już nie mogłem patrzeć
Mam nadzieje ze Mat się spodoba bo na te milion odcieni czerwonego już nie mogłem patrzeć
Jaką farbą malowałeś? Ciekawy jestem efektu po złożeniu 
- Od: 30 kwi 2017, 19:35
- Posty: 70
- Skąd: Czarna Białostocka
- Auto: Mada 626 GF USA 2.5v6
Kolor to metalik z palety vw ale położony w macie, w słońcu widać fajnie te drobinki ale ogólnie cały jest matowy. Cała akcja była bardzo spontaniczna i zajęła nam 2 dni a efekt moim zdaniem jest mega
Upłynął ponad tydzień od malowania, kolor coraz bardziej mi się podoba, a co najważniejsze Probe ani razu jeszcze nie umar (odpukać). W weekend obsługiwałem rajd historyczny więc parędziesiąt kilometrów zrobiłem. Probe ani razu nie nawalił z czego się bardzo cieszę a dodatkowo dzisiaj udało mi się zamontować nową przepustnice z silniczkiem krokowym, bo poprzednia lubiła się zawieszać.
A jeszcze na koniec, gdy teraz ktoś zapyta po co mi taki długi wydech mogę pokazac to zdjęcie
A jeszcze na koniec, gdy teraz ktoś zapyta po co mi taki długi wydech mogę pokazac to zdjęcie
Chwile było ciszej ale probe nadal jeździ.
Nadal rozmyślam jak podłączyć det3 ale przy okazji udało się zamontować ecu z k8.
Jedyny problem to dość niska odcinka w KL 5,5tys rpm (na każdym ecu)
W planach jest nowy wydech bez wystających rurek. Przelotówka turbo worksa już jest. Pozostaje czekać
Nadal rozmyślam jak podłączyć det3 ale przy okazji udało się zamontować ecu z k8.
Jedyny problem to dość niska odcinka w KL 5,5tys rpm (na każdym ecu)
W planach jest nowy wydech bez wystających rurek. Przelotówka turbo worksa już jest. Pozostaje czekać
Maksiu_z_Probe napisał(a):przy okazji udało się zamontować ecu z k8.
+10KM wpadło
Maksiu_z_Probe napisał(a):Jedyny problem to dość niska odcinka w KL 5,5tys rpm (na każdym ecu)
Musisz coś mieć podłączone za ecu co zmienia to. To jest mało możliwe żeby zmieniając ecu nie zmieniała się ta odcinka, bo to właśnie ecu tym steruje.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Wczoraj dzięki pomocy Kuzaja udało się prawdopodobnie znaleźć winowajcę !
Ktoś próbował zaślepić egr z marnym skutkiem i uszkodził solenoid. Cały czas wywala usterkę zaworu egr (28). Trzeba go szybko wymienić podłączyć wszystkie podciśnienia i zobaczymy
Ktoś próbował zaślepić egr z marnym skutkiem i uszkodził solenoid. Cały czas wywala usterkę zaworu egr (28). Trzeba go szybko wymienić podłączyć wszystkie podciśnienia i zobaczymy
Egr nie ma tu nic do rzeczy a tym bardziej jego błąd. Mówię o jakieś elektronice kostce czy czymś. Prześledź mniej więcej wiazke i zobacz czy nie jest nic podłączone. Dodatkowo zobacz jaki masz aparat zapłonowy.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości