Opel Speedster 2,0T(B207R) 2001 (biedronka)

Postprzez sewo » 2 mar 2016, 22:05

jest klasa :D Poka foto tych lamp. Serio taka padaczka? :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 19:54
Posty: 2247 (37/53)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez piwo » 2 mar 2016, 22:35

tutaj dobrze widac stan tych lamp:
viewtopic.php?f=320&t=115720&p=3082336#p3082336
maja popekania, sa od anglika i maja powycierane soczewki, nie mowiac o polamanych srubach regulacji, latajacym wnetrzu itd itd...
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez sylwia323F » 25 mar 2016, 07:27

Opelek wrócił do domu :)
Załączniki
WP_20160324_16_15_53_Smart[1].jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 18:20
Posty: 806 (54/36)
Skąd: Kobyłka, Marki k/Warszawy
Auto: jest: Mazda 3 BM 2014r.,
Opel Speedster Piwa,
było: Mazda 323 F 1,3 1999r.,
Citroen C2 1,6l VTS 2006r. Piwa:–)

Postprzez DARO MAZDA 323 » 25 mar 2016, 22:14

a Capazo w lesie ;)
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez Capazo » 26 mar 2016, 10:26

DARO MAZDA 323 napisał(a):a Capazo w lesie ;)


Za to jak wyjedzie z lasu.... <faja>
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez piwo » 5 kwi 2016, 06:34

dzis sie autkiem wybralem do pracy. troche postroilem po drodze. wyszlo takie cos.
Załączniki
Nowy obraz mapy bitowej.gif
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez ravo » 5 kwi 2016, 07:45

Bardzo ładnie ;–)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez piwo » 17 kwi 2016, 18:39

no i po zlocie w Poznaniu. dwie sesje po 15 minut to troche malo, by nauszyc sie toru i punktow dohamowan stad kiepski wynik 2 minutowy. auto prowadzilo sie bardzo fajnie i reagowalo milo na odpuszczenie gazu w srodku luku pieknym zaciesnianiem. problemem byly punkty dohamowan i ogolnie powtarzalnosc sily hamowania. nie wyszalalem sie. za krotko bylo sucho.
do zrobienia zostalo usuniecie awarii:
– naprawa emu, bo sie znow resetowalo w czasie jazdy (co przy 30minut jazdy na torze bylo wkur...)
-wymiana pompy abs na 4 kanalowa, bo w oplu jest dwu (bez absu nie ma jazdy i jest duzo duzo gorzej. przejechalem sie oplem speedsterem turbo Przemka to na dohamowaniach bez absu jest dramat i blokuje przednie kola)
-zmiana opon z przodu na nowsze (maja 8 lat)
– zlikwidowanie 1cm luzu na kierze (najprawdopodobniej luz na krzyzakach).
Poznan bardzo mi sie spodobal. myslalem ze bedzie trudniejszy, a jest torem dosc prostym i tych predkosci w lukach tez nie odczuwa sie jakos bardzo. niby 2 minuty okrazenie trwa, a jakos takie krotkie i chce sie zaraz nastepne. samochod 15minutowe sesje znosil bezproblemowo. klocki sie nie przegrzewaly, opony nie zaczynaly plynac, silnik nie lapal temperatury. nic niepokojacego oprocz tych zwieszek emu.
musze wrocic na poznan w tym roku jeszcze, bo ten czas zrobiony na poczatku na lajcie nie wyglada za fajnie. 8s straty do Capazo i 6s straty do Jackkpl to jakis dramat.
Załączniki
12974444_998673453513214_6410873428504716507_n.jpg
12991018_998671940180032_5231096039913355639_n.jpg
12998572_998671530180073_2454004495984690508_n.jpg
12998643_998671706846722_1410282735695826982_n.jpg
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez zemoj » 18 kwi 2016, 11:34

