Strona 1 z 7

Insane Patrol Y60 '92

PostNapisane: 23 gru 2013, 00:20
przez tekkenfan
Heja, pora przedstawić nową zabawkę na zimę i nie tylko :D.
W zakupie pomagał Waldii aka OddajMiKase <lol> za co jeszcze raz wielkie dzięki, bo była to dosyć długa wycieczka.
Teraz do sedna Patrol jest z 92r sprowadzony z Belgii i chyba dzięki temu jest dosyć dobrze wyposażony (wycieraczki na reflektorach, poszerzenia błotników, elektryka szyb i lusterek, licznik chyba z polifta itp.). Z tego co wiem to przyjechał na oponach szosowych, a M-Teki zostały założone w PL i po stanie spodu jestem w stanie uwierzyć w to że nie był topiony itp. Jest kilka mankamentów które trzeba zrobić (zaworek od wyłączania difflocka, lewa szyba el. i najgorsze cieknący wąż od wspomagania :| itp.) ale ogólnie wydaje mi się że zakup był udany. Aha no i jak 90% Patroli na allegro ten też jest w wersji ciężarowej (2 osobowa) co w przyszłości mam w planach zmienić.
Podziękowania należą się też Onyxowi który dał kilka cennych tipsów :D.
W najbliższych dniach w planach jest zmiana wszystkich płynów, filtrów i ogarnięcię uszczelnień kul.

Z pierwszych wrażeń mogę powiedzieć że jeździ się tym jak czołgiem, a jak po 2 dniach jazdy patrolem wsiadłem do mazdy to miałem wrażenia że jadę jakimś resorakiem <lol>

SILNIK:
– 2.8 (RD28T TurboDiesel :D )
– Chłodnica oleju
– Zaślepiony EGRa
– Customowa puszka na panelowy filtr powietrza cz.1, cz.2, cz.3
– 4" SS Snorkel cz.1, cz.2, filtr na WE
– TMIC cz.1, cz.2
– 2x 7" wnetylatory pod ICkiem
Plany:
– Trochę większe doładowanie

UKLAD WYDECHOWY:
3" rura bez tłumików :D

UKLAD NAPĘDOWY:
– Przód otwarty
– Tył pełna blokada

ZAWIESZENIE:
– +2" (sprężyny OME + amorki Ironman)
Szumexy
– Felgi 16x8 ET -30
– Poliuretany mimośrodowe
– Wywalone stabilizatory przód i tył co by poprawić wykrzyże

BODY-KIT:
– Znaczek INSANE na grilu
– Kangur z przodu
– 2 dodatkowe halogeny podpięte pod pozycje i długie światła
Panel LED 240W (Spot+Flood) nad przednią szybą
Tylne światła robocze 2x24W
– Osłona drążka kierowniczego
Podcięte nadkola co by upchać kółka 35"
– Home made poszerzenia błotników
Plany:
– Zderzaki rurowe przód i tył

ŚRODEK
– Elektryczne szyby
– Elektryczne i podgrzewane lusterka
– 2 wskaźniki przechyłu + wysokościomierz na podsufitce
– Wycieraczki przednich reflektorów
Wyrzucona wykładzina podłogowa

WAGA: 2200kg

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zdjęcia z ogłoszenia:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Filmiki:
09.01.2013

PostNapisane: 23 gru 2013, 22:16
przez Bo_Lo
pierwszy ;P
Gratki nowego nabytku
Japan-check
turbo-check
4x4-check
wiec wszystko się zgadza <oczko>
A na poważnie to fajny furacz,zimą i po leśnych duktach będzie robił robotę.Tylko... w górę z nim bo za mała koza jest <rotfl>

PostNapisane: 23 gru 2013, 23:07
przez misiak89-89
Jest świetny <spoko> graty zakupu oraz bezawaryjności <oczko>
będziesz dolot wyprowadzał na zewnątrz? to będzie typowo offroadowa maszyna?