Mam nadzieję, że się nie obrazisz, ale myślę, że trochę za bardzo wkręcasz się w tą rywalizację z Capazo. Masz bardzo fajne, szybkie auto, ale jednak (z całym szacunkiem) stopień zaawansowania modyfikacji w białym Speedzie jest trochę inny i w efekcie, tak naprawdę, sporo Wasze auta różni. Począwszy od mocy, przez hamulce, zawieszenie, gadżety aerodynamiczne itd... To już na starcie daje Mateuszowi przewagę. Do tego kierowca, który Tor Poznań, zdaje się, zna dosyć dobrze. Oczywiście zawsze warto mierzyć wysoko i równać do najlepszych, ale zamiast liczyć straty powinieneś się cieszyć, z przecież bardzo wysokiej lokaty w klasyfikacji, na tak silnie obsadzonym zlocie.
;)

Powodzenia w dalszych pracach nad autem i w kolejnych startach!
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez piwo » 18 kwi 2016, 11:41

ja sie nie obrazam. znam mniej wiecej co moze zyskiwac Mateusz dzieki sprzetowi, a co dzieki umiejetnosciom (jechalem z nim na kartingach znam swe miejsce). moze inaczej powiem. na rykach 2015 objechalem Jacka w jego rx-8 o jedna sekunde.
teraz on mnie objechal o 6s :)
fakt wtedy nie mial gwintu jeszcze, nie mial utwardzonego staba z tylu i na pewno nie mial 350 koni. ale mimo wszystko.
na poznaniu jechalem z żoną, która mnie za jajka chwytała jak za szybko jechałem co nie pomagalo w szybkim pokonywaniu zakretow <lol> (Jacek nie mial takich przyjemnosci bo jechal sam -60kg) . ogolnie nie dohamowalem przed zadnym zakretem tak jakbym mogl to zrobic gdybym znal tor. kazdy zakret moglem hamowac praktycznie 0,5s pozniej. mysle ze nastepnym razem jak czegos nie popsuje czas bedzie duzo lepszy. 1m52 jest przeze mnie do zrobienia na semislicku. i taki mam cel. a Mateusz mysle ze zrobi dosc szybko w tym roku 1m45s na sliku, za to Jacek mysle ze 1m50s tez raczej spokojnie na semislicku.
i takie raczej sa realne mozliwosci tych aut i kierowcow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez sylwia323F » 18 kwi 2016, 19:51

piwo napisał(a):na poznaniu jechalem z żoną, która mnie za jajka chwytała jak za szybko jechałem co nie pomagalo w szybkim pokonywaniu zakretow <lol> (Jacek nie mial takich przyjemnosci bo jechal sam -60kg) . ogolnie nie dohamowalem przed zadnym zakretem tak jakbym mogl to zrobic gdybym znal tor.


Winny zawsze się tłumaczy, teraz przez pół roku będę wysłuchiwac tych bredni, że niby za ciężka jestem i winna wszystkiemu od pogody zaczynając po zawieszające emu skończywszy <klotnia>
Za takie obrabianie tyłka to MASZ BANA ode mnie... <dupa>

Ps. popieram wypowiedź zemoja w 100%
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 18:20
Posty: 806 (54/36)
Skąd: Kobyłka, Marki k/Warszawy
Auto: jest: Mazda 3 BM 2014r.,
Opel Speedster Piwa,
było: Mazda 323 F 1,3 1999r.,
Citroen C2 1,6l VTS 2006r. Piwa:–)

Postprzez Szyna » 18 kwi 2016, 22:26

Piwo myśli że nadal ma 20 lat <rotfl>
Maciuś niektórzy doskonalą swoje umiejętności, samochody i jeżdżą coraz lepiej ;)
Poza tym wziął byś się kiedyś porządnie za te swoje modyfikacje, a nie robisz druciarstwo :P Bo to że EMU się zawiesza, że się nie wyszalałeś na torze i że nie poprawiłeś czasów to tylko i wyłącznie twoja wina :D
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez ravo » 18 kwi 2016, 22:30

Bez druciarstwa jest nudno :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez piwo » 19 kwi 2016, 09:43

analiza moich poszczegolnych kolek na torze Poznan


1. 2:20.417 – wyjazdowe rozgrzewkowe
2. 2:06.251 – 1 pomiarowe
3. 2:04.703 – 2 pomiarowe

4. 2:19.078 – dojechałem do Ravo i odpuscilem (zostawilem sobie miejsce na nastepne okrazenie)
5. 3:09.090 – zjazd do boksu
47:12.549
6. 2:27.885 – kolko wyjazdowe 2 tury
7. 2:00.694 – 3 pomiarowe
8. 2:00.201 – 4 pomiarowe

9. 2:01.313 – dojechanie do ttr, wyprzedzanie i za szerokie wejscie w zakret
10. 3:07.751 – kolko zjazdowe
3:33:37.574
11. 2:47.001 – wyjazd na mokrym przez jackkpl moim autem
12. 2:36.115 – jego na lajcie przejechane kolko na mokrym
13. 3:01.304 – zjazd do boksow
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 19 kwi 2016, 11:17

Jak chcesz robic analizy, to musisz przynajmniej miec kamere i nagrywac jazde. A idealnie byloby miec tego gpsa 5hz-10hz.

Majac takie dane mozna cos analizowac.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Paweł » 19 kwi 2016, 11:54

Potwierdzam, że zewnętrzny GPS ~10 Hz jest niezbędny. Z telefonu i/lub kamerki (mam wbudowany GPS 1 Hz) ścieżka jazdy jest daleka od kształtu toru, nie mówiąc o chwilowych zanikach pozycji (przeszkadzają dach, szyba z warstwą solarną itp.)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Capazo » 23 kwi 2016, 16:27

piwo napisał(a):Mateusz mysle ze zrobi dosc szybko w tym roku 1m45s na sliku, za to Jacek mysle ze 1m50s tez raczej spokojnie na semislicku.
i takie raczej sa realne mozliwosci tych aut i kierowcow.


Wezmę Cię jako trenera na kolejnego TPTD:)
Szkoda że Maciek się tak szybko poddał jeśli chodzi o deszcz, bo naprawdę takie warunki uczą płynności i wyczucia gaz/hamulec. O właściwym torze jazdy nie wspominam, bo jest on dość różny w niektórych zakętach jeśli chodzi o sucho/mokro/w h..j mokro:). Zrobiłem na zlocie 188km po torze i gdyby nie fakt, że brakło mi V-powera to jeszcze kolejne 40km bym machnął. Maciuś za dużo kombinuje a za mało jeździ. Pamiętam rok, w którym nic nie modziłem i cały czas upalałem...było widać efekty wyczucia auta, 147KM na slicku i 1:50. Kolejny rok to k20 i neverending story. Ten rok mam nadzieje będzie lepszy. Trzeba cały czas jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć. Ogarnij EMU, otrzyj łzy porażki hahaha i atakuj:)
Do zobaczenia na TPTD <spoko> i w Rykach <faja>
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez piwo » 23 kwi 2016, 17:29

no wlasnie mam problemy z heblami. boje się troche hamowan bo abs puszcza, a bez absu nie ma hamowania. można przypomnieć moje przypadki:
– dohamowanie przed parkingiem, abs zglupial i przestal hamować – wpadłem z predkoscia 40km/h na krawężnik, na szczęście wtedy nic nie pogielem
– dwa dohamowania w zeszłym roku na rykach (jedno skonczylo się wypadnieciem w pole i urwaniem zderzaka, drugi na szczęście się wyratowałem lecąc w las zaciagajac reczny
– no i zdarzenie tuz przed poznaniem, na prostej wyboistej drodze hamowanie z 160km/h do 90km/h na dystansie około 100metrow prawie wjechałem w bagażnik jariski, bo abs odpuscil i nie miałem hamowania (glownie silnikiem zwalniałem)
balem się tego na poznaniu by nie wypasc i nie rozwalić nowo poskładanego auta.
jak ktoś chce moze poczytać o tym problemie na forach uk:
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/105204-exige-abs/
"Just to make it complete: the ICE MODE is a phenomenon you may provoke with ANY ABS unit in ANY car on the market. Only the way the VX-ABS reacts is absolutely bull... You may provoke any ABS driving over a bumb pushing the brake on top of it. The ABS unit sees different wheel speeds because front wheels have a longer way to go uphill, additionally they loose grip after the top of the bump while the shock absorbers need some time to relax. This will trigger the ABS for some tics. This happens in every car with ABS. No care where it comes from.
The problem with the VX-ABS is, that it blocks the braking for some second almost completely. This does not happen anymore using the Lotus-ABS. For sure. Granted. Tested by many many users. It works a lot better in any other braking also, this is a nice addon. You will feel as if you are driving a completely new car concerning the brakes. "