PostNapisane: 24 gru 2013, 00:44
przez tekkenfan
Podziękował, niestety od kilku dni biedaczek stoi rozkręcony. Zabrałem się za wymianę cieknącego węża od wspomagania i wszystko było by spoko gdyby nie to że żeby go wyciągnąć musiałem wyciągnąć chłodnicę, a co za tym idzie zlać 12litrów płynu <lol> . Przy okazji zamówiłem kilka gratów typu, termostat, filtry, czujnik temp. płynu ale z okazji świąt paczka nie przyszła :|
Bo_Lo jak pisałem w planach jest lift ale to raczej w przyszłym roku. Zimą auto musi być sprawne bo muszę mieć czym wozić graty do mazdy.
misiak89-89 typowo raczej nie. Ma to być DD, a od czasu do czasu pobawić się w terenie. Snorkla planuje założyć ale kiedy też nie wiem.
Początkowo miałem w planach wrzucić koła 35" ale widząc jak auto się zbiera na 32" trochę odchodzę od tego pomysłu.

Edit:
Prezenty :D (filtr paliwa, powietrza, paski alternatora i wspomoagania).
Obrazek

W sobotę odbieram zestaw olejów do mostów, skrzyni i reduktora oraz płyn chłodniczy (łącznie coś koło 30 litrów hahaha) i plan jest wyskoczyć w lekki teren :D

PostNapisane: 24 gru 2013, 17:34
przez Piotr_
Zawsze chciałem mieć drugie auto właśnie tego typu <serduszka>
Graty nowego nabytku a widząc co robisz przy innym aucie,tu zapewne też mocy przybędzie <diabełek>

PostNapisane: 24 gru 2013, 20:10
przez tekkenfan
No jakieś plany są ale dużych przyrostów się nie spodziewam.
Na pierwszy ogień pójdzie wydech, na początek sama rura 2.5" albo 3" przy czym skłaniam się ku tej drugiej opcji <diabełek> .
Jedyne co mnie wstrzymuje to flansza turbiny i jak ją tylko zanabędę to wyspawam sobie wydeszek :D

PostNapisane: 25 gru 2013, 13:16
przez Szyna
Duży samochód dla dużego chłopca :P
Patrząc na projekt Mazdy spodziewam się ciekawego rozwoju tego tematu :D

PostNapisane: 26 gru 2013, 01:49
przez onyx
Gratuluje zakupu <spoko>

Nie ma za co :) Drobnostka.

Co do wydechu, to go oszczyj bo kompletnie nic nie da :P Wydech w tym klekocie jest zupełnie wystarczający ;) Lepiej tę kasę odłóż i zbieraj na jakiś zawias z liftem, np. Emu albo Ironman.
Co do topienia, to najlepiej sprawdzisz to demontując fotele i zaglądając pod wykładzinę ;) hihi
Z zewnątrz auto bardzo łatwo umyć, a dywany z wierzchu przeprać. Błocko dobrze konserwuje :P

PostNapisane: 26 gru 2013, 02:19
przez tekkenfan
Nasłuchałem się filmików z 3" wydechem i też mi się zachciało hehe.
Lift to koszt 3kpl++ a taki wydech pospawam sobie za jakieś 400-500 plnów max.

Na razie to zdjąłem dechę z paki i wygląda spoko. Szyny foteli trochę przerdzewiałe w niektórych miejscach, no ale nie ma co się oszukiwać, to nie jest samochód do jazdy po bułki.

Re: Nissan Patrol Y60 '92

PostNapisane: 26 gru 2013, 13:34
przez onyx
6 cyl rzeczywiscie lepiej brzmi na wolniejszym wydechu :P troche zagluszy klekot diesela :)
Ale o lifcie pomyśl, nawet zakładając jakąś używkę.

Czemu po bułki nie? :D Jedziesz prosto do celu, na przełaj <lol>

Jak Ci się jeździ na MT'kach po czarnym?

PostNapisane: 26 gru 2013, 13:42
przez tekkenfan
Nie no lift musi być, to nie podlega dyskusji ;)

onyx napisał(a):Czemu po bułki nie? :D

No dobra źle się wyraziłem, jego domowym środowiskiem są bagna, zasieki itp., ale po bułki też dojedzie <lol>

Co do wrażeń z jazdy to ciężko powiedzieć, bo już tydzień stoi rozkręcony i zapomniałem hahahaha.
Mam nadzieję, że w łikend już będzie mobilny.

PostNapisane: 31 gru 2013, 16:55
przez tekkenfan
Wczoraj w końcu udało się poskładać furaka do kupy. Łącznie od czasu zakupu wymieniłem termostat, czujnik temp., pompę wody, płyn chłodniczy, paski wspomagania i alternatora, zakułem nowy wąż od wspomagania, filtr paliwa, oleju, olej w silniku, skrzyni, reduktorze, tylnym moście i jakieś inne drobne pierdoły. Trochę tego było ale przynajmniej mam świadomość (większą niż wcześniej) czym jeżdżę :D
A teraz trochę zdjęć:
Żeby zakuć nowy przewód wspomagania musiałem Zdemontować orurowanie co by zdjąć osłonę drążka kierowniczego:
Obrazek

Następnym krokiem było wyciągnięcie chłodnicy:
Obrazek

Mając auto w takim proszku zabrałem się za wymianę przewodu od wspomagania, a przy okazji sprawdziłem jak wygląda zbiorniczek i znalazłem takie oto cudo:
Obrazek

Co by dostać się do filterka trzeba było rozbebeszyć zbiorniczek.
Było:
Obrazek
Jest:
Obrazek

Kolejnym krokiem była wymiana olejów w napędach. Żeby tego dokonać trzeba było zdrutować klucz do odkręcania korków:
Obrazek

Co do samych płynów to za radą Onyxa poszedłem w Valvo:
Obrazek

Na pierwszy ogień poszedł reduktor:
Obrazek

Obrazek
Jak widać jest trochę opiłków ale nie były one jakieś strasznie duże.

Skrzynia biegów:
Obrazek

Obrazek
Znacznie mniej opiłków ale kolor oleju mnie trochę zaniepokoił. Po wymianie oleju bieg wchodzą jak w masło tak więc powinno być dobrze.

I na koniec tylny most:
Obrazek

Korek mnie trochę przeraził bo było kilka większych opiłków, ale niby blokada działa tak więc zobaczymy.

Na koniec zdrutowałem mocowanie aku:
Obrazek

Nie wiem jakie Wy macie plany na sylwestra ale ja będę dziergał nowy wydeszek :D :D
Takie tam rurki i V-bandy:
Obrazek

Plecionka i pełna butla gazu co by w nocy się nie skończył:
Obrazek

Obiło mi się o uszy że zdarza się że Patrole nie trzymają fabrycznego doładowania więc kupiłem zegarek:
Obrazek

W razie czego w szafce leży jeszcze MBC <diabełek>

PostNapisane: 31 gru 2013, 23:23
przez Piotr_
Świr <diabełek>

Re: Nissan Patrol Y60 '92

PostNapisane: 31 gru 2013, 23:51
przez smile
Teraz już sam nie wiem, czy wolał bym na spocie zobaczyć Twojego Patrola Czy Mazde... No chyba że PAtrol przywiezie Mazde na lawecie :D
Extra potwór :D Zachorowałem na takie auta po jeżdżeniu Pathfinderem 3,3 V6 Pb i Pajero 3,2 DID :D Te auta mają moc <czarodziej>

PostNapisane: 1 sty 2014, 18:46
przez tekkenfan
Ale obstawiam że powyższe trochę lepiej się odpychały, bo w Patrolu brakuje trochę mocy.

No i wydech zrobiony. Łatwo nie było ale dałem radę. Ogólnie stwierdzam że 3" to była przesada bo nie ma tam za bardzo miejsca na upchnięcie tego żelastwa. Trzeba było pójść w 2.5" no teraz już za późno.
Co do wrażeń to na wolnych chodzi podobnie do serii, przy lekkim wciskaniu gazu też, ale jak mu się dociśnie to robi się głośno. Szczerze to średnio mi się to podoba bo auto ryczy ale nie jedzie. Gdyby dało radę jeździć przez większość czasu delikatnie depcząc gaz to było by spoko, ale ja przeważnie cisnę na 3/4 co najmniej <lol> . Muszę się zastanowić co z tym fantem począć bo nie lubię wolnych ryczków.

Było:
Obrazek
Jak widać trzeba było ciachnąć wydech w kilku miejscach bo śruby się zjechały, a co gorsza urwałem jedną szpilkę od DP. Na szczęście pasta do wydechów wszystko uszczelniła (przynajmniej na razie).

Obrazek

Obrazek

Filmiki wrzucę później, bo trzeba je trochę obrobić.

Na koniec odwiedziłem stację i okazało się że w cylku mieszanym z częstym deptaniem w mieście spalił 11.5/100 z czego jestem mega zaskoczony :D Bo spodziewałem się co najmniej 15 hehe

Re: Nissan Patrol Y60 '92

PostNapisane: 1 sty 2014, 19:57
przez smile
Pytanie czy trzyma w ogóle seryjne 116 KM?
Odpychały się dobrze, jeden tak dobrze, że ciągnąc przyczepę w grudniu 2007 postanowił wypaść z drogi i przekoziołkować po czyimś płocie... Wszedł w taki o to stan...
Obrazek
Teraz służy w niezmienionej postaci jako wół roboczy u rodziców na wsi. Służy do dojechania na teren budowy stawu przez błotniste, rozjeźdzone IFĄ W50 pola :) Kilka razy trzeba było go wyciągać koparką :)

PostNapisane: 1 sty 2014, 20:33
przez onyx
Widzę, że się nie opierdzielasz w temacie :)

Ładna zupa wyleciała z mostów :) Widziałem gorsze, więc na razie nie ma co się martwić – grunt, że to ogarnąłeś <spoko> Armatura kanalizacyjna też wygląda imponująco <czarodziej> Zostawiłeś wolny wydech? Ja bym jakąś puchę końcową jednak widział, z końcówką a'la TDI :P

PostNapisane: 1 sty 2014, 22:56
przez tekkenfan
Podziękował, na chwilę obecną jest sama rura, ale końcowy odcinek jeszcze nie jest skończony bo już nie miałem siły. Na chwilę obecną rura kończy się nad tylnym stabilizatorem. Muszę jeszcze załadować tył i zobaczyć jak pracuje zawiecha co by gdzieś wydech nie walił.

smile tego to nie wiem, jest też taka opcja że moje dupsko przyzwyczaiło się do mazdy, a to raczej tak zbierać się nie będzie <lol> . Jak będę się bardzo nudził to podjadę na hamownie. Pytanie tylko czy na MTekach shamują mi auto hehe. Tak czy siak wcześniej muszę jeszcze zaślepić EGR i sprawdzić doładowanie.

No i pierwsze błotko zaliczone, napędy działają, blokada (naprawiona z pomocą zaworka z mazdy :D) też działa tak więc jest dobrze. Po mimo faktu, że jeździłem praktycznie w kółko po powierzchni kilku m2 zabawa świetna. Był jeszcze kawałek drogi ale nie odważyłem się wjechać bo nie byłem pewny czy gdzieś nie utknę hehe.

Re: Nissan Patrol Y60 '92

PostNapisane: 1 sty 2014, 23:12
przez onyx
I o to w tej zabawie chodzi ;)

PostNapisane: 2 sty 2014, 00:02
przez tekkenfan
Filmidła:
Start na oem wydechu:


Start na 3" wydechu:


"Przspieszenie" na oem wydechu:


"Przyspieszenie" na 3":