rozwiaze problemy hamowan i wieszan emu (co przydazylo się nawet Jackowi jak jechal na deszczu mym autem) i na pewno będę walczyl dalej. ja nie marudzę choc może troche w końcu prawie 40stka na karku. moze za dużo pisze czasami ale lubie dzielic się swoimi problemami
hahaha
ja wiem ze rozwiązania moich problemów sa proste tylko mnie na nie nie stać i często musze na nie odkladac rok lub więcej a czasami cos drutowac. dziekuje bogu ze wogole mam jakies konkurencyjne auto bo przy moich możliwościach to cud.

edit:
problem absu rozwiazany poprzez kupno modulu abs od lotusa 111r.powiem jedno. rewelacja. kazdy opel speedster powinien taki miec w standardzie. przy gwaltownym wdepnieciu w pedal hamulca blokuje pieknie raz lewe raz prawe kolo przednie, a w serii dzialo sie tylko tyle ze dwukanalowy kontroler po prostu odpuszczal hamowanie przodu (pompowal pedal hamulca do gory) i auto przez okolo 5s po prostu jechalo bez jakiegokolwiek zwalniania. rewelacyjny ten abs i uwazam ze obowiazkowy.raz na nierownosciach nawet mi tyl zaczal uciekac i potrzebna byla korekta kiera na hamowaniu. ideal :) znow nie boje sie cisnac,
dla przypomnienia seria to
TRW S108196009
a ten zakupiony przeze mnie to wersja z lotusa elise 111r
TRW S108196012


poza tym mialem luzy na krzyzaku przekladni kierowniczej. jakis centymetr na kierze poprzez niedociagniete sruby na walkach wieloklinowych. po skreceniu porzadniej auto w koncu nie plywa tak na drodze. wiec tez kolejny plus. teraz tylko naprawic emu i mozna leciec na Poznan ponownie i starac sie nabic jakis konkurencyjny czas.
Ostatnio edytowano 21 lip 2016, 06:25 przez piwo, łącznie edytowano 3 razy
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Capazo » 23 kwi 2016, 17:54

piwo napisał(a):no wlasnie mam problemy z heblami. boje się troche hamowan bo abs puszcza, a bez absu nie ma hamowania. można przypomnieć moje przypadki:


Ja od kiedy pierwszy raz odłączyłem ABS zacząłem hamowac w punkcie, w którym powinienem. Od tamtego czasu nawet jako daily car nie urzywałem go. A teraz kiedy mam dobrze podłączone przewody do głównej pompy jest superancko. Nawet w tym lejącym deszczu miałem tylko 2 sytuacje, gdzie lekko przycieło mi prawe koło. Jest to kwestia dobrze wyczutego auta nic więcej. Na Przemka heble bez ABS'u nie patrz bo ma coś skopane, bo z ABS też nie hamują.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez szymek mx » 25 kwi 2016, 19:22

Odezwij się do Mayka albo Andy'ego. Na pewno pomogą ogarnąć EMU i coś podstroją, bo wykres wydaje się być poszarpany, ale może mi się tylko wydaje.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2014, 10:46
Posty: 55

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy